apua?

poika18vlapista

Kuinkas usein soittelette tekstailette päivittäin etä-suhteessa.
minun suhteessa joka päivä jotain 20-100 viestii ja jotain 2h puhumista puhelimessa. lisäksi näemme melkein joka viikonloppu. mutta tämä ei tyttöystävälleni meinaa riittää. onko tämä normaalia? välimatkaa meillä on 100km

11

230

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etä suhe nyt

      Mielestäni ei normaalia. Tai no, hänelle varmaan mutta ei sinulle siis. Keskustelun paikka.
      Itse kirjoitellaan joka päivä maili ja kerran soitellaan viikossa jos ei nähdä.
      Virossa on puoliso tällä kertaa.

    • Etäsuhteessa myöskin

      Meillä välimatkaa noin 700 km, viestejä lähee päivittäin vajaa parisataa, puheluja pari-kolme kertaa viikossa, fbkeskusteluja päivittäin, nähdään vähintään kerran kuukaudessa. :)
      ja 7kk takana!

      • Sairasta!

        Parisataa tekstaria päivässä,eihän tuossa ole mitään järkeä..Onko mitään muuta elämää,itse kyllä ahdistuisin kuoliaaksi jos koko ajan pitäis kännyä kytätä.


    • lareli

      Pari sataa tekstaria päivässä? Kuka niin paljon edes ehtii näpyttää?

      Tulis huomattavasti halvemmaksi kun rupeaisitte käyttämään skypeä. Mullakin on poikaystäväni kanssa välimatkaa n. 700 km, puhutaan joka ilta monta tuntia Skypessä tai mesessä, mutta päivisin ei olla yhteyksissä, koska molemmilla on töitä..

      Aloittajan tyttöystävä kuulostaa hitusen takertuvalta, mutta ehkä se on teinien innostusta.... :D Minä olen 25 -vuotias ja jos poikaystäväni pommittaisi minua tuohon tapaan rupeaisin kyllä ihmettelemään..

    • Etäsuhteessa myöskin

      No en nyt tiedä onko se niin paljon.. Eihän mekkään koko ajan näpytetä, välissä vaan tulee semmosia hetkiä et molemmilla on aikaa yhtäaikaa, ja lähtee se sata viestiä tunnissa.

      Ja molemmilla sama pakettiliittymä dna.lta, ei se maksa ku jonku vajaa neljäkymppiä kuussa. Että ei se minusta paha ole..

      • Heh.,-

        Sata viestiä tunnissa,,just.


    • 5+10

      no hyi helvetti...jos mä saisin useamman ku 5 tekstaria päivässä, ja vielä joka päivä!? ... mä rupeisin pelkäämään, että sillä toisella on päässä vikaa. Ette taida töitä tehdä, opiskella taikka harrastaa? Nykyajan ihmiset...

    • MP

      Minulla ja miesystävälläni 170km välimatkaa ja näemme viikonloppuisin. Viestejä päivässä 0-5, illalla ennen nukkumaanmenoa toivotamme puhelimitse hyvät yöt ja yleensä iltaisin mesessä keskustelemme tunnin tai enemmän, riippuen mihin aikaan kummatkin koneen äärellä on vai onko ollenkaan.

      Soittoja saattaa joskus olla enemmänkin päivässä, riippuen mm siitä, että onko jotain ajankohtaista, haluaako neuvoa toiselta tms. Saatan esim itse soittaa, jos lähden ajelemaan siskolleni toiseen kaupunkiin (hands free päällä tottakai ;) ), kiva rupatella rakkaan kanssa siinä samalla että miten päivä sujui yms (mitä tekisimme jos asuisimme yhdessä ja näkisimme aina työpäivän jälkeen )

      Olemme olleet yhdessä melkein kaksi vuotta.

    • Tytt85.

      Me ollaan tässä oltu yhdessä neljä ja puoli vuotta, josta puoltoista naimisissa. Viimeisen vuoden verran mies on ollut melkeen koko ajan viikot n. 200km päässä töissä, viikonloput kotona.

      Pari kertaa päivässä soittelen miehelle kun oon töissä, kahvitauolla. On siis max. 10min puheluja ne. Ja sitten illalla vähän pidempää, joko puhelimella tai Skypessä. Tekstareita ei pahemmin lähetellä, ehkä pari viikossa, jos sitäkään.

      Onhan tää joskus perseestä, mut kaikkeen tottuu.:)

    • minävaan (:

      0-10 tekstaria/päivä. Usein tulee kuitenkin 1-2 lähetettyä :) Etäisyyttä meillä reilut 200km ja ikää pian 18vuotta.

      Noin 10kuukautta ollaan tunnettu ja yhdessä oltu siitä noin 3kk.

    • Voisiisusjasiisseli

      No huhhuh.

      Faktat: Kyllä, olen tyttö ja itselläni takana 3v etäsuhde - 300km ja rapiat päälle, 4-5h junamatkat jne. Suhde muuttui 3v jälkeen yhteenmuuttopuuhiksi ja nyt ollaan jo melkein 5-vuotias avokkipari. :)

      Asiaan:
      Onhan tuo varmaan ainakin tytön mielestä normaalia. Muistan itse silloin aikoinani nuorena tekstanneeni melkein joka minuutti jotain, mikäli ei ollut juuri sillä hetkellä mahdollisuutta tietokoneelle tai puhelulle.

      Silloin kun tietokone mahdollisuus oli - nökötin koneella melkein päivittäin ja jos se oma rakas kulta ei sitten ollutkaan juuri nyt koneella niin sehän piti tietysti soittaen tai tekstarilla heti udella että missäpä tuo kulta nyt oli?

      Sähköposti, FB, Skype... kaikki nämä tuli siinä 3v aikana hyvinkin tutuiksi. Samoin vihaiset vanhemmat, jotka maksoivat puhelinlaskuni. :) Anteeksi äiti!

      Ja mukana pyöri myös omat ystävät, jotka loukkaantuivat kun lähdinkin juhlapyhinä ja lomina yli 300km päähän yhden pojan takia, vaikka heitä olisi ollut ainakin 5 tyttöä seurana... Anteeks myös kavereille, onneks opitte kestämään meitä! :) Ja tietty hänen kaverinsa joilta riistin pelikaverin tai kahviseuran... Anteeksi teiltäkin pojat: kiitos kun annoitte toisen muuttaa tänne!
      __

      Tiivis yhteydenpito siis mielestäni osoittaa vaan toisen välittävän (kaukosuhteessa ehkä hiukan liikaakin) siitä mitä toiselle tapahtuu päivän aikana ja mitä toinen tekee. Olisi tietty halu olla osa toisen jokapäiväistä elämää mutta kun se ei nyt vain onnistu niin puhelinkin tarjoaa oivan keinon tähän, se kuitenkin on esine jota kaikki nykyään kantaa mukana päivittäin.
      ------------------------------------

      Omasta kokemuksestani oppineena annan vinkin: Kirjoittakaa pitkiä viestejä, soitelkaa pitkiä puheluita, höpötelkää pitkiä sähköposteja jne... Mutta ei joka minuutilla.

      Loppupuolella oivaltaessani tämän ja tietty suhteen vakavoituessa enemmänkin livenä tapailtuamme tajusimme että toiselle riittää tieto päivän tapahtumista mutta sen ei välttämättä ole pakko tulla heti.

      Meille (en tarkoita nyt että muidenkin pitäisi mutta vinkvink) tuli tavaksi puolessa välissä viikkoa saadut pitkät sähköpostit, joita toinen oli kirjoitellut alkuviikon aikana ja kertoi mitä oli tapahtunut. Lisäksi olimme (itse olen edelleen) pöytälaatikkorunoilijoita ja julkaisimme molemmat runoja eräällä kyseisen harrastuksen nettisivuilla. Nekin jo kertoivat paljon toisen tunteista ja sivulta myös näki koska runot oli kirjoitettu.

      Isommista/kiireellisistä uutisista/jutuista kerroimme yhä tekstarein, ikäväntunteet, hyvät yöt yms. toivotettiin tietenkin yhä.. :) ja tietty olemista helpotti yhdessä vietetyt viikonloput/lomat jne...

      Opimme harventamaan viestejä kun tajusimme ettei kumpaakaan lopulta kiinnostanut istua koneella tyhmänä tuijottamassa kameran kautta tyhjää tuolia, kun toinen kävisi syömässä tai tuijottaa puhelinta yhtä tyhmänä ja odottaa että koska toinen vastaa, vaikka olisimme tienneet että toinen ei nyt heti ehdi vastata viesteihin...
      ____

      Ja jos ja kun näitä numerolukuja nyt täällä vaihdellaan niin silloin suhteen alkuaikoina määrä oli suurinpiirtein yhtä paljon kuin välimatkan kilometrit eli reilu 300 tekstaria muutamalta päivältä. Soittamaan pyrimme yleensä kerran päivässä. (puhelujen määrää piti karsia kun ne olivat pitkiä ja nuorina sitä asiaakaan ei varsinaisesti välttämättä edes ollut ja laskut maksoi joku muu..)

      3v kohdalla yhteenmuuton merkeissä asiaa oli enemmän ja sitä jaoimme koneella, mutta molempien opiskelujen takia aikaa oli myös vähemmän: pitkiä s-posteja, mesekeskusteluja yms. Vähemmän tekstareita ja edelleen pitkiä puheluita mutta enää ehkä n. 1-3kertaa viikossa..

      Sano tytölle että hän voisi ihan rauhassa vähentää... Huomauta hienotunteisesti puhelinlaskujen suuruudesta..? Tuolla välimatkalla uskoisin että lomavierailut viikonloppujen lisäksi ei olisi vaikeaa järjestää tai ainakin siihen olisi mahdollisuus? Ehdota s-postien kirjoittelua yms.

      Ymmärrät varmaan kuitenkin toisen "omistus"halun ja voit mainitakin ymmärtäväsi että hän haluaisi olla vieressäsi kokoajan... Mutta sehän nyt jokatapauksessa ei ole toistaiseksi mahdollista. Ellette muuta yhteen?


      Ohhoh, tulipa paljon tekstiä :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe