itse napakorun tehneet !

asdfghhfdsdf

eli siis minkä paksuisella neulalla te ootte sen tehneet, ja ootteko laittaneet samanpaksuisen korun siihen ? ku ittelläni on 1.2 mm neula ja 1.6 mm napakoru, niin käykö pahasti jos laitan ton paksumman korun siihen heti ? vai kannattaisko mun mennä ostamaan 1.2 mm napakoru suoraan ? vai onko sellasia ees ?:) ja turhaa tuutte sanoon tänne 'kannattais vaa mennä lävistäjälle' ym tohon suuntaan, koska tiiän sen kyllä, ja oon alaikänen ja viimeset 4 vuotta vinkunu napakoruu enkä oo vieläkää saanu, joten teen siis itse. :)

22

3878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nolo pissis

      No hohhoijaa, toivottavasti tulehtuu. Jos sä niin hirveesti sitä LÄVISTYSTÄ haluat, niin odotat siihen ikään, että saat sen ottaa. Siinäpähän nähään, että haluutko sen oikeesti vai koska muillaki on.

    • Tee-se-itse.

      Minä tässä tänään tein itelleni napakorun. Ohjeiks annan sen, että kannattaa hankkia jonkunmoiset "pihdit" (semmoset mitä lävistäjät käyttää), muuten et salee saa lävistystä suoraks ja vaikeempi saada läpi. Netistä löytyy ohjeita miten tehdä ite semmoset (hakusanaks kelpaa "diy piresing claps"). Ja neulan kannattaa ehdottomasti olla joko samankokonen tai isompi ku korun. Voit vaikka ostaa neuloja apteekista (ikäraja 16). Itte ostin kesällä kaks 2,1mm neulaa ja makso 1,20€ :D Niillä on mukavasti tullu tehtyä huuli- ja napakorut. Ja vähän kaikenlaisia lävistyksiä muillekki XD
      Kannattais myös kysyä jos joku sun kaveri suostuis sen sulle tekemään. Sattuu meinan niin perkeleesti, että itte ois pirun vaikeeta saada neula läpi. :D

      • kapteeni kaihi

        Eli käytit samoja paskasia neuloja kavereidenkin lävistämiseen? Yhtä neulaa saa käyttää kerran, ja sitten otetaan uusi.


        Ja tuo että napakorusta voi halvaantua, jos se menee väärin, on täyttä bullshittiä. Se alue johon napaläväri tulee on melkeenpä pelkkää rasvakudosta, siinä ei paljoa hermoja mene...

        Ja napaläväreitä voi olla useampiakin, ihme ja kumma ku ei oo noiden omistaja vielä pyörätuolissa... http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTNKYNZJ37B0KkVIaNrMElBlaZje53kk0oLAfSP_vwdWHhVUgBjlA


      • huoh hoi

        "diy piresing claps"? Ei hyvää päivää...


    • eeeiiiieieiei

      ei vittu älä tee ite napakoruu tiesiks että voit halvaantua mahasta alaspäi kokonaan , jos tökkäät sen neulan vähänkää väärään kohtaan. ja napakorun PITÄIS olla 1.6mm eikä mitää "suoraa 1.2" ... miettikää vähä ootatteko vähä että saatte ottaa ilma huoltajan lupaa napakorun vai meettekö tämmösillä riskeillä työntää jotai paskast neulaa siitä läpi ite. lävistäjällä hygienia on parempi ! ja voi voi no itke sitten jos halvaannut tai se menee rumasti vaikka vinoon napakoru. suosittelen käydä lävistäjällä.
      Ite otin ehkä puol vuotta sitte napakorun ja oli parempi käydä jossain lävistäjällä ku ite tehä.

      ja se kipuki on tuplasti pienempi napakoruu ottaes ammattilaisen tekemänä .

      voin luetella monta syytä miks ei ite kannata tehä riskejä mitä voi käyvä jos tekee itse
      -se halvaantuminen jos lävistää edes millin väärään kohtaan oikeelle tai vasemmalle.
      -kasvaa ulos jos teet väärään kohtaan, tuhlaat vaa aikaa siinä jos kasvaa ulos nii pitää koko aja uutta tehä. mee suoraa lävistäjälle.
      - tulehtuu helpommi ite tehtynä. lävistäjällä ne neulat on kunnolla puhistettuja jollai kaasulla/kuumuudessa. apteekin neulat ei, niitä ei oo desinfioitu. etkä itekkää saa niitä tarpeeks hygieenisiks.
      -kaikkien napaan ei saa edes tehtyä napakorua, ja jos et oo vielä kasvanu pituutta silleee et tuut vielä kasvaa(siitähä en minä tiiä) niiin että jos kasvat vielä, sun napaki venyy ja se saattaa pikkuhiljaa "alkaa revetä" jos kasvat viel pittuutta.
      -aa no voiha ne vanhemmatki suuttua vaikka ite tehdystä.

      ihasama mulle onnee sitte sen tulehtumisen kaa. moni mun kaveri jotka on ite tehny. niillä on kasvanu joko ulos, tai sitte tulehtunu.

      ja sori ei ole taaskaa tarkotus vittuilla mut älä tee ite:(

      • eeeiiiieieiei

        ainii joo että no kysy vanhemmiltas et miks et saa napakoruu. pyyä niitä perustelemaa miks ei ! kerro niille vähä napakorusta et mite se tehään ja että se ei oo läheskää mitenkää vaaralline /tai siin ei oo riskejä jos käy lävistäjäl ku esim suun alueelle lävistyksis ikenet rupee vetäytyy ku koru hankaa ikenii. ja aikuisempana hampaat lähtee, nii napakorus ei oo tommosii... ja joo jos oot jo nuoki sanonu nii eivoi mitää.
        ja 1.2 napakoruja ei oo olemassa.

        tooivottavasti ne ketkä ny ei annakkaa sun ottaa napakoruu antais luvan siihe napiksee,:D


      • 1+10

        Apteekista saatavat neulat ovat kylläkin steriilejä. Eri asia myydäänkö niitä kakaroille.


      • Anonyymi

        Oon tehny itelleni 3krt napakorun ja oonko halvaantunu en toi on paska puhetta toi halvaantuminen vittu sä voit lävistäjälläki halvaantuu ku ite päätät mihin sen haluut (mihin kohtaa) et pidä vaa turpaskii mielummin teen ite ku makasan 55€ pienest lävistyksest. ite katoin videoita ennenku tein nii tiesin mihin kohtaa ja nii sitte ku työntää vaa pirun nopee siitä läpi nii ei tunnu missäään


      • Anonyymi

        semmosta sitte, korjaa ensinnäki faktat mistä tiedät että voi halvaantua napakorujanhan voi tehdä ympäri napaa älä lietso tämmöstä väärää tietoa mikä sun lähde on rakas


    • apofjpaom

      Onko vähän teiniä kysyä vanhemmilta, että miksi ei saa ottaa napakorua. Ja vielä idioottiimaisempaan tehdä itse lävistys! Vanhemmilla on vastuu susta, niin kauan kunnes täytät 18v. Ja ne päättää sun asioista siihen asti. Muistan itse kun halusin ottaa alaikäisenä napakorun ja kaikkee muita läväreitä, tatuiointeja ym. Mutta nyt oon tosi ilonen, kun sillon ei tullu hölmöiltyä ja otettuu ihan mitä vaan. Itseasiassa en oo ottanu mitään lävistyksiä, koska en mä oo nähny niitä enää tarpeelliseksi. Niistä kuitenkin aina jää arpi tai sitten voi käydä näitä vakavia asoita, että halvaatumisia. Nuorena se mieli vaihtelee niin paljon, että mitä haluaa.

      Sitten kun oot 18v. niin sitten saat vapaasti vaikka juosta lävistysliikkeeseen. Ootpahan siihen asti ollu fiksu ja miettiny asian varmasti loppuun.

      • Anonyymi

        Mun äiti teki mulle napakorun ja oon 14


    • BÖÖ!!

      mä haluisin napakorun mut en haluis tehä ite !

    • 14

      tein ite napakorun joku vuos sitte ja tein sen vaa iha hakaneulal ja sit pyöritin siihe napakorun:)eka oli kyl vähä tulehtunu mut ny iha normaali:)

    • effy11

      1.2mm napakoruja on olemassa koska itsellä on sellainen navassa, lävistäjän tekemä

    • asdfghj3

      3 kaveria teki ja kaikilla tulehtu, makia

    • awefn

      Ei kannata tehdä itse mitään napakorua koska se on muutenkin semmonen kohta johon ei sitä niin helpolla edes saa. Toki jos haluaa tehdä itse niin kannattaa ainaski ostaa oikeet välineet esim. voit tilata vaikka Crazy Factory sivustolta tarvikkeet ;)

      Onnea kaikille jotka ovat tekemässä itse jotakin lävistystä (ei sarkasmilla tarkoitettu)

      ♥♥♥♥♥
      (voin olla kaikessa väärässäkin, eli ei tarvii mainita)

    • -98 mut lävistäjä

      voi jeesus oikeesti.....Mitä mä luin? jotkut tekee läväreit 2.1mm neuloill?? Anteeks vaan mutta lopettakaa hommat jos ette oikeesti hallihe sitä!! Napakorun tekoo en suosittele niille jotka luulee osaavansa. Jospa tulehtuu tai kasvaa ulos. Opitte ainaki! D:

    • Pomo mies

      juuri löysin hienon uutisen missä teinityttö oli koittanut tehdä itse lävistyksen ja sai lävistettyä umpisuolensa samassa.

      • ghvgyhvuvvkjhhivhkkovcd

        Ehkä umpisuoli ei sijaitse navassa...? :D


      • Pomo mies
        ghvgyhvuvvkjhhivhkkovcd kirjoitti:

        Ehkä umpisuoli ei sijaitse navassa...? :D

        kyseessä oli perus teinitapaus missä tekijä ei yhtään tiennyt mitä teki. kyllä se kun ison neulan tunget mahasta läpi niin kyllä sielä jotain tulee vastaan.


    • neea##

      oon ite ollu vähä tyhmä ja tehny hakaneulalla ja laittanu siihen eka semmosen korviksen koukun XD ja ilman pihtejä oon tehny eikä oo menny vinoon. eli sitteku se on sillee et eioo enää kovin kipee nii laitoin oikeen korun siihe. osta apteeksist 2.0mm neula, maksaa jotai 50senttiä. :)

    • Varoitan

      Ei kannata koska neulat ovat likaisia. Se usein tulehtuu ja on paskanen sekä märkii. Et voi mennä enää sen jälkeen pyytämään apua ja neuvoja lävistäjältä koska äitisi ei päästä sinne. Älä tee napalävistystä itse koska joku ammattilainenkin oli vahingossa puhkassu samalla verisuonen ja sitä verta vaan tuli 3 päivää! Vaarana on myös verenmyrkytytys jolloinka pitää mennä sairaalaan hoidettavaksi. Usein myös uloskasvu on itsetehdyillä ongelma ja jos se repeytyy. tulee vitun ruma arpi. Jos lävistys haava rupeaa märkimään ja tulehtumaan etkä voi oikein tehdä asialle mitään ja se vain pahenee, muistaakseni pitää tehdä joku leikkaus koska samalla se kasvaa ulos. Kaikkien navat eivät ole edes oikan mallisia jolloinka napakoru menee vinoon ja se uloskasvaa. Oletko valmis tekemään lävistyksen itse jolloinka todennäköisesti:
      Se menee vinoon ja uloskasvaa
      Voit saada verenmyrkytyksen
      Voit puhkaista verisuonen ja verta tulee helvetisti 1-3 päivää
      Umpisuoli voi mennä rikki
      Lävistys tulehtuu,märkii,punoittaa ja kutisee etkä voi kumartua nukkua mahallaan yms.
      Et voi mennä uimaan kloori tai jörvi veteen kuukauteen(vaikka kävisi lävistäjällä)
      Et voi mennä saunaan 2 viikkoon tai kuukauteen (miten selität äidille?)
      Jos lävistys tulehtuu, päästääkö äitisi ostamaan suolalio´sta apteekista?
      Sen ympärille voi tulla mätäpatteja.
      Sekä se on todella arka pitkään.

      Ja hyvät puolet:
      se on nätti
      voit esitellä sitä kamuille
      olet vähän erikoisempi

      ....noh kumpikohan kannattaa? älä tee sitä läväriä ite.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe