Omaisuudesta luopuminen EX -miehelle?

Köyhä/vapaa onnistu?

Eli ongelmanani on että olen eroamassa 14v kestävästä liitosta ja meillä ei ole avioehtoa.
Ex miehelläni ja minulla on 3 yhteistä lasta , yritin saada lähestymiskiellon ex miehelleni mutta hän valehteli niin kauniisti tuomarille etten saanut sitä.

Ihastuin viime kesänä aivan toisenlaiseen mieheen joka ei ole juoppo niin kuin ex mieheni on ja haluaisinkin jatkaa tätä uutta elämää lapsieni ja uuden kumppanini kanssa.

Mutta ongelma on siis ositus ja siinä ex mieheni tekemä kiusa.
Olimme jo sopineet osituksesta ja että hän tekee paperit valmiiksi, aika ja paikkakin oli jo sovittu mutta eipä herraa näkynyt missään.

Minun nimissäni on ulkomailla yksi okt ja 2 krt.
Ex mieheni nimillä ei ole mitään hänen suurien ulosottovelkojen takia.
Joka kuukausi minulle lankeaa nouden kerrostalojen hoitovastikkeet ja ex miestäni ei vähempää kiinnosta niitä kuluja minun kanssa maksaa ja olenkin aivan velkahelvetissä suomeksi sanottuna.

Yritin laittaa asuntoja myyntiin mutta ex mieheni ei anna omia avaimia minulle, eli hän haluaa hankaloittaa elämääni kaikin tavoin!

Nyt kysynkin että voinko vaan lahjoittaa nimilläni olevat asunnot ex miehelleni jotta pääsisin eroon tästä toivottomasta tilanteesta.
Mielummin olen köyhä kuin todella köyhä kun niistä kiinteistöistä tulee kuukausittain laskuja normaali asumiseni päälle eli asun siis Suomessa vuokralla.

Eli onko se mahdollista ja voiko tälläisen sopimuksen tehdä itse ilman lakimiehen apua,koska siihen minulla ei riitä rahat valitettavasti.

Haluaisin vaan elää rauhassa tavallista elämää ja että ex mieheni jättäisi meidät rauhaan, rahasta viis.

14

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hota

Hae vaikka laina pankista tai sukulaiselta ja nyt haet juristin apuun. Tuosta tulee muuten jokin sellainen soppa jota kadut lopun ikääsi. Oikeusaputoimisto ei maksa mitään varattomille käsittääkseni. Jos ulkomaan asunnot ovat nimelläsi niin voithan ne myydä, ja uusi omistaja vaihtakoon lukot. tai pyydä poliisiapua avainten saamiseksi.
      Hankkiudu eroon miehestäsi mitä pikimmin, muuta kauaksi hänestä. Nyt pyydät sukulaiset ja ystävät aputalkoisiin, etkä kuuntele psykomiestäsi missään asiassa. Hän yrittää vain kostaa ja sotkea asioita. Hae uudestaan lähestymiskieltoa.
      Tarvittaessa lähde turvakotiin. Tsemppiä!

• 8 + 9

Ja vielä: jos ajattelet että annat ulosotossa olevan alkoholistimiehesi hoitaa osituksen juridisen puolen ja paperiasiat, se on yhtä järkevä tuuma kuin "hakkaanpa nyt nämä rakennustyömaan naulat kivenmurikalla kun ei ole varaa vasaraan". Toivottavasti ymmärrät? Ota ainakin puhelimitse yhteys Narsistien uhrien tuki ry;n auttavaan puhelimeen, ja lue Markku Salon kirja aiheesta.
        Ajattele niin, että sinulla ei ole mitään hätää, sinulla on arvohuoneistoja ulkomailla ja heti saatuasi ne myytyä helpottaa.

• raukkoja ovat

minäkin sain liian vähän mitä olis kuulunut, kun uskoin silloin ex.ää ja harmitti tietysti jälkeenpäin, mutta olin niin loppu etten jaksanut sen narsistin kanssa, olkoon, ja en ole missään yhteydessä siihen enää vaikka yrittää saada kontaktia riitelemällä lastemme kanssa et puuttusin peliin..

• rajalla maantoisen

Kuule tilaat sinne ulkomaan taloihin vaan lukkosepän ja vaihdat lukot. ja myyt asunnot. Jos mies ei ole kiinnostunut ko . taloista niin eipä sille kuulu lukkojen vaihdotkaan.
      en ymmärrä miksi annat miehen pyörittää sinun nimissä olevaa omaisuutta ?

Juristi osaa sitten nuo kauppakirja asiat tehdä laillisesti oikein kun se ostaja on löytynyt. Älä nyt hyvä ihminen anna ex alkoholistille miehelle omaisuutta jota ei nytkään hoida.

• sinun on sinun

Ja tallenna myyntirahat varmuuden vuoksi ulkomaiselle tilille, ei Suomeen.

• Köyhä/vapaa onnistu?

Siis ongelmana on se että ex mieheni haluaisi osituksessa tuon okt, koska siinä ei tule hoitomaksuja kuukausittain niin kuin kerrostaloasunnoista.

Yhdeksi ongelmaksi muodostuu myös se että ex mieheni majailee aina välillä toisessa kerrostaloasunnossa vaikkei maksa niiden kuluja vaan tyyliin on siellä kun ellun kanana ja laittaa kaikki työkkäri rahansa vaan juomiseen.

Olen pyytänyt ettei hän siellä olisi ja kertonut ettei toinen voi majailla ilmaiseksi sillä kaikkien kuuluu maksaa asumisesta jotakin missä asuvatkaan , niin kuin normaalijärkinen ihminen sen ymmärtää mutta hänpä ei.

Siksi niin kutkuttaisi antaa kaikki pois ja unohtaa koko sotku .
      Toisaalta taas niin kuin täälläkin on sanottu niin älä luovuta minulle, sitäkin pitää miettiä koska tällähetkellä olen niin veloissani juuri noiden ulkomaan kulujen kanssa etten tiedä miten päin olisin ja tekisin mutta silti iso kiitos kommenteistanne.

Päivä kerrallaan mennään ja sen tiedän että jos saan toisen krt myytyä eli sen olen itse laittanut myyntiin mutta en tiedä pitäisiköhän laittaa välittäjälle?
      Toisaalta asuntoa näytettäessä minun on se näytettävä koska asunto on ulkomailla ja ulkomaiden välittäjää en ole ajatellut käyttäväni.
      Ja toisaalta virallinen kauppakirja pitäisi tehdä sen maan notaarin luona että olisi virallinen niin silloinkin tuo Suomalainen välitystoimisto on ehkä täysin tarpeeton.

No tällaisia ajatuksia nyt on tullut mieleeni ja jakaisin mieluusti myös teidän näkemyksiänne.

• Samaa mieltä kuin nimimerkki 14 13. Vaihdata ensitöiksesi asuntojen lukot. Sitten käytä välittäjää asuntojen myymiseen. Sen jälkeen voi tehdä järjellisen osituksen, palkkaa hyvä asianajaja. Henk. koht. olen sitä mieltä, että koska miehesi ei ole ilmeisesti osallistunut asuntojen hoitoon työpanoksella(?), ei hänen niistä kuulu paljoa tuottoakaan saada eli kohtuullistamisen periaate.

• mk

Sarjoita niiden kerrostaloasuntojen lukot niin sinne ei pääse kukaan koska avaimet ovat sinulla että sillen. Jos sinulla on velkaa paljon ja asunnot sinun nimissä niin ensin lasketaa puoliosiden omaisuus ja siit ävähennetään velat ja se kummalle jää enemmän nettovarallisuutta maksaa tasinkoa köyhemmälle ja avioliitossakaan omaisuus ei siirry automaattisesti puolisolle vaan on avio-oikeus mikä ei tarkoita puota omaisuudesta.

• sdfsf224
        assadaami kirjoitti:

Samaa mieltä kuin nimimerkki 14 13. Vaihdata ensitöiksesi asuntojen lukot. Sitten käytä välittäjää asuntojen myymiseen. Sen jälkeen voi tehdä järjellisen osituksen, palkkaa hyvä asianajaja. Henk. koht. olen sitä mieltä, että koska miehesi ei ole ilmeisesti osallistunut asuntojen hoitoon työpanoksella(?), ei hänen niistä kuulu paljoa tuottoakaan saada eli kohtuullistamisen periaate.

"oska miehesi ei ole ilmeisesti osallistunut asuntojen hoitoon työpanoksella(?), ei hänen niistä kuulu paljoa tuottoakaan saada eli kohtuullistamisen periaate."

Jos aviomies ei omista asuntoja niin niistä ei kuulu mitään hänelle.

Tasinkoa varmaan joutu maksamaan, mutta se on eri juttu se ja siihen ei työpanokset tai sen puuttuminen vaikuta.

Tasingostakin kannattaa sitten varmaan ilmoittaa ulosottomiehelle ihan vaan siksi ettei äijälle jäisi mitään ;-)

• 14 + 13

Jospa kuitenkin käyttäisit joko paikallista tai siellä asuvaa suomalaista välittäjää krt-asunnon myyjänä, jollakin provisiolla varmaan sujuisi nopeiten. Itse et taida saada myytyä täältä käsin, ole realisti! Onnea eteenpäin.

• 18

Oletko varma että asunnot ovat tyhjinä? Ihmettelen kovasti että et ole vuokrannut niitä odotusaikana, olisit saanut vuokratuloja enemmän kuin niistä on kuluja. Mutta:
      -ehkä miehesi on vuokrannut niitä sinulta salaa?? Saanut näin pimeää lisätuloa itselleen, hänellähän on avaimetkin ja tämä selittäisi miksi niitä haluaa pitää itsellään. Myös pidän ihan mahdollisena, että niissä tapahtuu jotakin muuta, mistä et tiedä mutta mikä myöhemmin oikeuskäsittelyssä voidaan työntää syyksesi (eks-miehen toimesta). Asunnon omistaja varmaan joutuu ainakin osittaiseen juridiseen vastuuseen, jos ilmenisi että niissä asunnoissa harjoitetaan esim. prostituutiota, varastetun tavaran tai huumeiden kauppaa tai kätkemistä. Kyllä olisi selvintä sinun panna myyntiin koko roska, molemmat kt-asunnot ja myös talo, miehellesi lahjoitettunahan se menisi välittömästi ulosottoon? Rahan voitte sitten jakaa kuten osituksesta ilmenee. OK?

• ,m,bnv

"voiko tälläisen sopimuksen tehdä itse ilman lakimiehen apua,koska siihen minulla ei riitä rahat valitettavasti"

Nyt on niin, että ainoa tapa saada sopimus aikaiseksi on kääntyä lakimiehen puoleen. Juopon, kiusaavan ex-miehen kanssa sopimusta ei ikinä synny.

• ei_hyvää_päivää

Oletko ihan sekaisin?

"Minun nimissäni on ulkomailla yksi okt ja 2 krt."

Eli ne ovat sinun.

"Joka kuukausi minulle lankeaa nouden kerrostalojen hoitovastikkeet ja ex miestäni ei vähempää kiinnosta niitä kuluja minun kanssa maksaa "

Ei exällesi kuulu maksaa mitään _sinun_ omaisuudesta koituvia kuluja. Maksaisitko itse muka miehesi auton bensalaskun jos hän sen sinulle kiikuttaisi?

" ja olenkin aivan velkahelvetissä suomeksi sanottuna."

En nyt ymmärrä mikä ihme estää laittamasta asuntoja myyntiin taikka vuokralle? Sillähän niistä veloista pääsee.

"Yritin laittaa asuntoja myyntiin mutta ex mieheni ei anna omia avaimia minulle, eli hän haluaa hankaloittaa elämääni kaikin tavoin!"

No tästä ongelmasta pääsee yhdellä puhelulla lukkosepälle, laskun voi laittaa aviomiehelle (voiskohan sen vähentää tasinko-osuudesta eli mies joutuisi sen sitten oikeasti maksamaan).

"Nyt kysynkin että voinko vaan lahjoittaa nimilläni olevat asunnot ex miehelleni jotta pääsisin eroon tästä toivottomasta tilanteesta."

Varmaankin mutta miksi haluaisit tehdä niin? Jokatapauksessa joudut maksamaan tasinkoa, jos noiden asuntojen arvo on korkeampi kuin niiden velkaosuudet.

"Eli onko se mahdollista ja voiko tälläisen sopimuksen tehdä itse ilman lakimiehen apua,koska siihen minulla ei riitä rahat valitettavasti."

Eli sinulla on neljä asuntoa mutta ei rahaa? Missähän on järkesi ollut tätä järjestelyä rakenneltaessa?

• 16 + 5

"Niin mutta kun mieheni haluaa/mieheni ei halua.." sinne se järkikulta on juuttunut valitettavasti. Nyt täytyy oma tahto erottaa miehen tahdosta vaikka sorkkaraudalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3463
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      944
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe