Nyt alkaa riittämään. Nykyisen työni, työn sisältö on muuttunut sellaiseksi, että en olisi näitä hommia alkanut edes tekemään, jos nyt olisi ensi valinnan paikka.
Tilanne on siis äärimmäisen stressaava ja työ on muuuttunut sellaiseksi, jota en enää halua tehdä.
Luonnollinen ja järkevä valinta olisi ottaa lopputtili ja etsiä uusi työ. Ongelma on vain ikä, joka saattaa aiheutaa ongelmia työnhaussa.
Toinen vaihtoehto olisi se, että kärvistelisi nykyisessä, erittäin paskamaisessa tilanteessa eläkeikään saakka, ellei sitä ennen joutuisi sairaseläkkeeelle.
Kannattaako ottaa riski ja ottaa lopputili ja toivoa saavansa sopivampaa työtä, vielä viiskymppisenä?
Irtisanoutuminen viiskymppisenä?
12
711
Vastaukset
- bgknhjiluhml
Oon itse vasta 32v. ja sama tilanne. Töitä on muualla tarjolla pienemmällä liksalla. Taidan lähteä...
Sun housuissas miettisin et n.30-40 vuotta peli-aikaa ja siitä reilu neljännes lusittavana.
Kannattaako? - Ikihakija
Älä ota lopputiliä, vaan yritä hommata ensin uusi työpaikka. Työttömän 50-vuotiaan on paljon vaikeampi saada uutta työpaikkaa kuin työssäkäyvän. Voit vaikka laittaa CV-nettiin työhaun päälle, sinne ei tarvitse laittaa nimeä näkyviin. Kyllä 50-vuotiaille vielä töitä löytyy, riippuu vähän alasta. Mieti, mitä haluat tehdä ja ota yhteyttä sopiviin firmoihin.
- 49+
Viisikymppisellä pitää olla uusi työpaikka takataskussa, kun irtisanoutuu entisestä.
Itse olen samassa tilanteessa kuin ap. Ikää on ja surkea työpaikka. Olen etsiskellyt uutta työtä vuosikaudet, mutta asuinseudullani juuri mitään ei ole tarjolla. Minulle on viime vuosina ilmaantunut vaikeita vaivoja, joiden hoitojen takia olen ollut pitkillä sairaslomilla. Monin tavoin turhauttava työ, raskas ilmapiiri kiusaamisineen ja syrjimiseen vaikutta terveyteen hämmästyttävän paljon. Nuorena sitä ei huomaa, mutta iän ja työvuosien karttuessa kylläkin.
Työtönsä leipääntyneen ikääntyvän kannattaa huomioida, että sairastumisia on odotettavissa ja sairauseläkekin voi tulla vastaan ehkä paljon ennen vanhuuseläkeikää. Onnellisin vaihtoehto tietysti olisi löytää siedettävä työ ja saada tehdä täydet työvuodet terveenä. - paskaduunari
kysy pomolta eikö olisi jotain muuta työtä firmassa johon voisit siirtyä.
Epäilen kyllä että siirto muuhunkin työhön olisi meno ojasta allikkoon, nykyinen työelämä suomessa on kaikinpuolin aivan perseestä, stressaavaa v*ttumaista paskaa huonossa ilmapiirissä ja huonolla palkalla >_- korps***
"kysy pomolta eikö olisi jotain muuta työtä firmassa johon voisit siirtyä.
Epäilen kyllä että siirto muuhunkin työhön olisi meno ojasta allikkoon.."
Näinhän tässä on jo muutenkin käynyt. Ei taida enää olla juuri muunlaisia hommia tarjoalla tässä firmassa, siksi loparit mielessä. Eli huonosta vaan huononpaan mennään...;) - Pois on päästävä
korps*** kirjoitti:
"kysy pomolta eikö olisi jotain muuta työtä firmassa johon voisit siirtyä.
Epäilen kyllä että siirto muuhunkin työhön olisi meno ojasta allikkoon.."
Näinhän tässä on jo muutenkin käynyt. Ei taida enää olla juuri muunlaisia hommia tarjoalla tässä firmassa, siksi loparit mielessä. Eli huonosta vaan huononpaan mennään...;)Yli viisikymppisen on nykyisin vaikea, ellei mahdotonta, saada vakinaista työtä ilman suhteita. Hain kolme vuotta kaikkia mahdollisia työpaikkoja. Pääsin useisiin haastatteluihin, mutta aina jäin kakkoseksi tai kolmoseksi. Valitut olivat minua 10-15 vuotta nuorempia.
Olisiko sinun mahdollista lähteä joksikin aikaa esimerkiksi opintovapaalle, jolloin voisit rauhassa miettiä eri vaihtoehtoja? Toinen vaihtoehto on miettiä, miten pärjäisi huomattavasti pienemmillä tuloilla, jos loparien jälkeen ei uutta työpaikkaa löytyisikään. Itse olen laskenut kulutustasoani jo vuosien ajan ja huomannut, että aika pienellä tulee loppujen lopuksi toimeen, kun vaakakupissa on epäeettisessä työpaikassa työskenteleminen ja kyseisestä työpaikasta irrottautuminen (vaikka uutta työpaikkaa ei olisikaan tiedossa). Itse tulen irrottautumaan hieman yli vuoden kuluttua. Nelisensataa päivää on siis vielä edessä tätä "iloa".
Tsemppiä, mihin sitten päädytkin! - vttumitäpskaa
Pois on päästävä kirjoitti:
Yli viisikymppisen on nykyisin vaikea, ellei mahdotonta, saada vakinaista työtä ilman suhteita. Hain kolme vuotta kaikkia mahdollisia työpaikkoja. Pääsin useisiin haastatteluihin, mutta aina jäin kakkoseksi tai kolmoseksi. Valitut olivat minua 10-15 vuotta nuorempia.
Olisiko sinun mahdollista lähteä joksikin aikaa esimerkiksi opintovapaalle, jolloin voisit rauhassa miettiä eri vaihtoehtoja? Toinen vaihtoehto on miettiä, miten pärjäisi huomattavasti pienemmillä tuloilla, jos loparien jälkeen ei uutta työpaikkaa löytyisikään. Itse olen laskenut kulutustasoani jo vuosien ajan ja huomannut, että aika pienellä tulee loppujen lopuksi toimeen, kun vaakakupissa on epäeettisessä työpaikassa työskenteleminen ja kyseisestä työpaikasta irrottautuminen (vaikka uutta työpaikkaa ei olisikaan tiedossa). Itse tulen irrottautumaan hieman yli vuoden kuluttua. Nelisensataa päivää on siis vielä edessä tätä "iloa".
Tsemppiä, mihin sitten päädytkin!on se kumma juttu suomalaisessa työelämässä että alle kolmikymppisenä on vaikea päästä töihin, sitten kolmikymppisenä alkaa työelämä vetämään ja näyttää olevan että mihin sattuu silloin pääsemään, siinä on oltava niin kauan kuin suinkin voi koska hyvin äkkiä on sitten jo päälle nelikymppinen ja alkaa olla jälleen vaikea päästä uuteen paikkaan jos joutuu sen ikäisenä työttömäksi.
On ihan turhaa hurskastella työurien pidentämisestä jos työnantajat käyttäytyvät näin syrjivästi ikäryhmiä kohtaan. Kaikki kaadetaan vaan tavallisten työntekijöiden kärsittäväksi vaikka heillä ei ole asiaan vaikutusvaltaa, esim. eläkeikiä korotetaan vaikka töitä ei saa enää päälle nelikymppisenä työnantajien harjoittaman ikäsyrjinnän takia. Työnantajille sen sijaan ei langeteta mitään vastuita ja kustannusrasitteita, suomessahan työntekijöiden irtisanominenkin on euroopan helpointa!!
- -heihalloo-
Kerros aloittaja mitä ideaa on tuollaista juuri täältä kysellä?
Jos ei itse tiedä mitä voi tilanteelleen tehdä ei sitä kukaan mukaan tiedä !- korps***
"Kerros aloittaja mitä ideaa on tuollaista juuri täältä kysellä?
Jos ei itse tiedä mitä voi tilanteelleen tehdä ei sitä kukaan mukaan tiedä !"
Näkökulmia ja kanssakokijoita. Ihan hyviä kommentteja tullut.
- Ei vituta
Myy ylihintainen asuntos siellä ruuhkasuomessa ja osta paremmalta seudulta parempi asunto ja sitten loput sijoituksiin niin ei työt vaivaa. Kelasta kuppanen päiväraha jonka saa muut kustantaa vaikka valtionvelaks ja ite keittelet kahia. Tutkippas hintoja niin yllätyt. Hähhää.......
- Ei vituta
Kahi on tiili, ei kannata keittää mutta KAHVIa tarkoitin.
Hähääää......
- työssä yli 30v
Olet suunilleen tilanteessa ja olotilassa kuten itse olin reilu vuosi sitten!
50 ikää ja työsarkaa takana melkoisesti!
Vuorotteluvapaa on eräs lievittäjä työnikeestä eroon ja voin sanoa että helpottaa merkittävästi! Itse olin vain puolivuotta vv, mutta sai siinäkin erittäin hyvän "tauon" työstä irtiottona ja ennenkaikkea voimaa!
Työstä irtisanoutuminen asettaa velvoitteita joten harkitse vaihtoehtona vuorotteluvapaata työstäsi joka antaa samalla ajatteluvapaata!
Suosittelen vuorovapaan mitaksi minimissään 6kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774