Melperin puheista paistaa

K.Intola

Pyhän Hengen valo. Hän jaksaa rakastaa vihamiehiäänkin eikä pahaa sanaa ole sanonut kenestäkään. Hänellä on totta vie asiat kunnossa. Ottakaa muutkin oppia !!!

132

1923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joulutorttu

No en sanoisi. Hän kiroten huusi ja raivosi tuolla, vaikka toisaalta ymmärrän hänen vihansa, kun eräs epäili hänen valehdelleen eräässä yhteydessä, vaikka hän ei siis valehdellutkaan.

Sitten nimittelee lestapelleiksi ja muutenkin, tuntuu olevan aika raivokasta tekstiä välillä.

• Melperi

"Väitätkö
        Kirjoittanut: Melperi, 6.7.2004 klo 18.11

"Ehkäpä joku näki/tietää, kenen kanssa Melperi jutteli autossa, jos edes jutteli."

sinä onneton ja opillisesti LÄPIMÄTÄ vl-HEINÄHATTU, että minä valehtelin sanoessani jutelleeni erään seurapuhujan kanssa autossa n. 20 minuuttia.

Tiedän toki, että vl-herätysliike on täynnä perkeleen töitä, mutta tämä on jo melko paksua, että kehtaat sinä SAATANAN PENTU vihjailla minua valehtelijaksi.

Älä rupea oman isäntäsi tapoja minulle tyrkyttämään!!!"

ketjussa, jossa kerroin kokemuksiani Nivalasta.

Siellä nimimerkki "vl_" esitti selvän vihjauksen, että minä valehtelin kertoessani jutelleeni erään seurapuhujan kanssa toisen henkilön juttelupaikaksi tarjoamassa autossa parikymmentä minuuttia.

Tottakai kiivauteni pomppasi pintaan tuollaisesta aiheettomasta vihjailusta. Tämä asia voidaan ymmärtää käänteisesti niin, että kyseinen henkilö itse perättömällä vihjailullaan syyllistyi totuuden muuntamiseen eli valheeseen.

Me tiedämme, että kaiken valheen isä on itte perkele. Niinpä käytin kirjoittajasta ylle siteeraamassani kommentissa kohtalaisen voimakasta nimitystä "saatanan pentu" = perkeleen lapsi = valheen isän lapsi.

En siis kironnut, koska en kiroile puhuessani.

• K.Intola
        Melperi kirjoitti:

"Väitätkö
        Kirjoittanut: Melperi, 6.7.2004 klo 18.11

"Ehkäpä joku näki/tietää, kenen kanssa Melperi jutteli autossa, jos edes jutteli."

sinä onneton ja opillisesti LÄPIMÄTÄ vl-HEINÄHATTU, että minä valehtelin sanoessani jutelleeni erään seurapuhujan kanssa autossa n. 20 minuuttia.

Tiedän toki, että vl-herätysliike on täynnä perkeleen töitä, mutta tämä on jo melko paksua, että kehtaat sinä SAATANAN PENTU vihjailla minua valehtelijaksi.

Älä rupea oman isäntäsi tapoja minulle tyrkyttämään!!!"

ketjussa, jossa kerroin kokemuksiani Nivalasta.

Siellä nimimerkki "vl_" esitti selvän vihjauksen, että minä valehtelin kertoessani jutelleeni erään seurapuhujan kanssa toisen henkilön juttelupaikaksi tarjoamassa autossa parikymmentä minuuttia.

Tottakai kiivauteni pomppasi pintaan tuollaisesta aiheettomasta vihjailusta. Tämä asia voidaan ymmärtää käänteisesti niin, että kyseinen henkilö itse perättömällä vihjailullaan syyllistyi totuuden muuntamiseen eli valheeseen.

Me tiedämme, että kaiken valheen isä on itte perkele. Niinpä käytin kirjoittajasta ylle siteeraamassani kommentissa kohtalaisen voimakasta nimitystä "saatanan pentu" = perkeleen lapsi = valheen isän lapsi.

En siis kironnut, koska en kiroile puhuessani.

Taas saitte nenillenne. Älkää tuomitko Melperiä !!! Kyllähän sitä vähemmästäkin hermot menee, vaan kun on valo joka johdattaa..

• veeäl
        K.Intola kirjoitti:

Taas saitte nenillenne. Älkää tuomitko Melperiä !!! Kyllähän sitä vähemmästäkin hermot menee, vaan kun on valo joka johdattaa..

se totuuden valo, nih.

Nimittäen asja onnii nii, että jos netissä joku epäilee Meleperin pyhää totuutta, on häntä vähintään turpaan lyötävä ja kaikilla kirouksilla syytävä, niinkuin Raamattu on Melperiä opettanut tekemään. Jos, joku epäilee, Melperi voi varmasti kaivaa pyhistä kirjoituksistaan kohdan, jossa sanotaan: "Joka Melperin sanoja epäilee, sitä pidettäköön itse perkeleen lapsena, vl-HEINÄHATTUNA, tomppelina, valehtelijana ja niin edelleen."

Se on kuulkaat oikeutettua pyhää vihaa se, ja se kumpuaa Melperin uskon varmuudesta.

• kaikkionmahdollista
        veeäl kirjoitti:

se totuuden valo, nih.

Nimittäen asja onnii nii, että jos netissä joku epäilee Meleperin pyhää totuutta, on häntä vähintään turpaan lyötävä ja kaikilla kirouksilla syytävä, niinkuin Raamattu on Melperiä opettanut tekemään. Jos, joku epäilee, Melperi voi varmasti kaivaa pyhistä kirjoituksistaan kohdan, jossa sanotaan: "Joka Melperin sanoja epäilee, sitä pidettäköön itse perkeleen lapsena, vl-HEINÄHATTUNA, tomppelina, valehtelijana ja niin edelleen."

Se on kuulkaat oikeutettua pyhää vihaa se, ja se kumpuaa Melperin uskon varmuudesta.

ristiriidassa oman uskonsa kanssa ja käyttäytyy kuin uhmaikäinen lapsi. Uskomisen asiat ovat hänelle kuitenkin erittäin tärkeitä, syy miksi hän myös jaksaa viihtyä tällä palstalla. Siksipä hänet on otettava hellästi syliin, jospa Isi saisi vielä puhaltaa, kunhan Melperi vaaan antaa siihen luvan. Silloin
        padot murtuu ja ne rumat sanatkin vierivät armon siniseen mereen. Niinkuin kävi tällekin miehelle.
        Mark. 5:1-20

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Mark. 5:1&rnd=1254684029179

• Piinkova kestää
        kaikkionmahdollista kirjoitti:

ristiriidassa oman uskonsa kanssa ja käyttäytyy kuin uhmaikäinen lapsi. Uskomisen asiat ovat hänelle kuitenkin erittäin tärkeitä, syy miksi hän myös jaksaa viihtyä tällä palstalla. Siksipä hänet on otettava hellästi syliin, jospa Isi saisi vielä puhaltaa, kunhan Melperi vaaan antaa siihen luvan. Silloin
        padot murtuu ja ne rumat sanatkin vierivät armon siniseen mereen. Niinkuin kävi tällekin miehelle.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Mark. 5:1&rnd=1254684029179

taivu SRK:n valheisiin. Onneksi.

• 18+17

***Pikku-Melperi on vain
        ristiriidassa oman uskonsa kanssa***

silloin ristiriidassa oman uskonsa kanssa, jos hän ei hyväksy vl-valheoppeja omalle kohdalleen?

• kirjoittaa täyttä

"ristiriidassa oman uskonsa kanssa ja käyttäytyy kuin uhmaikäinen lapsi. Uskomisen asiat ovat hänelle kuitenkin erittäin tärkeitä, syy miksi hän myös jaksaa viihtyä tällä palstalla. Siksipä hänet on otettava hellästi syliin, jospa Isi saisi vielä puhaltaa, kunhan Melperi vaaan antaa siihen luvan."

asiaa! Onhan se mukava huomata, miten pakonomainen tarve Mellulla on kiroilla. Melperi on toisaalta rehdimpi kuin vaikka Admata, joka kirjoittaa pahimmat törkeytensä nimimerkittä ja nimimerkillään pyrkii olemaan asiallisempi (vaikkakin päällekäyvä).

• kirjoittaa täyttä kirjoitti:

"ristiriidassa oman uskonsa kanssa ja käyttäytyy kuin uhmaikäinen lapsi. Uskomisen asiat ovat hänelle kuitenkin erittäin tärkeitä, syy miksi hän myös jaksaa viihtyä tällä palstalla. Siksipä hänet on otettava hellästi syliin, jospa Isi saisi vielä puhaltaa, kunhan Melperi vaaan antaa siihen luvan."

asiaa! Onhan se mukava huomata, miten pakonomainen tarve Mellulla on kiroilla. Melperi on toisaalta rehdimpi kuin vaikka Admata, joka kirjoittaa pahimmat törkeytensä nimimerkittä ja nimimerkillään pyrkii olemaan asiallisempi (vaikkakin päällekäyvä).

"Onhan se mukava huomata, miten pakonomainen tarve Mellulla on kiroilla."

tähän jatkoksi YHDEN minun kommentin, jossa olen kiroillut.

Yksi riittää.

• kaikkionmahdollista kirjoitti:

"Pikku-Melperi"

paljain jaloin.

• 186
        Melperi1 kirjoitti:

"Pikku-Melperi"

paljain jaloin.

meleko pikkunen

• sinä selvästi
        Melperi1 kirjoitti:

Yksi riittää.

"kehtaat sinä SAATANAN PENTU vihjailla minua valehtelijaksi."

nimittelet kirosanaa käyttäen jotain kirjoittelijaa (tällä kertaa et minua). Jeesus opettaa: "joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen" (Matt. 5:22).

PS. Vähän aikaa sitten nimitit minua "ihan mukavalta vaikuttavaksi mieheksi", kun osasin lipevästi olla iloinen rehvastelemastasi vaimosi tunnustuspalkinnosta. Vahinkoja sattuu meille itsekullekin. ;) Aiemmin olen retoriikassasi ollut mm. "perkeleen hengellisesti synnyttämä äpärälapsi".

• sinä selvästi kirjoitti:

nimittelet kirosanaa käyttäen jotain kirjoittelijaa (tällä kertaa et minua). Jeesus opettaa: "joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen" (Matt. 5:22).

PS. Vähän aikaa sitten nimitit minua "ihan mukavalta vaikuttavaksi mieheksi", kun osasin lipevästi olla iloinen rehvastelemastasi vaimosi tunnustuspalkinnosta. Vahinkoja sattuu meille itsekullekin. ;) Aiemmin olen retoriikassasi ollut mm. "perkeleen hengellisesti synnyttämä äpärälapsi".

on Raamatussa kuvattu valheen isä ja olion nimi. Ilmaisulla "SAATANAN PENTU" viitataan valheen isän saatanan hengelliseen lapseen. Näitä ovat kaikki "vain me" -vanhoillislestadiolaiset ja muut SRK:n valheoppeihin uskovat vl:t. Niinpä ilmaisu "SAATANAN PENTU" ei ole mikään kirosana.

Kiroilua on esim. "Voihan saatana!"

PS. Älä suotta jatkossa kopioi edellistä johonkin kommenttiisi minun kiroiluna. Se oli esimerkki.

PS2. "Vähän aikaa sitten nimitit minua "ihan mukavalta vaikuttavaksi mieheksi", kun osasin lipevästi olla iloinen rehvastelemastasi vaimosi tunnustuspalkinnosta."

Ilmeisesti olet PERUSLIPEVÄ vl, josta haluan pysytellä kaukana. Teitä on paljon. En rehvastellut vaan vastasin jollekin vl:lle, joka epäili minua valehtelijaksi sanoen "tuskin Melperillä on vaimoa". Kerroin vain erään yksityiskohdan ja tosiasian vaimoni ja meidän perheen elämästä. Se oli ilmeisesti liikaa sinulle, kun piti "lipeillä". Mutta sehän sinulta sujuu hyvin luontevasti.

• sinä selvästi kirjoitti:

"kun osasin lipevästi olla iloinen rehvastelemastasi vaimosi tunnustuspalkinnosta."

Lipevä ihminen on vihonviimeinen, jonka toivoisin "ystävä"piiriini, työkaveriksi, tutuksi tms. Lipevä ihminen on kuin limanuljaska, joka luo nahkansa tilanteen mukaan. Näyttelee rehellistä, vaikka valehtelee - esittää ystävää, vaikka on vihollinen - tarjoaa kaveruutta ja toverihenkeä, vaikka sisällä sihisee myrkkykäärme...

Jatka veli matkaasi lipevänä ihmisenä, mutta pysy kaukana minusta!!

• nimittely
        Melperi1 kirjoitti:

on Raamatussa kuvattu valheen isä ja olion nimi. Ilmaisulla "SAATANAN PENTU" viitataan valheen isän saatanan hengelliseen lapseen. Näitä ovat kaikki "vain me" -vanhoillislestadiolaiset ja muut SRK:n valheoppeihin uskovat vl:t. Niinpä ilmaisu "SAATANAN PENTU" ei ole mikään kirosana.

Kiroilua on esim. "Voihan saatana!"

PS. Älä suotta jatkossa kopioi edellistä johonkin kommenttiisi minun kiroiluna. Se oli esimerkki.

PS2. "Vähän aikaa sitten nimitit minua "ihan mukavalta vaikuttavaksi mieheksi", kun osasin lipevästi olla iloinen rehvastelemastasi vaimosi tunnustuspalkinnosta."

Ilmeisesti olet PERUSLIPEVÄ vl, josta haluan pysytellä kaukana. Teitä on paljon. En rehvastellut vaan vastasin jollekin vl:lle, joka epäili minua valehtelijaksi sanoen "tuskin Melperillä on vaimoa". Kerroin vain erään yksityiskohdan ja tosiasian vaimoni ja meidän perheen elämästä. Se oli ilmeisesti liikaa sinulle, kun piti "lipeillä". Mutta sehän sinulta sujuu hyvin luontevasti.

"Saatanan pennuiksi" tuo helvetin tuomion, ikävä kyllä. Jo hulluksi nimittelykin tuo sen.

Tyhmä ei ole se, joka on lipevä, vaan tyhmä on se, joka antaa lipevyyksien imarrella itseään. Jospa kiertäisitkin kaukaa, mutta kun yleensä merkkaat "taidat olla saatanallinen "vain me" -vanhoillislestadiolainen" -koiranpaskoillasi viestejäni. Olen puoleksi huvittuneena, puoleksi säälien seurannut eri palstojen keski-ikäisiä, suurehkomahaisia ukonkääpiä, joilla on taipumusta rehennellä internetissä juppinousukkaiden tyyliin. Et ole ainut sitä ryhmää. Ainakin toisinaan taustalla on tarve elää netissä todeksi toteutumattomia unelmiaan.

• mitä tiedän:
        Melperi1 kirjoitti:

"kun osasin lipevästi olla iloinen rehvastelemastasi vaimosi tunnustuspalkinnosta."

Lipevä ihminen on vihonviimeinen, jonka toivoisin "ystävä"piiriini, työkaveriksi, tutuksi tms. Lipevä ihminen on kuin limanuljaska, joka luo nahkansa tilanteen mukaan. Näyttelee rehellistä, vaikka valehtelee - esittää ystävää, vaikka on vihollinen - tarjoaa kaveruutta ja toverihenkeä, vaikka sisällä sihisee myrkkykäärme...

Jatka veli matkaasi lipevänä ihmisenä, mutta pysy kaukana minusta!!

Yleishengellisten käyttämät siunausta- ja rauhaa-toivotukset.

Melperikin osaa olla välillä oikein imelä, makea, sokerinen ja lipevä, oikea marmeladi.

Sokeri vain on kahvissakin liikaa.

Ei tarvitse laittaa viestiin kuin pari yleishengellistä lausetta, niin jo alkaa tulla lipevästi siunausta ja rauhaa Melperiltä.

Rakasta ystäviäsi ja vihaa vihollisiasi, on Melperin edustama vanhan liiton oppi.

Matt. 5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,

• Ilmeiset tunnistuspiirteet.
        sinä selvästi kirjoitti:

"Vähän aikaa sitten nimitit minua "ihan mukavalta vaikuttavaksi mieheksi", kun osasin lipevästi olla iloinen rehvastelemastasi vaimosi tunnustuspalkinnosta. Vahinkoja sattuu meille itsekullekin. ;) Aiemmin olen retoriikassasi ollut mm. "perkeleen hengellisesti synnyttämä äpärälapsi"."

Narsistit ovat otettuja päästeessään imarrelluiksi.

• nimittely kirjoitti:

"Saatanan pennuiksi" tuo helvetin tuomion, ikävä kyllä. Jo hulluksi nimittelykin tuo sen.

Tyhmä ei ole se, joka on lipevä, vaan tyhmä on se, joka antaa lipevyyksien imarrella itseään. Jospa kiertäisitkin kaukaa, mutta kun yleensä merkkaat "taidat olla saatanallinen "vain me" -vanhoillislestadiolainen" -koiranpaskoillasi viestejäni. Olen puoleksi huvittuneena, puoleksi säälien seurannut eri palstojen keski-ikäisiä, suurehkomahaisia ukonkääpiä, joilla on taipumusta rehennellä internetissä juppinousukkaiden tyyliin. Et ole ainut sitä ryhmää. Ainakin toisinaan taustalla on tarve elää netissä todeksi toteutumattomia unelmiaan.

sinua vl-reppanaa. Ei muuta.

• katkeroituneelta
        nimittely kirjoitti:

*Olen puoleksi huvittuneena, puoleksi säälien seurannut eri palstojen keski-ikäisiä, suurehkomahaisia ukonkääpiä, joilla on taipumusta rehennellä internetissä juppinousukkaiden tyyliin.*

vl-synnytyskoneelta. Ymmärrän oikein hyvin katkeruutesi SRK:n orjana ja vl-herätysliikkeen puristuksessa. Normaalit naiset saavat elää - sinä et.

• Suurehkomahainen ukonkääpä
        katkeroituneelta kirjoitti:

*Olen puoleksi huvittuneena, puoleksi säälien seurannut eri palstojen keski-ikäisiä, suurehkomahaisia ukonkääpiä, joilla on taipumusta rehennellä internetissä juppinousukkaiden tyyliin.*

vl-synnytyskoneelta. Ymmärrän oikein hyvin katkeruutesi SRK:n orjana ja vl-herätysliikkeen puristuksessa. Normaalit naiset saavat elää - sinä et.

kommentista tuollaisen vaikutelman saa.

• kestää
        nimittely kirjoitti:

vaikka raskasta sinulla tuntuu olevan.

• Iloinen ihminen
        nimittely kirjoitti:

katkeruudessasi. Sen huomaa liian helposti. :))

• Lipeäkivi
        sinä selvästi kirjoitti:

**kun osasin lipevästi olla iloinen rehvastelemastasi vaimosi tunnustuspalkinnosta.**

ja kiero vl kuin korkkiruuvi. Kaikki SRK:n oppeihin uskovat sellaisia.

• 15+19

siellä kirjoittelee?

• Alamittaisia
        15+19 kirjoitti:

siellä kirjoittelee?

vanhoillislestadiolaiset ovat hengellisiä kääpiöitä.

• Olet oikeassa
        Ilmeiset tunnistuspiirteet. kirjoitti:

"Vähän aikaa sitten nimitit minua "ihan mukavalta vaikuttavaksi mieheksi", kun osasin lipevästi olla iloinen rehvastelemastasi vaimosi tunnustuspalkinnosta. Vahinkoja sattuu meille itsekullekin. ;) Aiemmin olen retoriikassasi ollut mm. "perkeleen hengellisesti synnyttämä äpärälapsi"."

Narsistit ovat otettuja päästeessään imarrelluiksi.

vl-puhujista lienee sairaalloisen narsisteja.

• lyyleri
        veeäl kirjoitti:

se totuuden valo, nih.

Melperille ja myös itsellemme lissää suvaitsevaisuutta ja ymmärtämystä ja rakkautta heikompia kohtaan, joita myös itse olemme.

• lyyleri
        Melperi1 kirjoitti:

sinua vl-reppanaa. Ei muuta.

me kaikki ja sinä, Melperikin omat heikkoutemme ja kunnioittaen puhukaamme toisistamme...liian kärkäs ei kannata olla..se ei mittään rakentavaa saa aikaan..

• lyyleri
        Melperi1 kirjoitti:

"Pikku-Melperi"

paljain jaloin.

ihminen ja lähimmäinen siinä missä me muutkin...yritetään jaksaa kärsivällisesti sietää toisiamme...ei kun Raamattu kehottaa meitä rakastamaan kaikkia lähimmäisiämme..Näin yritämme..eikö vain !

• lyyleri
        Melperi1 kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8531132/40370036

Melperi ! Eihän ne oo sinun eikä minun syntejäni..Meillon ihan omat tänäpäivänä. Eikä me tämmösistä tiijetä..ollaan vain kuultu ..ei ne meillä ole taakkana , ..ei sinulla eikä minulla. Ymmärräthän , että tarkoitan sinunkin parastasi, ettet jumiudu ., vaan pääsisit vapauteen ja armon tuntemiseen !

• Kysyn sivusta
        lyyleri kirjoitti:

me kaikki ja sinä, Melperikin omat heikkoutemme ja kunnioittaen puhukaamme toisistamme...liian kärkäs ei kannata olla..se ei mittään rakentavaa saa aikaan..

ne saatanan opit, joita SRK ja vl-saarnamiehet opettavat?

• lyyleri
        Kysyn sivusta kirjoitti:

ne saatanan opit, joita SRK ja vl-saarnamiehet opettavat?

ne on niitä , kenelle ei !!!

• Mehiläispesä
        lyyleri kirjoitti:

vl-harhaopit ovat saatanan viestejä. Sinulle ja muille SRK:n valheoppeihin uskoville ne ovat hunajaa.

• huomaa
        Iloinen ihminen kirjoitti:

katkeruudessasi. Sen huomaa liian helposti. :))

jokainen fiksu ihminen.

• Dr Phil
        15+19 kirjoitti:

siellä kirjoittelee?

jää vajaakasvuisiksi, koska vl-äiti tupakoi raskausaikana.

• pahaksipa on oäässyt
        lyyleri kirjoitti:

jos ei ole tuon kummempaa kommenttia.

• On jo aika lopettaa
        lyyleri kirjoitti:

Melperille ja myös itsellemme lissää suvaitsevaisuutta ja ymmärtämystä ja rakkautta heikompia kohtaan, joita myös itse olemme.

Tuskin tämä tästä muutu miksikään täällä

• Totta puhut
        On jo aika lopettaa kirjoitti:

Täällä saa syödäkseen vain Jumalan sanaa. Mutta onneksi rauhanyhdistyksellä tarjotaan harharieskaa vatsan täydeltä.

• Surkeeta
        On jo aika lopettaa kirjoitti:

väsyy helposti. Jaksoi synnyttääkin vain 12 lasta. :((

• lyyleri
        Surkeeta kirjoitti:

väsyy helposti. Jaksoi synnyttääkin vain 12 lasta. :((

palajouvvessansa !!

• SRK:lta
        lyyleri kirjoitti:

palajouvvessansa !!

nuhteita, kun väänsit vain 12 kakaraa?

• Höpö Höpö
        lyyleri kirjoitti:

Melperi ! Eihän ne oo sinun eikä minun syntejäni..Meillon ihan omat tänäpäivänä. Eikä me tämmösistä tiijetä..ollaan vain kuultu ..ei ne meillä ole taakkana , ..ei sinulla eikä minulla. Ymmärräthän , että tarkoitan sinunkin parastasi, ettet jumiudu ., vaan pääsisit vapauteen ja armon tuntemiseen !

Höpö höpö

• Mansikki.
        Melperi1 kirjoitti:

Yksi riittää.

aito vl saa äidinmaidossa.

• Kyllä.
        Alamittaisia kirjoitti:

vanhoillislestadiolaiset ovat hengellisiä kääpiöitä.

lisättävää.

• SRK:n
        18+17 kirjoitti:

***Pikku-Melperi on vain
        ristiriidassa oman uskonsa kanssa***

silloin ristiriidassa oman uskonsa kanssa, jos hän ei hyväksy vl-valheoppeja omalle kohdalleen?

valheoppeihin uskovat opettavat.

• Nam!
        lyyleri kirjoitti:

vl-puhujien valheet maistuvat hunajaakin makeammalle.

• vaan
        Dr Phil kirjoitti:

jää vajaakasvuisiksi, koska vl-äiti tupakoi raskausaikana.

TV-sykolooki kirjoittelee tällekin palstalle.

• veeäl

Pyhän Hengen valon lisäksi hänestä paistaa selkeästi uskomisen ilo ja varmuus.

Lisäksi itse ihailen Melperin pyyteetöntä työtä ties missä viidakoissa ja huumevankiloissa.

Melperillä on ollut myös harvinainen kunnia saada usko suoraan Jumalalta ilman välikäsiä, tästäkin respektiä Melperille.

• Hymyilyttää

Hauskaa.

• :))

sinun hauskuutesi.

• vasta.
        :)) kirjoitti:

sinun hauskuutesi.

hymyilyttääkin. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• Vanhempi vl-neiti

aloittajaan.

• vl-vanhapoika

minäkin haluaisin yhtyä.

• Yksi veli

ollaan samaa mieltä.

• piip piiip

vähääkään pyhänhengen valoa vaan sielunviholliunen on hänet eksyttänyt pahasti ja ei uskovaisen käytöstä ollenkaan

• Vai mitä

että jotkut uskaltavat käydä rohkeasti saatanan valtakuntaa eli vl-herätysliikettä vastaan?

• Ei kaikkien mielestä
        Vai mitä kirjoitti:

että jotkut uskaltavat käydä rohkeasti saatanan valtakuntaa eli vl-herätysliikettä vastaan?

valheisiin uskovien mielestä se ei ole hyvä asia.

• eioeeeeeee

ei melperi ole koskaan,, meitä uskovaisia kiittänyt.. koko ajan vaan haukkuu,, mutta niin se sanotaankin maailma ei teitä tunne viisaudessaan omassa.. olisi se hyvä melperinkin mennä sinne oman paikka kunna ry.lle.. kuunteleman,, ja uskomaan omat synnit anteeksi. tai jos ei pysty menemään seuroihin. niin ottamaan yhteyttä johonkin jonta tietää että tuo on niitä joita haukun,, niin kertoa hänelle ja kysellä.. turhaa melperi tääll palstalla haukkuuu ja mesoaa se ei tuota kuin pahaa aikaan,

• iveta

Kirjoitit: "ei melperi ole koskaan,, meitä uskovaisia kiittänyt.. koko ajan vaan haukkuu"

Tuo, mitä kirjoitit ei kyllä pidä paikkaansa. Olen ollut vasta 2 kuukautta palstalla ja kyllä olen täällä nähnyt kuinka Melperi on kannustanut ja kiittänyt uskovaisia ihan oikeesti. On ihana, että hän puolustaa Raamattua ja tukee niitä, jotka siihen pitäytyvät. Mutta epäuskoisille ja vääräuskoisille, jotka eivät pidä Raamattua korkeimpana auktoriteettinään ja usko Jeesuksen Täydelliseen Sovitustyöhön ja Syntienanteeksiantamukseen, hän saattaa antaa sanansa säilän heilua.

Jumalan Siunausta Sinulle!

• kuuuuuuuueee
        iveta kirjoitti:

Kirjoitit: "ei melperi ole koskaan,, meitä uskovaisia kiittänyt.. koko ajan vaan haukkuu"

Tuo, mitä kirjoitit ei kyllä pidä paikkaansa. Olen ollut vasta 2 kuukautta palstalla ja kyllä olen täällä nähnyt kuinka Melperi on kannustanut ja kiittänyt uskovaisia ihan oikeesti. On ihana, että hän puolustaa Raamattua ja tukee niitä, jotka siihen pitäytyvät. Mutta epäuskoisille ja vääräuskoisille, jotka eivät pidä Raamattua korkeimpana auktoriteettinään ja usko Jeesuksen Täydelliseen Sovitustyöhön ja Syntienanteeksiantamukseen, hän saattaa antaa sanansa säilän heilua.

itse kuulua samaan kastiin melperin kanssa, jos et erota haukkumista,, ja hyvää sanomaa.. mene sinäkin oman paikkakuntasi ry.lle kuuntelemaan sitä oikeaa jumalan sanaa,, ja kuuluhan noita netistäkin vaikka vanhoja suviseura saarnoja,, melpei ei tosiaa hauku uskottomia vaan aivan suoraan jumalan lapsia,, mutta ei me kiitosta tarvitakkaann ,, jos maailma alkaa meitä kiittämään ja kehumaan silloin pitää tarkistaa oma uskominen,, onko jaksanut kilvoitella synnin pois panijana,,

• olet kaikkein
        iveta kirjoitti:

lipevin kirjoittaja, jonka tiedän.

• iveta kirjoitti:

Sinä omistat elävän uskon Kristukseen. Pidä pää pystyssä ja julista edelleenkin sitä aitoa Jumalan sanaa, jota olet julistanut palstalla tähänkin saakka. Sinun helmoissasi pyörii "vain me" -valehtelijoiden vl-joukko, mutta eivät he sinua kykene syömään, vaikka yrittävätkin. Raamattu puhuu siitä, kuinka Suomen perkele (SRK) ja sen apurit pyörivät ympärillämme saalista etsien.

Mutta kun olet Kristuksen puolella, olet VOITTAJAN puolella. Mikään paholaisen, sen Suomen edustajan (SRK) eikä tämän apulaisten nuoli kykene sinua haavoittamaan. Ei yksikään!

Ole siunattu!

1.Piet. 5:8

"8. Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä."

• iveta
        kuuuuuuuueee kirjoitti:

itse kuulua samaan kastiin melperin kanssa, jos et erota haukkumista,, ja hyvää sanomaa.. mene sinäkin oman paikkakuntasi ry.lle kuuntelemaan sitä oikeaa jumalan sanaa,, ja kuuluhan noita netistäkin vaikka vanhoja suviseura saarnoja,, melpei ei tosiaa hauku uskottomia vaan aivan suoraan jumalan lapsia,, mutta ei me kiitosta tarvitakkaann ,, jos maailma alkaa meitä kiittämään ja kehumaan silloin pitää tarkistaa oma uskominen,, onko jaksanut kilvoitella synnin pois panijana,,

En kuulu samaan kastiin, mutta mitä täällä Melperi ja monet muut kirjoittavat Raamatun sanaa ja raamatullisia tekstejä, niin niihin voi sydän yhtyä ja olla samaa mieltä. Omatunto on sidottu Jumalan sanaan enemmän kuin jonkun porukan sanaan. Seuroissa käyn joka viikko ja välillä meillä on useampikin tilaisuus viikossa(plus kaikki talkoovuorot). Netistä en kuuntele, koska tietokoneeni ei anna jostain syystä kuunnella. Suviseuroissa käyn ja se on yksi kesän huippukohdista ja ensi kesänä mennään Liperiin, jos Jumala suo, että on terveenä ja saa töistä vapaata.

Jumalan rauhaa Sinulle!

• niinseevaanon
        iveta kirjoitti:

En kuulu samaan kastiin, mutta mitä täällä Melperi ja monet muut kirjoittavat Raamatun sanaa ja raamatullisia tekstejä, niin niihin voi sydän yhtyä ja olla samaa mieltä. Omatunto on sidottu Jumalan sanaan enemmän kuin jonkun porukan sanaan. Seuroissa käyn joka viikko ja välillä meillä on useampikin tilaisuus viikossa(plus kaikki talkoovuorot). Netistä en kuuntele, koska tietokoneeni ei anna jostain syystä kuunnella. Suviseuroissa käyn ja se on yksi kesän huippukohdista ja ensi kesänä mennään Liperiin, jos Jumala suo, että on terveenä ja saa töistä vapaata.

Jumalan rauhaa Sinulle!

jos uskomassa olet, mutta älä silti kiittele jumalan pilkaajaa,, melperi suoraan haukkuu jumalan sanan saarnaajia,, ja jos sinä kuuntelet niissä seuroissa niiin raamattua niissä luetaan ja raamtun sanoman mukaan meitä neuvotaan,, me emme yksin raamattua lukemalla,, autuaaksi tule vaan uskomalla omat synnit anteeksi,, vaikka kuinka melperi selitää ja laittaa raamatun tekstejä tänne, ne ei häntä pelasta ,, eik tee autuaaksi,, vaan melperinkin on tehtävä epäuskostaan parannus,, ei pään tieto auta.. vaan sydämen usko.

• niinseevaanon kirjoitti:

jos uskomassa olet, mutta älä silti kiittele jumalan pilkaajaa,, melperi suoraan haukkuu jumalan sanan saarnaajia,, ja jos sinä kuuntelet niissä seuroissa niiin raamattua niissä luetaan ja raamtun sanoman mukaan meitä neuvotaan,, me emme yksin raamattua lukemalla,, autuaaksi tule vaan uskomalla omat synnit anteeksi,, vaikka kuinka melperi selitää ja laittaa raamatun tekstejä tänne, ne ei häntä pelasta ,, eik tee autuaaksi,, vaan melperinkin on tehtävä epäuskostaan parannus,, ei pään tieto auta.. vaan sydämen usko.

Minäkin uskon että syntini ovat anteeksi. Enkä ole vl.

• iveta
        olet kaikkein kirjoitti:

lipevin kirjoittaja, jonka tiedän.

Pääasia ei olekaan se, olenko minä lipevin kirjoittaja, vaan saanko niin Sinä kuin minä olla jumalan lapsi. Pyydän anteeksi, jos olen loukannut Sinua, en haluaisi loukata, mutta kun sanoo omia mielipiteitä
        ja asioita, niin kyllä siinä väkisinkin loukkaa jotakuta. Huono olen kirjoittamaan ja huono ihminen ja varmasti myöskin lipevä. Olet oikeassa. Pyydän anteeksi!

Jumalan rauhaa Sinulle!

• sama henkilö
        iveta kirjoitti:

kuin Räpylä-Jem?

• iveta
        sama henkilö kirjoitti:

kuin Räpylä-Jem?

Kuka on Räpylä-Jem? En ole ainakaan täällä palstalla kertaakaan nähnyt sellaista nimimerkkiä. Keksitkö itse tuon nimen? Nyt olen ollut vähän yli 2 kuukautta linjoilla ja monennimisiä kirjoittajia on ollut, mutta minusta Räpylä-Jemiä ei ole näkynyt. Varmaan mielenkiintoinen olisi. Minusta ootte ihania kaikki ja olen onnellinen, että olen saanut olla "kuorossa" mukana.

Jumalan Siunausta Sinullekin ja Kaikkea Hyvää Elämääsi!

• nähnyt lainkaan
        iveta kirjoitti:

Kuka on Räpylä-Jem? En ole ainakaan täällä palstalla kertaakaan nähnyt sellaista nimimerkkiä. Keksitkö itse tuon nimen? Nyt olen ollut vähän yli 2 kuukautta linjoilla ja monennimisiä kirjoittajia on ollut, mutta minusta Räpylä-Jemiä ei ole näkynyt. Varmaan mielenkiintoinen olisi. Minusta ootte ihania kaikki ja olen onnellinen, että olen saanut olla "kuorossa" mukana.

Räpylä-Jemiä eli olet siis Räpylän sivupersoona?

• ihmettelijä.
        iveta kirjoitti:

on kummallisin tapaus palstalla pitkään aikaan. Suomennan; sanoo olevansa vl, mutta käsi kirjoittaa aivan muuta. Ei me vl:ät loukkaannuta, mutta ihmettelee varmaan muutkin minun lisäkseni.
        Vai oletko joku jällivaaranen tai muu ei rauhanyhditysläinen .Sitten tajuan kirjoitukset.

Jos näin on pitäisi se selvästi täällä sanoa.
        Suvun oleminen vl,vaikka neljänteen polveen ei todista mitään.Ainoastaan oma kohta.

• Kiinnostaa kovasti

***ei melperi ole koskaan,, meitä uskovaisia kiittänyt..***

on uskovainen?

• iveta
        ihmettelijä. kirjoitti:

on kummallisin tapaus palstalla pitkään aikaan. Suomennan; sanoo olevansa vl, mutta käsi kirjoittaa aivan muuta. Ei me vl:ät loukkaannuta, mutta ihmettelee varmaan muutkin minun lisäkseni.
        Vai oletko joku jällivaaranen tai muu ei rauhanyhditysläinen .Sitten tajuan kirjoitukset.

Jos näin on pitäisi se selvästi täällä sanoa.
        Suvun oleminen vl,vaikka neljänteen polveen ei todista mitään.Ainoastaan oma kohta.

Rakas ihmettelijä!

Kirjoitit: "Iveta on kummallisin tapaus palstalla pitkään aikaan. Suomennan; sanoo olevansa vl, mutta käsi kirjoittaa aivan muuta. Ei me vl:ät loukkaannuta, mutta ihmettelee varmaan muutkin minun lisäkseni. Vai oletko joku jällivaaranen tai muu ei rauhanyhditysläinen .Sitten tajuan kirjoitukset

En tiedä olenko niin kummallinen kuin sanot, mutta voin ollakin. Ainakin Oripään suviseuroissa tapasin kummallisia vl:iä, jotka sanoivat, etteivät usko Jeesukseen elävänä Vapahtajana, vaan riittää vain se, että käy joskus seuroissa. Luulin, että he laskivat leikkiä, mutta kun kysyin uudestaan uskovatko Jeesukseen,onko Jeesus heidän Herransa, he loukkaantuivat ja lähtivät pois.

SRK:n virallisella sivulla on näin: me tunnustamme

Vanhoillislestadiolaisuuden opillisena perustana ovat Raamattu ja luterilainen tunnustus. Keskeistä siinä on saarna Jeesuksen kärsimisestä, kuolemasta ja ylösnousemisesta. Kristuksen työ jatkuu maailmassa Pyhän Hengen työnä hänen seurakunnassaan.

Vanhoillislestadiolaisuudessa opetetaan, että Pyhä Henki toimittaa vanhurskauttamistyön evankeliumin välityksellä. Jumala vanhurskauttaa syntisen seurakunnassaan. Seurakunnalle ja sen jäsenille on Jeesus antanut sovituksen viran. Evankeliumin julistamisen virka on Pyhän Hengen virka. Hänen omansa käyttävät tätä valtuutusta. Julistaessaan evankeliumia kaikille luoduille he julistavat myös synninpäästön sanaa, joka on evankeliumin ydintä. Siinä syntiselle julistetaan Jeesuksen nimessä ja veressä syntien anteeksiantamus. Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Opetuksen sisällössä tärkeinä pidetään uskonpuhdistuksen periaatteita. Niiden mukaan Raamattu on korkein auktoriteetti uskoa ja elämää koskevissa kysymyksissä ja että ihminen tulee vanhurskaaksi yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden.

Näin me uskomme, mutta käytännössä ja yksityiskohdissa voi olla eroavuuksia. Se paljastuu, kun juttelee eri vl:ien kanssa eri puolella Suomea. Itse olen varmasti myös erilainen ja meitä on monta muutakin. Mutta ainakin meidän ry:ssä saa olla myös erilainen. Hyvä näin.

Jumalan rauhaa Sinulle!

• ihmettelijä..
        iveta kirjoitti:

Rakas ihmettelijä!

Kirjoitit: "Iveta on kummallisin tapaus palstalla pitkään aikaan. Suomennan; sanoo olevansa vl, mutta käsi kirjoittaa aivan muuta. Ei me vl:ät loukkaannuta, mutta ihmettelee varmaan muutkin minun lisäkseni. Vai oletko joku jällivaaranen tai muu ei rauhanyhditysläinen .Sitten tajuan kirjoitukset

En tiedä olenko niin kummallinen kuin sanot, mutta voin ollakin. Ainakin Oripään suviseuroissa tapasin kummallisia vl:iä, jotka sanoivat, etteivät usko Jeesukseen elävänä Vapahtajana, vaan riittää vain se, että käy joskus seuroissa. Luulin, että he laskivat leikkiä, mutta kun kysyin uudestaan uskovatko Jeesukseen,onko Jeesus heidän Herransa, he loukkaantuivat ja lähtivät pois.

SRK:n virallisella sivulla on näin: me tunnustamme

Vanhoillislestadiolaisuuden opillisena perustana ovat Raamattu ja luterilainen tunnustus. Keskeistä siinä on saarna Jeesuksen kärsimisestä, kuolemasta ja ylösnousemisesta. Kristuksen työ jatkuu maailmassa Pyhän Hengen työnä hänen seurakunnassaan.

Vanhoillislestadiolaisuudessa opetetaan, että Pyhä Henki toimittaa vanhurskauttamistyön evankeliumin välityksellä. Jumala vanhurskauttaa syntisen seurakunnassaan. Seurakunnalle ja sen jäsenille on Jeesus antanut sovituksen viran. Evankeliumin julistamisen virka on Pyhän Hengen virka. Hänen omansa käyttävät tätä valtuutusta. Julistaessaan evankeliumia kaikille luoduille he julistavat myös synninpäästön sanaa, joka on evankeliumin ydintä. Siinä syntiselle julistetaan Jeesuksen nimessä ja veressä syntien anteeksiantamus. Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Opetuksen sisällössä tärkeinä pidetään uskonpuhdistuksen periaatteita. Niiden mukaan Raamattu on korkein auktoriteetti uskoa ja elämää koskevissa kysymyksissä ja että ihminen tulee vanhurskaaksi yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden.

Näin me uskomme, mutta käytännössä ja yksityiskohdissa voi olla eroavuuksia. Se paljastuu, kun juttelee eri vl:ien kanssa eri puolella Suomea. Itse olen varmasti myös erilainen ja meitä on monta muutakin. Mutta ainakin meidän ry:ssä saa olla myös erilainen. Hyvä näin.

Jumalan rauhaa Sinulle!

feikki kuitenkin; "En tiedä olenko niin kummallinen kuin sanot, mutta voin ollakin. Ainakin Oripään suviseuroissa tapasin kummallisia vl:iä, jotka sanoivat, etteivät usko Jeesukseen elävänä Vapahtajana, vaan riittää vain se, että käy joskus seuroissa. Luulin, että he laskivat leikkiä, mutta kun kysyin uudestaan uskovatko Jeesukseen,onko Jeesus heidän Herransa, he loukkaantuivat ja lähtivät pois."
        Taidat sittenkin olla melperi....

• iveta
        ihmettelijä.. kirjoitti:

feikki kuitenkin; "En tiedä olenko niin kummallinen kuin sanot, mutta voin ollakin. Ainakin Oripään suviseuroissa tapasin kummallisia vl:iä, jotka sanoivat, etteivät usko Jeesukseen elävänä Vapahtajana, vaan riittää vain se, että käy joskus seuroissa. Luulin, että he laskivat leikkiä, mutta kun kysyin uudestaan uskovatko Jeesukseen,onko Jeesus heidän Herransa, he loukkaantuivat ja lähtivät pois."

Rakas ihmettelijä! En ole Melperi, en loukkaannu sanotpa minun kenen tahansa olevan, mutta olen onnellinen, jos olet uskomassa tai uskovainen, sillä sehän on kaikkein tärkein asia maailmassa, ei tämä keskustelu, ei kinaaminen, ei väittely, ei nimittäminen, ei haukkuminen, vaan saan Jumalan puhtaasta armosta uskoa Kristuksen Sovitustyön kautta syntini anteeksi ja saan elää päivittäin Jeesuksen kanssa luottaen Hänen johdatukseensa. Kristus on meidän sovituksemme. Kristus on tiemme Isän luo. Kristus on elämämme.

Jumalan rauhaa Sinulle!

• Ne on kortilla
        ihmettelijä.. kirjoitti:

Jeesukseen uskova vl on todellinen harvinaisuus.

• Ukomassa
        ihmettelijä.. kirjoitti:

*Taidat sittenkin olla melperi....*

että iveta, Kesitas, Kempelainen, VL-äiti, weha, Mäkisenpoika, Räpylä-Jem, hyshys, devoit, lyyleri ainakin = Melperi.

• iveta
        Ukomassa kirjoitti:

että iveta, Kesitas, Kempelainen, VL-äiti, weha, Mäkisenpoika, Räpylä-Jem, hyshys, devoit, lyyleri ainakin = Melperi.

No tässä on ainakin iso joukko lähimmäisiämme. Lähimmäisistä puheenollen Kari Päkkilä kirjoittaa Siionin Lähetyslehdessä näin:

"Jumalan edessä ei ole orjaa eikä vapaata, ei rikasta eikä köyhää. Jeesus opetti samarialaisvertauksessa, että kaikki ihmiset ovat lähimmäisiämme. Jumalan tahto on, että autamme kaikkia lähimmäisiämme armolla ja totuudella."

Koska meidän tulee rakastaa lähimmäisiämme niinkuin itseämme, me voimme tässä sanoa vaikka toisillemme: "Olet ihana, sinä ystävä siinä vieressä. Kiittäkäämme yhdessä Taivaan Isää siitä, että olemme saaneet lahjaksi, yksin armosta, yksin uskosta pelastuksen Kristuksen tähden.

Jumalan Siunausta teille kaikille!

• Myös uskomassa
        Ukomassa kirjoitti:

tuohon luetteloon vielä veljemme Aimo Hautamäen.

• lyyleri

kannattaa tosiaan mennä ihan omin korvin kuuntelemaan ja silmin näkemään,, ettei täällä ihan vain luuloja ja kuvitelmia esittäisi. Siihen helposti jumittuu...ommaan mielikuvitukseensa.

