Voiko nainen ja mies olla ystäviä?

Hienoa olla ystävä

Minusta on suorastaan hienoa keskustella vaikka S24 sivuilla tunteista ja ystävyydestä, mutta ei meinaa onnistua..
Vaikka ei olla nähty, eikä puhuttu keskenään, hän epäilee minua milloin mistäkin..
Keskinäiset lyhyet jutut on tuoneet hyväolon tunteen molemmille ja kirjoiteltu siitä kuinka on hienoa, kun on kohdattu! Eikä todellisuudessa halutakkaan kohdata tietyistä syistä silmäkkäin.
On suorastaan hienoa saada viesti, nyt päivittäin, mutta vaikka olisi joskus voisi olla harvemminkin, kun tietäisi että on ystävä joka ajatteelee jossain kauniisti..

89

2749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi ei

      Ei voi

      • sdsadasd

        no ainakin homomies ja lesbonainen tai kaksi aseksuaali voi :(


      • mie

        Kyllä voi olla ihan vain ystäviä keskenäään mies ja nainen. Kokemusta on!. On myös kokemusta miten ystävyyssuhde onkin muuttunut intohimoiseksi rakkaussuhteeksi.


    • Voi olla...

      tietysti.Minun on paljon helpompi kertoa naiselle arkojakin asioita kuin miehille, en tiedä siihen itsekään syytä.Näin on aina ollut, omaa eroakin käsittelin naisen kanssa, ehkä saa paremmin tolkkua aivoituksistani, siis naiset.

      • Voi olla...jatkan

        tähän.Nainen jonka kanssa puhuin erostani, seurusteli ja se kuunteleminen oliskin ollut vastikkeellista...tiesi tilanteeni ja olis halunnut minusta fuckbuddin, kun en itse siihen ryhtynyt, keskustelut loppuivat sitten siihen.Kyseessä reilu parikymppinen nainen, harmi sinänsä.


    • Hienoa olla ystävä

      Ystävyys suhdehan on jotenkin tsabiili, jossa on helppo kertoa toiselle ja kuunnella tarkkaavaisesti.
      On kuin turvaliivi myrskyissä ystävyys..
      Vaikeaa se on jos molemmilla on parisuhde itsellään, mutta voisihan se olla myös ystävyyssuhteen pelastuskin, ettei ystävyys muutu liian läheiseksi..
      Kun kumpikaan ei ole toisesta riippuvainen, voi poimia vain parhaita ajatuksia ystävyyden ajatusvirrasta.. Mitä se tuo tullessaan, sen ratkaisee aika..
      Kertominen pitäisi olla tietysti hiukan molemmin puolista, jos toinen vain lukee kuin avointa kirjaa, niin no ei kai mikään ole tärkeämpää kuin sitoutumaton ystävyys, josta ei tule harmeja!

      • Voi olla...

        asia on tietysti vaikeempi jos molemmat on suhteessa, tai toinenkin.Riippuu kyllä henkilöstä miten suhtautuu ystäviin, nämäkin on semmosia juttuja minkälaisesta ystävyydestä on kyse...eihän juttelemisessa mitään kiellettyä ole.Monesti parisuhteessa olevat ongelmat jää toisen vastuulle, ja uskoisin että niistä on parempi keskustella ystävän kanssa, monesti ulkopuolisen näkemys ongelmasta on puolueeton ja keskusteluyhteyttä ei häiritse suhteen muut ongelmat, jotka vaikeuttaa asioiden ratkomista.Usein hyvät neuvot auttaa.Mutta tärkeintä on kunnioitta toisen suhdetta, sitä ystävyys ei saa rikkoa, eli rehti peli kaikin puolin.


    • alkakaa menee

      Ei voi olla enää minkään sortin ystävä kieroilijan kanssa.

      • hä..

        Tarkoitatko Veikkoa?


    • ddefef

      Voi olla. Mahdollinen seksin harrastaminen ei poista ystävyyttä ;)

    • ***

      voi ja ei, voi olla vain jos ystävyyteen ei liity mitään seksuaalisia tunteita tai elättelyä mahdollisesta seurustelusta yms...

    • 1 Old Stara

      täällä nämä ns. ystävät ovat virtuaalimaailmasta, todellisuudesta kaukana olevia hahmoja joiden sukupuolesta ja henkiöllisyydestä, ei ole tietoakaan, siis aivan fiktiivinen tunnetila olematon henkilöä kohtaan. Minulle miehenä nainen on paras ystävä ja niiden lukumäärä ei korvaa laatua,juoru-ämmät ovat lempattu jo heti kättelyssä ulkopuolelle, itsekään en juoruile ystäväni intiimi-asioista ulkopuolisille:menikö jakeluun vai pitääkö vääntää rautalangasta.

