Eli miten saada autoon optimaalisin kiihtyvyys? autoissa kun kuitenkin on kiekkamittari, tosin joka autossa vaihtelevaa varmaankin.
Paras kiihtyvyys, miten?
33
4711
Vastaukset
- asiantuntija
Ensin avataan konepelti, vaihdetaan sen riisipolttimen tai bratwurstin savustimen tilalle helevetin iso amerikkalainen v8. sitten laitetaan d vaihde päälle ja painetaan kaasua ja varotaan ettei sudita ojaan.
- Elvis Leija
Lentotukialuksen katapultilla pystyy kuulemma läjäyttämään VW Kuplan 10 kilometrin päähän. Eiköhän siinä kiihtyvyyttäkin Kuplalle saada...?
- näin
Vaihtamalla suuremmalle sellaisilla kierroksilla, että keskimääräinen teho vaihtohetken kierrosten ja sen jälkeisten kierrosten välisellä alueella on maksimaalinen. Eli tyypillisesti kierrättämällä konetta hiukan yli maksimitehon kierrosluvun. Kuinka paljon, niin se riippuu siitä, kuinka jyrkästi tehokäyrä laskee maksimitehon kierrosluvun yläpuolella.
- xyz
lataat esim. cartest 4.5 ohjelman johon syötät auton tiedot niin se kertoo mm. milloin pitää vaihtaa. auton suoritus arvot yms. graafisina käppyröinä.
http://www.cartestsoftware.com/cartest4.5/ - kaasua...?
Minun autoni ainakin kiihtyy parhaiten painamalla kaasupoljinta. En oo tarvinnu siihen mitään laskuojelmaa enkä erityisopetusta.
- pähkäiliä
Laittamalla lentokoneen suihkumoottorin perseseen. Sillä pääsee suoraan he....tiin.
- jenkillä
välähtänyt.
Mutta näinhän se menee, että jenkissä tyhmyys kumuloituu... - fiksuus.
jenkillä kirjoitti:
välähtänyt.
Mutta näinhän se menee, että jenkissä tyhmyys kumuloituu...Kysessähän on urbaani legenda. Kuulin tuon jutun viimeksi noin vuosi sitten. Toisaalta taru on monesti totuutta ihmeellisempää ja ehkä joku amerikkalainen on tehnyt vielä tyhmemmän virityksen.
Urbaaneja legendoja löytyy osoitteesta: http://www.snopes.com/
Itse kiihdytysaiheeseen voisin sanoa, että auton saa kiihtymään ja kulkemaan (suoralla) nopeammin laittamalla kevyemmät renkaat ja vanteet. Eli esim. vanteita pienentämällä. Noin 4% renkaiden painosta pois tuo 1% lisää tehoa ja vääntöä renkaasta mitattuna. - tsbmw
fiksuus. kirjoitti:
Kysessähän on urbaani legenda. Kuulin tuon jutun viimeksi noin vuosi sitten. Toisaalta taru on monesti totuutta ihmeellisempää ja ehkä joku amerikkalainen on tehnyt vielä tyhmemmän virityksen.
Urbaaneja legendoja löytyy osoitteesta: http://www.snopes.com/
Itse kiihdytysaiheeseen voisin sanoa, että auton saa kiihtymään ja kulkemaan (suoralla) nopeammin laittamalla kevyemmät renkaat ja vanteet. Eli esim. vanteita pienentämällä. Noin 4% renkaiden painosta pois tuo 1% lisää tehoa ja vääntöä renkaasta mitattuna.Teho menee ilmanvastukseen, laakereiden ja hammarattaiden kitkaan sekä sekä liikkuvien massojen liiketilan muutokseen. Kiertävien massojen koolla on ei ole merkitystä. Teoriassa renkaan massan pienentäminen vähentää massan hitautta, mutta en usko parin kilon vaikuttavan. (Muutenhan dragstereissa olisi mahdollisimman pienet/kevyet pyörät).
Kiihtyvyys on paras kun lähdössä ollaan sutimisessa siinä rajalla, pieni 5% liuku kait on optimi. Jos koneessa on vääntöä niin vaikeaa voipi olla ilman puistonestojärjestelmää. Nelivetorallaajat lähtevät väärin, soralla paras kiihtyvyys on samoin pidon rajalla. - niin
tsbmw kirjoitti:
Teho menee ilmanvastukseen, laakereiden ja hammarattaiden kitkaan sekä sekä liikkuvien massojen liiketilan muutokseen. Kiertävien massojen koolla on ei ole merkitystä. Teoriassa renkaan massan pienentäminen vähentää massan hitautta, mutta en usko parin kilon vaikuttavan. (Muutenhan dragstereissa olisi mahdollisimman pienet/kevyet pyörät).
Kiihtyvyys on paras kun lähdössä ollaan sutimisessa siinä rajalla, pieni 5% liuku kait on optimi. Jos koneessa on vääntöä niin vaikeaa voipi olla ilman puistonestojärjestelmää. Nelivetorallaajat lähtevät väärin, soralla paras kiihtyvyys on samoin pidon rajalla.Tuossa humoristisesti toteutettu viimeiseen asti kaikki mahdolliset keinot, jotta auto saadaan kiihtymään:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=776885
Tuolla lisää tietoa ja tuloksia pelkkien renkaiden keventämisten muodossa:
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0193
Eri lähteissä on saatu tulokseksi, että renkaan&vanteen painon pienentyessä 4-5% saadaan tehoa lisää 1%. Eli, jos autosi huippunopeus on 200 ja vaihdat 25% kevyemmät vanteet, niin autosi renkaista mitattava teho&vääntö kasvaa noin 5%.
Sinä toki voit antaa minulle puolestaan mittaustuloksia, joden mukaan isommilla massoilla ei ole vaikutusta. Anna linkit ko. tutkimuksiin ja tuloksiin, niin opin uutta ja voin päivittää väärät tietoni ajan tasalle. - huippunopeus
niin kirjoitti:
Tuossa humoristisesti toteutettu viimeiseen asti kaikki mahdolliset keinot, jotta auto saadaan kiihtymään:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=776885
Tuolla lisää tietoa ja tuloksia pelkkien renkaiden keventämisten muodossa:
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0193
Eri lähteissä on saatu tulokseksi, että renkaan&vanteen painon pienentyessä 4-5% saadaan tehoa lisää 1%. Eli, jos autosi huippunopeus on 200 ja vaihdat 25% kevyemmät vanteet, niin autosi renkaista mitattava teho&vääntö kasvaa noin 5%.
Sinä toki voit antaa minulle puolestaan mittaustuloksia, joden mukaan isommilla massoilla ei ole vaikutusta. Anna linkit ko. tutkimuksiin ja tuloksiin, niin opin uutta ja voin päivittää väärät tietoni ajan tasalle.Piti olla:
...Eli, jos autosi huippunopeus on 200 ja vaihdat 25% kevyemmät vanteet, niin autosi renkaista mitattava teho&vääntö kasvaa noin 5% ja huippunopeuskin kasvaa noin 5-10km/h ja myös kiihtyvyys paranee... - Mako
niin kirjoitti:
Tuossa humoristisesti toteutettu viimeiseen asti kaikki mahdolliset keinot, jotta auto saadaan kiihtymään:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=776885
Tuolla lisää tietoa ja tuloksia pelkkien renkaiden keventämisten muodossa:
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0193
Eri lähteissä on saatu tulokseksi, että renkaan&vanteen painon pienentyessä 4-5% saadaan tehoa lisää 1%. Eli, jos autosi huippunopeus on 200 ja vaihdat 25% kevyemmät vanteet, niin autosi renkaista mitattava teho&vääntö kasvaa noin 5%.
Sinä toki voit antaa minulle puolestaan mittaustuloksia, joden mukaan isommilla massoilla ei ole vaikutusta. Anna linkit ko. tutkimuksiin ja tuloksiin, niin opin uutta ja voin päivittää väärät tietoni ajan tasalle.Ei liene mitään järjellistä syytä tehonlisäykseen renkaan painon pudottamisessa. Epäilen vahvasti. Periaatteessa huippunopeus voi nousta epätasaisella pinnalla.
Esim. Vauhtipyörän keventäminen parantaa kiihtyvyyttä, mutta merkitys näkyy lähinnä pienillä välityksillä (vaihteilla) ja tehoa sekään ei lisää. Ainoastaan kierrosherkkyyttä. - järkeä
Mako kirjoitti:
Ei liene mitään järjellistä syytä tehonlisäykseen renkaan painon pudottamisessa. Epäilen vahvasti. Periaatteessa huippunopeus voi nousta epätasaisella pinnalla.
Esim. Vauhtipyörän keventäminen parantaa kiihtyvyyttä, mutta merkitys näkyy lähinnä pienillä välityksillä (vaihteilla) ja tehoa sekään ei lisää. Ainoastaan kierrosherkkyyttä.siinä, että tuunataan autoon isolla rahalla muutama % tehoa lisää ja sitten laitetaan mahdollisimman hyvännäköiset ja isot vanteet selvittämättä hankittujen renkaiden painoeroa alkuperäisiin? Auto saattaa tällöin näyttää agressiivisemmalta ja paperilla auto on kovempi kuin ennen tuunausta. Todellisuus voi helposti olla toinen. Eli tuning-vanteiden on oltava koon lisäksi myös kevyet. Ellei olla tekemässä pelkkää ulkonäköä. Mutta miksi silloin kasvatettaisiin sitä tehoa? Renkaan ulkohalkaisijaahan ei muuteta, joten vannetta isontamalla saadaan painoa lisäämättäkin massaa siirrettyä kauemmaksi akselista.
Painolla on merkitystä. Renkaassa olevalla painolla on huomattavan suuri merkitys verrattuna siihen, että sama massa laitettaisiin auton takapenkille.
Kannattaa epäillä myös sitä, kannattaako autoa "virittää" laittamalla autoon painavammat renkaat, kuten isommat vanteet ja renkaat laitettaessa tehdään.
Miten tien epätasaisuus liittyy tähän? Jos renkaasta dynottamalla saatu teho kasvaa vaikkapa 5%, niin sekö tarkoittaa, että auto on nopeampi vain epätasaisella alustalla. Ja jos moottorin ilmoitettu teho (ilman häviöitä) kasvaa, niin sekö nopeuttaa autoa sitten tasaisella alustalla? ;-D
Jos kierrosherkkyys paranee, niin miten luulet teholle käyvän? Vai tarkoitatko, että kierrokset nousevat nopeammin, muttei korkeammalle? Tiedätkö miten teho lasketaan? Kevyemmällä vauhtipyörällä on etuja tehon kannalta, mutta väännöt on heikommat alemmalla. Kilpa-autojen vauhtipyörällä ei arkiajossa olisi helppo ajaa, koska kisakoneet vaativat kierroksia liikkeellelähdössä huomattavan paljon kevyen vauhtipyörän vuoksi.
Eikä nämä ole uskonasioita, vaan aivan perustietoutta. Ei tarvitse olla asiantuntija tietoa saa helposti mistä tahansa. Toiset vaan tietää nämäkin asiat paremmin. Itse en usko mitään, vaan tukeudun lähteisiin. En hyväksy lähteisiini "en usko" -alkusia lausuntoja. - Mako
järkeä kirjoitti:
siinä, että tuunataan autoon isolla rahalla muutama % tehoa lisää ja sitten laitetaan mahdollisimman hyvännäköiset ja isot vanteet selvittämättä hankittujen renkaiden painoeroa alkuperäisiin? Auto saattaa tällöin näyttää agressiivisemmalta ja paperilla auto on kovempi kuin ennen tuunausta. Todellisuus voi helposti olla toinen. Eli tuning-vanteiden on oltava koon lisäksi myös kevyet. Ellei olla tekemässä pelkkää ulkonäköä. Mutta miksi silloin kasvatettaisiin sitä tehoa? Renkaan ulkohalkaisijaahan ei muuteta, joten vannetta isontamalla saadaan painoa lisäämättäkin massaa siirrettyä kauemmaksi akselista.
Painolla on merkitystä. Renkaassa olevalla painolla on huomattavan suuri merkitys verrattuna siihen, että sama massa laitettaisiin auton takapenkille.
Kannattaa epäillä myös sitä, kannattaako autoa "virittää" laittamalla autoon painavammat renkaat, kuten isommat vanteet ja renkaat laitettaessa tehdään.
Miten tien epätasaisuus liittyy tähän? Jos renkaasta dynottamalla saatu teho kasvaa vaikkapa 5%, niin sekö tarkoittaa, että auto on nopeampi vain epätasaisella alustalla. Ja jos moottorin ilmoitettu teho (ilman häviöitä) kasvaa, niin sekö nopeuttaa autoa sitten tasaisella alustalla? ;-D
Jos kierrosherkkyys paranee, niin miten luulet teholle käyvän? Vai tarkoitatko, että kierrokset nousevat nopeammin, muttei korkeammalle? Tiedätkö miten teho lasketaan? Kevyemmällä vauhtipyörällä on etuja tehon kannalta, mutta väännöt on heikommat alemmalla. Kilpa-autojen vauhtipyörällä ei arkiajossa olisi helppo ajaa, koska kisakoneet vaativat kierroksia liikkeellelähdössä huomattavan paljon kevyen vauhtipyörän vuoksi.
Eikä nämä ole uskonasioita, vaan aivan perustietoutta. Ei tarvitse olla asiantuntija tietoa saa helposti mistä tahansa. Toiset vaan tietää nämäkin asiat paremmin. Itse en usko mitään, vaan tukeudun lähteisiin. En hyväksy lähteisiini "en usko" -alkusia lausuntoja.Miten kevennetty vauhtipyörä lisäisi tehoa. Se lisää nimenomaan kierrosherkkyyttä, jonka vuoksi auto kiihtyy pienillä vaihteilla ripeämmin ja tiedän hyvin muutkin vaikutukset.
Tiedän myöskin, että teho tulee väännöstä ja kierrosluvusta, missä kaavassa on mukana vauhtipyörän paino?? tai renkaiden paino.
Epätasaisella kevyt vanne/rengas toimii herkemmin, eli seuraa vähemmällä voimalla tien pintaa, siksi sillä voisi olla huippunopeuteen merkitystä.
Vetoat lähteisiisi, siitä vain, asia ei niin paljoa kiinnosta, että jaksaisin käydä dynottamassa itse. Myöskään renkaan halkaisijalla ei ole moottorin tehoon mitään merkitystä, kiihtyvyyteen on, koska välitys muuttuu.
Se mikä tässä testissä (johon linkki oli) jäi huomioimatta, on leveämmän renkaan suurempi vierintävastus, joka voisi selittää tehoeron. Edelleenkään, moottori ei tiedä, minkä painoinen vauhtipyörä siinä on, eikä myöskään renkaiden painoa. Moottorin teho pysyy samana, myös voimansiirron häviöt pysyvät samana. Pyörivät massat vaikuttavat kiihtyvyyteen, eivät tehoon. Kuten aiemmin kirjoitin, tehon laskukaava ei ole erityisen monimutkainen ja siinä ei huomioda pyöriviä massoja. Renkaan vierintävastuksella sen sijaan on merkitystä kiihtyvyyteen ja huippunopeuteen.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä netistä löytää, tätäkään kirjoitusta ei tarvitse uskoa, tee miten haluat.
Itselläni ei ole isoja tuningvanteita, eikä lasikuitua autossani, turbo löytyy. Halvat isot vanteet ovat vain ulkonäköseikka, kalliit on jo aika kevyitäkin, ne eivät paranna jousituksen toimintaa juuri siksi että jousittamatonta massaa on enemmän. Isoihin vanteisiin mahtuu myös isot jarrut, mutta näin on tuunatuissa muovipulkissa harvoin. On aika naurettavan näköistä, kun golf:n takarumpu on vanteen keskiön kokoinen ja rummun sekä venteen väliin mahtuisi toinen rumpu.. - olet
Mako kirjoitti:
Miten kevennetty vauhtipyörä lisäisi tehoa. Se lisää nimenomaan kierrosherkkyyttä, jonka vuoksi auto kiihtyy pienillä vaihteilla ripeämmin ja tiedän hyvin muutkin vaikutukset.
Tiedän myöskin, että teho tulee väännöstä ja kierrosluvusta, missä kaavassa on mukana vauhtipyörän paino?? tai renkaiden paino.
Epätasaisella kevyt vanne/rengas toimii herkemmin, eli seuraa vähemmällä voimalla tien pintaa, siksi sillä voisi olla huippunopeuteen merkitystä.
Vetoat lähteisiisi, siitä vain, asia ei niin paljoa kiinnosta, että jaksaisin käydä dynottamassa itse. Myöskään renkaan halkaisijalla ei ole moottorin tehoon mitään merkitystä, kiihtyvyyteen on, koska välitys muuttuu.
Se mikä tässä testissä (johon linkki oli) jäi huomioimatta, on leveämmän renkaan suurempi vierintävastus, joka voisi selittää tehoeron. Edelleenkään, moottori ei tiedä, minkä painoinen vauhtipyörä siinä on, eikä myöskään renkaiden painoa. Moottorin teho pysyy samana, myös voimansiirron häviöt pysyvät samana. Pyörivät massat vaikuttavat kiihtyvyyteen, eivät tehoon. Kuten aiemmin kirjoitin, tehon laskukaava ei ole erityisen monimutkainen ja siinä ei huomioda pyöriviä massoja. Renkaan vierintävastuksella sen sijaan on merkitystä kiihtyvyyteen ja huippunopeuteen.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä netistä löytää, tätäkään kirjoitusta ei tarvitse uskoa, tee miten haluat.
Itselläni ei ole isoja tuningvanteita, eikä lasikuitua autossani, turbo löytyy. Halvat isot vanteet ovat vain ulkonäköseikka, kalliit on jo aika kevyitäkin, ne eivät paranna jousituksen toimintaa juuri siksi että jousittamatonta massaa on enemmän. Isoihin vanteisiin mahtuu myös isot jarrut, mutta näin on tuunatuissa muovipulkissa harvoin. On aika naurettavan näköistä, kun golf:n takarumpu on vanteen keskiön kokoinen ja rummun sekä venteen väliin mahtuisi toinen rumpu..Kevennetty vauhtipyörä ei kasvata tehoa. Sen vaikutus tulee näennäisesti kiertotietä pitkin. Vauhtipyörähän on energiavarasto, joka (samalla tavalla kuin kaikki muutkin pyörivät osat moottorista renkaisiin ja siinä välillä) jarruttavat moottorin imulssivoimia ja siten pyrkivät estämään eli jarruttamaan muutoksia. Tilanteen ollessa vakaa (vakiokierrosluku) ei vauhtipyörän painolla ole käytännön merkitystä. Painavammalla vauhtipyörällä/renkailla/jne. saadaan auto pitämään vaivattomasti tasaista vauhtia. Vauhdin muuttaminen puolestaan on vaikeampaa, koska ne massat jarruttavat. Eli voiman välittämistiessä moottorilta tienpintaan on lukuisia jarruja matkalla. Toisaalta osa niistä on tarpeellisia (vauhtipyörä), jos halutaan tehdä taloudellinen ja tasaisesti kulkeva kokonaisuus. Vauhtipyörän paino vaikuttaa suoraan siihen kuinka painavana moottori näkee auton. Keventämällä vauhtipyörää auto saadaan siten kiihtymään samalla tavalla kuin, jos autoa kevennettäisiin, koska kevyt vauhtipyörä ei pysty varastamaan eli varastoimaan muutoksen aikana energiaa. Esim. kilon vähentäminen vauhtipyörän näennäiseltä akselilta vähentää moottorin näkemää auton massaa. Isommilla vaihteilla vaikutus on pienempi. Kaikki moottorin pyörittämät osat syövät massan hitaudellaan moottorin voimaa sen voiman matkatessa moottorista tienpintaan.
http://www.pumaracing.co.uk/flywheel.htm
http://www.whizwheels.com/Tips/lightenflywheel.html
http://www.se-r.net/engine/light_flywheels.html
http://www.sportcompactcarweb.com/editors/technobabble/0109scc_technobabble/
http://www.torquecars.co.uk/Tuning/flywheel-lightening.php
http://outmotoring.com/mini_cooper_spec_lightweight_flywheel.html
Myös ilmanvastus ja renkaiden kitka vaikuttavat auton kiihtyvyyteen, eikä niidenkään muuttaminen tietenkään vaikuta tehoon.
Eli dynolla mitattavaa eroa ei saada edellä mainituilla välttämättä aikaiseksi, mikä oli aiemmassa viestissäni tulkittavissa ja oli siis väärin. Sorry. Ja kiitos oikaisusta! - Mako
olet kirjoitti:
Kevennetty vauhtipyörä ei kasvata tehoa. Sen vaikutus tulee näennäisesti kiertotietä pitkin. Vauhtipyörähän on energiavarasto, joka (samalla tavalla kuin kaikki muutkin pyörivät osat moottorista renkaisiin ja siinä välillä) jarruttavat moottorin imulssivoimia ja siten pyrkivät estämään eli jarruttamaan muutoksia. Tilanteen ollessa vakaa (vakiokierrosluku) ei vauhtipyörän painolla ole käytännön merkitystä. Painavammalla vauhtipyörällä/renkailla/jne. saadaan auto pitämään vaivattomasti tasaista vauhtia. Vauhdin muuttaminen puolestaan on vaikeampaa, koska ne massat jarruttavat. Eli voiman välittämistiessä moottorilta tienpintaan on lukuisia jarruja matkalla. Toisaalta osa niistä on tarpeellisia (vauhtipyörä), jos halutaan tehdä taloudellinen ja tasaisesti kulkeva kokonaisuus. Vauhtipyörän paino vaikuttaa suoraan siihen kuinka painavana moottori näkee auton. Keventämällä vauhtipyörää auto saadaan siten kiihtymään samalla tavalla kuin, jos autoa kevennettäisiin, koska kevyt vauhtipyörä ei pysty varastamaan eli varastoimaan muutoksen aikana energiaa. Esim. kilon vähentäminen vauhtipyörän näennäiseltä akselilta vähentää moottorin näkemää auton massaa. Isommilla vaihteilla vaikutus on pienempi. Kaikki moottorin pyörittämät osat syövät massan hitaudellaan moottorin voimaa sen voiman matkatessa moottorista tienpintaan.
http://www.pumaracing.co.uk/flywheel.htm
http://www.whizwheels.com/Tips/lightenflywheel.html
http://www.se-r.net/engine/light_flywheels.html
http://www.sportcompactcarweb.com/editors/technobabble/0109scc_technobabble/
http://www.torquecars.co.uk/Tuning/flywheel-lightening.php
http://outmotoring.com/mini_cooper_spec_lightweight_flywheel.html
Myös ilmanvastus ja renkaiden kitka vaikuttavat auton kiihtyvyyteen, eikä niidenkään muuttaminen tietenkään vaikuta tehoon.
Eli dynolla mitattavaa eroa ei saada edellä mainituilla välttämättä aikaiseksi, mikä oli aiemmassa viestissäni tulkittavissa ja oli siis väärin. Sorry. Ja kiitos oikaisusta!Olet muuten Suomi24:n historiassa varmaan ensimmäinen jolla on munaa myöntää olleensa väärässä jossain asiassa. Harvinaista suoraselkäisyyttä.
- pitää tehdä.
Mako kirjoitti:
Olet muuten Suomi24:n historiassa varmaan ensimmäinen jolla on munaa myöntää olleensa väärässä jossain asiassa. Harvinaista suoraselkäisyyttä.
Jos ei sitä vertaa viitsi, että lukisi tarkkaan edes oman viestinsä ja tekee virheen, niin voi kai sitä anonyymillä palstalla edes myöntää virheen. Kyllä täällä on muitakin näkynyt, mutta kiitos kuitenkin. Pitää jatkossa yrittää olla tarkempana, mutta ihmisenä virheitä aina tapahtuu, eikä muistikaan ole täydellinen.
- Mako
pitää tehdä. kirjoitti:
Jos ei sitä vertaa viitsi, että lukisi tarkkaan edes oman viestinsä ja tekee virheen, niin voi kai sitä anonyymillä palstalla edes myöntää virheen. Kyllä täällä on muitakin näkynyt, mutta kiitos kuitenkin. Pitää jatkossa yrittää olla tarkempana, mutta ihmisenä virheitä aina tapahtuu, eikä muistikaan ole täydellinen.
Kaikki tekee mokia mutta kaikki ei voi niitä myöntää. Hyvää kesänjatkoa.
- Huomioitsija
Voi pyhä yksinkertaisuus
- Kiihdyttäjä
Nykyautojen tehokäyrät välitykset huomioon ottaen paras kiihtyvyys saavutetaan etuvetoisella niin että paikallaan kierrokset noin 3000-4000rpm kytkin lievästi luistattaen ylös. Ja luistattaen sen takia jotta vältetään liiallinen sutiminen (ei tee hyvää hyvää kytkimelle, mutta kiihtyvyydelle tekee!!!) Hieman ennenkuin lähdössä tapahtuva sutiminen loppuu niin kaasu pohjaan. Ykkösellä vedetään aivan rajottan tuntumaan, kakkosella samaten. Kolmosella ja nelosella vaihdetaan jo muutama sata kierrosta ennen rajottaa.
- tsbmw
Jos näet keltaiset valot olet hävinnyt.
- Kiihdyttäjä
tsbmw kirjoitti:
Jos näet keltaiset valot olet hävinnyt.
En ole vielä kellekkään hävinnyt vaikka vasta kytkin nousee vasta vihreillä. Kun ei ole tapana kilpailla liikenteessä...
Tuo mitä kerroin on oma kokemus joka on tullut kokeiltua jossain muualla kuin liikenteen seassa sellaisilla autoilla joilla liikenteeseen ei ole muutenkaan asiaa. - tsbmw
Kiihdyttäjä kirjoitti:
En ole vielä kellekkään hävinnyt vaikka vasta kytkin nousee vasta vihreillä. Kun ei ole tapana kilpailla liikenteessä...
Tuo mitä kerroin on oma kokemus joka on tullut kokeiltua jossain muualla kuin liikenteen seassa sellaisilla autoilla joilla liikenteeseen ei ole muutenkaan asiaa.Valoistalähtökisa seuraavasti toteutettuna ON TÄYSIN LAKIEN MUKAINEN:
- Valmistaudu huolella - ei esteitä lähteä risteykseen valojen vaihduttua.
- Kerää kierrokset taivaisiin ("efektejä")
- Kun keltaiset syttyvät - reagoi
- Auto hyökkää risteykseen VIHREILLÄ (varaslähtö on kielletty)
- Rajoitin kun nopeusrajoituksen mukainen nopeus 40-50km/t on saavutettu (joskus rajoitus on jopa 80km/t esim. KehäI).
Täysin turvallista ja täysin laillista - (ei mutta jos se ottaa päähän muita?). Varmasti harmittaa mutta liikenne valoista sujuu paremmin, lakeja ei rikota ja kivaa on. - Seppo Susi
tsbmw kirjoitti:
Valoistalähtökisa seuraavasti toteutettuna ON TÄYSIN LAKIEN MUKAINEN:
- Valmistaudu huolella - ei esteitä lähteä risteykseen valojen vaihduttua.
- Kerää kierrokset taivaisiin ("efektejä")
- Kun keltaiset syttyvät - reagoi
- Auto hyökkää risteykseen VIHREILLÄ (varaslähtö on kielletty)
- Rajoitin kun nopeusrajoituksen mukainen nopeus 40-50km/t on saavutettu (joskus rajoitus on jopa 80km/t esim. KehäI).
Täysin turvallista ja täysin laillista - (ei mutta jos se ottaa päähän muita?). Varmasti harmittaa mutta liikenne valoista sujuu paremmin, lakeja ei rikota ja kivaa on."Täysin turvallista"
Ei muuten ole. Tuossa kun tuijottaa vain valoja, niin eipä huomaa, jos esim. vastaantulevista joku vielä kääntyy LAILLISESTI punaisilla vasemmalle eli risteys ei olekaan tyhjä ja kaksi höyrypäätä ampuu sokkona risteykseen. Peltiä menee ja vi***aa kun pientä eläintä. - kokonaan
Seppo Susi kirjoitti:
"Täysin turvallista"
Ei muuten ole. Tuossa kun tuijottaa vain valoja, niin eipä huomaa, jos esim. vastaantulevista joku vielä kääntyy LAILLISESTI punaisilla vasemmalle eli risteys ei olekaan tyhjä ja kaksi höyrypäätä ampuu sokkona risteykseen. Peltiä menee ja vi***aa kun pientä eläintä.mitä edellinen kirjoittaja kirjoitti? Siinähän luki:
"- Valmistaudu huolella - ei esteitä lähteä risteykseen valojen vaihduttua. "
Eli silloin pitäisi olla kaiken järjen mukaan turvallista, ellei auton tehot ja ajo-ominaisuudet ole kuskille pitelemättömät, jolloin tietenkään ei kannata tuollaista harrastaa. - tsbmw
kokonaan kirjoitti:
mitä edellinen kirjoittaja kirjoitti? Siinähän luki:
"- Valmistaudu huolella - ei esteitä lähteä risteykseen valojen vaihduttua. "
Eli silloin pitäisi olla kaiken järjen mukaan turvallista, ellei auton tehot ja ajo-ominaisuudet ole kuskille pitelemättömät, jolloin tietenkään ei kannata tuollaista harrastaa.Lisätääns vähän vielä LAILLISIA täydennyksiä:
- Voi kivasti ottaa kevyttä kenttäverryttelyä ennen lähtöä jos autossa on säädettävät hydrauli-iskarit, vaikka pompottaa keulaa ja sitten laskea ja nostaa perää lähtövalmiuteen.
- Vilkuttaa jarruvaloilla.
- Ottaa pienet "burnssit" etujarrut lukossa kunhan ei tule savua (kiljuahan renkaat saavat).
- "Voitto" ratkeaa jo ensimetreillä ja viimeistään rajoitusnopeudessa esim. 50km/t.
- Häviäjälle voi ikkunasta pyörittää köydenpätkää tai vilkuttaa.
Ja voi nauraakkin - laillisesti, vai onko ilonpito liikenteessä kielletty? - 2 FAST 4 YOU
tsbmw kirjoitti:
Jos näet keltaiset valot olet hävinnyt.
jos näet takavaloni, miten sitten suu pannaan.
- tsbmw
2 FAST 4 YOU kirjoitti:
jos näet takavaloni, miten sitten suu pannaan.
No sitten katotaan: "Wau aikasta makee peli", näyttää ne näteiltä takaakin päin - autot meinaan. Taitaa toi valolähtö olla viimeisiä ei kaupallisia aitoja kisoja. Muistetaan vaan jalon kilvan periaatteet - reilu peli ja lakien puitteissa.
Voittaja ei aina ole se jonka takavalot näkyy, puoli ruokaa on jo silmänruoka, äänet ja fiilis... - tsbmw
2 FAST 4 YOU kirjoitti:
jos näet takavaloni, miten sitten suu pannaan.
No sitten katotaan: "Wau aikasta makee peli", näyttää ne näteiltä takaakin päin - autot meinaan. Taitaa toi valolähtö olla viimeisiä ei kaupallisia aitoja kisoja. Muistetaan vaan jalon kilvan periaatteet - reilu peli ja lakien puitteissa.
Voittaja ei aina ole se jonka takavalot näkyy, puoli ruokaa on jo silmänruoka, äänet ja fiilis... - tsbmw
2 FAST 4 YOU kirjoitti:
jos näet takavaloni, miten sitten suu pannaan.
No sitten katotaan: "Wau aikasta makee peli", näyttää ne näteiltä takaakin päin - autot meinaan. Taitaa toi valolähtö olla viimeisiä ei kaupallisia aitoja kisoja. Muistetaan vaan jalon kilvan periaatteet - reilu peli ja lakien puitteissa.
- tsbmw
tsbmw kirjoitti:
No sitten katotaan: "Wau aikasta makee peli", näyttää ne näteiltä takaakin päin - autot meinaan. Taitaa toi valolähtö olla viimeisiä ei kaupallisia aitoja kisoja. Muistetaan vaan jalon kilvan periaatteet - reilu peli ja lakien puitteissa.
Yhden viestin vaan koitin laittaa, joku nettisählis eli kone ilmoitti ettei serveri vastaa ja tarkistaessa ei viestejä ilmaantunut.
Sensuuri toimii viiveellä - vai mistä on kyse?
- Anonyymi
SKODA VOITTAA KAIKKI MUUT.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1072785Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212310Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631021906- 1141620
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1681335Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2821167- 711024
- 801024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi238961