• lyyleri
        sama henkilö kirjoitti:

kuin Räpylä-Jem?

tuli myös sama ajatus.! Mutta eikkait siinä!!

• lyyleri kirjoitti:

kannattaa tosiaan mennä ihan omin korvin kuuntelemaan ja silmin näkemään,, ettei täällä ihan vain luuloja ja kuvitelmia esittäisi. Siihen helposti jumittuu...ommaan mielikuvitukseensa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/1051272

• Uusi palstalla
        Myös uskomassa kirjoitti:

tuohon luetteloon vielä veljemme Aimo Hautamäen.

tiedosta.

• ****Melperin puheista paistaa
      K.Intola 7.7.2004 22:24 Vastauksia: 36 Lukukertoja: 1220 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa:
      Pyhän Hengen valo.****

Tuon sanoit ivalla tai suoranaisesti pilkaten. Sanon vapahtajani sanoin: Anna hänelle anteeksi sillä hän ei tiedä mitä tekee. Jos tiesit, syyllistyit herjaan jota ei edes "kaikki synnit anteeksi"-mantra pois pyyhi.

Ajattelepa nokkaasi pidemmälle, ennen kuin vitsikkääksi alat.

• Perustele

noin päättelet?

• että jos joku

asiallisesti vähän vinoilee Melperin kielenkäytöstä, niin asia käännetään niin, että oikeastaan vl:t ovat syyllisiä Melperin synteihin. Voi Devoit-rukka, sinulle tulee turhaa lastia kannettavaksi, jos vielä omien syntiesi lisäksi yrität puolustella Melperin syntejä. T. Ei avaaja

• että jos joku kirjoitti:

asiallisesti vähän vinoilee Melperin kielenkäytöstä, niin asia käännetään niin, että oikeastaan vl:t ovat syyllisiä Melperin synteihin. Voi Devoit-rukka, sinulle tulee turhaa lastia kannettavaksi, jos vielä omien syntiesi lisäksi yrität puolustella Melperin syntejä. T. Ei avaaja

"että oikeastaan vl:t ovat syyllisiä Melperin synteihin."

Ei ole vl:t syypäitä minun synteihini. Melperin KAIKKIIN synteihin on syyllinen Melperi itse.

Mutta...

Melperi saa myöskin olla KOKO AJAN synnit pois pesevän armovirran alla. Kristuksen kallis sovintoveri pyyhkii pois Melperin synnit sitä mukaan kuin niitä tulee. Ei tartte vilkutella eikä huitoa ihmisten edessä kuten joidenkin, ei tartte lähteä naapurin vl-äijää hakemaan lukemaan loitsujaan, jos on tullut sanottua pahasti vaimolle yms.

Jumalan lapsena oleminen on tätä. Toista se on SRK:n sontaan uskovilla veeällillä. Heidän pitää pyytää syntejään anteeksi ihmiseltä, heidän pitää heilua ja huitoa kuin heinämies, heillä on valtava pelko "mitäs jos kuolema korjaa ennen kuin joku vl-ukko tulee Nortti suussa huitomaan synnit anteeksi? miten minun silloin käy??!!".

Jumalaan ja Kristukseen luottavalla ihmisellä ei ole näitä murheita. Me saamme olla saman synnit pois pesevän armovirran alla myöskin sillä hetkellä, kun silmämme sulkeutuvat viimeisen kerran ja ikiuni alkaa. Onko sinun luonasi sillä hetkellä joku vl-huitoja?

Taivaaseen ei syntejä viedä.

• että jos joku kirjoitti:

Mutta älä siinä yhteydessä syyllisty Pyhän Hengen pilkkaan, niin kuin aloittaja.

Olisin asiasta huomauttanut vaikka kohteena olisi ollut ollinne konttorilla.

• Ihmettelenpä vaan
        Melperi1 kirjoitti:

"että oikeastaan vl:t ovat syyllisiä Melperin synteihin."

Ei ole vl:t syypäitä minun synteihini. Melperin KAIKKIIN synteihin on syyllinen Melperi itse.

Mutta...

Melperi saa myöskin olla KOKO AJAN synnit pois pesevän armovirran alla. Kristuksen kallis sovintoveri pyyhkii pois Melperin synnit sitä mukaan kuin niitä tulee. Ei tartte vilkutella eikä huitoa ihmisten edessä kuten joidenkin, ei tartte lähteä naapurin vl-äijää hakemaan lukemaan loitsujaan, jos on tullut sanottua pahasti vaimolle yms.

Jumalan lapsena oleminen on tätä. Toista se on SRK:n sontaan uskovilla veeällillä. Heidän pitää pyytää syntejään anteeksi ihmiseltä, heidän pitää heilua ja huitoa kuin heinämies, heillä on valtava pelko "mitäs jos kuolema korjaa ennen kuin joku vl-ukko tulee Nortti suussa huitomaan synnit anteeksi? miten minun silloin käy??!!".

Jumalaan ja Kristukseen luottavalla ihmisellä ei ole näitä murheita. Me saamme olla saman synnit pois pesevän armovirran alla myöskin sillä hetkellä, kun silmämme sulkeutuvat viimeisen kerran ja ikiuni alkaa. Onko sinun luonasi sillä hetkellä joku vl-huitoja?

Taivaaseen ei syntejä viedä.

oikeasti Melperi, että vl:t uskoo noin? Minä oon ymmärtäny, että kun uskoo, niin pelastuu. Ja rippi on sitä varten, että jaksaisi uskoa. Kevyempi kulkea kun laskee taakan ristin juureen. Ei tarvita naapurin isäntää jos on rouvaa loukannut, eiköhän sillon sovita asia rouvan kanssa?
        Ja lähtö kun tulee niin ei ole väliä sillä, onko anteeksiantamattomia syntejä, vaan onko usko tallella.
        Jonku aikaa yrittäny ite räpeltää näitten asioitten kanssa. Musta tuntuu, että tahallaan vääristelet ja ymmärrät muka väärin.mIstä moinen vimma veeälliä kohtaan? Terrorisoitko samalla tavalla muittenkin mielestäsi vääräuskoisten foorumeilla?

• Ihmettelenpä vaan kirjoitti:

oikeasti Melperi, että vl:t uskoo noin? Minä oon ymmärtäny, että kun uskoo, niin pelastuu. Ja rippi on sitä varten, että jaksaisi uskoa. Kevyempi kulkea kun laskee taakan ristin juureen. Ei tarvita naapurin isäntää jos on rouvaa loukannut, eiköhän sillon sovita asia rouvan kanssa?
        Ja lähtö kun tulee niin ei ole väliä sillä, onko anteeksiantamattomia syntejä, vaan onko usko tallella.
        Jonku aikaa yrittäny ite räpeltää näitten asioitten kanssa. Musta tuntuu, että tahallaan vääristelet ja ymmärrät muka väärin.mIstä moinen vimma veeälliä kohtaan? Terrorisoitko samalla tavalla muittenkin mielestäsi vääräuskoisten foorumeilla?

"Terrorisoitko samalla tavalla muittenkin mielestäsi vääräuskoisten foorumeilla?"

en terrorisoi missään.

• Ihmettelenpä vaan
        Melperi1 kirjoitti:

"Terrorisoitko samalla tavalla muittenkin mielestäsi vääräuskoisten foorumeilla?"

en terrorisoi missään.

lipsuu näköjään. Provosoiva ilmaisu pääsi, en tarkoittanut ihan sitä. Mutta ehkä ymmärsit kysymyksen? Muihin et vastannut?

• Ihmettelenpä vaan kirjoitti:

"Uskotko
        oikeasti Melperi, että vl:t uskoo noin?"

"Vain me" -vanhoillislestadiolaiset uskovat, että

- vanhoillislestadiolaiset ovat koko maailman ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia
        - kaikki vl-herätysliikkeen ulkopuoliset sydämessään vilpittömästi Kristukseen uskovat Jumalan lapset menevät helvettiin
        - Jumala on voimaton antamaan syntejä anteeksi - vain vl-henkilö pystyy siihen
        - pelkkä vl-herätysliike on Jumalan valtakunta

Noihin SRK:n ja vl-puhujien opettamiin törkeisiin Raamatun vastaisiin VALHEOPPEIHIN uskoo "vain me" vl.

"Minä oon ymmärtäny, että kun uskoo, niin pelastuu."

Kun uskoo sydämessään Kristukseen omana henkilökohtaisena pelastajana ja vapahtajana, niin silloin Raamatun mukaan pelastuu.
        Raamattu ei puhu mitään SRK:hon uskovien pelastumisesta.

"Ja lähtö kun tulee niin ei ole väliä sillä, onko anteeksiantamattomia syntejä, vaan onko usko tallella."

Kyllä - kun on tallella USKO JEESUKSEEN. Usko vl-vilkuttelijoiden tai vl-huitojien kaikkivaltaan ei ihmistä pelasta.

"Jonku aikaa yrittäny ite räpeltää näitten asioitten kanssa."

"Räpellä" lisää, mutta "räpellä" Kristuksen ja Pyhän Hengen kera. He auttavat ja ohjaavat sinua.

"Musta tuntuu, että tahallaan vääristelet ja ymmärrät muka väärin.mIstä moinen vimma veeälliä kohtaan?"

Minä pidän monen muun tavoin palstalla esillä vääristelemätöntä ja Raamatusta löytyvää Jumalan sanaa. Vastapainona SRK:n ja vl-puhujien valehtelulle. "Vimma" on eräänlaista pyhää vihaa vl-VALHEOPPEJA kohtaan, joilla opeilla ohjataan pahaa-aavistamattomia vl-ihmisiä poispäin Jumalan sanasta. Joka siihen kelkkaan hyppää, ei voi olla lainkaan varma siitä, mikä ikuisuuden ovi hänelle aikanaan avautuu.

Tsemppiä ja siunausta sulle!

• Tosi kummaa
        että jos joku kirjoitti:

Vl-valheopit.

• lyyleri
        Melperi1 kirjoitti:

"Uskotko

- vanhoillislestadiolaiset ovat koko maailman ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia
        - kaikki vl-herätysliikkeen ulkopuoliset sydämessään vilpittömästi Kristukseen uskovat Jumalan lapset menevät helvettiin

Noihin SRK:n ja vl-puhujien opettamiin törkeisiin Raamatun vastaisiin VALHEOPPEIHIN uskoo "vain me" vl.

Kun uskoo sydämessään Kristukseen omana henkilökohtaisena pelastajana ja vapahtajana, niin silloin Raamatun mukaan pelastuu.

"Ja lähtö kun tulee niin ei ole väliä sillä, onko anteeksiantamattomia syntejä, vaan onko usko tallella."

Kyllä - kun on tallella USKO JEESUKSEEN. Usko vl-vilkuttelijoiden tai vl-huitojien kaikkivaltaan ei ihmistä pelasta.

"Räpellä" lisää, mutta "räpellä" Kristuksen ja Pyhän Hengen kera. He auttavat ja ohjaavat sinua.

"Musta tuntuu, että tahallaan vääristelet ja ymmärrät muka väärin.mIstä moinen vimma veeälliä kohtaan?"

Minä pidän monen muun tavoin palstalla esillä vääristelemätöntä ja Raamatusta löytyvää Jumalan sanaa. Vastapainona SRK:n ja vl-puhujien valehtelulle. "Vimma" on eräänlaista pyhää vihaa vl-VALHEOPPEJA kohtaan, joilla opeilla ohjataan pahaa-aavistamattomia vl-ihmisiä poispäin Jumalan sanasta. Joka siihen kelkkaan hyppää, ei voi olla lainkaan varma siitä, mikä ikuisuuden ovi hänelle aikanaan avautuu.

Melperi sinun mielestäsi muita "vääriä oppeja" auringon alla? kuin vain VL ??? Mikä siinä on niin väärää..?, Miksi syntien anteeksisaarnaamisen evankeliumissa on jottain väärää...että ihminen voi toiselle Jumalan antaman Pyhän Hengen voimalla saarnata kaikki synnit anteeksi...niinhän Jeesuskin täällä ihmisenä vaeltaessaan teki !!??

• lyyleri kirjoitti:

Melperi sinun mielestäsi muita "vääriä oppeja" auringon alla? kuin vain VL ??? Mikä siinä on niin väärää..?, Miksi syntien anteeksisaarnaamisen evankeliumissa on jottain väärää...että ihminen voi toiselle Jumalan antaman Pyhän Hengen voimalla saarnata kaikki synnit anteeksi...niinhän Jeesuskin täällä ihmisenä vaeltaessaan teki !!??

"Melperi sinun mielestäsi muita "vääriä oppeja" auringon alla? kuin vain VL ???"

keskitytään törkeisiin Raamatun vastaisiin vl-VALHEOPPEIHIN, koska palstan teema on "Vanhoillislestadiolaisuus".

Muista harhaopeista puhutaan omilla palstoillaan.

• lyyleri
        Melperi1 kirjoitti:

"Melperi sinun mielestäsi muita "vääriä oppeja" auringon alla? kuin vain VL ???"

keskitytään törkeisiin Raamatun vastaisiin vl-VALHEOPPEIHIN, koska palstan teema on "Vanhoillislestadiolaisuus".

vastauksestasi. Yritetäänkö täällä kitkeä vl-oppia rakkaasta Suomen maasta vallan pois, vai saako sekin rauhassa kasvaa ja olla olemassa..vai oonko käsittänyt väärin? Onko tarkoitus vain tämä oppi saada talttumaan !?? Oletko ottanut sen elämäntehtäväksesi ? Kaiken parasta minun tyhmän pääni mukkaan olis, jos jokkainen ite tutustumalla kyseiseen uskoon ja seuramenoon rakentais oman kokemusperäisen käsityksensä.., ettet ystäväiseni täällä liikaa manipuloisi, vaan sinäkin kehottaisit täällä keskustelevia laajakatseisuuteen ja oma-aloitteellisuuteen,.Ei aina asiat jokkaisesta näytä samalta kuin itsestä.. Annettais näin armo myös vl- ilmiöllekkin!!

• Haarat auki
        lyyleri kirjoitti:

vastauksestasi. Yritetäänkö täällä kitkeä vl-oppia rakkaasta Suomen maasta vallan pois, vai saako sekin rauhassa kasvaa ja olla olemassa..vai oonko käsittänyt väärin? Onko tarkoitus vain tämä oppi saada talttumaan !?? Oletko ottanut sen elämäntehtäväksesi ? Kaiken parasta minun tyhmän pääni mukkaan olis, jos jokkainen ite tutustumalla kyseiseen uskoon ja seuramenoon rakentais oman kokemusperäisen käsityksensä.., ettet ystäväiseni täällä liikaa manipuloisi, vaan sinäkin kehottaisit täällä keskustelevia laajakatseisuuteen ja oma-aloitteellisuuteen,.Ei aina asiat jokkaisesta näytä samalta kuin itsestä.. Annettais näin armo myös vl- ilmiöllekkin!!

12. lapsen kohdalla? Eikös niitä olisi tullut tuo määrä tuplana ihan helposti?

• Oikaiseva vl.
        Melperi1 kirjoitti:

"Uskotko

""Vain me" -vanhoillislestadiolaiset uskovat, että

- vanhoillislestadiolaiset ovat koko maailman ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia"

Ei, vaan kaikki vl:ten tavoin uskovat ovat koko maailman ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia.

"- kaikki vl-herätysliikkeen ulkopuoliset sydämessään vilpittömästi Kristukseen uskovat Jumalan lapset menevät helvettiin"

Ei pidä paikkaansa! Kaikki oikein Kristukseen uskovat Jumalan lapset pääsevät taivaaseen.

"- Jumala on voimaton antamaan syntejä anteeksi - vain vl-henkilö pystyy siihen"

Ei pidä paikkaansa. Vl:ten mukaan Jumala voisi vanhurskauttaa ihmisen miten vain, mutta on säätänyt sovintosaarnan omissaan eli seurakunnassaan. "Jumala - - on meissä sovintosaarnan säätänyt." (2. Kor. 5:19.)

"- pelkkä vl-herätysliike on Jumalan valtakunta"

Ei pidä paikkaansa. Jumalan valtakuntaan kuuluvat kaikki poisnukkuneet ja elävät tosikristityt, sekä kaikki pienet lapset ja heidän tasollaan olevat kehitysvammaiset.

Melperin vl-opin tietämyksestä antaisin asteilla 4-10 arvosanan 6. Jotain hän tietää, mutta tietämys on kuitenkin melko heikkoa. Toisaalta voi Melperi tietää, mutta älykkyys ei riitä sisäistämään yksinkertaisiakaan opillisia rakennelmia.

• Oikaiseva vl. kirjoitti:

""Vain me" -vanhoillislestadiolaiset uskovat, että

- vanhoillislestadiolaiset ovat koko maailman ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia"

Ei, vaan kaikki vl:ten tavoin uskovat ovat koko maailman ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia.

"- kaikki vl-herätysliikkeen ulkopuoliset sydämessään vilpittömästi Kristukseen uskovat Jumalan lapset menevät helvettiin"

Ei pidä paikkaansa! Kaikki oikein Kristukseen uskovat Jumalan lapset pääsevät taivaaseen.

"- Jumala on voimaton antamaan syntejä anteeksi - vain vl-henkilö pystyy siihen"

Ei pidä paikkaansa. Vl:ten mukaan Jumala voisi vanhurskauttaa ihmisen miten vain, mutta on säätänyt sovintosaarnan omissaan eli seurakunnassaan. "Jumala - - on meissä sovintosaarnan säätänyt." (2. Kor. 5:19.)

"- pelkkä vl-herätysliike on Jumalan valtakunta"

Ei pidä paikkaansa. Jumalan valtakuntaan kuuluvat kaikki poisnukkuneet ja elävät tosikristityt, sekä kaikki pienet lapset ja heidän tasollaan olevat kehitysvammaiset.

Melperin vl-opin tietämyksestä antaisin asteilla 4-10 arvosanan 6. Jotain hän tietää, mutta tietämys on kuitenkin melko heikkoa. Toisaalta voi Melperi tietää, mutta älykkyys ei riitä sisäistämään yksinkertaisiakaan opillisia rakennelmia.

ja vl-VALHETTA laitoit tulemaan.

Annan sinulle SRK:n nöyristelystä ja Raamatun vastaisiin valheoppeihin uskomisesta arvosanan 10. Edelleen annan sinulle Raamattuun kirjoitetun Jumalan sanan tuntemisesta ja SIIHEN USKOMISESTA arvosanan 4.

Asteikko 4-10.

• pussi
        Melperi1 kirjoitti:

omiin valheisiinsa ja harhaoppeihin potaskan jauhamisen siitimiseen

• Kommentti sivusta
        pussi kirjoitti:

omiin valheisiinsa ja harhaoppeihin potaskan jauhamisen siitimiseen

on saatanasta.

• on.

ihan oikeassa.

• ..............

..............

• Kanin paisti

Omavanhurskaus tekopyhyys sekä omankunnian tunto....

• itsekäs, että pidän kiinni Jumalan sanasta. En suostu uskomaan SRK:n miesten ja vl-puhujien VALHEITA. He ovat SIHISEVIÄ HENGELLISIÄ KÄÄRMEITÄ.

• Inhottava realisti
        Melperi1 kirjoitti:

itsekäs, että pidän kiinni Jumalan sanasta. En suostu uskomaan SRK:n miesten ja vl-puhujien VALHEITA. He ovat SIHISEVIÄ HENGELLISIÄ KÄÄRMEITÄ.

Minusta Melperin puheista paistaa tismalleen se sama typerä kuvitelma siitä, että oma näkemys on oikea ja muiden väärä, kuin muillakin ääriuskonnollisilla totuuden torvilla.

Vanhoillislestadiolaiset ovat oma joukkionsa, mutta Suomessa riiittää aivan tarpeeksi muitakin ryhmiä, joita pitäisi perusteellisesti tutkia.

• Inhottava realisti kirjoitti:

Minusta Melperin puheista paistaa tismalleen se sama typerä kuvitelma siitä, että oma näkemys on oikea ja muiden väärä, kuin muillakin ääriuskonnollisilla totuuden torvilla.

Vanhoillislestadiolaiset ovat oma joukkionsa, mutta Suomessa riiittää aivan tarpeeksi muitakin ryhmiä, joita pitäisi perusteellisesti tutkia.

en rupea keskustelemaan, koska olet rasittava jankuttava ja ymmärrät hengellisistä asioista yhtä paljon kuin kameli pörssikursseista.

• Inhottava realisti
        Melperi1 kirjoitti:

en rupea keskustelemaan, koska olet rasittava jankuttava ja ymmärrät hengellisistä asioista yhtä paljon kuin kameli pörssikursseista.

Se on juuri se tavallinen "oikeassa uskossa" olevan asenne, eikö niin? Syytät vl-ryhmää asioista, joiden suhteen et itsekään ole puhtoinen.

Vanhoillislestadiolaisuudessa riittää kritisoitavaa. Itse vastustan kaikkia joukkiota, koska yhdelläkään ihmisellä ei ole täyttä varmuutta omien oppiensa oikeellisuudesta. Pohjalta löytyy sama suvaitsemattomuus ja toisten leimaaminen huonommiksi kuin itse. Aina käy samoin.

Siinä, missä uskovaisilta odottaisi halua yhteistyöhön ja raja-aitojen kaatoon, esiin astuukin jotakin aivan päinvastaista! Ja sitä samaa harrastat sekä Sinä että myöskin "vihollisesi" vl-uskoiset! Niinpä; kumpi ja kampi tappelevat...

• näin on
        Melperi1 kirjoitti:

itsekäs, että pidän kiinni Jumalan sanasta. En suostu uskomaan SRK:n miesten ja vl-puhujien VALHEITA. He ovat SIHISEVIÄ HENGELLISIÄ KÄÄRMEITÄ.

ohittanut Jumalan sanan ja jauhat omiaan

• Naudan ulkofile

vl-puhujat syöttävät kuulijoille silkkaa hengellistä paskaa.

• samaa

mieltä avaajan kanssa.

• sanoa

Amen!

• "Melperi
        vois tehdä palveluksen meille kaikille ja lopettaa kirjoittelun palstalla."

Yritätkö ajaa minua pois tältä palstalta? Luuletko onnistuvasi?

Ymmärrän toki sinua. Kun ihminen on synnytyssairaalasta alkaen kiedottu vl-VALHEVERKKOON, niin tällä palstalla kaikuva vääristelemätön Jumalan sana on karvasta kalkkia vl-tervakeuhkoille ja vl-kivisydämille.

• Sen Suroimaton
        Melperi1 kirjoitti:

"Melperi

Ymmärrän toki sinua. Kun ihminen on synnytyssairaalasta alkaen kiedottu vl-VALHEVERKKOON, niin tällä palstalla kaikuva vääristelemätön Jumalan sana on karvasta kalkkia vl-tervakeuhkoille ja vl-kivisydämille.

Melperi istuu täällä kuin kärpänen lehmanpaskassa hamaan loppuun asti? En jatka tätä "keskustelua" enempää. Enkä hauku sinua. Enkä loukkaanu vaikka annat tulla soopaasi päälleni. En viitsi nääs enää vaivautua tänne viestiketjun loppuun asti lukemaan, joten viimeinen sana jää Sinulle! Hyvää syksyä! ;D

• lyyleri
        Melperi1 kirjoitti:

"Melperi

vyötä kupeesi kärsivällisyydellä ja toisten kunnioituksella...myös eriäviä mielipiteitä arvosta !!

• Sen Suroimaton kirjoitti:

Melperi istuu täällä kuin kärpänen lehmanpaskassa hamaan loppuun asti? En jatka tätä "keskustelua" enempää. Enkä hauku sinua. Enkä loukkaanu vaikka annat tulla soopaasi päälleni. En viitsi nääs enää vaivautua tänne viestiketjun loppuun asti lukemaan, joten viimeinen sana jää Sinulle! Hyvää syksyä! ;D

"Melperi istuu täällä kuin kärpänen lehmanpaskassa hamaan loppuun asti?"

tässä istutaan, kun vanhoillislestadiolaisuudesta puhutaan. Mutta kyllä met kestämme hengellisen vl-paskan ällöttävän hajun. Ole huoleti.

• lyyleri
        Melperi1 kirjoitti:

"Melperi istuu täällä kuin kärpänen lehmanpaskassa hamaan loppuun asti?"

tässä istutaan, kun vanhoillislestadiolaisuudesta puhutaan. Mutta kyllä met kestämme hengellisen vl-paskan ällöttävän hajun. Ole huoleti.

tosissas olla ! Rakas ystävä , olet kalliisti lunastettu, kuten minäkin...katsokaamme eteemme.! Älkäämme jääkö toisiamme haukkumaan.

• kun.
        Sen Suroimaton kirjoitti:

*** lehmanpaskassa***

tohtii sanoa ääneen: vl-herätysliike on lehmänpaska.

• Renkipoika Sievistä
        Sen Suroimaton kirjoitti:

on todellakin täyttä lehmänpaskaa!

• white lamb

tästä Melperistä tehty uusi kultainen vasikka? Hän on kyllä tulevan hajaannukseen potentiaalinen nokkamie. Mutta ei persoonia saisi nostaa jalustalle, ei edes "jumalanvaltakunnassa".

• Hieho narun päässä

tekee kultaiset vasikat vanhoillislestadiolaisille.

• Nilkuttava kirppu

Vaan HAISEE PASKA !!!

• Hyi olkoon!

pois, niin lakkaa haisemasta.

• Nilkku kirppu
        Hyi olkoon! kirjoitti:

pois, niin lakkaa haisemasta.

Niinkauan kuin MELPURI on täällä !!!

• Sano suoraan
        Nilkku kirppu kirjoitti:

Niinkauan kuin MELPURI on täällä !!!

Raamattuun uskovia ihmisiä?

• Nilkku kirppu
        Sano suoraan kirjoitti:

Raamattuun uskovia ihmisiä?

Uskoa muttei se valitettavasti auta ketään....
        Minä uskon Jumalan !!!

• Nilkku pällille
        Nilkku kirppu kirjoitti:

Uskoa muttei se valitettavasti auta ketään....
        Minä uskon Jumalan !!!

SRK:n valheisiin.

• Nilkku kirppu
        Nilkku pällille kirjoitti:

SRK:n valheisiin.

SRK valehtelee; sehän on vain organisaatio !!!

• Nilkku kirppu kirjoitti:

SRK valehtelee; sehän on vain organisaatio !!!

tekevät päätöksiä SRK:n nimissä ja puolesta. Heidän päätöksistään voidaan käyttää ilmaisua: "SRK puhuu totta" tai "SRK valehtelee".
        Hengellisissä kysymyksissä käytämme jälkimmäistä vaihtoehtoa.

Oletko täysi pöljä?

Vastaus: Olet.

• Niinpä tietenkin!

taitaa olla PUHUJAVELI! :)

• Muhoksen veli

samaa mieltä avaajan kanssa.

• vuodet

muuttaneet avaajan kuvaamaa Melperin tyyliä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      362
      10284
    2. Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja

Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve
      Kommunismi
      11
      2932
    3. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      285
      2336
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      126
      2111
    5. Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset

Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U
      Maailman menoa
      38
      1883
    6. SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918

kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,
      Maailman menoa
      101
      1683
    7. Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa

Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..
      Ikävä
      141
      1673
    8. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      147
      1577
    9. Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia

joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin
      Maailman menoa
      73
      1398
    10. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      93
      1056
    Aihe