"Mitä sä teet työksesi?"...

Sara

Miehet kysyy aina naiselta ensimmäiseksi että mitä hän tekee työkseen.Miten paljon se merkitsee? Heivaako ne naisen heti jos ei ole tarpeeksi trendikäs ammatti ja mikä on sellainen työ mikä saa miehen kiinnostumaan naisesta?

33

6695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rix

Enkä pidä siitä, että minulta kysytään. Kysykää vaikka mistä pidän, mitä harrastan tai mitä oikeasti osaan.

• RAX

On hyvä tietää muijan ammatti.
        kuka sitä köyhää akkaa haluaisi.
        Rahaa täytyy löytyä,että päästään tuhlaamaan.
        Ravintolat,etelän matkat ynm.

• MMM

Kyllähän ammatti kertoo aika paljon ihmisestä. Tai ainakin se on tärkeää että on ylpeä itsestään ja uskaltaa kertoa mitä on.

Jos mies ansaitsee 10000 euroa kuussa, on matkustelun puoliammattilainen (kokemuksia) ja nainen on kiskalla töissä niin onko siinä sitten sellainen pari jossa molemmat saa älylliset tarpeensa tyydytetyksi?

Toisaalta ihmisillä taas on paljon typeriä stereotypioita, insinöörit on nörttejä sosiopaatteja, hoitsut on kevytkenkäisiä, taiteilijat käyttää huumeita jne.

• ???

..siinä vasta stereotypia itselläs!
        Onko koiskilla työskentelevä oikeasti sinun mielestäsi jotenkin"vähemmän älyllinen"kuin joku muu, esimjuuri se"puoliammattilainen matkailualalla"??????????

• MMM
        ??? kirjoitti:

..siinä vasta stereotypia itselläs!
        Onko koiskilla työskentelevä oikeasti sinun mielestäsi jotenkin"vähemmän älyllinen"kuin joku muu, esimjuuri se"puoliammattilainen matkailualalla"??????????

Kyllä näin yleensä on, ei voi mitään. Yleensä älykkäät ihmiset tekee vaativaa työtä, vähemmän älykkäät jotain helpompaa.

• heulwen
        MMM kirjoitti:

Kyllä näin yleensä on, ei voi mitään. Yleensä älykkäät ihmiset tekee vaativaa työtä, vähemmän älykkäät jotain helpompaa.

Riippuu ihan mitä haluaa elämältään, voi sitä olla hyvinkin älykäs, mutta sitä priorisoi jotain muuta elämässä kun uraa. Joku voi olla ihan tyytyväinen siihen kioskihommaan, vaikka olisi mensan jäsen.

• MMM
        heulwen kirjoitti:

Riippuu ihan mitä haluaa elämältään, voi sitä olla hyvinkin älykäs, mutta sitä priorisoi jotain muuta elämässä kun uraa. Joku voi olla ihan tyytyväinen siihen kioskihommaan, vaikka olisi mensan jäsen.

Samaa mieltä, en halunnut tuota asiaa yleistääkkään. Kyllä minä ainakin uskallan tunnustaa että useimmat minua paremmin menestyneet ovat viitseliäämpiä ja älykkäämpiä. En tiedä mikä siinä ajatuksessa sitten on niin pahaa?

Älykkyys muutenkin piirteenä on mielestäni yliarvostettua.

• patapää
        MMM kirjoitti:

Samaa mieltä, en halunnut tuota asiaa yleistääkkään. Kyllä minä ainakin uskallan tunnustaa että useimmat minua paremmin menestyneet ovat viitseliäämpiä ja älykkäämpiä. En tiedä mikä siinä ajatuksessa sitten on niin pahaa?

Älykkyys muutenkin piirteenä on mielestäni yliarvostettua.

