Metalligenret

Shole

Wikipedia kertoo tällaista:

alternative metal
avant garde metal
black metal
death metal
doom metal
extreme metal
folk metal
glam metal
goottimetalli
grindcore
hard rock
heavy metal
industrial metal
kristillinen metalli
metalcore
neoklassinen metalli
power metal
progressiivinen metalli
stoner rock
thrash metal
viikinkimetalli
sinfoninen metalli
speed metal

Että haistakaa nyt jo pylly näiden horinoidenne kanssa. Sit ei voi tietty kuunnella ku sitä ja sitä metallia. Eix ni?

17

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MONEV

      No onhan death metallistakin muoto "melodinen death metal" Joka poikkeaa aika paljon siitä pelkästä death metallista. Vaikka In flames ja Deicide. Jälkimäinen on deathmetallia ja etummainen melodista death metallia.

      death black thrash=extreme metal

      Ja uudempi Dimmu Borgirin tuotanto ei ole sinfonista metallia vaan sinfonista black metallia.

    • Oivvvallus

      Syy, miksi mm. Slipknotin edustamaa nu-metalia ei löydy listalta on siinä, että se ei ole oikeaa metallia, eikä sitä siksi voida listata oikeiden metalligenrejen joukkoon.

      Tosin ihmettelen mitä metalcore tuolla listalla tekee. Ei sekään ole yhtään sen enempää oikeata metallia kuin nu-metalkaan.

      Molemmat ovat lasten "put your f*cking hands in the air" -feikkimetallia.

      • Shole

        Mulle on kans tosi tärkeetä et ei kuuntele niiq väärää musaa


    • Shole

      Sanokaapas genrerunkkarit, että mitä väliä noilla on? Teillä on kyllä jyvä kadoksissa, jos musiikissa tärkeintä, mitä lajia se musiikki edustaa. Mitäs jos thrash-bandi soittaa hc-punkkia, tai metalcorebändi livauttaakin puhtaan metallibiisin? Oottekste iha niiq et ou nou?

      • ryhdtujtfyhutf

        "Sanokaapas genrerunkkarit, että mitä väliä noilla on?"

        Kysyy sellainen ihminen joka pelkästään kuuntelee musiikkia. Musiikin aktiiviharrastajille ja levynkeräilijöille taas genreillä on suurikin merkitys.


      • Shole
        ryhdtujtfyhutf kirjoitti:

        "Sanokaapas genrerunkkarit, että mitä väliä noilla on?"

        Kysyy sellainen ihminen joka pelkästään kuuntelee musiikkia. Musiikin aktiiviharrastajille ja levynkeräilijöille taas genreillä on suurikin merkitys.

        Ööö, näin kun vapaa-aikanani rumpuja tuppaan soittelemaan, niin en kyllä tajua miksi pitäisi fakkiutua yhteen lokeroon. Paljon enemmän kuin minkälaista musiikkia soitetaan, kuuntelen miten sitä soitetaan. Teetkö profilointia työksesi, vai onko vaan harrastus?


    • DTTg

      Meille truemetalisteille on!!!! Me ei mitään epämetallia kuunella. Ja aion uskollisena pysyä.

      • Joey

      • Anonyymi

        Vittu, itse olen metallia kuunnellut kakkosluokalta asti ja ilman sitä että en pysy vain yhdessä genressä olisin ainoastaan metallica fani, mutta nykyään kuuntelen sen lisäksi slayeria, bloodbathia , burzumia, testamenttia, sliknottia jne, ja esim Nu-metal omasta mielestäni on metallia
        Joten olen samaa mieltä sholen kanssa....


    • genrerunkkaushan se on just parasta.
      en tiedä oikeestaan mitään hirveämpää ku joku hyypiölauma soittamassa metalcore scheissea rapuasennossa.

      thrash till death!

    • kaikkiruokainen

      no ite kuuntelen kaikkea mikä vaan loppu metalliin.

      - Slipknot
      - Black Sabbath
      - Children of Bodom
      - Death
      - Korpiklaani
      - Disturbed
      - Testament

      Kaikki menee ja kuuluu ja kovaa

      • Anonyymi

        👌👍🤘


    • Shole

      Kato jos metallibändillä on viulu tahi muu kansantanssisoitin, ni se on folkmetallia. sit ku samalla revohkalla on sarvikypärät ni se on viikinkimetallia. Muuten se ois heavy metallia. Ja sitten aina kun puhutaan genreistä, ni nämä herkimmät (suosittelen vaikka helosania tuohon vaivaan) alkaa mellastamaan metalcoresta.

    • 9090797

      Nii, onko sillä niin väliä mitä kuuntelee. Itse alotin metallin kuuntelemisen vanhoista klassikoista ja nykyään kuntelen/soitan metalcorea. Makuasia sano koira kun pallejaan nuoli ;)

    • Shole

      Mä itekin harhauduin taas näiden apinoiden mellastamiseen siitä metalcoresta. Jos se rullaa ja kuulostaa hyvältä, ni se on hyvää. Tosiaan, mä pidätän itselleni oikeuden kuunnella mitä tahansa taidokasta soitantaa, genrestä riippumatta ja soittaa itse ei-niin-taidokkaasti mitä haluan.

      Tossa on metallipäille vaikka jatsia:

      http://www.youtube.com/watch?v=9esWG6A6g-k&feature=related

    • pilkunnussia

      Genrerunkkarit hei!! Tässä teille kompakysymys. Mitä jos jonku bändin biisi on ihan eri genree ku toinen ja sit kolmas jotain ihan muuta ja kaikki on muutkin on vähän erilaisia, niin miten te sen luokittelette? Tai jos yhessä biisissä on intro jonku tyylinen ja outro ihan eri, niin miten sen voi sitte luokitella?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe