Haluaisin oman kokemukseni perusteella varoittaa e-pillerien kaytosta. Minusta niiden sivuvaikutuksia ja jalkivaikutuksia vahatellaan kovasti, laaketeollisuushan niilla tienaa ja monesti selvatkin sivuvaikutukset laitetaan jonkin muun asian piikkiin eika suostuta myontamaan etta e-pillerit voivat olla jopa vaarallisia terveydelle. Ihan nuorillekin tytoille tyrkytetaan niita eika todellakaan kerrota mita kaikkea niista voi seurata, pitkan aikavalin vaikutuksistahan ei ole mitaan kunnon tutkittua tietoa.
Itsellani oli saannolliset kuukautiset yli kymmenen vuotta eika mitaan ongelmia niihin liittyen. Pari vuotta sitten kuitenkin erehdyin kayttamaan e-pillereita, vaikka niista akne parani ja kuukautiskivut lievittyivat, ne kuitekin aiheuttivat mielialan muutoksia ja suorastaan masennusta. Siltikaan en heti ymmartanyt lopettaa.
Yhdeksan kuukautta sitten lopetin pillerien kayton, sen jalkeen tuli parit oudot menkat ja sitten ei puoleen vuoteen mitaan! Talloin aloin toivoa kovasti vauvaa, lopulta menin laakariin ja sain kuuden paivan pillerit joilla kuukautiset kaynnistettiin uudestaan. Nyt taas nayttaa silta etteivat vielakaan ole tulossa normaalisti, toivon todellakin etta olisin raskaana mutta vaikealtahan se nayttaa taman tilanteen huomioon ottaen ettei yli puoleen vuoteen kuukautisia ja viela yhdeksan kuukautta kayton lopettamisen jalkeen on elimiston toiminta nain sekaisin. Mitaan muuta syyta ei ole loytynyt, ja kas kun etsin tietoa aiheesta niin seka Suomessa etta ulkomailla on paljon naisia joilla sama. Joillakin kestanyt jopa vuoden pari etta kierto palautuu normaaliksi ja voi tulla raskaaksi.. Kaikki katuvat etta kayttivat pillereita ja harmittelevat ns. itse aiheutettua lapsettomuutta ja yrittavat kovasti keksia keinoja milla kiertoa saisi normaaliksi ja miten tulla raskaaksi. Jotkut vaittavat ettei johdu pillereista mutta kylla on sen verran paljon aivan samankaltaisia tapauksia etta johtuu.
Laakarissa kannattaa kayda, siella voi saada apua kuukautisten kaynnistamiseen ja voidaan tehda hormonitestit. Itse menossa pian taas ellen ole tulossa raskaaksi, toivon todella etta tilanne normalisoituu enka voi muuta kuin varoittaa noista pillereista. Joillain voi tarpata heti eika tule ongelmia mutta on suuri vaara etta sitten kun haluaisi raskaaksi lopetettuaan pillerit, siina kestaa. Kannattaa lopettaa hyvissa ajoin, mielellaan samantien ja kayttaa vaikka kondomia ettei tule tallainen harmi. Itse en taatusti enaa ikina noita pillereita syo, se on varma ja kehoitan hakemaan tietoa ja miettimaan tarkasti jos niita aikoo kayttaa.
Varoitus e-pillereista
1
172
Vastaukset
- hormonimormoni
Se on totta, että nykypäivänä ehkäisypillerireseptin saa aivan liian helposti. Käyt vaan lääkärissä pintapuolisessa tarkastuksessa ja samantien lääkäri kirjoittaa puolentoistavuoden pillerit..
Itse söin pillereitä yhteensä noin seitsemän vuoden ajan, välissä oli pari pidempää taukoa. Aina kuukautiset tulivat normaalisti, mutta ilman pillereitä olo oli "kevyempi". Nyt on kulunut pari vuotta viimeisen laatan syömisestä, enkä enää aio ikinä jatkaa.
Vaikka hormonaalisia ongelmia ei ole pillereiden käytön myötä tullut, kuukautiset siis aina tulleet ajallaan, olen hyvinkin epäileväinen pitkäaikaisen käytön seurauksista. Miten voi kehon oman hormonitoiminnan noin vain sivuuttaa pillereillä? Ja miksi niitä määrätään niin helposti, kun tutkimukset osoittavat, etteivät ne olekaan niin vaarattomia kuin luullaan? Kysymyslistaa voisi jatkaa loputtomiin..
Kehotan kyllä kaikkia nuoria, tai miksei vähän varttuneempiakin, miettimään kahdesti pillereiden aloittamista. Onhan se toki lähes sata prosenttinen keino ehkäistä raskautta, mutta toki muitakin keinoja on.
Eipä miesten normaalia luonnollista hormoonitoimintaa estetä millään lääkkeillä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750