Asuntovaunun katsastus?

neuvoa uteleva!

Vauna katsastettu helmikuussa 2010. Rekisteriotteen mukaan seuraava katsastusajan aikaväli 01.01. 2012 -31.12.2012. Onko niin, että voi ajaa rehellisesti loppuvuoteen saakka jolloin pitää vaunu katsastaa?

17

9286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d.i.katstaja

on

• SFC-9xxx

Vaunua katsastetaan joka toinen vuosi.

• vanha vankkuri

Katsastettava joka toinen vuosi vuoden loppuun mennessä. Eli voit katsastaa vasta vaikka uudenvuoden aattona , jos katsastustoimipaikka sattuu olemaan auki.
      Se miten vaunu katsastetaan vaan joka kolmas vuosi, on asia erikseen ja se pitää itse hiffata.

• vaiko virhe

Minä taas ihmettelen että meidän vaunu katsastettu 04/2011 ja rekisteriotteessa lukee että katsastettava 1.1.2012-31.12.2012 ? Onko siis poikkeuksia olemassa?

• hjuva vaunu

Kyllä se on aivan oikein. Kun olet katsastanut 01-04/2011 niin se vastaa vielä 2010 katsastusta, koska 4 kuukauden säädetty katsastusaika on alkanut jo edellisen vuoden puolella. Mutta jos olisi katsastettu vapun jälkeen eli 5/2011, niin se vastaa vuoden 2011 katsastusta ja silloin seuraava tulossa oleva katsastus olisi 2013 vuoden loppuun mennessä.
        Tässä pilee myös se juju, että jos katsastaa leimaamattoman vapun jälkeen vaikka 2.5.2012 niin saa ajaa 3 kesää samalla leimalla eli 2012, 2013 ja katsastettava sitten 2014 vuoden loppuun mennessä.
        Näin minä teen kun vaunu on vain kesäliikenteessä.

• säästetään mistä voi
        hjuva vaunu kirjoitti:

Kyllä se on aivan oikein. Kun olet katsastanut 01-04/2011 niin se vastaa vielä 2010 katsastusta, koska 4 kuukauden säädetty katsastusaika on alkanut jo edellisen vuoden puolella. Mutta jos olisi katsastettu vapun jälkeen eli 5/2011, niin se vastaa vuoden 2011 katsastusta ja silloin seuraava tulossa oleva katsastus olisi 2013 vuoden loppuun mennessä.
        Tässä pilee myös se juju, että jos katsastaa leimaamattoman vapun jälkeen vaikka 2.5.2012 niin saa ajaa 3 kesää samalla leimalla eli 2012, 2013 ja katsastettava sitten 2014 vuoden loppuun mennessä.
        Näin minä teen kun vaunu on vain kesäliikenteessä.

Tätä tietoa olenkin hakenut, kiitos! Tuo neljän ekan kuukauden sääntö meni minulta ohi kun katsastusmies sitä viime kerralla selitti. Tätä käytäntöä minäkin aion käyttää. Selvennyksenä vielä tuohon kolmen vuoden juttuun, että vaunun saa vetää katsastukseen myös ajokieltoisena eli leimaamattomana...

• tipi655
        säästetään mistä voi kirjoitti:

Tätä tietoa olenkin hakenut, kiitos! Tuo neljän ekan kuukauden sääntö meni minulta ohi kun katsastusmies sitä viime kerralla selitti. Tätä käytäntöä minäkin aion käyttää. Selvennyksenä vielä tuohon kolmen vuoden juttuun, että vaunun saa vetää katsastukseen myös ajokieltoisena eli leimaamattomana...

Varaa aika konttorille ennen kuin lähdet liikkeelle, niin voit todistaa olevasi menossa katsastukseen jos poliisi pysäyttää.

• hjuva vaunu
        tipi655 kirjoitti:

Varaa aika konttorille ennen kuin lähdet liikkeelle, niin voit todistaa olevasi menossa katsastukseen jos poliisi pysäyttää.

Juuri näin. Eli leimaamattoman saa kuljettaa vain ja ainoastaan VARATULLE ajalle.
        Saivartelen vielä sen verran että kohtuullisen lähellä olevalle katsastajalle tietenkin, sillä tulee sanomista, jos varaa ajan vaikka Inarin katsastajalta ja lähden samalla vähän reissuun.

• säästetään mistä voi
        hjuva vaunu kirjoitti:

Juuri näin. Eli leimaamattoman saa kuljettaa vain ja ainoastaan VARATULLE ajalle.
        Saivartelen vielä sen verran että kohtuullisen lähellä olevalle katsastajalle tietenkin, sillä tulee sanomista, jos varaa ajan vaikka Inarin katsastajalta ja lähden samalla vähän reissuun.

Minä harrastan myös tuota kolmen vuoden katsastus-väliä. Toimiiko poliisien kanssa myös huollon suhteen, että varatulle huoltoajalle saa vetää ajokieltoisenkin vaunun? Näin olen ainakin tehnyt....:-)

• säästetään...
        säästetään mistä voi kirjoitti:

Minä harrastan myös tuota kolmen vuoden katsastus-väliä. Toimiiko poliisien kanssa myös huollon suhteen, että varatulle huoltoajalle saa vetää ajokieltoisenkin vaunun? Näin olen ainakin tehnyt....:-)

Lisäystä vielä edelliseen, kertaakaan ei ole yhdeksän vuoden aikana yhdistelmäämme ratsattu. Mutta kertahan se on aina se ensimmäinenkin...

• mikä hä

No, kiva ois saada vastaus?

• Anonyymi

vastaus

• näin se on

Eihän enää 2010 mitään rekisteriotetta ollut. Eli joka toinen vuosi jos meinaa liikenteessä olla.

• Anonyymi

Joka kolmas vuosi riittää, kun käyttöä on vain kesäisin vapun jälkeen.

• Anonyymi

Taikka joka vuosi jos se alkaa perjantaina. Sen halusin lisäsin edelliseeni.
        Pääsiäisen sekä kekrin välillä voi katsastaa jos ei asu savossa.

Jos kaasupullosta suikuaa kukkoja, olet todennäköisesti impannut vuotavaa kaasua - pieraise kovaa.

Valitse kaikki kuvat, joissa näkyy
        polkupyöriä
        kuvia ja väreä kaikkialla, sätkin ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka kolmas vuosi riittää, kun käyttöä on vain kesäisin vapun jälkeen.

Minäkin katsastin vasta juhannusviikolla koko alkuvuoden leimaamattomana seisoneen vaunun , niin saa ajaa -19 kesän sekä -20 kesän ja vielä lisäksi vuoden -21 loppuun asti jos tarvetta on.
        Eli helposti 3 kesää samalla leimalla.
        Trafissa on hanke vaunujen katsastuksesta luopumisesta kokonaan, mutta kun hallitus ehti vaihtua, niin hanke ei ole mitenkään edennyt.
        Löysin siitä infon Trafin sivuilta jostakin helmikuulta 2019.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taikka joka vuosi jos se alkaa perjantaina. Sen halusin lisäsin edelliseeni.
        Pääsiäisen sekä kekrin välillä voi katsastaa jos ei asu savossa.

Jos kaasupullosta suikuaa kukkoja, olet todennäköisesti impannut vuotavaa kaasua - pieraise kovaa.

Valitse kaikki kuvat, joissa näkyy
        polkupyöriä
        kuvia ja väreä kaikkialla, sätkin ap

11.8.2019 9:03
        Taikka joka vuosi jos se alkaa perjantain .......
        Taas yksi Pitkänniemen asukas päästetty nettiin. ps.=sairaala pään vioista kärsiville.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe