Moi! Oon 17-vuotias tyttö ja olen harkinnut rustokorun ottamista outer conchiin viimeiset 3 vuotta. Hoito-ohjeisiin ja mahdollisiin haittavaikutuksiin kuten kudoksen paksuuntumiseen, arpikudospatteihin yms. olen tutustunut ja harkinnut lävistystä parhaan tietoni mukaan.
Mulla on kuitenkin yksi aika iso ongelma: mun kipukynnys on aivan järkyttävän matala enkä usko pystyväni ottamaan rustokorua ilman jotakin kivunlievitystä, sillä jo korvalehtien (4 kpl) rei'ittäminen sattui aivan törkeästi. Tää on siis luultavasti ennemmin yksilöllinen kuin psyykkinen juttu, sillä esim. korvalehtien lävistämiseen ei liittynyt minkäänlaista jännitystä. Minkälaisia puudutusvaihtoehtoja rustoon on ja suostuvatko lävistäjät lävistysliikkeissä yleensä tekemään rustolävistyksen puudutuksen kanssa? Onko myöskään tietoa vaihtoehtojen tehosta, eli siis kuinka puuduttavan vaikutuksen aineet antavat (toimiiko vaikkapa Emla tai puudutuslaastarit?). Vastauksia kaipailisin kipeästi, sillä olen toivonut tätä jo niin kauan kuin muistan, mutta kipukynnykselleni en voi oikein mitään :(
Rustokoruun puudutusta?
7
324
Vastaukset
- Kett.
No tuota tuota.. Emlaa toki voi kokeilla, kysäise ensin vaan lävistäjältä sopiiko moinen. Emlat yms. on kyllä sitten vaan pintaa puuduttavia, että ne ei sitä "koko matkaa" puuduta. Ja jos jytympää puudutusta kaipaat niin neulalla nekin laitetaan, joten lopputulos on juuri se ja sama, sattuuhan sekin.;P
Eli Emlaa kehiin, ei sitä oikeen muutakaan. Antaa sen Emlan sitten vaan vaikuttaa pitkään siinä, niin saattaa auttaakkin. - ilman puudutusta
En oikein usko että mikään Emlakaan auttaa... se tosiaan on vain pintaa puuduttava aine ja rusto on tuollainen mielenkiintoinen alue. Kellään lävistäjällä ei ole mitään puudutusaineita tai edes halua tarjota sellaisia, valitettavasti.
Sanoisin muuten, ettei se kipu niin kamala ole ja kestää vain hetken, mutta jos jo tavallisten reikien ottaminen korvanlehtiin sattui törkeästi, niin auts... itselläni on monta monta rustolävistystä ja kaikkien teko oli loppujen lopuksi suhteellisen kivutonta, ja korvanlehdissä en tuntenut juuri mitään.
Mutta uskallusta kehiin! Jos olet jo kolme vuotta haaveillut, ehkä nyt on aika jo ottaa se lävistys! Haittavaikutuksia yms. ei kannata liikaa murehtia, itselläni ei ole tullut minkäänlaisia patteja tai tulehduksia yhteenkään lävistykseen. - rustokoruy
Mulla kans matala kipukynnys, eikä silti rustokorun ottaminen sen enempää sattunut kun muutkaan korvan lävistykset, eli en usko että mitään puudutuksia tarviit. Rustokorun ottamisen jälkeen kipu on paljon suurempi, sillä se tulehtuu todella helposti enkä itse ole pystynyt nukkumaan ollenkaa niin, että korva koskisi tyynyyn, vaikka ottamisesta on jo puoli vuotta. Tämäkin toki riippuu ihmisestä.
- inglottiiiii
naurettavaa teinipelleilyä!!! jos lävistyksen haluaa ni v*ttu se kipu on vaan kestettävä!!!!!
- Miltsu89
Hohhoijjaa, no onkohan se nyt taas tytön oma vika jos kipukynnys on huomattavasti tavallista matalampi, kun selkeästi kuitenkin on harkinnut korun ottoa ja haluaa sitä tosissaan? Ymmärrän kyllä aivan täysin että jonkinlainen kivunlievitys ois helpottavaa, mutta ilman neulaa ei sellaista tosiaan taida saada :( Toivottavasti kuitenkin saat lävistyksesi ilman järkyttävää kipua!
- ihasit
"Kellään lävistäjällä ei ole mitään puudutusaineita tai edes halua tarjota sellaisia, valitettavasti."
Kellään lävistäjällä ei ole mitään puudutusaineita siksi, koska
A) Pintapuudutteet ovat käytännössä aivan turhia ja
B) Pistoksina annettavia puudutteita lävistäjillä ei ole oikeutta antaa
Omasta kokemuksesta tiedän, että kovankin kivun kestää, jos oikeasti haluaa. En itsekään välitä kivusta, mutta kun muistaa, ettei siihen kuole, niin ei se kauhean kamalaa olekaan. :) - Iida
Joo kyllä mä sen joka tapauksessa otan, löytyi sitä puudutusvaihtoehtoa tai ei :D Mut jos saisin valita niin mielummin mä sen pienemmällä kivulla ottaisin puudutuksen kanssa kun että pyörryn sinne liikkeeseen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h473143- 342855
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070