Mustapäärauta

Tiia

Kävin ostamassa mustapääraudan mutta en vaan tajua miten se toimii. Auttakaa tyhmää ihmistä :)

15

15788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miia

Siinä raudassahan on reikä ja vehje toimii niin, että laitat raudan mustapään kohdalle ja painat kevyesti, niin mustapään pitäisi tulla reiästä ulos.

Ei kun saalistamaan :)

• Tiia

No johan selkeni huomattavasti. Kiitoksia paljon avusta! Toivottavasti mustapäät saa nyt sitten kyytiä :)

• Sissi

Edellinen antoikin jo hyvän ohjeen. Suosittelen käymään saunassa tai kuumassa pitkässä suihkussa ennen tuota puristelua. Tämän jälkeen kuorit ihosi ja teet naamion ja lopuksi sitten käytät rautaa. Ihomadot lähtevät helposti, eikä tarvitse pelätä vahingoittavansa ihoa. :-)

• äippä

Mistähän tällaisen raudan voi ostaa, kosmetologiltako? onko kallis?

• nella
        äippä kirjoitti:

Mistähän tällaisen raudan voi ostaa, kosmetologiltako? onko kallis?

myy ainakin samantyylistä kapistusta. Hintaa en valitettavasti muista, mutta mielestäni ei kovin kallis ollut.

• äippä
        nella kirjoitti:

myy ainakin samantyylistä kapistusta. Hintaa en valitettavasti muista, mutta mielestäni ei kovin kallis ollut.

käynkin heti katsomassa sieltä :)

• Tiia

Kiitoksia paljon myös tästä vinkistä. Täytyy heti tänään kokeilla :)

• Mmm
        nella kirjoitti:

Oon nähny ihan Citymarketissa ja Prismassakin niitä. Sellasessa hyllyssä, jossa on esim. meikkisieniä ja peilejä ja kynsileikkureita ja muuta sellasta sälää! Eikä ollu kalliita, muutaman euron.

• Liina

Voiko mustapääraudalla poistaa tavallisiakin ihomatoja/epäpuhtauksia? Vai onko se jotenkin erityissuunniteltu nimenomaan mustapäille?

• suosittele

ei kannata, se voi jättää arvet

• Pallero
        suosittele kirjoitti:

ei kannata, se voi jättää arvet

Se on varsin oiva ja helppo tapa poistaa mustapäitä, varsinkin otsasta. Pehmeämmän ihon kohdissa olen todennut raudan aika turhaksi, tai sitten en vain osaa siinä sitä käyttää :)

Ihohuokosten avaaminen saunalla tai vastaavalla (kuten jo aiemmin ehdotettiin) tekee poistosta helpomman. Mustapäät eivät ole silloin niin kireessä kuin muulloin eikä iho rikkoonnu/arpeennu.

Rauta pitää muistaa pestä aina käytön jälkeen ja mieluiten myös käytön välissäkin...näin neuvottiin mulle joskus.

• Lauryn

Kosmetologina kerron, että komedoraudan keskellä olevalla reiällä ei ole juuri mitään merkitystä. Kosmetologit käyttävät rautaa niin kuin se olisi pieni lusikka. Ihosta otetaan tukiote ja raudan reunalla nostetaan epäpuhtaus pois. "Lusikalla" työnnetään mustapään/ihomadon vierestä, jolloin epäpuhtaus nousee pois ihosta. Tätä on vaikea selittää ja vielä vaikeampi tehdä itselle omiin kasvoihin... Asiakkaille sitä käytetään näin. Jos kuitenkin saatte komedoja (eli mustapäitä) nousemaan raudan reiästä, niin hyvä niin. :)

Rautoja myy Body Shop ja tavarataloissa on CailClapin versioita. Katselin niitä joskus ja on ehkä parempikin, ettei niillä yritä tehdä kosmetologien tekniikalla. Minusta niiden reuna näytti aika terävältä. Kosmetologien vastaavanlaiset ovat reippaasti laadukkaampia ja hinnat lähtevätkin 20 eurosta ylöspäin.

• Sissi

Ainakin minua opastettiin ja ohjeissa lisäksi luki niin että juuri sen pienen reiän kautta pitäisi puristaa ihomato ulos. Toiminut itselläni todella hyvin, vain muutama kerta ollut että esim. ihomato on katkennut ja kysymyksessä on silloin ollut jokin todella tiukalla ollut tai huonosti esivalmisteltu iho (höyrytys jne.). Monet kosmetologini ovatkin joskus ihmetelleet ja hieman sadatelleetkin kuinka tiukassa ihomadot erityisesti nenäni alueella ovatkin. Itse tekemänä sen kivunkin jotenkin sietää, kun tietää milloin nipistää.

Jännä ajatella että olen siis kaikkien vuosien ajan tehnyt väärin ostamallani tuotteella..

• Lauryn
        Sissi kirjoitti:

Ainakin minua opastettiin ja ohjeissa lisäksi luki niin että juuri sen pienen reiän kautta pitäisi puristaa ihomato ulos. Toiminut itselläni todella hyvin, vain muutama kerta ollut että esim. ihomato on katkennut ja kysymyksessä on silloin ollut jokin todella tiukalla ollut tai huonosti esivalmisteltu iho (höyrytys jne.). Monet kosmetologini ovatkin joskus ihmetelleet ja hieman sadatelleetkin kuinka tiukassa ihomadot erityisesti nenäni alueella ovatkin. Itse tekemänä sen kivunkin jotenkin sietää, kun tietää milloin nipistää.

Jännä ajatella että olen siis kaikkien vuosien ajan tehnyt väärin ostamallani tuotteella..

Voi olla, että ohjeissa niin lukee ja "oikea" tekniikka on käyttää raudassa olevaa reikää. Mutta koulussa meille kosmetologeille ei kuitenkaan käyttöä opeteta siten. (Ja kaikki tapaamani eri kouluista valmistuneet kollegat käyttävät samoin kuin minulle on opetettu.) Kysypä seuraavan kerran omalta kosmetologiltasi, miten hän sitä käyttää. Siinä tuolissa ollessa kun ei itse näe mitä se kosmetologi siellä oikein puuhailee... :)

Silti kaikki voivat käyttää sitä niin kuin itse parhaiten näkee ja onnistuu.

• IsbeTatuJoonas

sama tääl, en ymmärrä mikä meni vikaan mutta tuottella onnistuu polttamaan hiukset tosi helposti. Ihan naurettavaa, että tälläisestä oltu kommentoitu aiemmin. Oikeesti ei kivaa!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe