Kiltit miehet: Hot or Not - testi

Gallup.

Naiset: Kuinka monta näistä ominaisuuksista hyväksyisit miehellä?
Miehet: Kuinka monta näistä ominaisuuksista sinulta löytyy?

ASENTEET:

- pelkää tai kunnioittaa naisia (liikaa)
- haluaa miellyttää muita (usein oman etunsa kustannuksella, ei osaa aina pitää puoliaan, usein myöhemmin katuu että antoi periksi, ei sanonut vastaan tms.)
- mustasukkainen tai haluaa "asettaa rajat tiukasti ja selvästi" (esim. ei hyväksy miespuolisia kavereita naisella, paheksuu ja vastustaa "tyttöjen iltoja")
- vaatii naiselta seksuaalista kokemattomuutta tai korkeintaan hyvin vähäistä kokemusta (1-2 entistä poikaystävää tai "juttua", ei irtosuhteita)
- vastustaa radikaalia muutosta elämässään ("kaikki on jo hyvin, kunhan vain saisin naisen ja/tai työpaikan")

SOSIAALISET TAIDOT:

- käyttäytyy vanhanaikaisen ritarillisesti/romanttisesti, kirjoittelee rakkausrunoja naiselle, vaatii maksamaan kahvit treffeillä tms./jne.
- sosiaalisesti kömpelö (esim. menee usein hämilleen tuntemattomien ihmisten lähellä, ei tiedä miten toimia tai mitä sanoa)
- vetäytyvä, ei osallistu keskusteluun tai halua tuoda itseään esille jos ihmiset eivät ole hyvin tuttuja
- ei osaa tai halua keskustella muusta kuin jostain omista muutamasta mielenkiinnonkohteestaan
- konfliktitilanteessa loukkaantuu verisesti, vetäytyy, leikkii uhria TAI nöyrtyy, myöntyy, antaa periksi (vaikka nainen olisi väärässä)

ELÄMÄNTAPA:

- ei käytä päihteitä (alkoholi, tupakka, huumeet)
- seksuaalisesti kokematon
- säästäväinen pihiyteen asti
- ei harrasta mitään sellaista sosiaalista, jossa pitää olla vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa netin ulkopuolella
- viettää aikaa enimmäkseen kotonaan, ei tykkää matkustella tai käydä ulkona teatterissa, ravintolassa, baarissa tms.

24

805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdvtyh

      Mutta eihän monikaan noista piirteistä liity oikeasti kilttiin mieheen... Mitä kilttiä siinäkin muka on että ei hyväksy toisen miespuolisia kavereita tai vaatii naiselta seksuaalista kokemattomuutta?
      Ja taas näitä stereotyyppisiä käsityksiä, että kiltti mies ei osaisi pitää puoliaan. Naisilla on jo valmiiksi huono kuva kilteistä miehistä, pitääkö niitä vääriä käsityksiä lujittaa entisestään.

      No vastaan joka tapauksessa omasta puolestani:

      -pelkään ja kunnioitan naisia ehkä hieman liikaa. Olen todella itsevarma ihminen, paitsi silloin kun olen tekemisissä naisen kanssa josta olen oikeasti kiinnostunut. Se ei ole tietenkään hyvä asia, koska naiset kiinnostuu yleensä vain itsevarmoista miehistä ja se puoli ei näy minussa silloin jos olen toisesta oikeasti kiinnostunut. (Ainakaan aluksi)
      Vähemmän kiinnostavien naisten seurassa käyttäydyn normaalin itsevarmasti, mutta kuitenkin kunnioittavasti.
      Kaikkein selvimmin naiset ovat minusta kiinnostuneet silloin kun olen kokeillut olla epäkunnioittava naisia kohtaan.

      -Minulla on ehkä vähän sellainen "kaikki on jo hyvin, kunhan saisin naisen" asenne. Se ei kuitenkaan tarkoita että vastustaisin suuria muutoksia.

      -Käyttäydyn joskus vanhanaikaisesti/ritarillisesti.

      -Olen hieman vetäytyvä keskusteluissa, jos ihmiset eivät ole minulle tuttuja. En tosin tiedä miten tämä liittyy kiltteyteen.

      -En käytä päihteitä

      Siinäpä ne olikin. Kiltteyttä on se, että pyrkii olemaan hyvä ihminen muita kohtaan, mutta myös itseään kohtaan. Kiltti ihminen voi olla myös äärettömän hauskaa seuraa. En tajua miksi tässä kieroutuneessa maailmassa naiset niin usein kiinnostuvat mielummin pahoista pojista.

      • jjjjjjjjjjjjjjjut

        Minäen ainakaan kiinnostu pahoista pojista, vaan kilteistä. Olen oikeastaan hengaillut just sunlaisen miehen kanssa vähän aikaa. Sun vastauksista päätelleen siis.paitsi hän käyttää kyllä alkoholia,niinku minäkin. Liian kilttiä saattaa kyllä pitemmän päälle olla tuo liika naisen pelkääminen/kunnioittaminen. Tuo että olet kokeillut olla epäkunnioittava ei kyllä toimi myöskään,ainakaan muhun :D


      • ??

        Otsikolla ei ole mitään tekemistä jutun kanssa.


    • Näin miehenä

      Aika paljon tulkinnanvaraa näissä on, joten vastaan vähän ylimalkaisesti.

      Asenteet:
      -Kunnioitan toki naisia ja ehkä joskus jopa vähän liikaakin.
      -Haluan kyllä miellyttää muita mutta en kovin usein niinkään oman edun kustannuksella, eikä se ole jälkikäteen kovin usein myöskään kaduttanut
      -Olen jossain määrin kyllä mustasukkainen, mutta en yt ihan noin sairaalloisesti.
      -En juurikaan välitä naisen seksisuhteiden määrästä.
      -Eikö tyttöystävän saaminen ole aika radikaali muutos?

      Ehkä vähän yläkanttiin, mutta menköön 3/5

      Sos. taidot:
      -Joissain asioissa ehkä vähän enemmän vanhanaikaisesti kuin toisissa. Toki esim treffeillä on ainakin kohteliasta tarjoutua maksamaan, joskin nykynaiset todella usein ilmaisevat että maksavat omansa. Mitään runoja en rustaile.
      -Isomassa porukassa kohta kaksi on totta, pelkästään yhden ihmisen kanssa ei ole ongelmia.
      -Vrt. edellinen.
      -Osaan kyllä keskustella varsinkin tuttujen kanssa vaikka mistä.
      -Annan kyllä periksi melko helposti riippuen tosin siitä että mitä asia koskee. Jos kyseessä on joku tiskivuoro, niin siitä en ala tappelemaan. Jos kyseessä taas joku oikeasti merkityksellinen asia, en todellakaan anna helposti periksi.

      Menee taas helpolla pisteet 3/5.

      Elämäntapa:
      -Käytän alkoholia, en muuta.
      -En katso olevani seksuaalisesti kokematon. Suhteita on ollut niin pitkiä kuin yhdenkin yön vastaavia.
      -Säästäväisyys ei ole paras hyveeni, mutta en myöskään elä yli varojeni.
      -Harrastan kyllä kaikenlaista (mm. Jalkapallo, biljardi) joissa joutuu myös muiden ihmisten kanssa olemaan tekemisissä.
      -Viihdyn toki myös kotona, mutta ei ulos lähteminen ole ainakaan tähän asti vielä ylivoimaiselta tuntunut.

      0/5

    • Parikymppinen

      - vaatii naiselta seksuaalista kokemattomuutta tai korkeintaan hyvin vähäistä kokemusta (1-2 entistä poikaystävää tai "juttua", ei irtosuhteita)
      Ei haittaisi jos hänellä itsellään olisi varaa vaatia tällaista.

      - käyttäytyy vanhanaikaisen ritarillisesti/romanttisesti, kirjoittelee rakkausrunoja naiselle, vaatii maksamaan kahvit treffeillä tms./jne
      Romantiikka on hyvästä, jos sitä ei vedä yli ja tee siitä väkisin väännettyä ja teennäistä. On muuten ärsyttävää jos sanoo miehelle, että hänen ei tarvitse maksaa jotakin ja hän alkaa inttää vastaan ja vaatii, että saa maksaa.

      - ei käytä päihteitä (alkoholi, tupakka, huumeet)
      Tupakoimattomuudesta ja huumeettomuudesta paljon plussaa. Itse käytän alkoholia välillä, olisi hyvä jos se ei haittaisi häntä. Absolutistit ovat yleensä liian ehdottomia ja se vaivaisi, jos mies ei kävisi ulkona koskaan.

      - seksuaalisesti kokematon
      Positiivista, ei ainakaan olisi tauteja. Olisi kiva olla jonkun ensimmäinen.

      Ei noista suurin osa kyllä kuvaile kilttiä miestä.

    • kiltti nainen

      ASENTEET:

      - kunnioitus hyvä asia, pelko ei, koska olisi kauheaa, jos mies pelkäisi minua

      - haluaa miellyttää muita: OK tiettyyn rajaan asti, mutta mies tulee onnettomaksi ennen pitkää, jos hän ei saa olla oma itsensä. Rohkeutta peliin!!!

      - mustasukkainen tai haluaa "asettaa rajat ": eiks tässäkin vois löytää kompromissia? En minä kiellä pikkujouluja tai kavereiden saunailtoja mieheltäkään, joten miksi sama ei olisi sallittua naiselle?

      - vaatii naiselta seksuaalista kokemattomuutta tai korkeintaan hyvin vähäistä kokemusta: voi vaatia, mutta sitten minä en ole oikea henkilö hänelle. En kyllä itse kysy mieheltä hänen naishistoriaansa, koska sillä ei ole merkitystä.

      - vastustaa radikaalia muutosta elämässään ("kaikki on jo hyvin, kunhan vain saisin naisen ja/tai työpaikan"): tämä on iso ongelma ja tällainen mies ei minulle sopisi ollenkaan.

      SOSIAALISET TAIDOT:

      - käyttäytyy vanhanaikaisen ritarillisesti/romanttisesti: jossain määrin OK, mutta parempi olisi ns. normaali käytös

      - sosiaalisesti kömpelö: ei välttämättä haittaa mitään. En itsekään ole sosiaalinen

      - vetäytyvä, ei osallistu keskusteluun tai halua tuoda itseään esille jos ihmiset eivät ole hyvin tuttuja: ei haittaa, olen itse samanlainen

      - ei osaa tai halua keskustella muusta kuin jostain omista: tää voi olla ongelma, koska jos ei edes HALUA keskustella muusta, niin mitä yhteistä suhteessa on? Miten voi olla miehen kanssa ystävä varsinkaan, jos hän on mustasukkainen eikä päästä naista harjoittamaan sosiaalisia suhteita muiden kanssa.

      - konfliktitilanteessa loukkaantuu verisesti: ISO ONGELMA. Ongelmatilanteet täytyy pystyä ratkaisemaan puhumalla. Ehdottomasti.

      ELÄMÄNTAPA:

      - ei käytä päihteitä: UNELMAMIES

    • Setämies22

      Ei löydy mitään noista...

    • Asenteista ja sosiaalisista taidoista ei osunut yksikään.

      Elämäntavoista kohdalle osui:
      - ei käytä päihteitä (alkoholi, tupakka, huumeet)

      Eli varsin kaukana kyseisestä miestyypistä olen....

    • ap

      Totta kai kyseessä on stereotypia. Veikkaan kuitenkin että palstalta löytyy näitä tämän tyypin "kilttejä miehiä" useitakin. Jos 8/15, eli yli puolet osuu kohdalle niin silloin voi melko varmuudella todeta olevansa "kiltti" mies eli tässä tapauksessa epäsosiaalinen ja nörtähtävä mies jolla on todennäköisesti suuria vaikeuksia vastakkaisen sukupuolen kanssa ja saattaapa kuvitella olevansa se "kunnon mies" joka naisten tulisi valita niiden renttujen sijaan.

    • Heinrich

      Ei kovin moni osunut tähän sinkkumieheen.

      ASENTEET:

      -radikaalia muutosta en näe tapahtuvan(olen töissä ja naisia vähintään tuttuina)

      SOSIAALISET TAIDOT:

      - vetäytyvä, ei osallistu keskusteluun tai halua tuoda itseään esille jos ihmiset eivät ole hyvin tuttuja

    • Kiltit miehet esiin

      Näinkö vähän on kilttejä miehiä palstalla?

    • rumilusmies, oulu

      Asenteet:
      Ehkä sen voisi laskea pelkäämiseksi, etten ota mitään kontaktia naisiin oikeassa elämässä. Miellyttämistilaisuuksia ei ole tullut eteen, mutta en koe sitä mitenkään pahana, jos joudun joustamaan vähäsen jossakin asiassa. En vaadi naiselta kokemattomuutta, enkä pidä itseäni erityisen mustasukkaisena, ellei sitten mennä johonkin äärimmäisyyksiin tyyliin hunks-kaverin kanssa kahdenkeskiselle Lapin lomalle. Muutosta vastaan en ole, kunhan siihen vain on edes jokin järkevä syy, oli se sitten pieni tai suuri (esim. töiden takia muuttaminen).

      Sosiaaliset taidot:
      En ole käynyt ikinä treffeillä. Netissä nyt ei voi kovin ritarillinen olla siinä ekassa viestissä (johon ei tule vastausta). Rakkausrunot sopisivat varmaan sinne myöhäisempiin vaiheisiin tutustumisessa. Olen erittäin kömpelö sosiaalisesti ja vetäydyn yleensä keskusteluista, pois lukien opiskeluun tai työhön liittyvät keskustelut. Haluaisin kyllä keskustella muistakin asioista kuin omista kiinnostuksen kohteistani, mutta kaverit ja uskallus puuttuvat tällä hetkellä. Ihmissuhdedraamoissa en ole ollut osallisena, mutta luultavasti käyttäytyisin niissä passiivis-aggressiivisesti ja vetäytyen.

      Elämäntapa:
      Mitään päihteitä en ole kokeillut, teoreettisen kumppanin satunnainen alkoholinkäyttö ei kuitenkaan olisi mitenkään häiritsevää. Olen seksuaalisesti täysin kokematon. En harrasta mitään sosiaalista, elän aika askeettista opiskelijaelämää ja aikakin kuluu pääosin kotona. Matkustamista, teatteria ymv. vastaan en ole, kunhan vain rahallinen tilanne sen sallisi, mutta baarielämä ei kiinnosta yhtään.

    • JS

      No vissiinkin toi ihan eka kohta että ns. pelkään naisia liikaa pitää paikkansa, mutta eipä oikeastaan mikään muu koko listalta... sain vain 1/15 ja suoraan sanottuna olen kyllä ylpeä siitä.

      En tosin tiedä pelkäänkö naisiakaan, varmaankin itsetuntoni on vain huono.

    • M 23v

      ASENTEET

      - kunnioittaa naisia (liikaa)
      - haluaa miellyttää muita (usein oman etunsa kustannuksella, ei osaa aina pitää puoliaan, usein myöhemmin katuu että antoi periksi, ei sanonut vastaan tms.)

      SOSIAALISET TAIDOT:

      - vetäytyvä, ei osallistu keskusteluun tai halua tuoda itseään esille jos ihmiset eivät ole hyvin tuttuja (riippuu tilanteesta)

      ELÄMÄNTAPA:

      - seksuaalisesti kokematon


      Eli 4/15

    • m28w

      ASENTEET:

      - kunnioittaa naisia (liikaa), jaa-a mikähän tuon mittaa ja mikä on liikaa
      - haluaa miellyttää muita toisinaan oman etunsa kustannuksella, mutta osaan pitää puoleni
      - miks "tyttöjen iltoja" ei sais viettää?
      - ihan sama paljonko naisella seksisuhteita
      - "kaikki on jo hyvin, kunhan vain saisin naisen ja/tai työpaikan" no aikalailla olis. Harrastukset täyttää sit lopun ajan, joten eipä tässä hirveesti muuta muutosta kaipaa. Tosin yhdyn edellisiin ja sanoisin että parisuhde sinkkuuteen verrattuna on aika iso muutos.

      heitetään nyt vaikka 1,5/5 kun muutama osittain samoilla linjoilla

      SOSIAALISET TAIDOT:

      - käyttäytyy vanhanaikaisen ritarillisesti/romanttisesti, no oven saatan joskus avata, mutten kyllä juokse sitä väkisin avaamaan jos nyt en satu ensimmäisenä olemaan ovenkahvassa kiinni.
      - sosiaalisesti kömpelö: Viihdyn ihan hyvin isossa porukassa ja tuntemattomien seurassa
      - vetäytyvä, osallistun keskusteluun mutten varsinaisesti halua tuoda itseäni esille. Ei mun elämässä tapaha mitään kauheen mielenkiintosta kertomisen arvoista.
      - Mä pystyn vääntämään juttua vaikka rautalangasta
      - konfliktitilanteessa oon kai aika neutraali. Harvoin mun kanssa joutuu riitelemään mistään ellei oikeasti hakemalla hae riitaa

      pyöristetään vaikka 1/5

      ELÄMÄNTAPA:

      - ei käytä päihteitä (tupakka, huumeet ei koko elämän aikana), ryypättyä tuli joskus nuorempana kerta pari viikossa, nykyään pari kertaa vuodessa saatan seuraks lähteä.
      - seksuaalisesti kokematon, no en ainakaan kovin kokenut
      - säästäväinen kyllä, mutten pihi. Vältän turhaa tuhlausta turhuuksiin, mutta kyllä sitä rahaa silti toisinaan tulee käytettyäkin laskujen maksamisen lisäksi myös omaksi iloksi
      - joukkuelajeja tullu harrasteltua koko ikä muiden harrastusten ohessa
      - vietän aikaa enimmäkseen kotona, mutta tykkäisin kyllä viettää aikaa enemmän muiden ihmisten seurassa. Vanhat kamut vähän turhan kiireisiä omissa elämissään eikä sitä emäntääkään ole kenen seurassa lähtis johonkin, joten ihmisten tapaaminen rajoittuu lähinnä harrastuksiin pari kertaa viikossa

      3/5 vissii

      yhteensä:
      5,5/15

    • yllättävää...

      .... eks nää oo pikemminkin epäsosiaallisen/syrjäytyneen miehen (tai suomi24 sinkku palstalla asuvien miesten) ominaisuuksia kuin kiltin miehen...? vai onko kiltti mies = epäsosiaallinen peräkammarin poika...?

      Ihmekkös jos kiltit miehet eivät naisia saa jos nuo ovat heidän ominaisuudet...

      • Kunnan mies

        Tämän palstan tyyppien kirjoituksissa kiltti kunnon mies usein tarkoittaa sosiaalisesti kömpelöä ujoa tiukkapipoa.


    • työtön ATM

      Asenteet: 5/5

      Sosiaaliset taidot: 4/5

      Elämäntapa: 3/5

      12/15

      Olen kiltti mies!

    • Katsotaan nyt, vaikka vähän karsastan näitä listanlaadintagallupeja.

      Asenteista näyttäisi osuvan halu miellyttää muita. En oikein osaa arvioida, miten vahva se on, mutta yleensä pyrin siihen että mahdollisimman moni olisi tyytyväinen, ja jos se vaatii oman etuni uhraamista, niin olkoon. Lisäksi vähän vierastan radikaaleja muutoksia, vaikka ne kohdalleosuessaan ovat yleensä piristäneet. Sanotaan nyt silti 2 pistettä.

      Sosiaaliset taidot: Kolme ensimmäistä osunee, tosin tuo ritariromanttisuus ei niin kamalan vahvasti. Maksan ihan mielelläni kahvit treffeillä, mutta en erityisesti vaadi saada maksaa. Lähinnä joku kahvin kustantaminen omasta pussista on niin olematon menoerä etten juurikaan viitsi ajatella koko asiaa, loppui treffit sitten siihen paikkaan tai johti se sitten johonkin. Konfliktitilanteissa saatan loukkaantua/vetäytyä, en ole ihan varma. Jos ritarikohdasta ja tästä tulee molemmista puoli pistettä, niin se tekee 3. Yhteensä siis 5 tähän mennessä.

      Elämäntapa: Tupakkaan ja huumeisiin en koske, mutta olut ja kahvi menee. Kokematon olen, etenkin käytännössä. En ole erityisen säästäväinen (tosin rahaa tuntuu jäävän yli joka kuukausi). Harrastukset eivät ole erityisen sosiaalisia, mutta en kuitenkaan välttele sosiaalisia harrastuksia. Vietän aikaani enimmäkseen kotona, mutta jos vain tilaisuus/mielijohde iskee kohdalle, niin käyn mielelläni matkoilla, ravintolassa ja vastaavissa "ulkona". Tulisiko tästä nyt sitten sellaiset 2-3 pistettä. Sanotaan nyt 3, niin saadaan summaksi 8.

      Tämä nyt sitten oli kai huono. Alan rasvata köyttä.

    • "ASENTEET:

      - pelkää tai kunnioittaa naisia (liikaa)"
      Ehkä hieman, ainakin luulisin niin.

      "- vastustaa radikaalia muutosta elämässään ("kaikki on jo hyvin, kunhan vain saisin naisen ja/tai työpaikan")"
      Joo aika pitkälle näin.

      SOSIAALISET TAIDOT:

      "- sosiaalisesti kömpelö (esim. menee usein hämilleen tuntemattomien ihmisten lähellä, ei tiedä miten toimia tai mitä sanoa)"
      Nappi kaulaan ja osui.

      "- vetäytyvä, ei osallistu keskusteluun tai halua tuoda itseään esille jos ihmiset eivät ole hyvin tuttuja"
      Pitää paikkansa.

      "ELÄMÄNTAPA:

      - ei käytä päihteitä (alkoholi, tupakka, huumeet)"
      Alkoa kyllä käytän, mut harvoin.

      "- seksuaalisesti kokematon"
      No en kyllä kovin kokenut ole ainakaan.

      "- säästäväinen pihiyteen asti"
      Joo ehkäpä niinkin asia on.

      "- viettää aikaa enimmäkseen kotonaan, ei tykkää matkustella tai käydä ulkona teatterissa, ravintolassa, baarissa tms. "
      No joo tän hetken tilannetta kyllä kuvaa etten käy missään, varattomuudesta johtuen.


      Mitä voitin? 8 osui.

    • :)))

      Asenteet: 4/5
      - pelkää tai kunnioittaa naisia (liikaa): Joo
      - haluaa miellyttää muita: Ei.
      - mustasukkainen tai haluaa "asettaa rajat tiukasti ja selvästi": Voi olla
      - vaatii naiselta seksuaalista kokemattomuutta tai korkeintaan hyvin vähäistä kokemusta (1-2 entistä poikaystävää tai "juttua", ei irtosuhteita): Joo
      - vastustaa radikaalia muutosta elämässään: Kyllä, mutta kyseessä ei ole muokattava asenne vaan persoonallisuus tai temperamentti tyyppi.