< Kyllä minä ainakin uskallan tunnustaa että useimmat minua paremmin menestyneet ovat viitseliäämpiä ja älykkäämpiä.>

mutta et uskalla tunnustaa, että useat sinua huonomminkin menestyneet, ovat sinua fiksumpia?
        äly ei kulje käsikädessä viitseliäisyyden kanssa! asia on pikemminkin päinvastainen.
        älykkyys ei ole yhteiskunnassamme yliarvostettua, ei edes arvostettua, siksi älykkäillä on vaikea sopeutua patapäille rakennetussa kaaosmaisessa ja pyrokraattisessa kusetusjärjestelmässämme.

• MMM
        patapää kirjoitti:

< Kyllä minä ainakin uskallan tunnustaa että useimmat minua paremmin menestyneet ovat viitseliäämpiä ja älykkäämpiä.>

mutta et uskalla tunnustaa, että useat sinua huonomminkin menestyneet, ovat sinua fiksumpia?
        äly ei kulje käsikädessä viitseliäisyyden kanssa! asia on pikemminkin päinvastainen.
        älykkyys ei ole yhteiskunnassamme yliarvostettua, ei edes arvostettua, siksi älykkäillä on vaikea sopeutua patapäille rakennetussa kaaosmaisessa ja pyrokraattisessa kusetusjärjestelmässämme.

"mutta et uskalla tunnustaa, että useat sinua huonomminkin menestyneet, ovat sinua fiksumpia?"

Miten niin en uskalla? Uskallan monia asioita mitä en kertonut viestissäni.

"äly ei kulje käsikädessä viitseliäisyyden kanssa! asia on pikemminkin päinvastainen."

Kyllä se nyt vaan on niin että älykkäimmät keskustelut olen saanut menestyneiden ihmisten kanssa, nämä kun ovat keskimääräistä älykkäämpiä. Viisauskin tekee ihmisestä viitseliäämmän.

En ymmärrä miksi tuota on niin vaikea hyväksyä.

"älykkäillä on vaikea sopeutua patapäille rakennetussa kaaosmaisessa ja pyrokraattisessa kusetusjärjestelmässämme"

Olen tuostakin eri mieltä. Älykkyyshän antaa valmiuksia sopeutumiseen ja ympäristön hyväksymiseen sellaisena kuin se on.

• kertoohan

Jos työ ei ole miehen mieleen, niin ei se naintisuhdetta haittaa, mutta silloin ei ajatella naista lopulliseen suhteeseen. Kertoohan ihmisen työ ihmisestä. Jos on opiskellut vaikka lääkäriksi tai juristiksi, että on osannut ajatella elämää omastakin vinkkelistä ja jos taas ei ole mitään opiskellut, niin vikaa voi olla monessa sektorissa. Naimiseen se ei tietysti vaikuta.

• Karolina32

Minulla käynyt monesti niin että kun olen kertonut mitä teen työkseni niin miehet ovatkin pelästyneet ja ottaneet takapakkia..en ole johtaja-asemassa mutta ilmeisesti ainakin hiukankin heikomman itsetunnon omaavissa miehissä työtehtäväni aiheuttaa pakoreaktion. Asiasta olen joskus puhunutkin ihan selvissäpäin olevien miesten kanssa ja myöntäneet että ok-näköinen & hyvässä työssä oleva nainen pelottaa - onpa jopa vinkattu että kantsisi alussa valehdella oma työnsä tai hankkia jokin vähemmän pelottava sivutyö..että tällaista minulla=)

• Reima Ratkaisu

"Mulkkujen määrä maailmassa on vakio."

Eli vaikka olisit tai et olisi mitä, niin aina löytyy joku juustopää jolle ei kelpaa. Yritä törmätä oikeisiin ihmisiin! :D

• Karolina32
        Reima Ratkaisu kirjoitti:

"Mulkkujen määrä maailmassa on vakio."

Eli vaikka olisit tai et olisi mitä, niin aina löytyy joku juustopää jolle ei kelpaa. Yritä törmätä oikeisiin ihmisiin! :D

Terve Reima-Ratkaisu!
        oletkin minulle jo aiemmin jossain vastaillut "vuodatukseeni" että olen tainnut "vääriin" tyyppeihin törmätä..itsekin niin olen vähän ajatellut.Mutta niitä oikeita odotellessa varmaan tulee törmättyä vielä monenmoiseen kulkijaan;)
        Toki helpottaisi kun olisi sellainen koodi, jota vain ne oikeat &fiksut ihmiset käyttäisivät, *heh-hee*

• Sara
        Karolina32 kirjoitti:

Terve Reima-Ratkaisu!
        oletkin minulle jo aiemmin jossain vastaillut "vuodatukseeni" että olen tainnut "vääriin" tyyppeihin törmätä..itsekin niin olen vähän ajatellut.Mutta niitä oikeita odotellessa varmaan tulee törmättyä vielä monenmoiseen kulkijaan;)
        Toki helpottaisi kun olisi sellainen koodi, jota vain ne oikeat &fiksut ihmiset käyttäisivät, *heh-hee*

Asiaa!!!

• m34

En tiedä mikä voisi olla muka niin paha ammatti kuin kuvailet. Itse törmäsin oikein mukavaan ja viehättävään ihmiseen, joka ei suostunut kertomaan ammattiaan kuin treffeillä, koska kuulemma miehet katoavat. Kun sitten lopulta kuulin, että kyseessä oli viikkoa sitten vihitty pappi, niin kyllä siinä leuka putosi. Asiaa pohdittuani en löytänyt siitä mitään pahaa, vaan enemmänkin ajattelin, että tässä ihmisessä luulisi olevan kaikki tärkeät elämänarvot kohdallaan.

• N33

Sillä olipa mies sitten kuinka mukava ja kaunis katseltava tahansa, niin jotku ammatit vaan antavat ihmisestä jonkinlaisen kuvan, eikä se kuva ole aina jokaisen mieleen.

Siinä missä toinen mies tykkää naisesta rekan ratissa, niin joku toinen kokee sen vastenmielisenä, samoin minulla kun vain kuvittelenkin miestä vaikka laboranttina näpertämässä pipettien ja putkiloidensa kanssa.. Ei sytytä minua, mutta varmaan jotain muuta naista.

Kyllä olisi kiva tietää onko juttukaveri viulunsoitonopettaja, sikalanhoitaja, lääkäri, poliisi tai psykologi, vai mikä lie?? :)

• N33

jäi mainitsematta, että minä henk.kohtaisesti en ajattele asiaa "rahassa", koska raha ei takaa rakkautta.

• Pank
        N33 kirjoitti:

jäi mainitsematta, että minä henk.kohtaisesti en ajattele asiaa "rahassa", koska raha ei takaa rakkautta.

Joo, tulee sitä joskus kysyttyä, mutta lähinnä sen takia, että voisi keksiä keskustelunaiheita, jotka saattaisivat kiinnostaa molempia. Toisaalta, kyselevät naisetkin ammattia miehiltä aivan yhtälailla. En minä ainakaan rahan takia ammattia kysele ja köyhä tutkija on kiinnostavampi kuin tyhmempi, mutta rikas perijä.

• Tom

Jos haluat oppia tuntemaan jonkun ihmisen niin on tärkeä tietää mitä hän tekee töissä ja vapaa-aikanaan ja miten hän kaiken tekee.

Ihmisen tekemiset kertovat enemmän hänen luonteestaan ja ominaisuuksistaan kuin sanat, jotka joskus ovat vain sanoja ilman todellista pohjaa.

• Sara

Puhuvatko kaikki ihmiset totta? Kertovatko kaikki työttömät kysyttäessä että "hei mä olen käynyt peruskoulun, enkä ole koskaan ollut missään kunnon työpaikassa ja nytkin mä saan peruspäivärahaa", jos he tapaavat jonkun ihmisen johon haluavat tehdä vaikutuksen?
        Kaikki hehkuttaa aina sitä henkistä kauneutta mutta totuus taitaa olla paljon raadollisempi.
        Siis minkä vaikutuksen tekee nainen tai mies jos kertoo olevansa työtön mutta muuten on fiksun oloinen? Kiinnostaisiko tällainen ihminen vai keksivätkö ihmiset erilaisia peitetarinoita työpaikoistaan jotteivät antaisi itsestään luuserin kuvaa?