      • huomasin

        Tällä s*tanan palstalla on käyty selän takana jutustelua allekirjoittaneesta tavalla, jossa osa on totta ja osa keksittyä, mutta niin että tunnistan itseni.

        Luuleeko Veikko että olisin edes koskaan kirjoitellut jollain tunnepalstoilla (en muuten ole).


    • Joku nainen vaan

      Voi mies ja nainen olla vain ystäviä,mut ystävät eivät menen sängyyn, siis eivät harrasta seksiä.

    • ei muuta syytä

      Olet varmaan narsisti

    • aikuinen miest

      Eivätkä edes samaan sänkyyn mene, uskon, että silloin on muuta kuin ystävyttä ja se pilaa ystävyyden.
      Ystävän pitää antaa olla oma itsensä ja hänellä myös omat kaverinsa, joista ei pidä olla mustasukkainen.
      Ystävähän toivoo toiselle vain hyvää..
      On iloinen jos ystävällä menee hyvin!!

      • eiseksiä

        En tällä palstalla yleensä eräästä tietystä syystä kommentoi.
        Ei ystävät oikeesti mene koskaan yhdessä sänkyyn. Ei siitä kannata stressiä kantaa.
        Täällä palstalla voi kaikkea kirjoitella mutta ei se ikinä niin toteudu.
        Kaikki hyvin.


      • SIT SITÄ SELI SELIÄ
        eiseksiä kirjoitti:

        En tällä palstalla yleensä eräästä tietystä syystä kommentoi.
        Ei ystävät oikeesti mene koskaan yhdessä sänkyyn. Ei siitä kannata stressiä kantaa.
        Täällä palstalla voi kaikkea kirjoitella mutta ei se ikinä niin toteudu.
        Kaikki hyvin.

        Kyllä se vain loppujen lopuksi tuottaa vain harmia. Kun tämä ystävä käy niin läheiseksi että alkaa antaa pari suhde neuvoja . Kokemuksesta tiedän että tulee harmeja joka tapaukssa .Yhteiset kahvittelut ja ne tapaamiset joista ei kerrota tälle seurustelu kumppanille joita kuitenkin oli ainankin tässä tapauksessa josta kommentoin game over.


    • Just Be Friends!
    • ajatuksiaiN

      tietääkö toinenkin osapuoli että kaipaat häneltä vain pelkkää ystävyyttä , olisi kurjaa jos toisella osapuolella syystä tai toisesta olisikin odotuksia isommista tunteista kuin pelkästä ystävyydestä.

      Ystävyys on todella tärkeää ja antoisaa kunhan vain molemmat osapuolet oikeasti tietävät kyse olevan vain ystävyydestä .... siihen ei mielestäni kuulu flirttailu eikä tunteiden kalastelu. Huumoria kylläkin ja ajatusten vaihtoa puolin ja toisin...

      Ystävyys on tai voi olla todella antoisaa kun luottamus on molemminpuoleista ja tietää että toiseen voi luottaa ja tarvittaisssa tukeutua lohduttavaan olkapäähän kun ahdistaa.... oli sitten omassa elämässään sitten niitä ilon ja murheiden murusia , onnea on se että ne voi jakaa toisen kanssa tietäen että toinen hyväksyy ja kuuntelee tai jopa tukee ja kannustaa ... antaa asioihin toisenlaisen näkökannan , näin saa herätettyä toista osapuoleta miettimään josko asioille voisikin itse tehdä tai ajatella jotain toisin.

    • höpöhöpö.

      Ei voi olen sitä mieltä

    • josvaikka

      Tämä on niin viipyilevää viestitystä...
      Vaikka olisikin sata vastausta ja yhtämonta kysymystä,
      täällä niitä voi tuskin esittää kuin ihan pienoisen hipun verran..
      Jos hän epäilee sinua milloin mistäkin,niin miksi silti jatkat yhteydenpitoa..?
      Jospa hän on syystä tai toisesta pettynyt ihmisten luotettavuuteen?
      Pystyisitkö osaltasi sitä palauttamaan..?
      Kohtaamattomuus sinänsä vaikuttaa jo ongelmaksi asti.

    • hienoa olla ystävä

      On vahva näkymätön side välillämme, pyydämme anteeksi jos loukkaamme toisiamme, ym
      Jos on hetken viestimättä, tuntuu tosi tyhjältä..
      Olemme kuin eri kulttuurista joissa käytetään toisia sanoja, jota toinen ei käytä
      Sielujen kanteen soittajia on harvassa, ei ennen tätä tapausta..
      Siksi haluan kuulla sitä soittoa vaikeuksista huolimatta..
      Ei olla juteltu edes livenä ja tälläisenä kai pysyykin..
      Onkohan tälläinen "syntiä"?

      • 101020

        Syntiä on vain kaikenlainen mikä aiheuttaa riippuvuutta tai pahaa mieltä. muuten ei ongelmaa.


    • thhjut

      Ei voi jos mies on varattu ja sinä sinkku.

    • Exät joskus

      Kun exä jää ystäväksi, niin yleensä ei harrasteta enää seksiä. Ollaan sit vaan pelkästään ystäviä. Varsinkin jos kumpikin on sen verran järkevä, ettei enää ala lämmittämään vanhoja juttuja, joista ei kumminkaan enää tule mitään.

    • blondil

      Kaikki mikä on hauskaa tai lihottavaa,on syntiä.
      Sitten varmaan tämäkin.
      Jos ette livenä näe,olisiko unelmoiminen myös syntiä?
      No problem..?

      • hienoa olla ystävä

        Hienoa, kun se pysyy sillä tasolla!
        Unelmat, kuin pilvenhattarat
        ne kauniisti taivallaa kulkee
        ja kun aurinko kulkee taivaan rannan taa.
        Haihtuu hattarat, yö syliinsä sulkee..


    • 16+11

      Turvallinen kupla puhkesi ja tilalle tuli heikko jää. Liikkuako vai jäädä paikalleen. Kumpikin pelottaa.

    • Voivat ihan hyvin tietyissä tapauksissa. Mekin ollaan mun exän kanssa nykyisin vain pelkkiä kavereita. Hän itse ei edes teidosta olevansa mun ex.

    • 7+10

      Olen 23 v nainen ja mun parhaista ystävistä yksi on miespuolinen.Ystäväni on luonteeltaan aivan mahtava, eikä ulkonäköäkään puutu, todella komea mies! Mitään ihastumista ei oo ollu puolin tai toisin tai seksihommia meidän välillä, vaikka ollaan pakon saattelemina asuttu yhdessäkin pari kuukautta, vaan ihan puhdasta ystävyyttä. Nyt asutaan eri paikkakunnilla, mutta nähdään viimestään ens kuussa taas!

    • N*33

      Itselläni parhaat ystävät ovat miehiä. Miehille on helppo kertoa kaikenlaiset mieltä painavat asiat, asiat joita ei voisi koskaan kuvitella kertovansa naispuoliselle ystävälleen. Tosin monesti kumppaneilla on vaikea käsittää, että olemme miehen kanssa ystäviä, eikä toinen kiinnosta muulla tavalla ollenkaan.

    • blondil

      Samoin kuin yllä;Parhaat ystäväni ovat miehiä.Ehkä liioittelin monikossa,mutta pari kolme on joille voin uskoutua ja tiedän,että jutut ei mene eteenpäin.
      Naisiin olen vastaavasti pettynyt,monta luullut luotettavaksi.Yksi luotettava naisystävä löytyi kuin ihmeen kautta,juuri silloin kun olin heikoilla,hän on minulle sydänystävä.Tuemme toisiamme ja olemme näin jaksaneet mennä yli monesta karikosta.Olen hänestä Luojalleni kiitollinen!

    • blondil

      Jännä juttu tällainen textuaali ystävyys.Esim. Fb:n puolella joillakin saattaa olla jopa 100-5000 kaveria.Kyllä niistä muutama voi ehkäpä olla ystäviäkin,mutta suurin osa on mielikuvitus ystäviä...
      Sellaisia,jotka voi laittaa tarpeen tullen sivuun odottamaan yhteydenpitoa ja joiden kanssa ei ole mitään muuta kuin textuaalinen ystävyys...
      Kesä ja kärpäset tulevat..ystävän voi unohtaa ja ottaa syyspimeillä taas ystäväksi..

    • näin ajttelen..

      Voi olla ystäviä ja se nyt on vaan henkilökohtainen mielipide. Asioista saa olla erimieltä.

      Jos tunteet on syvempiä, silloin ei tietenkään haluasi olla pelkkä ystävä.

    • hienoa olla ystävä

      Textuaalinen ystävyys:)) Hieno juttu!
      Eihän ystävyys katoa ja sietää jopa taukoja..
      Nuoruuden kaveri(mies) oli pois kuvioista kymmeniä vuosia, nyt jutellaan tuhkatiheään hetki 2-3 kertaa vuodessa.. Ystävänä häntä pidän, mutta hän ei kuuntele, mistä olisin halunnut jutella 50v aikana, eikä vieläkään, selostaa vaan omiaan..Minusta mielenkiintoisia on joskus(ei aina) sellaiset asiat, joista ei puhuta, ei silti mitään tramaattista, vanhojen ystävien kesken. Elämme vain kerran ja siinä niitä tabuja riittää, eikä uskalleta edes puhua!!
      Sellainen ystävyys on kullanarvoinen, jossa voi molemmat kertoa mieltä askarruttaneesta aiheista vaikka muutaman minuutin.. Minä olen hyvä kuuntelija, mutta haluan myös kommentoida ja se tietää, että kuuntelen kertojaa.. Erilaisia ystäviä niitä minä tarkoitan. Taitavat olla sellaiset utopiaa.. Parasta olisi olla tuppisuu.. Kärpäset on kohta ystävinä jookosta:)

    • blondil

      Niinpä,tabuja riittää:Voiko nainen ja mies olla ystäviä?Siinä niistä yksi.
      Millä vuosisadalla mahdamme elää...
      Kuulluksi tuleminen on kantava voima,sellaista tapaa harvoin..
      Avautuminen täällä,no se on aika utopiaa.
      Kaikki: katsekontakti,elekieli ja muu sellainen puuttuu
      ja se on aikamoinen haaste,eiköstä vaan..?

      • Hienoa olla ystävä

        Katsekontakti ja elekieli, vielä liuta sen hetken sanoja..
        Ei täällä tarvitse avautua
        Haasteita riittää, kyllä vain.
        Mehän ollaan vain ystäviä:)
        Se on ihan hyvä niin, vai jookosta!


    • Ei voi.

      Tajusin itse äskettäin, että mies ja nainen eivät voi olla ystäviä, harmi. Menetin parhaan ystäväni rakkauden tähden, koska siitä rakkaudesta ei kasvanut molemminpuolista.

      Nostan kuitenkin hattua rohkeasta vedosta ystävälleni, koska hän uskalsi kertoa tunteistaan, vaikka tiesi minun kantani etukäteen ja tiesi, mitä siitä tunnustuksesta saattaisi seurata - ystävän menettäminen.

      Mikään ei ole niinkuin ennen.

    • Ikämies

      Niin tappaako rakastuminen ystävyyden, siinäpä kysymys?
      Minusta nyt iäkkäänä olisi suorastaan liikuttavan hienoa jos joku ihminen sanoisi, että rakastuin Sinuun..
      En tarkoita sellaista riippuvuussuhdetta, josta ei päse eroon..
      Itsekin tunnustin nuoruuden ihastukselleni 40v jälkeen tavatessamme ja jutellessamme, että rakastuin häneen.. Hän istui muutaman metrin päässä ja minä seisoin, ei siinä halailtu vaan tuli vaan helpottunut olo, tulipahan sanottua. Vastarakkauttahan ei tarvitse vaatia, eikä se onnistukkaan, eikä ole tarvettakaan. Nuorena oltiin ystäviä ja sitten hän kerran huijasi ja siihen se loppui, en halunnut olla kellekään haitaksi tai taakaksi..
      En koskaan pyrkinyt halailemaan, koska pidän sen, että nainen näyttää esimerkkiä.. Ei edes tanssittu koskaan.. Huomasin, että hän olisi halunnut olla kanssani enemmän kertomani jälkeen, mutta oltiin molemmat naimisissa ja onnellisia eikä se olisi käynyt paljastumatta.
      Helpottava tunne kumminkin kertoa se hänelle:)))
      Ystävinä voi olla, mutta rakastuminen vie järjen päästä!

    • blondil

      En tiedä kysymykseesi vastausta.Harrastuksen parissa halailukin on sallittua,eikö vain,se harrastus onkin sitten kovin sosiaalista ja siitä pidän.Kuten siitä,että joku sanoo näinkin "jos olisit vapaa ottaisin lennossa sinut"...voihan olla zoukkia,mutta korvat tykkäsivät siitä lauseesta.
      Laulussa sanotaan kohdalleen"järjen veit ja minusta orjan teit"...
      ...ex työkaverilla oli tilanteeseen sievä nimitys"Sitä sanotaan romanssiksi".

    • Sul/sulle

      "vakka ja kansi ja lupaus päälle" vanha sananlasku:)
      Sinä sekoitit järjen joka alkaa palaileen ja hyvä niin;)
      Ei sitä "sikaa säkissä", siis minuakaan, olen kranttu sanoivat joskus..
      Siinä täytyy mennä sydämmet samaan tahtiin..
      Kaksi töksähtelevää, kauko ystävyys on parasta,
      saa välit säilymään ystävyysasteella, siinäkin on jo paljon..
      Hienosti osaat kirjoittaa, kiitos!

    • YSTÄVÄSI AINA! : )

      Tottakai! Tietysti! Mikä ettei? Kultaseni, olisit sanonut, että haluat olla vain ystävä. Käy se niinkin.Ystäviä/Kavereita : ) Ps. Älä Stressaa..: )

      • Kun muutakaan...

        ei ole tarjolla, onhan se edes jotain sekin.Vaikka muuta toivoiskin, mutta kyllä ystävyys on ihan jees.Ja en stressaa, ainaskin yritän olla.


    • vai miks ei

      voi ne olla

    • puu!

      riip

    • sulle

      Ollaan onnellisia,ei riiputa eikä roikuta..
      Hyvän elämän eväät löytyvät siitä ihan läheltä
      ja hyvä niin!

    • su/su

      Näinhän se on, mutta mausteita kerätään vaikka ajatuksen voimalla
      kauempaakin..
      Ai kun tuntui hienolta eilen viestisi, vaikka poistan sen käyn fb sää katsomassa ja tutkin mielessäni mitä ilmeesi kertoo:)
      Nyt pääsen hahmottamaan, vain omassa mielessäni.
      Hyvä näin..Kiitos

    • Mie vain

      Haluaisin olla ystävä nimenomaan miehen kanssa, koska luulen, että miehet osaavat kuitenkin paremmin pitää luottamukselliset jutut omana tietonaan. Anteeksi, naiset! Mutta en voi mitään sille, että miehet, joiden kanssa keskustelen asioista ja olen hyväkin tuttu, ihastuvat minuun jossakin vaiheessa. Itse pystyn ja haluaisin pitää suhteen ystävyydessä, mutta on hankala olla vain ystävä, jos huomaa toisen olevan jo ihastunut. En omasta mielestäni anna itse aihetta tällaiseen enkä ole mikään ns.tyrkky pukeutumisellani ja käytökselläni.

      • 12+8

        Ehkä ne ihastuu sussa just siihen että olet niin mukava ja välität aidosti seurasta, etkä vain pelaile jotain kissa/hiiri-leikkejä. Naisia, joiden seurassa oikeasti viihtyy hyvin ja joiden kanssa tulee hyvin juttuun on harvassa.

        Jotkut meistä miehistäkin kuitenkin arvostaa naisissa muitakin ominaisuuksia kuin pelkkää ulkonäköä ja seksiä :)


        Ikävää toki molempien kannalta, jos noin pääsee käymään. Yksipuolisen ihastuksen jäljiltä voi olla vaikea tyytyä pelkkään kaveruuteen ja toisaalta sinun varmaan vaikea luottaa mieheen enää kaverina ihastumisen jälkeen.

        Joskus toki ystävyys voi jatkua ihastumisen jälkeenkin, mutta useammin varmaan kaverisuhde pilalla.


    • MIELIPIDE (M)

      Ei voi olla . Koettu on raskaamman kautta.

    • voikoeikövoikoeikövo

      voikoeikövoikoeikävoikoeikövoikoeikövoikoeikövoikoei.............................................

    • sulle

      Hyvin sanottu;ystävinä voi olla,rakastuminen vie järjen päästä.
      Toisen kohtaaminen käy sen kautta,että on saanut osakseen rakkautta,siis saanut anteeksi.Sillä anteeksi saaminen on juuri rakkauden vastaanottamista..
      Rakkauden ei tulisi sulkea pois vaan laajentua...

      • Sul/sul

        "Sä järjen veit ja minusta orjan teit...", näin ei saa käydä, koska parempi olla vain ystäviä..
        Ajatusmaailma laajenee, kun jollakin on joku jossain..


    • sulle

      Vaarallisille vesille ei mennä.Kiitos kun kannat minusta huolta ihan ystävänä.
      Niinhän se on:Toiseen tutustuu paremmin vain,kun viettää aikaa yhdessä.
      On hyvä muistaa,että muistot muuttuu muistellessa.

    • sul/sul

      Eikös ollut myös niin, että hyvät muistot kultaantuu, tai aika kultaa muistot..
      Nyt täytyy tyytyä vain etä kultaamiin muistoihin:)

      Niin vältetään karikkoisia vesiä, myös jäävuoret on vaarallisia:)) Siitä on kokenusta 100v sitten..

    • moro. Olen mies ja mun parhaat kaverit on kaikki naisia. Hankaluus näissä kaveruussuhteissa on se, että toinen alkaa kuvitella enemmän kuin pitäisi. Tosiasiahan on että parhaat suhteet tulee kun tunnet jo toisen (vrt baarituttavuuksiin) ja mitä kauemmin tunnet toisen niin sitä enemmän sinulla on myös tunteita toista kohtaan, vaikkei sellaisia. Esim nyt kaverini on eroamassa henkilöstä joka on minun exäni tuttu, oikeesti pitää miettiä mitä sanoa milloinkin facessa koska tiedän ettei olis kaukana että oltais yhdessä. Kaikenkaikkiaan vaikeaa mutta pidän rikkautena naisystäviäni, ainakin minä pystyn puhumaan vaikeista asioista vain naisten kanssa

    • Kiitos sinulle ystis

      Mieluummin pidän sinut, mussukka ystävänä,kuin rakastajana tms. Rakastajat aina häviää kuin tuhka tuuleen ,mutta ystävä jää.

    • Hienoa olla ystävä

      Ystikselle! Onko Sinulla rakastajiakin?? Yleensä siitä on ystävyys kaukana, luulisin..
      Minulla ei ole ollut rehellistä ystävää, sinussa luulin olevan sellaisen..
      Kumpi lie parempi ystävä vai pettänyt "rakastaja"?
      Pidät kai minua nolona olemattomana ystävänä.. Rakastajaksi en ryhdy..

    • sulle

      Harmin paikka.Täällä voi kuka tahansa kommentoida..
      Jos luulit minuksi,etpä paljoa tunne ajatusmaailmaani..
      Luulin ,että olen Sulle ystävä tai ainakin haluaisin olla,jookosta..

    • Hienoa olla ystävä

      Anteeksi!
      Tunnen Sinua 500 kertaa vähemmän kuin Sinä minua?
      Toivoisin tietysti Sinun hiukan enemmän raottavan ajatusmaailmaasi,
      siitä luottamus kasvaisi..Ei se mihinkään kadonnut olekaan, mutta oli pakko tokaista, eihän tuo ollut Sinun nimimerkkisi. Voit aivan samoin sanoin tokaista minullekin, jos on pähkö kommentti..
      Olen suuresti iloinen ystävyydestä ja haluaisin myös olla ystäväsi.
      Olen vain kuin pimeässä tilassa josta näet minut, mutta en sanottavasti Sinua..
      Ollaan ystäviä jookosta..

    • sulle

      Ihan varmasti näin on ja tuo 500 kertaa ei ole yhtään liioiteltua.
      Muisto jostain...jota ei ollutkaan.
      Ystäviä silti,vaikka pimeässä haparoiden,eikö vaan..

    • Hienoa olla ystävä

      vaikka tuntematon..
      Onko liikaa pyytää pienissä hippusissa ajatuksistasi, niin saisin lisää tuntumaa /luottamusta, mutta vain silloin jos Sinä haluat!
      On hyvä tunne, mutta se laajenisi..
      Hyvä oli tuo kuva jota maalaan ajatusteni huoneen seinälle..
      Luotit kumminkin hiukan.. Kiitos!

    • sulle

      Kaunista ja romanttista biisiäsi kuuntelin toisaalla:"Oot mulle
      enemmän kuin arvaatkaan"..
      Siinä kiteytyy meidän ystävyys:Antaa virtaa päivään,vaikkapa
      onkin vain virtuaaliystävyyttä...
      Viestin odottelu tekee kihelmöivän olon.Kiitos!

    • hienoa olla ystävä

      Laitoin niitä "biisejä" sivulleni "linkkejä", näin ratkaisin sen konkreettisen asian joka täytyy myös täyttää.. Kunhan opin saan Sinulta lisää "tuntemista"..

      Samoin olet mulle enemmän...
      On kiva tunne, mukava/miellyttävä salaisuus joita harvoilla on..
      Kyllä viestisikin kihelmöi ja tulee helpottunut olo:)

    • sulle

      Lupaushan on tehty täyttettäväksi ja ne biisit ovat tunnelmaa täynnä..
      Luottamus täytyy ansaita,vähän vaikeaa,kun ei ole konkretiaa.. :)
      Sanat:"haluaisin niin mielelläni",tuovat aina mukanaan sanat:mutta en voi"..
      Voimmehan. olla ystäviä.

    • hienoa olla ystävä

      Sitähän ne on, en muuta voi..
      Annetaan kauneimman kesäpäivän jatkua..
      Kuunnellaan lintujen ja tunteiden livertelyä välillämme..
      Nimen omaan ystäviä, joka tuo positiivisyyttä elämäämme.
      Ihmeellinen aika elämästä,
      Täytyy käsitellä sitä silkkihansikkain, ettei rikkoonnu
      eikä jaa jälkiä/rikkoonnu, onko tämä johdatusta?

    • sulle

      Tämä ystävyys on niin liikuttavaa..että tästä tulee
      melkein huono omatunto..
      En halua Sinun katovan elämästäni,
      vaikkakin olet virtuaali.. sukulaissielu olet silti.

    • hienoa olla ystävä

      Olemmeko sielunveljet/sisaret:))
      Ai mistä syystä huono omatunto?
      En halua, että Sinäkään katoat..
      Onneksi tapasimme näin.
      Lähestymme toisiamme kuin kesytettävää jaloa villieläintä
      Haluten toisen luottamuksen:)

    • sulle

      Olemme,sitä juuri.
      Tämän täytyy olla syntiä,kun on niin kihelmöivää :)
      Satumaassa silloin..kohtasimme illoin..
      Olet Sinä,luottamukseni arvoinen.
      Haluan olla samaa Sinulle.

    • länsi-suomeen

      Ei voi ja enkä voi liikaa tunnetta ja sähköä on välillämme menee.... työkaverille

    • hienoa olla ystävä

      Kiitos luottamuksesta!
      Juu synniltä tuntuu, mutta kovasti vähän painaa, päin vastoin on heliumia, olo on kevyempi:)
      Lapsethan osaa joskus nauttia leikeistään, on tämä jännempää. kiellettyä hedelmää!!

    • sulle

      Olemmeko muuttuneet lapsiksi jälleen..
      sellainen hauskuus,kun lapsena konsaan,on tullut lähelle..
      muuttunut jo osaksi itseä,eikö vain..?
      Jos tätä ei olisi,se olisi harminpaikka..lohduton olo.

    • hienoa olla ystävä

      Lapsenahan ihan pienetkin ilot oli suurimpia iloja..
      Hyvä kaveri jos sellainen sattui oli jo mukava tunne, ne kaveruudet ei kestänyt pitkään, monesti kaverit halusi aina sanella mitä tehdään..
      Tämä on parempaa:)
      Juu jos tämä loppuisi olisi tyhjä paikka mielikuvitusmaailmassa, se vaikuttaisi kaikkeen, lohduton hyvä kuvaus..
      Minä iloitsen olemassaolostakin, ei "kivistä" mistään..

    • sulle

      Kaveruus on vaikeaa ystävyys vielä vaikeampaa..lämmin ystävyys
      täyttää sydämen sopukat ilolla..rakentaa mielikuvitusta,täällä.

      Niille,jotka tuntevat vain vähän
      vuoret ovat vain vuoria.

      Menee tunnemaailman tasolle niin..
      palaa elämän alkulähteille
      jossa ei ole enää liikaa
      vuosia tuhlattavaksi.

    • hienoako olla ystävä

      Noinhan minäkin kuvittelin, mutta mitä Sinä haet, millaista ystävyyttä?
      Mulla lienee liian lapsellinen ihanne ystävyydestä, vai?
      Olen ollut otettu näiden tekstien ajan ja olisin vieläkin..
      kirjoitit reviitietoisuudesta, en tule reviirillesi, mutta rajoitanko
      ajatustesi reviiriä..
      Sanotaan pahoitin hiukan, no ei se mitään..
      Voi voi..

    • sulle

      Noinko yksi ainut sana pilasi tämän kaiken...
      Odotin päivittäin sitä hetkeä,Sinun viestiäsi täällä..
      Sain siitä voimaa arkeeni..
      Mielikuvitusmaailmani laajeni sen ansiosta..
      Se oli kuin tuhannen -ja yhdenyön saduista...
      Voimaton olo nyt.
      Kyllä minä pärjään.kasvatan vain uuden sydämen.

    • hienoa olla ystävä

      Olen varmaan herkkä jos oikein hyvä ystävä sanoo reviiristään olevan tarkka..
      Jos joku muu sanoisi, minä vähät välittäisin, tai tietäisin, ettei minun kannata udella mitään..
      Olethan kysellyt minultakin, sehän on luonnolista ja olet nähnyt paljon minusta, siksi pienen pienen uteluni oli liikaa.. Se kuvasti luottamuspulaako?
      Aivan mahtavia fiiliksiä on tullut viesteistäsi, en uskonut tälläistä olevan..
      Laita reviirisi rajat selväksi, etten saa Sinulta mitään, sekin on ok.
      Olet antanut pirteyttä paljon, olenko minä syypää tähän, jos olen, anteeksi, en vain tiedä miksi?

    • Hien ol yst
    • sulle

      Sydäntä viiltävät sanat..niin totta
      Pidetään sitä sopimusta johtotähtenä:paras onkin edessäpäin.
      Äsken vielä kaikki oli niin mustavalkoista,
      nyt alkavat taas väritkin palautua ja myrskyn jälkeen
      tuli poutasää :)

    • hienoa olla ystävä

      Joillakin alueilla menee ajatukset niin yksiin, että vanhan sanonnan mukaan on kuin "vakka kansi ja lupsaus päälle"!
      Musiikkia jota olet esitellyt on aika lailla jopa yllättän samansuuntainen..
      Voisi olla moni muukin ja joitakin pitää varoa:))
      Aivan pieni vinkki illalla mitä rataa olet kulkenut selkiytti hiukan.
      Hyvä Ystäväni on helpottunut olo..

    • Augensterne

      Haluaisin tosi paljon olla ystävä miehen, entisen ihastukseni kanssa. Ymmärrän, ettei välillämme voi olla muuta kuin ystävyyttä. Haluaisin olla hänen tukenaan ja kuunnella hänen huoliaan ja muutenkin jutella kaikesta. Ja tietysti myös toisinpäin. Hänellä on loistava huumorintaju, kuten myös mulla. Olisi kiva jutella hänen kanssaan ja vaihtaa ajatuksia. Toisaalta ymmärrän senkin, että ihastus saattaisi syttyä uudelleen ja sehän ei olisi hyvä juttu ollenkaan. Mutta ystäviä..kyllä!

