Tilasin 29.12.2011 uuden auton ja luovutuspäiväksi sovimme 23.3.2012.
Tammikuussa vielä varmistimme asian, että kerkiää ennen veromuutosta.
Helmikuussa kävin muissa asioissa liikkeessä ja myyjä huikkas, "mennää kahville".
No, samalla tuli puhetta uuden auton toimituksesta ja myyjä tarkisti maahantuojalta, että ollaanko aikataulussa.
Tilauskannan mukaan auto on tuotannossa jo eli kaikki hyvin.
!5.3 kävin liikkeessä kyselemässä kuulumisia, koska olin lähdössä lomalle ja kaverini tulee hakee auton ja minä maksan välirahan netin kautta ja asia ok. Auto kuulemma tulee ajallaan. Ei tullut ei.
Tänään minulle kerrottiin, että auto tulee itseasiassa etuajassa kun on jo hangossa!!
Tilaussopparissa oleva päivämäärä on kuulemma "arvio" (23.3).
Virallinen toimitisaika onkin kuulemma 30.4. (maahantuojan mukaan)
Että tälleenkin voi asian hoitaa. Ei tarvii kuin muuttaa kaikessa hiljaisuudessa toimituspäivän uudeksi ja jättää kertomatta siitä asiasta asiakkaalle.
Asiakashan olisi voinut vaikka perua kaupan kun ei tule auto ajoissa.
Toimituspäivän muutos jälkeenpäin
15
191
Vastaukset
- pomopomopo
iik apua kauhee katastrooffi, mitä mää nytten teen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
osta vaikka mopo- l
En mun tarvii tehdä mitään kun mopokin on jo.
- sinun sopimus
Eihän se toimituspäivä voi muuttua "kuulemma" -tasolla. Sullahan se sopimuspaperi on itselläsi ja präntti löytyy siitä, siinä on sinun itse kirjoittamasi allekirjoitus eli olet sen hyväksynyt.
Etkö itse tiedä. mitä olet sopinut? Sopimuspaperi on se, joka pätee, eikä mitkään kuulemma-päivämäärät.
Voit perua kaupan kustannuksitta jos sopimuksen luovutuspäivästä myöhästytään ja vero nousee sen takia, eli sillä on oleellinen merkitys sinulle. Muussa tapauksessa olet maksumies uudelle korkeammalle verolle..- l
Tiedän mitä olen sopinut ja allekirjoittanut. Toimituspäivä 23.3.2012.
Huvittavinta tässä onkin tuon liikkeen selitykset eli kauppasopimuksen toimituspäivä on "arvio" eikä asiakkaalle tarvitse ilmoittaa uutta toimituspäivää. - J
l kirjoitti:
Tiedän mitä olen sopinut ja allekirjoittanut. Toimituspäivä 23.3.2012.
Huvittavinta tässä onkin tuon liikkeen selitykset eli kauppasopimuksen toimituspäivä on "arvio" eikä asiakkaalle tarvitse ilmoittaa uutta toimituspäivää.Kyllä nyt liike on väärässä,toimituspäivä on todellakin toimituspäivä eikä mikään arvio ja jos mennään yli siitä päivästä luulisi liike jo ennen sitä soittelevan asiakkaalle ja kertovan missä mennään.
- mitenhän on...?
J kirjoitti:
Kyllä nyt liike on väärässä,toimituspäivä on todellakin toimituspäivä eikä mikään arvio ja jos mennään yli siitä päivästä luulisi liike jo ennen sitä soittelevan asiakkaalle ja kertovan missä mennään.
Ainakin siinä autoliikkeiden käyttämässä ja kuluttaja-asiamiehen hyväksymässä tilaussopimus-lomakkeessa on otsikkona siinä kohtaa mihin toimituspäivä merkitään "Arvioitu toimitusaika".
- Niin no
mitenhän on...? kirjoitti:
Ainakin siinä autoliikkeiden käyttämässä ja kuluttaja-asiamiehen hyväksymässä tilaussopimus-lomakkeessa on otsikkona siinä kohtaa mihin toimituspäivä merkitään "Arvioitu toimitusaika".
Jos sopimuksessa on toimituspäivä ja se yllätäen muutuu arvioitu toimituspäiväksi eipä voi typerämpää sopimusta olla,ei taida muilla aloilla onnistua tälläinen sopimus.
- l
mitenhän on...? kirjoitti:
Ei minun tilaussopimuksessa lue "arvioitu toimitusaika" vaan siinä lukee ensinnäkin TOIMITUSEHDOT. TOIMITUSAIKA 23.3.2012.
Tilaussopimus on mallia 22009 autoalan keskusliitto ry - vanha lomake
l kirjoitti:
Ei minun tilaussopimuksessa lue "arvioitu toimitusaika" vaan siinä lukee ensinnäkin TOIMITUSEHDOT. TOIMITUSAIKA 23.3.2012.
Tilaussopimus on mallia 22009 autoalan keskusliitto ryNo, hyvä on. Kaikki hyvin, vai onko sulla vielä muita ongelmia?
- sitten selvää
Voit siis perua kaupan ilman mitään kustannuksia. Tai sitten maksat korkeamman autoveron. Tai neuvottelet asian uudestaan myyjän kanssa.
- lue tarkasti
Mikäli siinä kauppa/tilaussopimuksessa on todellakin TOIMITUSPÄIVÄMÄÄRÄ, olet vahvoilla, mutta jos se onkin arvioitu päivämäärä, on myyjä vahvoilla.
Siitä sopimuksesta se selviää, kumpi päivämäärä on kyseessä.- l
Sopparissa lukee TOIMITUSAIKA 23.3.2012
- asdfjdasklf
PERU KAUPPA HYVÄ IHMINEN!
- dddccc
Ei niitä kauppoja niin vain voi perua, sinulla lukee kauppasopimuken kakkososassa pienellä präntillä toimitusehdot ja sopimuksen purkuehdot.Lue ne ensin ja tule sitten tänne valittamaan.Kaikenlaisia paskahousuja niitä tänne sikiääkin.
- l
dddccc kirjoitti:
Ei niitä kauppoja niin vain voi perua, sinulla lukee kauppasopimuken kakkososassa pienellä präntillä toimitusehdot ja sopimuksen purkuehdot.Lue ne ensin ja tule sitten tänne valittamaan.Kaikenlaisia paskahousuja niitä tänne sikiääkin.
Ilmeisesti tämä viesti ei ole mulle tarkoitettu tai sitten kirjoittajalla on lukemisen ymmärtämisen vaikeus, koska en ole kirjoittanut kaupan purusta mitään.
Kakkososassa lukee suunilleen näin, "auto toimitettava sovittuna päivänä, siten annettava kohtuullinen lisäaika esim. 2viikkoa ja sen jälkeen voi purkaa kaupan mikäli autoa ei tule.
Ymmärrän ärtymyksesi jos satut olemaan autokauppias:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse934732Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133902Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2053774Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.882169Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751951Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791328- 1311224
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1611193- 531085
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä33942