Tietääkö joku mitä siellä tapahtuu? Sain vastikään diagnoosiksi vaikean masennuksen ja lääkitys aloitettiin samantien ja sain tosiaan lähetteen ko. polille. Missään muualla en ole käynyt keskustelemassa ja polin sivuilla suositeltiin ensisijaiseksi keskustelupaikaksi omalääkäriä, psyk.hoitajaa tai psykologia ennenkuin lähetetään kys. polille..kokemuksia kellään?
Psykiatria poliklinikka
35
8155
Vastaukset
- UP
Tietääkö kukaan??!???!?
- hrte
Juuri niitä sieltä löytyy joita jo mainitsit.
- noseilon
No ainakin aluksi siellä keskustellaan. Polilla on myös päivätoimintaa tai päiväosastoakin. Yhdessä tuumin suunnitellaan mitä jatkossa sulle hyväksi
- MIRTATATSAPIN NRO1
Kerran kuukaudessa pääset keskustelemaan psykologin kanssa 1 T ja omalääkärin vastaanotolla hän saattaa MÄÄRÄTÄ MIELIALALÄÄKETTÄ.
- Anonyymi
Kyllä sinä mies vastailet nyt omaan aloituksees, mene vaan sinne polille!
- Lepositeisiin!
Sinulle pakotetaan lääkkeitä, jos et suostu ottamaan, niin lepositeisiin ja piikillä sitten. Kukaan ei välitä sinusta siellä.
- Anonyymi
No oiskohan noin..taidat haluta mustamaalata hoitoa. Jos potilas riehuu, on väkivaltainen niin sitten ehkä joudutaan rauhoittamaan..
- Anonyymi
Taisin olla hoidossa noin parikymmentä vuotta, ennen kuin minulle ensimmäisen kerran tarjottiin lääkkeitä kokeiltavaksi.
- Ei kannata
Lähinnä lääkekokeiluita ja keskusteluapua.
Itselläni oli sellanen nuori typerä poika HUS Itä-Vantaan akuutti osastolla.
Kerran viikossa oli hoitaja tapaaminen ja satunnaisesti näkee sellasta epäpätevää svetlana lääkäriä. Palveluihin kuuluu myös sosiaalityöntekijä jos sellaiselle tahdot.
Ekana ne pumppaa sut täyteen lääkkeitä mistä saat sivuoireita luultavasti.
Sitten kuulet tyhmiä pakettiratkasuja ja kliseitä.
Ja ehdotuksia sairaalahoidosta luultavasti.
Itse lähinnä katkeroiduin todella huonosta ja välinpitämättömästä hoidosta..Eli enpä voi suositella tosin kaipa siitä joillekkin apua on kun on tollaset palvelut olemassa.
Nyt mietin parempaa ja lopullisempaa ratkaisua.- ei kannata
Ja lisäyksenä vielä, että terveyskeskuksessa on aika lailla samat palvelut, tuolla akuutti hoidossa ollaan yleensä 2-3kk ja sitten lähetellään eteenpäin taas.
Luultavasti saat terv.keskuksessa parempaa hoitoa - Anonyymi
Hoitokontaktissa voi itse kertoa, mitä haluaa ja vaihtoehdoista. Ei tarvitse olla passiivinen. Saa kertoa mielipiteensä. Kenellekään ei väkisin ns pumpata lääkkeitä. Mut usein lääkkeet on tärkeä osa parantumisen alkua. Mielialaa tasaavia ..vaikutukset näkyvät parissa viikossa-2kk sisällä. Luovuttaa ei pidä. Oot tärkeä ja ainutlaatuinen. Oot jollekin rakas lapsi.. ystävä. Sulla on paljon annettavaa muillekin, et ehkä näe sitä nyt. Elämä on ihmeellistä..
- Anonyymi
Lääkkeiden sivuoireista ym. haittavaikutuksista saakin sitten uusia diagnooseja ja tietysti lisää lääkkeitä. Sivuoireet kiistetään systemaattisesti, ovathan heidän lääkkeensä "turvallisia ja hyvin siedettyjä".
- hulluko olet
Lopeta ne lääkkeet tai saat todellisen masennukse
- psipsipsipsipsi
Riippuu varmaan paikasta.
Psykiatria ja psykiatrinen poliklinikka on paikka jossa hullut lääkitään hengiltä.- Anonyymi
Psyykenlääkkeet eivät virallisesti aiheuta kuolemia, vaan potilaat päätyvät luvuiksi tilastoihin "masentuneina" ym.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psyykenlääkkeet eivät virallisesti aiheuta kuolemia, vaan potilaat päätyvät luvuiksi tilastoihin "masentuneina" ym.
Tarkennus: siis psyykenlääkitysten vaikutuksesta menehtyneet potilaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkennus: siis psyykenlääkitysten vaikutuksesta menehtyneet potilaat.
Ja sinä tiedät tämän koska?
- enminävaannemuut
Minä ainakin käytän systeemiä hyväkseni omalla tavalla. Käyn toimistolla kerran pari kuussa juttelemassa höpöjä, lääkeet haen apteekista mutta en niitä todellakaan syö (mielenterveyslääkkeet; aagggghh mikä sana)
Vastineeksi tästä kaikesta saan toivottavasti jatkossa uudelleen koulutuksen eläkevakuutusyhtiön kustantamana.
Tämä nyt vaan on tämmöinen ikävä välivaihe ja se on pakko kestää. Kun on tarpeeksi hullu voi tuolla järjestelmässä pyöriä ihan hyvällä omallatunnolla.- edelliselle
Noin ne bipot toimivat ja samalla mustamaalaavat kaikkien mielenterveyden ongelmista kärsivät.
- erkkipelimerkki
Itse jouduin 24.7.2013 käymään siellä, yllätyin kun suostuivat kirjoittamaan rivatrillin 4 kuukaudeksi, jonka jälkeen tosin en ole saanut kyseistä lääkettä, koska siellä akuuttipsykiatrisella puhuttiin, että olisin valmis lopettamaan subutexin käytön, oon nyt lopettanut sen kuukauden ollu ilman, lääkkeitä en oo vieläkään vaan saanu takas, niin se lausunto muuttui matkalla ihmeelliseksi, että ostan muka kadulta lääkkeeni, ettei mulle saa määrätä niitä?? Aika ristiin meni vaan sovitun kanssa, ois ollut tärketä olla tukena sopiva lääkitys, voin vaikka sortua ilman sitä paljon helpommin, kun tuntuu ahistavan niin ettei henki kestä... Ei kovin hyvää kuvaa ainakaa itselle jäänyt, paitsi aluksi, kun uusivat kaikki lääkkeeni ilman ongelmia, ongelmat alkoivat, kun lopetin sen subunpaskan, eivät ottaneet h-klinikalle, koska en enää tarvii korvaushoitoo, terveyskeskuksessa väittävät, että pitäs mennä sinne saakelin akuuttipsykiatriselle taas, kun on jo terveys pilattu totaalisesti, syöpäkin alkoi oireilemaan pahasti sattuneesta syystä, ja kärsin päivittäin enemmän ja enemmän... yrittänyt monesti saadad ääntäni kuuluville lääkäreille, mutta eivät noteeraa, kun kerran musta on tehty ihminen joka ostaa lääkkeensä muka kadulta, kun en osta, niin jään aika tyhjän päälle vaan.. Kuolen kohta kumminkin pois, miksi pitää vaan kärsiä täällä jokapäivä siihen asti???
- amanda85
Kävin psykiatrian poliklinikalla joskus monta vuotta sitten juttelemassa sairaanhoitajan ja välillä psykiatrin kanssa. Aina tunnin kerrallaan. Yleensä kävin kerran viikossa, mutta yhdessä vaiheessa 3-4 kertaa viikossa. Hyödyllisiä ne käynnit varmaan olivat, mutta olen vain niin huono puhumaan asioistani, että en oikein osannut avautua siellä.
- arkuutti
No masennuskin johtuu yleensä varinaisista syistä elämässä. Lääkkeillä yritetään vain peittää oireet ja niitten hirvittävä ylikäyttö on lääkeyritysten mieleen ja sponsoroimaa. Pitkään käytettynä olet sitten todella sekaisin tai kyvytön. Minulle ei ainakaan mitään suoraan puhuttu, psykologit vaan keskenään jorisevat.
https://www.verywellmind.com/long-term-effects-of-antidepressants-4158064
Kannattaa miettiä, mikä elämässä tekee masennuksen ja muuttaa elämää sitä mukaa.- Anonyymi
Jotenki ei sovi psykiatriaan tämä kuvaus.
- kokenutpotilass
Itse pari kertaa suljetulla osastolla olleena voinen todeta syvällä rinta äänen kokemuksella, että minä ainakin sain hyvää hoitoa siellä toki lääkkeitä saa paljon ja itsestään riippuu miten sua kohdellaan siellä jos olet siivosti niin saat hyvää palvelua, mutta jos käyttäydyt huonosti ja et noudata sovittuja sääntöjä tokihan hoitajat ovat vittumaisia sua kohtaan sama varmaankin pätee kaikilla osastoilla myös päiväosastolla luulisin siellä on tietyt rutiinit ja lääkäriä tapailet harvemmin mutta saat säännölliesti juttelet hoitajan kanssa ihan milloin tahansa jopa illalla siellä ei kysellä haluatko keskustella vaan siellä on pakko jutella ja jokainen kokee omalla tavallaan kaikki hoidot toisselle joku voi olla katkeraa myrkkyä kun taas toinen kokee hyötyvänsä hoidoista ei kaikki oo yks yhteen me ihmiset ollaan erilaisia ja tää pätee myös psykiatrisessa hoidoissa kaikki potilaat ollaa erilaisia ei kannata uskoo kaikkia kauhukertomuksia mitä katkerat hullut tänne kirjottelee
- Anonyymi
Totta! Allekirjoitan
- Anonyymi
Avainsanahan on vapaaehtoisuus. Siitä kaikki on kiinni. Jos kaikki mitä sinä koit, olisi tehty sinulle vapaaehtoisesti, en näkisi asiassa mitään ongelmaa, ainakaa suurempaa. Omasta tahdostaan jokainen saa altistaa itsensä millaisille tilanteille tykkää. Raja tulee vastaan siinä kohtaan, kun jotain pakotetaan. Sellaisen tuomitsen ja jokaisen inhimillisen ja oikeustajuisen ihmisen tulee tuomita.
- Anonyymi
Itselläni on ollut 3 kk mittainen paketti, psykiatrisella poliklinikalla. Itse koin tämän erittäin hyödylliseksi kun olin niin ahdistunut. Kerran viikossa sain jutella hoitajan kanssa kahdestaan ja kävin myös poliklinikan tarjoamilla päivätoiminnoilla 2-4 kertaa viikossa. Töitä en todellakaan tämän aikana pystynyt tekemään, vaan yritin pitää kiinni normi rutiineista. (hampaiden pesu, syöminen vaikka se vastenmieliseltä tuntuikin, niin edes vähän kerrallaan pari kertaa päivässä ym) ja sain vähän muuta ajateltavaa kuin jatkuvat pelkotilat.
osastollekkin olisin lopulta päässyt, mutta päätin olla menemättä ja menin läheisteni luo "hoitoon". Joka oli mielestäni ihan hyvä ratkaisu. - Anonyymi
Ensin siellä annetaan diagnoosi, sitten aloitetaan lääkekokeilut. Kokeilujen seurauksena saat neurotoksisen aivovaurion. Kaikki oireesi laitetaan mielisairauden piikkiin. Kärsimyksiäsi vähätellään ja sinulle kerrotaan, etteivät asiat ole niin huonosti kuin ajattelet niiden olevan. Jäät ongelmiesi kanssa yksin. Et saa ymmärrystä perheeltäsi, ystäviltäsi, etkä terveydenhuoltojärjestelmältä. Tämä skenaario on täysin mahdollinen.
- Anonyymi
Tuttu skenaario
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttu skenaario
Niin minullekin. Olen nimittäin kokenut ihan omakohtaisesti tämän skenaarion. Kauhukokemuksia, jotka laittoivat elämänarvot kertaheitolla uusiksi.
- Anonyymi
Tämä on niin hel##tin väärin. Mä en kestä katsoa edes uutisia, kun vtuttaa niin vietävästi. En voi käsittää, että miten voi olla mahdollista, että masinoitiin koneisto propakandauutisoinnilla (ryhmä V ryhmä A JYL:t AL 200 kumileimasinta) pistämään pakkopiikkiä meikämannen pakaraan. Meitä ei kuunneltu eikä kuultu, vaan meidän jopa väitettiin masinoineen presidenttishamppanjaa! Mitä se ikänä tarkoittaakaan??!No nyt täällä kidutushuoneella istuen, mietin, että hävittiinkö me oikeasti sota tyhjäntoimittajia vastaan? Tulihan siitä allekirjoitettua rippentroppisopimustakin, mutta aika tiukka tilanne oli, kun ase oli ohimolla. Kysyisinkin nyt, että olisiko syytä laittaa rippentroppisopimus roskakoriin ja alkaa neuvotella ns. SOTAKORVAUKSISTA? T. Ryti & co.
- Anonyymi
On tullut joskus mieleen, kun aina halutaan muilta sitä ymmärrystä.
Pystyykö kukaan aivan tarkasti sanomaan, mitä pitäisi ymmärtää ?
Läheiset kyllä ymmärtävät, jos ja kun on vaikea elämäntilanne, ja kenties senkin kuinka ikävältä se ehkä tuntuu.
Mikä on se perimmäinen/syvin/sisin juttu, joka pitäisi ymmärtää ?
Kukaan ei voi tietää, jos ei ala puhua omasta sisimmästään, mikä aiheuttaa sen, että luulee, ettei kukaan ymmärrä tai välitä.
Läheiset ovat useinkin huolissaan, mutta on paljon ihmisiä, jotka eivät läheisille sitten kuitenkaan puhu paljon mitään.
Läheiset kärsivät itsekin siitä, kun toinen voi huonosti.
Olisi äärettömän tärkeää, että vaikeistakin ajatuksista ja tunteista pystyisi puhumaan edes jollekin avoimesti. - Anonyymi
Nyt on hetkesi netti poliisi psykiatrian käsityö ohjeet, Jenni nurkka vasesuri vielä on Nivala Tölli sukkia vailla.
Riitta Kekkonen - Anonyymi
Onko kenelläkään kokemuksia Psykiatrian konsultaatiopoliklinikasta, meilahdessa?
- Anonyymi
Kyllä siellä sun on hyvä käydä, kun lukee näitä suntekstejä, olet kiihtyneessä mielen tilassa, psyk. Polilla asiat selviää!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569