Kertokaa jo eronneet?

Kipe...

Ollaan oltu vaimoni kanssa yhdessä n.kymmenen vuotta. Arki on aina sujunut melko hyvin ja riideltyäkään ei olla paljoa.. Lapsia on tullut kolme kpl vuosien aikana. Eli kaikki on ollut suht hyvin, muuten mutta läheisyys ja seksi(vaimoni ei koskaan ole ollut kauhean seksuualinen, ei aikaisemmissakaan suhteissa) on vuosien mittaan kuihtunut, mutta sitä on kuitenkin ollut. Asiasta ollaan monen monta kertaa puhuttu ja yritetty korjata asiaa, mutta mikään ei ole koskaan muuttunut, koska mitään ei olla kunnolla tehty asian eteen(pätee myös minuun, ehkä enemmänkin). Viimeksi pari kuukautta sitten puhuttiin yhteis tuumin asumuserosta, jota kummatkin kannatti.
Nyt viikko sitten tapahtui sellainen kuvio, että vaimoni oli baarissa ihastunut johonkin mieheen. Mitään fyysistä ei ollut tapahtunut(tanssia ja suutelua), mutta ihastus oli suuri. Hän kertoi minulle päivän päästä tapahtuneesta, eli lähes heti, mikä oli hyvä asia. Päivän ajan ne ehti viestittelemään (paljon) minulta salaa Itselleni heräsi tietysti tunteet siinä vaiheessa pintaan ja rukoilin, että unohtaa sen miehen ja me aletaan yrittämään korjata asiaa ammatti avun kanssa. Se ei kuitenkaan käynyt vaan päätös erosta tuli eteen. Hänen mielestä ei ole enään kunnolla tuntenut minua kohtaan vuioteen/pariin. Itse tietysti ajattelin että syyt olisivat vain lähikuukausilta ja ajalta ja että asiat voitais yrittää korjata, mutta ei niin ei. Itse olen kyllä kans miettinyt pitkän aikaa, että ero olisi hyvä asia, mut kun se sattuu kohdalle ja vielä tällä tavalla, niin sitä jotenkin asettuu uhrin rooliin ja ruinaa toista jäämään, vaikka toisaalta miettinyt ihan samoja asioita jo pitkään.
Eropaperit lähtee huomena ja pankkiasioita aletaan huomenna ajamaan eteenpäin. viikon olen tässä pohtinu pääni puhki ja valvonut yöni,rintaan sattuu, ku tuntuu niin pahalta kunnes eilen luin tuosta yhdestä viestiketjusta, miten yksi nainen valaisi asiaa, jossa kertoi näkökulman jättäjä naisen näkövinkkelistä(siinä täysin samanlainen tarina taustalla läheisyyden ja seksin saralta), niin en tiedä mitä siinä tapahtui, mutta jotenkin huomasin, että siellä taustalla taitaa se suurempi "rikollinen" olla minä itse. Eli jotenki vaan tajusin sen eron syyn ja sen että meillä ei varmaan olisi ollut mitään muuta konstia erota, kuin tulee joku tällainen super kriisi. Jotenkin yhtäkkiä tajusin ne kaikki asiat missä olisin helpolla voinut olla parempi ja huomioivampi mies vaimolleni. Toi asia vaan teki yhtäkkiä oloni paljon paljon helpommaksi ja se raskas rinta keveni heti
Tähän tilanteeseen sillä ei ole mitään vaikutusta, sillä vaimoni on eroamassa minusta ja haluaa tutustua siihen uuteen ihastukseen, mut itselleni se toi ainakin toistaiseksi todella helpottavan fiiliksen ja nukuin ihan hyvän yönkin.
Paljon tulee vielä varmaan paskaa fiilistä, kun tätä eroa viedään eteenpäin(pankki, ero, huoltajuudet), mutta ainakin toistaiseksi teki helvetin hyvää myntää, että itse on ollut kans tosi törppö ja mokannut jo vuosien aikoina. Jotenki loppu sellainen katkera olo sitä kohtaan, että toinen olisi pettäjä ja perheenrikkoja. Nyt ajattelen sitä asiaa toisin ja toivonkin, että tämä oivallus tekisi erostani edes jonkun verran helpompaa.

Osaatteko sanoa, että miten kauan eronne on ahdistaneet teitä miten ootte siitä selvinny?
Onko minulla mitään tsäänssiä selvitä tästä helpolla kertomani perusteella?

6

561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parisuhdetta ylläpitämään tarvitaan molempien osapuolten halu jatkaa, kyky tehdä muutoksia ja sopeutua muutoksiin. Eron tullessa selviytymistä helpottaa, jos pystyy näkemään virheet myös omissa tekemisissään. Olet jo askeleen ottanut hyvään suuntaan. Omalla kohdallani auttoi vielä se, että listasin mielessäni kaikki asiat mitkä liitossa olivat huonosti. Nämä "viat" antoivat voimaa viedä ero loppuun asti. Toivon että pystytte eroamaan aikuismaisesti ja ilman suuria riitoja, erityisesti lasten vuoksi.

• Että sapettaa

Toivon totisesti, että ette koskaan voi unohtaa tekemiämme virheitä ja ette koskaan enää mene kenenkään kanssa yhteen.
      Mikään ei voi olla helvetillisempää lapsile ja läheisille, kun että tekee lapset, mutta ei koskaan ota vastuuta kodistaan ja perheestään, jättää puolison yksin jatkuvasti, kun pitää harrastaa eliitti piireissä ja mennä aina kun jokin hieno kaveri pyytää. Sitten soitetaan kotiin räkä poskella, että pitäisi hakea. Kotona ollaan kaljamuki kädessä jatkuvasti ja aina naama vänkkyrällä.
      NMo toisen mitta täyttyy ja lähtee kostamaan, siihen sitten tulee vielä joku narsisti, penskat itkee peittojensa alla ja yrittävät olla aikuisia kun vanhemmat ovat vittuilevia kakaraoita.

Sappeni oikein kiehuu, kun ajattlen teitä niin helvetin hienosti koulutettuja äläkääpiöitä, jotka sotkette kaikkien elämän.
      Syytättä kaikki muita kuin itseänne alamäestänne. Miten vaan sataisiin lapsenne teiltä turvaan, he eivät todellakaan tarvitse noita teidän uusio petikummpanita mihinkään, ei sitten mihinkään, eikä heidän kakaroitaan.

• Älä huoli liikaa

Olen pahoillani puolestasi. Eroasiat ovat prkl vaikeita ja raastavia, mutta kun siitä selviää tietää että selviää mistä vain!

Jos suhteenne oli muutenkin väljähtänyt, niin miksi jatkaa enää? Eikö tuntuisi paljon pahemmalta, jos olisitte olleet vielä toisen 10 vuotta yhdessä ja sitten molemmat riutuneet irti huonosta suhteesta.

Minulla ei ole lapsia, mutta minun vanhempani ovat eronneet ja voin kertoa että se oli parasta mitä minulle tapahtui lapsuuteni kodissa. Turha pelätä lasten puolesta ja ajatella että he menevät nyt rikki. He eivät ole mitään aivottomia idiootteja, vaan tajuavat kyllä maailmanmenosta. Ja minä ainakin halusin mieluummin onnellisen äidin ja onnellisen isän kuin onnettomat vanhemmat yhdessä.

Kun nyt ymmärrät mitä virheitä teit ja mitä vaimosi teki, ehkä seuraavassa suhteessa osaat varoa sudenkuoppia.

Toivotan sinulle oikeen hyvää jatkoa ja aurinkoista kevättä. Elämä kantaa!

• aviomies_____

" niin sitä jotenkin asettuu uhrin rooliin ja ruinaa toista jäämään, vaikka toisaalta miettinyt ihan samoja asioita jo pitkään."

Itse kyllä käyttäytyisin täysin päinvastoin eli heittäisin vaimon ulos. Se menkööt joka kerran haluaa mennä ja turha siinä on alkaa rutisemaan, ero samantien voimaan.

"meillä ei varmaan olisi ollut mitään muuta konstia erota, kuin tulee joku tällainen super kriisi. "

Höpönlöpön, erotahan vo helpostikin kun vain alkaa eroamaan. Se on jokaisesta itsestään kiinni.

• Vanha mutta kokenut

Kyllä vaimosi varmaan on rehellinen kun kertoo ettei ole tuntenut sinua kohtaan mitään vuoteen tai pariin. Nyt sitten tuli se ihastus kohdalle ja hän lähti suhteesta joka ei ole ollut häntä tyydyttävä aika pitkään aikaan.
      Olen vuosien aikana nähnyt niin monta vastaavaa tapausta että uskallan sanoa että naiset eivät kovin helposti uskalla paljastaa tunteitaan siinä vaiheessa kun asioita voisi vielä yrittää parantaa. Olet siksi ihan oikeassa että sinulta vaaditaan naisen huomioonottamista ja suhteen jatkuvaa "huoltamista" jos haluat välttyä ikäviltä yllätyksiltä.

En kuitenkaan olisi kovin hämmästynyt vaikka (ex)vaimosi ja hänen ihastuksensa taru loppuisi lyhyeen. Juuri nyt tämä ihastus on enemmän mahdollisuus päästä pois jostakin kuin vakavasti harkittu uuden suhteen alku.

Olet todella oppinut jotakin mikä tulee auttamaan seuraavassa todennäköisesti entistä onnellisemmassa suhteessa.

Tulet selviämään erostasi nopeammin ja paremmin kuin vaimosi joka nyt syöksyy uuteen suhteeseen.

Kaikkea hyvää!

• Siisai

Erosimme mieheni kanssa 2.vuotta sitten yhteisestä päätöksestä, koska niin kliseiseltä kuin se tuntuukin meillä ei vaan ollut enää mitään muuta yhteistä kuin yksi lapsi ja velkainen talo. Ei seksiä, ei puhumista ei mitään mikä olisi yhdessä tehtynä tuntunut hyvältä. Meille tuli riitaa vähän kaikesta ja yhdessä oleminen ja eläminen oli lähinnä kidutusta. Menin ensin siihen halpaan, että ajattelin että lapsen vuoksi pitäisi vielä yrittää kunnes melko pian käsitin että ainakin meidän tilanteessamme ykköskärsijä on lapsi jos jatkamme riitaista suhdettamme. Vaikka meidän suhteeseemme ei kolmansia osapuolia kuulunutkaan, eli esim. mustasukkaisuus tms. ei tuonut lisäkärsimystä eroomme, oli se silti vaikea päätös.
      Niinkuin mainitsitkin, paljon tulee vielä ****fiiliksiä, ositus oli ainakin itselleni yksi niistä, samoin muutto ja uuteen kotiin sopeutuminen. Mutta, siitä selvisi vaikka siihen vuosi menikin. Ja niin selviät sinäkin. Vanha sanonta, että aika parantaa haavat pitänee kummasti paikkaansa. Ja sitten oletkin entistä ehompi, usko pois vaikka nyt ei siltä tunnukkaan. Anna itsellesi aikaa surra, äläkä hätäile ainakaan uuden suhteen takia koska ajan kanssa kaikki järjestyy ja kolahtaa kohdalleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      118
      6144
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      3956
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3315
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      477
      2793
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      273
      1795
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1463
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1416
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1310
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe