Aloitin "uuden elämän" 30.1.2012. Sinä päivänä painoin tasan 70 kg. Nyt, 30.3, eli kaksi kuukautta/8 viikkoa myöhemmin, painan 62,9 kg! :) (Kävin juuri vaa'alla, eli kyseessä onpi vielä iltapaino).
Fiilis on todella hyvä. Kun painoin kaksi kuukautta sitten vielä 70 kg, tunsin oloni epävarmaksi ja kamalaksi. Vatsa oli aina turvoksissa, söin epäterveellisesti, kehossa oli "paha olla".. Oli raskas olo. Ja ennen kaikkea; peilistä takaisin katsova nainen ei näyttänyt ollenkaan kauniilta, eikä kovin terveeltäkään. (Pituutta minulla on 169 cm). Minä kun en ole kovinkaan liikkuvaista sorttia, niin eipä tuosta painosta suurta osaa voi laittaa lihaspainonkaan piikkiin.. Kyllä minä näytin aikas löysältä ja vähäsen ns. lihavalta, kun niin iso osa painosta on pelkkää rasvaa.
Mutta nyt elämä hymyilee. :) Kova työ on palkittu! Saavutin tämän painoni HYVIN yksinkertaisin keinoin. Nimittäin SYÖMÄLLÄ TERVEELLISESTI!
Minulla kompastuskivi on aina ollut suklaa ja leivonnaiset. Ja niitä sitten menikin joka päivä.. Huh. Hävettää oikein, kun nyt miettii. Eikä ihme, että oli vatsa turvonnut ja painoa tuli, kun joka päivä tuli herkuteltua sokerilla ja rasvalla. Myöskin annoskokoni olivat yleensä aina isoja.
Tällä hetkellä ruokavalioni koostuu seuraavista ruoka-aineista (pelkästään):
kaurapuuro, sokeriton mehukiisseli, täysjyväpasta, maustamaton kana, tonnikala, raejuusto, salaatti ( kurkku, tomaatti), vähärasvainen jauheliha, kananmuna (keitettynä ja omelettina), rasvaton maitorahka, ananas, rasvaton maito, ruisleipä, vähärasvainen kalkkunaleike, riisi, näkkileipä ja hedelmät (lähinnä viinirypäleet, omena, appelsiini ja kiiwi). Ruokien paistamiseen käytän oliiviöljyä.
Ja kyllä VAIN on paino lähtenyt. :) Nälkää EN suostu näkemään: eli noita ylläolevia ^ ruoka-aineita syön 4-5 kertaa päivässä ihan normaalisti. :) Ihan masun täyteen syön.
Sallin itselleni yhden (1) herkuttelupäivän viikossa, ja sinä päivänä saan syödä A. jotain hyvää lämmintä ruokaa (vähän kermaisempaa tai rasvaisempaa) tai vaihtoehtoisesti B. pienen määrän karkkia tai suklaata.
Kokeilkaa muutkin ihmeessä tätä, jos tuo ruokavalio tuntuu hyvältä ja järkevältä. Itselleni ainakin sopi tosi hyvin. Ja kyseessä ei ole siis pelkästään laihdutus, vaan ihan elämäntapamuutos. Aion jatkaa tällä linjalla - terveellisesti!
Tsemppiä kaikille laihduttajille ja toivottavasti tämä tarina tsemppasi teitä edes vähäsen! Uskokaa pois, tiedän miltä tuntuu, kun painon kanssa taistelee! Mutta me kaikki pystytään siihen, kun sitoutudaan siihen tosissaan ja pidetään lupauksista kiinni! :)
-7 kg kahdessa kuukaudessa. :) Tosi on!
9
3388
Vastaukset
- Aloittaja vielä
Sen unohdin vielä sanoa, että vettä olen myös juonut tämän kahden kuukauden aikana paljon enemmän, kuin ennen. Pyrin juomaan sen 2-3 litraa päivässä, jos pystyn. Ennen join paaaaljon vähemmän. :)
- jfdköa
Hieno juttu. Olet varmaan ollut tosi turvoksissa aiemmin, kun noi nopeasti lähti kilot. Mäkin olen saanut nopesti kiloja pois ihan vaan juomalla vettä, jolloin turvotus on lähtenyt. Myös herkut turvottavat, ja niiden pois jättäminen on varmasti auttanut tosi paljon.
Kiva, kun kävit kertomassa kokemuksesi.
- mävaanjoo
Mä olen nyt pudottanut 3,5kk 14 Kg ihan keventäjien ja liikunnan avulla. Tosi on ;)
- Saamaton
Onnea teille kaikille upeista saavutuksistanne! Itse vain haaveilen moisesta, 5 kiloakin pois olisi jo minulle upea juttu...
- lihavanainnenen
Onnea kaikille! kumpa multakin lähtis jonkun verran..
Lopetin juuri karppaamisen kun ei toimiut mulla, ihan tosissani painoin sitä 2kk, eikä mitään. (liikuin kyllä, ja vaan liikkumisen myötä kiinteydyin).
ajattelin aloittaa toisenlaisen ruokavalion ja tämä perus terveellinen kuulostaisi paremmalta :)
mitat 169cm ja 80kg.. :/
ihannepaino olisi 15kg :) jos 15kg saisi pois vaikka syksyksi.. pitääkin huomenna aloittaa heti laihdutus taas :D kiitos tarinastasi lisää ihmeesti tsemppiä lisää kun kuulee toisten onnistumisia ja tuloksia! tulee semmoinen olo "kyllä minäkin pystyn" joo mut höpötihöpöti tulipa tästä pitkä viesti.- lihavanainnenen
hups siis korjaus ihannepaino olisi 65 :D ...
- No joo...
Ei millään pahalla, mutta 2 kuukauden jälkeen ei vielä kannata paljon elvistellä. Hieno saavutushan tuo on, mutta kuka tahansa jaksaa uutta elämäntapaa 2 kuukautta. Koitapa pitää tuo edes seuraavan vuoden.
Itse esim. laihdutin reilun vuoden ajan kuvailemasi kaltaisella ruokavaliolla loppusaldona -25 kg ja kuvittelin pitäväni uuden ruokavalion ikuisesti. Mutta niin vain vuosi tuosta eteenpäin oli painoa kertynyt 15 kg, eli saavutuksesta oli enää jäljellä 10 kg. Toivottavasti sinulle ei käy samoin. Onhan tuo sinun lähtötilanteesikin paljon parempi (et ollut edes ylipainoinen: BMI 24,5), joten ehkä onnistut. - riiNa
Mulla lähteny nyt 6kk 13kiloa..mut ekat kymmenen kilos lähti reilussa 3 kuukaudessa.ny vähän paino jumittaa..tai ei laske enää niin vauhilla..mutta edelleen 10 kiloa ylipainoa.joten varmaan toinen puol vuotta työtä edessä.
- Onnittelut!
Seitsemän kiloa normaalipainon sisällä (terveellisellä ruoalla ja ruokamäärillä) on todella hieno juttu.
Ei oo helppoa, sillä ihan jättimäisiä ei ole annokset ja syömiset olleet aiemminkaan (toisin kuin ylipainosilla, sen kun alkaa syömään edes hieman normaalimmin, niin seitsemän kiloa lähtee tuosta vaan)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192715Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151119- 401035
- 61001
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36926
- 47904
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123873Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36837