Haeskelin mahdollisuutta tehdä Suzuki Jimnyn osalta muutos E85 etanoliautoksi. Löysin asennussarjojen kotimaisia maahantuojia vain kaksi.Vaihtoehdot:
1) FuelFlex Finlad , Fuel Flex Platinum edition™ ohjain , hinta 395,00€ asennettuna. Susikuja 11
04130 Sipoo
2) Halpatek FlexiFuel muutossarja, hinta 349,00€. Asennus, ST1 85200ALAVIESKA. Nettisivun mukaan etukäteismaksu. Asennusajaksi ilmoitetaan 1-2 tuntia.
-Tuotteessa erillinen kylmäkäynnistysautomatiikka.
------
Heräsi muutamia kysymyksiä joita ajattelin kysyä tämän palstan välityksellä kokeneemmilta autoharrastajilta:
1)Onkohan asennussarjojen toimintavarmuudessa mitään eroja.
2) Muuttuukohan ajoneuvon bensiinikulus bensiinillä ajettaessa muutossarjan asennuksen jälkeen?
3) Onkohan moottorin kylmäkäynnistysominaisuuksissa eri vaihtoehdoissa mitään eroa?
4) Onko asennukset sujuneet ennakkoilmoituksen mukaisesti?
5) Mitähän mahdollisia ongelmia autossa on odotettavissa asennuksen jälkeen.
6) Onkohan auto “katsastusvalmiudessa” heti asennuksen jälkeen, ilman muutossarjan asennuksessa johtuvaa huoltamo/korjaamokäyntiä?
7) Onko kenelläkään kokemusta siitä, mitä mahdollisesti muutossarjan asennuksesta saattaa auton omistajille seurata muuta kuin “huolettomia” ja ehkä myös halvempia kilometrejä ?
8) Ennakkotietojen mukaan moottoriöljyn vaihtovälin saattaa lyhentyä joten myös öljynvaihdon kustannukset suodattimineen tietysti kasvavat.
Samoin polttoaineputki tankista mootoritilaan saattaa mennä vaihdettavaksi.
Meneekö vaihtoon polttoainepumpun ja kaasuttimen osia, on minulle ihan arvoitus.
Sitten kysymys siitä onko pentujeepissä jonkinlaista ruiskusysteemiä polttoaineen syötössä on minulle ihan arvoitus.
9) Herää kysymys siitä että olisikohan syytä tehdä ihan ajoneuvokohtainen kustannusarvio siitä mitä muita kustannuksia muutossarjan asennuksesta saattaa aiheutua.
Jään odottelemaan mahdollisia kommenttejanne . . .
JEEPINPENTU
Suzuki Jimny flexbifuel etanoliautoksi ??
JEEPINPENTU-
1
376
Vastaukset
- ISÄJEEPPI-
Kuulehan poika, älä murehdi. Mitähän se Äitijeeppikin mahtaa tuumata?
T:Isäjeeppi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt364423Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.522369Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö481432- 931288
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.281217Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381188Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä521132Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161965- 60921
Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os175899