      Sosiaaliset taidot: 2/5
      - käyttäytyy vanhanaikaisen ritarillisesti/romanttisesti, kirjoittelee rakkausrunoja naiselle, vaatii maksamaan kahvit treffeillä tms./jne: Ehkä haluaisinkin käyttäytyä näin, mutta taidan olla hieman liian ujo sellaiseen. Vertaa seuraavaan kohtaan sosiaalisesta kömpelyydestä. Sosiaalisesti kömpelö on harvoin kovin ritarillinen.
      - sosiaalisesti kömpelö (esim. menee usein hämilleen tuntemattomien ihmisten lähellä, ei tiedä miten toimia tai mitä sanoa): Kyllä
      - vetäytyvä, ei osallistu keskusteluun tai halua tuoda itseään esille jos ihmiset eivät ole hyvin tuttuja: Kyllä
      - ei osaa tai halua keskustella muusta kuin jostain omista muutamasta mielenkiinnonkohteestaan: Ei.
      - konfliktitilanteessa loukkaantuu verisesti, vetäytyy, leikkii uhria TAI nöyrtyy, myöntyy, antaa periksi (vaikka nainen olisi väärässä): Riippuu pitkälti tilanteesta. Olen selvinnyt voittajana monesta tilanteesta olemalla vain vastapuolta rennompi ja siten todistamalla hänen lapsellisuutensa. Voin kyllä loukkaantua kun koen itseni hyljätyksi, jolloin saatan vain poistua paikalta, koska minua ei kaivata. Eli en myönnä.

      Elämäntapa 4/5
      - ei käytä päihteitä (alkoholi, tupakka, huumeet): Joskus alkoholia, ei tupakkaa tai huumeita.
      - seksuaalisesti kokematon: Juu
      - säästäväinen pihiyteen asti: Jaa
      - ei harrasta mitään sellaista sosiaalista, jossa pitää olla vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa netin ulkopuolella: Kyllä
      - viettää aikaa enimmäkseen kotonaan, ei tykkää matkustella tai käydä ulkona teatterissa, ravintolassa, baarissa tms: Totta

      11/15

      Kysymykset oli ihan hyviä, mutta esimerkiksi asenteissa toi muutoksen vastaisuus ei ole opittu asenne, vaan pysyvä ominaisuus luonteessa. On esimerkiksi kovin syyllistävää leimata persoonallisuuspiirteitä vääriksi asenteiksi ikäänkuin ihminen olisi vääränlainen ja huono ihminen, jos hän ei ole muutoshalukas ja helposti tylsistyvä ekstrovertti. Tällaista persoonallisuuteen kohdistuvaa syrjintää ja syyllistämistä saa muutenkin nykyään kokea jatkuvasti.

      • ap

        Ei se ole syyllistämistä vaan kilttiyteen liittyvä piirre. Muutoksen vastaisuus on myös jossain määrin opittu asenne jota voi muuttaa vaikka se joillain vaikeaa olisikin.


    • pasistisuikale

      Eipä tuossa mikään juurikaan itseeni täydellisesti sovi, vaikka kiltti mies olenkin.

      Käytän päihteistä vain alkoholia, ja sitäkin kohtuullisesti. Olen kyllä tarkka raha-asioissa, enkä tuhlaa holtittomasti, mutta en näe ongelmia sijoittaa rahaa esim. matkusteluun, tai hyviin vaatteisiin. Omaan sosiaalisia harrastuksia, enkä mielestäni ole sosiaalisesti kömpelö, vaan osaan jutella myöskin ihan turhanpäiväisiä asioita satunnaisen vastaantulijan kanssa.

      Tuo romanttisuus kieltämättä on ehkä vahvimmillaan itsessäni, mutta onko se negatiivinen asia? Mielelläni huomioin naista arkipäivän asioissa, järkkään romanttisia juttuja yms. Haluan maksaa kahvit/safkat treffeillä, mikäli kuitenkaan ei ole kyse ensitreffeistä. Enpä ole koskaan ajatellut, että se jotenkin negatiivista olisi...

    • ,,,,,,,,

      - käyttäytyy vanhanaikaisen ritarillisesti/romanttisesti, kirjoittelee rakkausrunoja naiselle, vaatii maksamaan kahvit treffeillä tms./jne.
      - ei käytä pähteitä

      Nämä kaksi hyväksyisin. Kyse ei ole hyväksymisestä vaan siitä, että mitä ihmettä tekisin tuollaisen ihmisen kanssa yhdessä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      73
      1786
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1176
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1064
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      14
      950
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      876
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      261
      822
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      789
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      61
      758
    9. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      210
      739
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      736
    Aihe