    • Tiedän kyllä

      Joo eihän ne voi olla pelkkiä ystäviä . Menee jonkin aikaa niin alkavat naimaan keskenään

      • erimieltä

        Mitä sitten? Jos se molemmille sopii niin KYLLÄ VOI.
        Toisesta voi välittää ja toinen voi olla tärkeä vaikkei sitä jokapäiväistä yhteistä elämää olekaan. Mutta vain jos kumpikaan ei tahollaan ole parisuhteessa.
        Sitten se on moraalisesti väärin.


    • Ei tässä elämässä

      Vastaan seuraavaa: hänen ja minun tapauksessani ei. Jos asiat puhutaan selviksi ja sovitaan, että yritetään olla joskus tulevaisuudessa hyvät tutut niin se varmaan onnistuu. Mutta en tule ikinä ajattelemaan häntä ystävänä. Sitä ei tule tapahtumaan. Ei vaikka hänestä ihmisenä pidänkin. Se tunne joka oli ei taivu ystävyydeksi.

    • ajatus monimutkainen

      Eikös se nyt niin mene, että miehet on miesten kanssa parhaat ystävät ja naiset naisten kanssa. :) Koska kuitenkin ovathan he eri sukupuolia. Toisaalta miehen ja naisen hyvä ystävyyssuhden, kun varmaa useasti saattaa päätyä kammarin puolella, kun taas naisten ja miesten kesken, ei käy kuin homoilla/lesboilla. Päätelmäni mukaan eivät voi olla kovin usein niitä parhaita, koska se päätyisi kuitenkin sängyn puolelle, koska naisten ja miesten välinen seksuaalinen vetovoima, kuintekin vetää toisiaan puoleensa. Eli siis hyvä ystävyyssuhde menee miesten ja naisten välillä panemiseksi ja ei se ole enään pelkkää ystävyyttä.

      • ajatus monimutkainen

        Eli siis miehillä ja naisilla on kuintekin sen verran erilainen ajatusmaailma ja ns. sukupuoliset omat jutut. siis siksi voivat olla ns. parhaita kavereita. En ainakaan itse näe, että voisin ystävystyä keneenkään naiseen kovin läheisesti etteikö se menisi panemiseksi. ;)


      • mie
        ajatus monimutkainen kirjoitti:

        Eli siis miehillä ja naisilla on kuintekin sen verran erilainen ajatusmaailma ja ns. sukupuoliset omat jutut. siis siksi voivat olla ns. parhaita kavereita. En ainakaan itse näe, että voisin ystävystyä keneenkään naiseen kovin läheisesti etteikö se menisi panemiseksi. ;)

        Onneksi kaikki miehet eivät ole kanssasi samaa mieltä, Olen nainen ja minulla on myös muutama tosi hyvä miesystävä. On tosin kokemusta myös miehistä jotka eivät voineet olla vain pelkkiä ystäviä ja niinpä olen menettänyt ystäviä jotka halusivat olla enemmän kuin ystäviä, surullista.


    • onnistuu kyllä

      Kyllä voi olla ystäviä kun niin sovitaan.
      Ei sitten mennä koskaan pintaa syvemmälle missään jutuissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      335
      1685
    2. Milloin on kaivattusi nimi päivä?

      Otsikossa kysymys. Osumien kautta illaksi viä treffeille 💁💁💁
      Ikävä
      73
      1414
    3. Vanhan Mestarin porttikieltolaiset?

      VM lopettaa ja uutta tulee tilalle. Onnea uudelle yrittäjälle! Tuli vaan tuossa mieleen, että säilyvätkö vanhat porttiki
      Suomussalmi
      36
      1228
    4. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      176
      1147
    5. Mitä pidät

      Siitä että suhde alkaa pettämisen kautta
      Ikävä
      164
      1121
    6. Sofia Virta sanoi totuuden suoraan....

      ....Suomessa ei tarvita Persuja maamme taloutta hoitanaan. Hyvin sanottu.
      Maailman menoa
      345
      1090
    7. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      66
      1012
    8. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      265
      970
    9. Venäjän ydinaseet??

      Tuntuvat olevan muutamille jonkinlainen lähes seksuaalinen fantasia ja kierouma. Uskonnollinen (?) fetissi. Niillä sit
      Maailman menoa
      241
      956
    10. Millon näit kaivattusi viimeksi? Missä??

      saitko vihdoin kerrottua häälle mitä tunnet? Oliko hetki lämmin vai kylmä.
      Ikävä
      31
      894
    Aihe