• Pank
        Sara kirjoitti:

Puhuvatko kaikki ihmiset totta? Kertovatko kaikki työttömät kysyttäessä että "hei mä olen käynyt peruskoulun, enkä ole koskaan ollut missään kunnon työpaikassa ja nytkin mä saan peruspäivärahaa", jos he tapaavat jonkun ihmisen johon haluavat tehdä vaikutuksen?
        Kaikki hehkuttaa aina sitä henkistä kauneutta mutta totuus taitaa olla paljon raadollisempi.
        Siis minkä vaikutuksen tekee nainen tai mies jos kertoo olevansa työtön mutta muuten on fiksun oloinen? Kiinnostaisiko tällainen ihminen vai keksivätkö ihmiset erilaisia peitetarinoita työpaikoistaan jotteivät antaisi itsestään luuserin kuvaa?

Niin... Valehtelu ei kannata, jos haluaa tutustua tuohon tuttavuuteen paremminkin; totuus tulee kuitenkin joskus ilmi. Muutenkin, tuskin kannattaa tehdä itsestään naurunalaista ainakaan vakioravintolassaan, jossa ihmiset tietävät toisistaan ja saavat myöskin helposti kuulla totuuden.

Ei työttömyydessä ole mitään hävettävää, kuten ei missään työssäkään. Kaikki työt ovat tärkeitä. Tunnen myös ihmisiä, joitten työpaikat ovat vain tulonlähteitä ja joitten varsinaiset intressit ovat aivan muualla (esim. kirjallisuudessa, elokuvissa, urheilussa tms.).

• Jege

Kannattaako noin arkisen itsestäänselvää kysymystä alkaa sen kummemmin analysoida?

Ihmiseen tutustuminen kun etenee 9 tapauksessa 10:stä näin:

- Mikä sun nimi on?
      - Mistä sä oot kotoisin?
      - Mitä sä duunaat?

Mutta joillakin naisilla homma epäilemättä hirttää kiinni jo tuon "Mikä sun nimi on" -kysymyksen kohdalla. Mitä se mun nimellä tekee? Heivaako se mut mäkeen, jos ei mulla oo kaunis nimi? Päätteleekö se mun nimestä mun varallisuuden? Jos mun nimi olis joku Madeleine Christine niin sitten se varmaan kiinnostuis... Mutta Tiina ei varmaankaan kelpaa sille...

• Pank

Aika hyvä, hahah...

• jouno

Jos joku joskus tuli ensimmäisenä kysymään mitä teen työkseni, vastaan "ratsastan"...
      Alkaa satelee lisäkysymyksiä ja muuta. Viralisesti kai olisin hevostenhoitaja.

Nyt kun on lapsia niin pitäisi kai kehittää jotain uutta. Kotiäiti ei kuulosta hyvältä, eikä se virallinenkaan työni "puhelinmyyjä" vaikka alallani huippu olenkin.

• Pank

Hmmm... eikös se virallinen nimike ole "telemarkkinoija?" Vaikka häiritsettekin minua, arvostan teistä etenkin niitä, jotka saavat jotenkin myytyä tuotteitaan. Minä tuskin saisin...

• jouno
        Pank kirjoitti:

Hmmm... eikös se virallinen nimike ole "telemarkkinoija?" Vaikka häiritsettekin minua, arvostan teistä etenkin niitä, jotka saavat jotenkin myytyä tuotteitaan. Minä tuskin saisin...

Virallisesti telemarkkinoija, vai oisko vielä myös suoramarkkinoija lähempänä, tai no suoramarkkinointiin kuuluis sit kyl myöskin myyntiedustus. Itelläni kun tuo karkote, lapsi tuos jalois pyörimäs ihan ilman työpaikka vastaustakin.

Mutta mä myyn aika hyvillä osingoilla vaikka sikaa säkissä. Jopa sellaisille jotka on saanu muita meidän myyjiä itkemään.
        Sanovat kaikki, että tuolle murteele ja tuolle äänelle ei mitään mahda. Ja ku huumorikin vetää niin se vetää.

Mut ei ku rohkeesti vain kertoo mitä on. Siitä se lähtee jos lähtee.

• Pank
        jouno kirjoitti:

Virallisesti telemarkkinoija, vai oisko vielä myös suoramarkkinoija lähempänä, tai no suoramarkkinointiin kuuluis sit kyl myöskin myyntiedustus. Itelläni kun tuo karkote, lapsi tuos jalois pyörimäs ihan ilman työpaikka vastaustakin.

Mutta mä myyn aika hyvillä osingoilla vaikka sikaa säkissä. Jopa sellaisille jotka on saanu muita meidän myyjiä itkemään.
        Sanovat kaikki, että tuolle murteele ja tuolle äänelle ei mitään mahda. Ja ku huumorikin vetää niin se vetää.

Mut ei ku rohkeesti vain kertoo mitä on. Siitä se lähtee jos lähtee.

Anna palaa vaan...

• fdgdfg

Toi kuuluu noihin perus small talk kysymyksiin. Tutustuttaessa uuteen ihmiseen on helppo kysellä perusasioita kuten just opiskeluu, asuinpaikkaa, työpaikkaa, harrastuksii jne.

• Sinkkumies

En minä ainakaan sitä kysy. Ei se ole pääasia vaan se mitä sisällä sydämessä liikkuu.

• inssi

Joskus saatan sitä kysyä mikäli puhutaan muutenkin ihmisistä ja saatetaan kysyä toisistamme jotain. Usein se on myös kohtelias vastakysymys, kun toinen on ensin kysynyt mitä minä teen työkseni.

Työ kertoo myös ihmisestä ja hänen taustastaan. On vähemmän haasteellista tulla toimeen henkilön kanssa, jolla on saman tapainen tausta ja koulutustaso. Ihmisten kanssa kun on muutenkin aina tarpeeksi haasteellista tulla toimeeen.

Anekdoottina tähän; usein kun minulta kysytään mitä minä teen työkseni, saatavan vastata olevani joko puuseppä, biologi tai opettaja. Varsinkin jos tämä kysymys tulee suurin piirtein ensimäisen kahden minuutin aikana kun ollaan tavattu. Stereotyyppiset ajatukset kun inssinööreistä eivät ole kovin mairittelevia. Mikäli nainen vaikuttaa fiksulta, niin korjaan kyllä aika aikaisessa vaiheessa, että "itse asiassa, en ole puuseppä, vaan insinööri; en vain heti kehdannut sanoa"

• Sara

Entäs jos nainen sanoisi ensin olevansa lääkäri ja korjaisi myöhemmin että onkin kerrossiivooja?

• Kysyjä

Minä ainakin kysyn, eikä tarkoitus ole karsia tai arvioida naista sen perusteella. Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn ja haluan osoittaa että olen hänestä muutenkin kiinnostunut kuin vain ulkonäöstä!

• m32

Mitä miesten pitäisi kysyä ensimmäiseksi?? Oletko Vapaa?:)

En minä tiedä. Mutta tuntuisi että pakkoko se on heti mennä henkilökohtaisuuksiin? Jos kysyy mitä tekee työkseen tai muuta vastaavaa niin sehän on henk.kohtaista. Eikö voisi tai olisi parempi alukseen jutella jotain yleistä juttua. Keskustella jostain asiasta (mikähän se voisi olla?). Sitten jos tuntuu että "juttu luistaa" ja jonkunmoista kiinnostusta on molemminpuolin niin sitten voisi kysyä vaikka nimeä, yhteystietoja, asuuko kaukana, meille vai teille jne.:)

Miehet kysyy ensimmäiseksi mitä teet työksesi ehkä siitä syystä että kun ei muutakaan juolaha mieleen siinä tilanteessa. Onhan se vähän kuivan oloista juttua...mutta toisaalta kertoohan se ehkä jotain tytöstä/naisesta mitä hän tekee työkseen.:) Kuten myös miehestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe