Tilanne on seurava:muutettin yhteen miehen nimissä olevan asunnon ja omani irtaimisto hävitetty,koska miehella oli kaikki.vuoden verran asuttu yhdessä ja nyt tulee ero.Mies matkustele paljon työksesi ja minä hoidin kodin ja sekä oma että hänen lasta.Olen taloudellisesti paljon heikkomassa asemassa kuin mies ja minulla ei ole enää mitään.voinko vaatia jtn tai mitä laki sanoa tästä?
hankala tilanne
10
530
Vastaukset
- kolmesti aloittanut
Mitään et saa noin lyhyen ajan yhdessä asuttuanne. Joudut aloittamaan alusta.
- ......
Sama tilanne mulla, KAIKKI siis ihan kaikki irtaimistoni jouduin hävittämään ja vielä muuttamaan vitun kalliiseen vuokra-asuntoon koska se oli ainoa johon pystyi heti muuttamaan. Rahaa meni ihan älyttömästi huonekaluihin ja nyt kyllä kitkutellaan tiukilla. Eli mitä tästä taas opimme...
- jätetty2
Hae asumistukee...
- ...........
opin minäkin sen, et ketään en kotiini ota enää asumaan, enkä mene kenenkään kotiin itse asumaan..vuosi meni ja se riitti.
- yksin kotona
miehes on maailman suurin mulk..kupää jos jättää sut tyhjän päälle. ota ainakin tarpeelliset tavarat ja huonekalut ja haistata miehelles pas..ka
- sddfg dfgdg
"miehes on maailman suurin mulk..kupää jos jättää sut tyhjän päälle."
Miksi hmeessä exän taloudellisesta tilanteesta pitäisi huolehtia eron jälkeen? Eiköhän se ole jokaisen täysi-ikäisen ihmisen homma huolehtia itsestään.
Kun itselläni on mennyt poikki, avokki on lähtenyt asunnostani mukanaan lähinnä pelkkä tuulenhuuhtoma perse ja vaatteet. - yksin kotona
sddfg dfgdg kirjoitti:
"miehes on maailman suurin mulk..kupää jos jättää sut tyhjän päälle."
Miksi hmeessä exän taloudellisesta tilanteesta pitäisi huolehtia eron jälkeen? Eiköhän se ole jokaisen täysi-ikäisen ihmisen homma huolehtia itsestään.
Kun itselläni on mennyt poikki, avokki on lähtenyt asunnostani mukanaan lähinnä pelkkä tuulenhuuhtoma perse ja vaatteet.Vaikka ihan sen takia aloittajan mies on velkaa aloittajalle että on hoitanut miehesnsä lasta ja hoitanut kotia myös. Kyllä joku laki tollaseen juttuunkin pitäis olla.
- jemmaaja
Ihmisten pitäisi säilyttää tavaransa yhteenmuutettaessa. Tiedän myös tapauksen, jossa nainen myi kaikki huonekalut, kodinkoneet ym. muuttaessaan miehen luokse parin kuukauden tuntemisen jälkeen. Ero tuli sitten muutaman kuukauden kuluttua.
Tavaroita pitäisi yrittää mahduttaa yhteiseen kotiin tai antaa lainaksi tutuille. Onhan omissa tavaroissa muistojakin. Miksi se toinen osapuoli luopuisi kaikesta omastaan.
Nykyään on kyllä halpoja hyviä huonekaluja ym. saatavilla esim. nettihuutokaupoista, kuten Huutonetissä ja oliko se jokin Mikko. Sinne vaan selaamaan. - toinen tyhmä nainen
Ai, meitä on näköjään enemmänkin naisia, joille on käynyt samoin. Itse muutin vuosi sitten talvella kuuden vuoden seurustelun jälkeen miehen kanssa yhteen. Miehellä on maalaistalo, jossa on suvun perintöhuonekalut ja mun modernit kalusteet ei sinne sopineet. Kaikkea muuta irtaimistoa oli kaksin kappalein, joten käytännössä jouduin luopumaan melkein kaikesta irtaimistostani yhteenmuuttaessa.
Ei mennyt kuin puoli vuotta kun mies yllättäen ilmoitti, että ei koe olevansa oikea mies minulle ja sanoi haluavansa lopettaa suhteen ennen kuin aloittaa uuden (ilmeisesti oli joku kottarainen kiikarissa silloin, vaikkei sitä missään vaiheessa ole myöntänyt). Meidän suhde on jatkunut on-off -suhteena sen jälkeen, eikä mulle ole edelleenkään selvinnyt mitä ihmettä mies haluaa. Välillä se tapaili muita ja oli tosi kalsea mua kohtaan ja kuitenkin nyt hiljattain kun itse tapasin mukavan miehen, jonka kanssa voisin hyvinkin kuvitella aloittavani parisuhteen, mies on taas ollut niin kuin mitään ei olisi välillä tapahtunut. Kuitenkaan ei osaa sanoa, mikä minä hänelle olen, mutta ei kuulemma koe olevansa poikamieskään kun käänsin kysymyksen toisin päin. K-pää...
Itse tein huutonetin kautta huonekaluhankinnat, sieltä voi tehdä edullisesti tosi hyviäkin ostoksia kun jaksaa seurailla. Sukulaisisilta kannattaa kysellä myös, löytyykö ylimääräisiä kodinkoneita, huonekaluja ym. Oma ex-tai-mikä-lienee auttoi onneksi taloudellisesti, aion kylläkin maksaa kaiken takaisin kunhan selviän tästä katastrofista, sillä en halua olla sille ihmiselle mitään velkaa. Jos ero johtuu miehestäsi, olisi kohtuullista että auttaisi sua vaikka laki ei siihen velvoita. Voimia! - ...........
Minä tyhmä otin miehen kotiini, ja alussa oli kaikki hyvin, mutta eipä mennyt kun pari kuukautta kun sain kuulla olevani vaikka mitä.
Ei ollut päässyt vielä henkisesti eroon ex.ään ja minä sain kärsiä. Mutta, opin sen, etten mene kenekään asuntoon enkä ota ketään asuntooni.
Oma koti kullan kallis!
ps.nykyisin netin kautta löytyy uusia, ja siksi se on nykyisin niin epävarmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1066782
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h885072Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113329Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333212Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272368Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191726Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961371Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391312Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311226- 48994