Elumen hiusvärit, punainen

moumousad

Moi,vrjäilin ekaa kertaa Elumenilla hiukseni punaiseksi, kotona. Olin lukenut paljon keskustelua siitä että tämä on hyvä väri ja pysyy hiuksissa pitkään haalistumatta,sen vuoksi halusinkin kokeilla. No itselläni haalistui jo ekassa pesussa ja paljon! Kamalan näkönen tuli, ja pakko oli lisää väriä. Ilmeisesti pakko vaihtaa pois punaisesta kun kuitenkaan ole varaa joka pesun yhteydes alkaa värjäämään uudestaan. käytin myös Lockia hiusvärin pesun jälkeen ja myösprepare ainetta ennen värin laittoa....

Onko muilla väri haalistunut myös äkkiä? Eli periaatteessa mulla pysy jopa vähemmän aikaa kuin kaupan normi punaset värit.

Sit viel toinen asia, että voikohan tälle aineelle olla allerginen?? Kokemuksia siitä?

En oo nyt ihan sata varma johtuuko keskivartalon näppylät tästä väriaineesta vai mistä, muistelen että niitä SAATTOI olla ennen kuin väräsin elumenilla, mutta vähemmän. Nyt on keskikeho aika täynnä erikokoisia näppylöitä jotka kutiaa. oon värjäillyt monia vuosia hiuksia, ja ennen ei oo ollut mitään allergiaa. joten siksi epäilen ettei olisi elumenin syy.ja luulisi että päänahkassa/kasvoissa olisi kans jos väristä johtuu....

2

3567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muumuu6677

Joskus aikoinaan kun itselläni oli punaiset hiukset, niin kyllä sitä piti melkein joka 2 viikkoa värjätä, jos halusi pitää sellaisen räikevän värin. Eli tosiaan hinnakasta on ja hiuksille todella pahaksi.

Ainoa tapa jolla voit selvittää tuon on lopettaa sillä värillä värjäämisen, vaikka näpyt saattavat hyvinkin pysyä siihen asti kunnes väri on kokonaan poissa hiuksista. Yleisemmin tosin se allergia näkyy myös kasvoissa ja päässä, mutta voi poikkeuksiakin olla.

Oletko kuitenkaan sattumoisin syönyt lähiaikoina jotain mitä et aikaisemmin ole, tai käyttänyt jotain tiettyä vaatetta mitä et ennen ole pitänyt?

Allergia voi muuten puhjeta vuosienkin jälkeen. Että vaikka et allerginen ole ollut, voi se nyt olla puhjennut.

toivottavasti auttoi edes vähän.

• oreo

elumen värin kestävyys riippuu siitä mitä käsittelyjä on ennen värjäystä tehty ja suosittelisin oman värin päälle värjäystä koska pysyy paremmin. äidilläni, jolla on vaalennettu raitoja, ei oranssi elumen pysynyt kovin kauaa n.3-4 vk, kun taas mulla on omaan väriin värjättynä sininen, joka pysyy väreistä huonoiten, (tai muutamaan otteeseen normi väreillä värjätyssä) pysynyt toosi hyvin. ja tuosta allergisuudesta: elumen on suomen allergia ja astmaliiton hyväksymä, joten sen ei pitäis aiheuttaa mitään (käytän itse elumenia niille aisiakkaille jolla on väriallergia ja ei oo ollu ongelmia), mutta poikkeuksia toki saattaa olla. ja pakko vielä lisätä tuohon muumuu6677 "ja hiuksille todella pahaksi." elumen ei kuluta hiusta niin kuin normaalit värit koska siinä ei ole hapetetta eikä ammoniakkia. elumen myös siloittaa hiuksen pintaa ja välillä olen pelkästään clearillä "värjännyt" henkilölle jolla on omat hiukset vähän normaalia pörrösemmät

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      2015
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      102
      1883
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      142
      1773
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      97
      1421
    5. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      35
      1389
    6. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      317
      1265
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      60
      1229
    8. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      130
      1112
    9. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      276
      1066
    10. Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta

Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa
      Hindulaisuus
      446
      963
    Aihe