Avokin sisko

ternis

Ihanan avokkini sisko on ihan jees, muttei kuiteskaan minulle se helpoin tutustuttava.

Miten voisin edesauttaa tutustumistamme? Olen itse sellaista ihmistyyppiä, etten kerää ympärilleni tyttökaverilaumaa tai vapaa-ajalla puuhaile tyttöjenjuttuja. Aika kuluu vaativassa työssä ja missäs muuallakaan kuin tallilla.

Avokkini ja hänen siskonsa ovat keskenään läheisiä, kuten koko heidän perheensä ja lähisukunsa. Arvostan tätä kovasti, sillä tilanne on sama "omalla puolellani", tosin välimatkan takia vierailut ovat harvemmassa oman perheeni osalta. Haaveissani suhteemme vakiintuu pian entisestään, ja ennaltaehkäistäkseni näitä yleisiä riitoja, kun sisarusten/lasten puolisot eivät olekaan mieluisia, asia on alkanut pyöriä ajatuksissani usein.

Itse koen, että avokkini siskon ja minun välilläni on jännitettä, sillä hän ei tunne minua hyvin ja siksi vaikutan varmasti hänelle vaikeasti lähestyttävältä. Pyytäisin häntä mielellään kanssani kaksi tekemään jotain kivaa, ei heppailua. Kummatkaan eivät ole kovin kiinnostuneita kauneus-sessioista, hän ei ole erityisen liikunnallinen eivätkä heppajutut tälläkertaa käy. Itse en halua leffaan tai syömään vaan tekemään jotain. Shoppailu olisi tosi kiva, mutta tällähetkellä oma rahatilanteeni ei anna periksi. Ehdotuksia tekemisestä otetaan vastaan!

Lisäksi kuulisin mielelläni muiden kokemuksia siitä, kuinka tutustuminen puolin ja toisin on ollut onnistunutta tai vähemmän onnistunutta. Olen kolmikymppinen, suhdetta takana vuoden verran ja ollaan molemmat tosi alkuhuumassa vieläkin :) Itselleni tämä on ensimmäinen vakava suhde villien sinkkuvuosien päätteeksi, avokilla takana suhde, jonka toisesta osapuolesta hänen perheensä ei pitänyt, ovat minulle sen avoimesti kertoneet. Ei siis mitään paineita!

Avokin siskosta sen verran, että hän on mielestäni mielenkiintoinen henkilö, ja voisin kuvitella meidän tulevan paremmin juttuun ja viihtyvän hyvin yhdessä esim. tulevan kesän riennoissa. Kokemusta yhteisistä kohtaamisista minulle uudessa kaveriporukassa on sen verran, että hän on mielellään johtajan roolissa kun päätetään esim. illan kulusta ja ihan avoimesti saattaa nalkuttaa siihen tyyliin omalle kihlatulleen, etten tod. halua hänen housuihinsa vastaavissa tilanteissa. Asialle on siis nyt syytä tehdä jotain omasta aloitteestani ennenkuin edes joudutaan väärille vesille.

6

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <3

Menkää elokuviin, on halvempaa kuin shoppailu. Kutsu reilusti kylään, tai järjestä tyttöjenilta, ja hänet sinne mukaan.

• dnaon

No kaikista helpoin tapa alkaa paremmin tutustua, olisi kutsua hänet ja kihlattunsa teille syömään ja nautiskelemaan viiniä (jos siis juotte kaikki alkoholia). Voisitte ruuan jälkeen pelailla lautapelejä tai vaikkapa katsella leffan. Siinä samassa voisit tutustua paremmin tähän avokkisi siskoon ja parin neljästään tapaamisen jälkeen, voisit ehdottaa jotain tyttöjen illan tapaista. Keksit siis jotain tekemistä mihin olisi luonnollista jättää kutsumatta miehet., tyyliin pitäsköhän meän ihan tyttöjen kesken mennä leffaan/lähteä ikeaan/käydä baarissa jne..

• pikkusiskon elämää

Ennen kaikkea ole itsesi, älä ole tyrkky. Oman veljeni ex yritti alituiseen mielistellä minua kaiketi tutustumisyrityksenä (en edes tiedä mitä se oli), kun minua vain ärsytti moinen epäaitous ja itsensä tyrkyttäminen. Ole kiinnostunut ja avoin, ihmisiä tässä kaikki ollaan, eikä tarvitse pelätä mitään paremmuus/alemmuuskompleksia, sillä moiset asiat ovat jo turhaa ajattelua.

Toivottavasti välillenne syntyy hyvä suhde! Itsekin olisin toivonut veljeni tyttöystävästä itselleni uutta ystävää, mutta tämä nyt osoittautuikin tällaiseksi ärsyttäväksi ja epäaidoksi kalastelijaksi...

• ternis

Me ollaan siis hengailtu nelisteen, ja se ok. Nyt just tarvittais näitä kahdenkeskisiä juttuja. Itse koen, että hän on erilainen kaksin kuin porukassa.

Minä olen taas sellainen, että jos joku esim. ymmärtää minut väärin, eikä tunneta "syvällisesti", en "jaksa" selittää mielipidettäni kovasti uudelleen. En myöskään myötäile mielipiteitä, joihin en samaistu, ehkä ohjailen keskustelun toisille raiteille tai annan porukassa muiden hoitaa keskustelun loppuun. Tässä minulla on itselläni parantamista...

Minulla on sellainen työ, jossa joudun jatkuvasti perustelemaan käytännön tekemistäni ja ohjeitani (opetan), vapaa-ajalla ei oikein jaksa antaa itsestään niin paljon, pääsen helpommalla, kun jään "pinnalliseksi". Kun taas olen tutustunut johonkin paremmin (muutama tosi läheinen ystävä ja perheeni) keskustelen mieluummin juuri "syvällisiä" kuin läpänheittoa.

Elikäs, mikäli tutustumista ei pian tapahdu, hän saattaa saada minusta aivan vääränlaisen kuvan, koska en itse saata asioita oikeille raiteille.

• dnaon

Onko teillä mitään yhteistä kiinnostuksen kohdetta? Ilmeisesti sisko ei liikunnasta niin välittänyt, mutta esimerkiksi jossain maalauskurssilla käymistä voisi ehdottaa? Jos vain löytäisit jonkin yhteisen intressin (paha meillä on niitä keksiä), niin voisit ehdottaa siihen liittyen jollain kansanopiston kurssilla käymistä jne.

Jos tällaisia ei millään löydy, niin kysy häntä perinteiseen suomalaiseen tapaan iltaa kaupungille viettään. Ihan baariin siis. Jos kuiten suhteellisen nuoria olette.

Tunnut ottavan hieman liikaa stressiä aiheesta. Ei teidän parisuhteen tulevaisuus riipu siitä oletko sinä hyvä ystävä vai pelkkä tuttava hänen siskonsa kanssa. Toki on kaikinpuolin mukava kun voi olla puolison sisarusten kanssa hyvissä väleissä, mutta mikään vaatimus se ei ole, ja jos ystävyys tuntuu enemmän pakottamiselta, niin kannattaa miettiä tyrkyttääkö itseään turhaan.

Monesti nuokin ottavat aikaa, esimerkiksi ystävyys voi alkaa pikkuhiljaa syntyä kun/jos hankitte lapsia, tai he hankkivat. Kaikessa ei tarvi kiirehtiä, ei peli ole menetetty vaikka useampi vuosi vierähtäisi -ei niin läheisissä- väleissä. Joskus ottaa aikaa että toiselle tulee samanlainen elämäntilanne ja intressitkin alkavat kohtaamaan. (esim toinen on kotihiiri ja toinen kova bilettäjä nuorena).

Ei kannata laskelmoida tutustumisia liian pitkälle, joskus on parempi antaa ajan vierähtää ja kaverisuhteen syntyä luonnostaan.

• ota rennosti

Kaikkien sukulaisten kanssa ei tarvitse olla läheisiä. Riittää kun ollaan ystävällisiä eikä ole riitaa. Anna asioitten mennä niin kuin ne luonnostaan menevät, ja jos ei hänen kanssaan ole viihtyisää, älä yritä väkisin. Me on seurusteltu paljon pariskuntina mieheni kavereitten kanssa ja porukkana menee mukavasti vaikka en koskaan tee mitään näitten rouvien kanssa erikseen eikä olla päästy läheisiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      126
      9392
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5383
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      34
      3893
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      131
      3585
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2644
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1572
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1557
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1418
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe