Onko olemassa lihasmuistia?

hjshas

Näin entisenä treenajana olen haaveillut paluusta kuntosalille. Minulle on sanottu näin että saisin tulosta nopeasti koska olen joskus ollut hyvässä kunnossa.

Onko tälläisellä todellisuus pohjaa.

3

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roinaa kehiin

      kokeilemallahan se selviää:)

    • 68-v

      Yllätyin itsekin!

      Mutta mitä tarkoitetaan lihasmuistilla?
      Minulle tärkeintä on ollut teho!
      Toisella sijalla voima!
      Lihasmassa on ollut väistätön seuraus treeneistä ja tarpeellinen voimatasonkin kannalta.

      176cm / 85kg jätkän vyötärö oli 78cm joten jossakin sitä tavaraakin on ollut.
      Mittapuvun rintakehä muistini mukaan 126cm.
      Nyt olen lyhentynyt 1 - 2cm, paino on 90kg, vyötärö -7cm suurempi ja takki mahtuu rintakehän osalta paremmin.
      Vyötärölle siirtynyt läski on reisien muuttunutta lihasmassaa.

      Vanhat opiskelukaverinkin väittävät saunakeikalla minun nykyään olevan tunnistettavissa entisestä. Kohteliaisuutta?

      Nostin viimeiset kilpailuni marraskuussa 1967.
      Treenipaino 85kh, sarja 82,5kg, paras tulos pystypunnerrus tempaus työnt, 100 125kg jolla ei silloin piirissämme päässyt edes mitaleille.

      37:n rappiovuoden jälkeen, alkoholisoituvana polvi-invalidina alottelin varovasti hieman alle 6-kymppisenä kuntouttamaan reisipenkissä polveani ja hieman muutakin.

      63-sena kyykkytempausta en enää uskaltanut yrittää, pystypunnerrus hyytyi 80-kiloon, saksityöntöön olin liian hidas eikä raakanakaan luonto antanut myöten kuin 9-kymppiin.
      Mave oli palautunut parhaiten vaikka sitä en ollut koskaan varsinaisesti harrastanut.
      Nyt nousi 180kg. Nuoruudessani se oli hieman yli 200kg. En muista tarkemmin koska se ei ollut tärkeää.

      Palautuminen tapahtui yllättävän hyvin, tiettyyn rajaan saakka.
      63:na pilasin olkapääni lisäpainoleuoilla.
      23:na alhaalta, "löysiltä" lähdetty 55kg aiheutti nyt ylhäältäkin lähdettynä jännevamman joka meni, muiden, vanhojen vaurioiden ohella, leikkaukseen.

      Pitkän tauon jälkeisessä rehkimisessä on omat riskinsä.
      Lihaskunnon osittainkin palautuessa, meni tolkku.
      Tavoite mavessa 65:na 200 aiheutti ulkopuoliset pukamat. Lopetin vyön käytön.

      Mene vaan salille! Tulosta tulee mutta taoun pituudesta lähtötasostasi riippuu paljonko tarvitset malttia.

    • Tämä ääriesimerkki

      Otetaanpa esimerkkinä Arnold Schwarzenegger.

      Syntynyt v. 1947

      Oli maailman paras kehonrakentaja 1970-1980 (ei kilpaillut 1977-1979).

      Kunto heikkeni 2000-luvulle tultaessa, mutta tiukka treeni (no, näyttelijöiden ruokavalio lisänä :()

      Mies oli 2003 Terminator 3:n aikoihin timmissä kunnossa:

      http://s.ecrater.com/stores/81700/4b71d19669f22_81700n.jpg

      Tämän jälkeen mies kuvernöörinä hiukan rapistui.

      Nyt on jälleen aikaa treenata ja kunto kohentunut:

      http://www.emforma.net/suplementos/arnold-schwarzenegger-26-fevereiro-2010.jpg

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe