Oma lähes uusi autoni on takuukorjauksessa merkkiliikkeessä ja sain liikkeestä korjauksen ajaksi ajettavaksi esittelyauton. Tänä aamuna tuo auto kuitenkaan ei starttaa liikkeelle. Minkälainen käytäntö tälläisissä tapauksissa on käytössä yleensä? Teknisesti ajatellen ko auto on minulla koeajossa. Jos ko auto joudutaan hinaamaan takaisin liikkeelle niin maksaako liike hinauksen koska omistaa auton vai onko koeajossa joku pykälä että auton koeajoon ottanut joutuu sen maksamaan? Kolaritapauksissa ainakin on 1000e omavastuu. Hinauksen maksaminen ei tunnu reilulta varsinkin kun oma autoni on korjauksessa juuri sen takia ettei sekään käynnistynyt pihasta...
Esittelyauto ei käynnisty
21
535
Vastaukset
- kurjen alli
Kyllä se on ns. firman piikkiin. Samalla kun tilailet automyyjäsi kautta kyytiä tuolle kotterolle, sano että tuo sellaisen tilalle mikä toimii kuten odottaa sopii.
Tässä kohtaa punnitaan automyyjän moraalinen vastuu myymistään kikkareista. Siinä tulee käymään niin että joko ostat tai sitten et osta seuraavaa autoa samalta kaverilta. - Ihan hirveetä...
Älä hyvä mies, siis aivan kauheeta, hui hui, kaikkia sitä nykyään kuuleekin?
Toivutko ikinä tuosta, etköhän jotenkin pääse tuonkin hyvin vaikean asian ylitse. ( mene heti johonkin kriisiterapiaan...) - totuus.
Hyvä kun kerroit tänne. Tietysti joudut maksamaan 1000€ omavastuun. Lue se lappu johon laitoit nimen, auto on palautettava samassa kunnossa kuin oli.
- selvä pyy sano....
Eiköhän tuo ongelma ratkeaisi parhaiten, jos joku ystävällisesti neuvoisi sinulle kuinka auto käynnistetään.
- Tipityyttyyt
Et sinä itse sitä hinausta maksa tietenkään. Soitat automyyjälle niin hän hoitaa asian. Omavastuu liittyy siihen jos ruttaat tai muuten hajotat huolimattomalla käytöllä sen auton.
- kaksi eri asiaa
Olisi kannattanut harjoitella startteja omalla autolla aiemmin ettei olisi käynyt noin.
Jutustasi ei nyt käynyt selville että kumpi homma ei onnistu, käyntiinlähtö vai liikkeelle lähtö. Nehän ovat kaksi eri asiaa. - Onko siinä
Ei kait siinä ole kytkinpolkimen valvontaa, eli kytkinpoljin pitää olla täysin pohjaan painettu, jotta starttaa..., eivät muista aina mainita.
Jossain autoissa taas ei saa käsijarrua päältä, jos ole tietyt asiat kunnossa.- Autoissakinko?
Toi kytkinhomma on tuttu moottoripyörissä, mutta että autoissakin, kerro merkki ja malli, olis kiva tietää.
- perus ranskalainen
Autoissakinko? kirjoitti:
Toi kytkinhomma on tuttu moottoripyörissä, mutta että autoissakin, kerro merkki ja malli, olis kiva tietää.
vaikkapa bmw:stä löytyy tuollainen
- cfr446
T.Corolla, ja on tosi pyllystä tuo kytkinpakko, elikkä kun talvella laitetaan auto käyntiin ennen ikkunarapausta, ja ei mennä kokonaan autoon, vaan kurkotetaan ja käynnistetään, ettei mene lumet kengissä sisälle. Tuo ei sitten onnistu Tojotalla, jos ei käytä teippiä ja lukitse sitä pirun katkaisijaa ala-asentoon, niinkuin itse olen tehnyt.
- Ei liiku vahingossa
cfr446 kirjoitti:
T.Corolla, ja on tosi pyllystä tuo kytkinpakko, elikkä kun talvella laitetaan auto käyntiin ennen ikkunarapausta, ja ei mennä kokonaan autoon, vaan kurkotetaan ja käynnistetään, ettei mene lumet kengissä sisälle. Tuo ei sitten onnistu Tojotalla, jos ei käytä teippiä ja lukitse sitä pirun katkaisijaa ala-asentoon, niinkuin itse olen tehnyt.
Voi voi, tulee lunta auton sisälle, mistä näitä sikiää?, kuka tunnustaa siittäneensä?
- 19 + 20 = ?
perus ranskalainen kirjoitti:
vaikkapa bmw:stä löytyy tuollainen
bemuissa, subaruissa...
- Tai vaikkapa
19 + 20 = ? kirjoitti:
bemuissa, subaruissa...
Dodge Caliberissa.
- dfdf77
Chevrolet Cruze, kytkinpakko on käynnistettäessä.
- 530da
En tiedä Bemun kytkinpolkimesta mutta automaatissa painetaan jarrua kun startataan.
- autot eikseen
Siis miksi painetaan jarrua, ai jaa bemussa, no mutta autossa ei tarvitse painaa jarrua startatessa.
- automaatit erikseen
autot eikseen kirjoitti:
Siis miksi painetaan jarrua, ai jaa bemussa, no mutta autossa ei tarvitse painaa jarrua startatessa.
Kyllä monessa muussakin laatumerkissä on painettava jarrua jos automaatin meinaa startata, monissa myös valitsin oltava P-asennossa.
Ethän sinä näitä voi tietää kun et ole preemiumilla koskaan ajanut. - Muutamissa
autot eikseen kirjoitti:
automaateissa täytyy painaa jarrua ennenkuin vaihdekeppi liikkuu mihinkään.
- Edelleen Mazda
Minulla on Mazda6 automaattina.
Ainakin siinä pitää painaa jarrua startatessa ja oltava P-asennossa......... - starta ny puppe
niin ja saapeissa oltava pakki päällä ja ratioruottisa
- kolmesti vain
Skodaa pitää koputtaa kojelautaan kolme kertaa kevyesti ennen starttia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760