Voi herrajestas sentään!
kun Lapissa tulee pyry, varataan ajamiseen aikaa ja ajetaan automaattisesti olosuhteiden mukaan. Ei hotkyillä eikä hermoilla, vaan eletään luonnon olosuhteiden antamilla ehdoilla. eikä tule ketjukolareita.
Mutta entäs etelä-suomessa; aina, siis aina, kun tulee pyrypäivä, on kaaaaaos!!!
Voe onnetonta
pyrypäivän etelän tohelot
4
94
Vastaukset
- LPJP_Sodankylä
Onkos siellä taatan kanssa yhtään muuta autoilijoita? Onko muita liikenteessä kuin poroja?
- Nääsnillen Ville Nää
Lapissa lähtee aura-autot liikkeelle ajoissa, Tampereella vasta sitten kun lunta on vähintään 20 cm. Se on sitä säästöä Tampereen malliin, nääs! Ettei tarvitsisi kahdesti samaa reittiä ajaa...
- Vanhempi ohjastaja
Olin tuolla Tampereen pyryssä hiljattain, ja tein karvaita havaintoja pyryn seassa vellovasta liikenteestä.
Kun pyry alkoi, se ei vaikuttanut milläänn tapaa mm ajonopeuksiin.
Näytti siltä, että kiire kasvoi sitä mukaa, mitä pyrykin kasvoi.
Henkilökohtaisesti pienensin ajonopeuttani, mutta siitä seurasi se, että perääni muutaman metrin päähän liimaantui joku "parempi" ohjastaja valojaan vilkuttelemaan, viestitti kai poikkeavasta ajonopeutestani.
Ihmettelin miksi hän ei mene ohi, koska toinen kaista oli siinä vaiheessa vapaa?
Niimpä ajoinkin pian tulleelle P paikalle, jonne myöskin perässäni ajanut auto tuli.
Kuvittelin ensin, että hänkin kyllästyi huonoon keliin, mutta erehdyin pahasti.
Autostaan ulos tullut nuorehko mieshenkilö tuli autoni vierelle pyytäen minuakin ulos, mutta kun keli oli huono, niin raotin vain ikkunaa kuullakseni hänen asiansa.
Sain kuulla totuuden omasta ajostani, ja se oli että "tuollaiset tien tukot kuin minäkin olen, pitäisi saada pois liikenteestä"
Hän moitti vielä autoni kirkasta sumuvaloa autoni perässä, oli häikäissyt hänen silmiään, oli ollut vähällä tulla perääni häikäisyn takia.
Kuuntelin suuauki hänen tarinoitaan, enkä kerennyt puhua mitään, kun herra tormasi liikenteeseen.
Sulattelin lähes tunnin hänen neuvojaan, ja kun pyry näytti hellittävän suuntasin autoni nokan taas kohti pohjoista.
Ajelin sopivaksi katsomaani nopeutta, ja ihmettelin rohkeita ohittajia ja ajonopeuksia sekä etenkin turvavälejä, jotka näyttivät olevan jopa muutaman metrin luokkaa joillakin kiireisillä. kiire näytti olevan kova niin menijöillä kuin tulijoillakin, minä eeltä tyyliä.
Ei mennyt enää montaa hetkeä kun tiellä olikin jo ruuhkaa sikin sokin.
Valoja vilkkui niin, että tosiaankin oli silmät häikäistyä.
Toinen kaista oli sillä hetkellä sen verran auki, että pienellä vaatimattomalla autollani pääsin hiljaa ajaen menemään ohi.
Mikä ihmeellisintä, niin se minua jututtanut ajotaiturikin oli siinä rikkonaisten autojen seassa vähän poikittaen niin, että rekkari oli näkyvissä, olikin tuttu kilpi.
Siinä ajo opettajani pasteerasi kaulukset pystyssä, ja peukalo vääränä kuin parhaalla puusepällä, liekkö satuttanut peukalonsa perään ajossa, vai muutenko halus näytellä sitä?
Kun olen maamme kapeimmalta kohgalta kotoisin, niin en ymmärrä noista sormimerkeistä juuri mitään.
Ei muutkaan näyttäneet reakoivan asiaan.
Sen olen kuitenkin oppinut elämäni aikana reissutessani, että ajonopeuteni ja ajotyylini sovellan tilanteen mukaiseksi.
Annan tietä niin haluaville, mutta typeriä / omasta mielestään viisaita suunsoittajia koetan kiertää kaukaa.
Tästä tarinasta tulikin pitempi kuin, suunnittelin, mutta eipä tätä ole pakko lukea.
Käsittämätöntä kohellusta on tuo liikenne ollut jo kauan aikaa, ja eikun pahemmaksi menee.
V 1960 suorittamani ja saamani ajokortin, jota silloin kutsuttiin ammatti- ajokortiksi,
jolla sai ohjastaa täysperävaunullista kuorma-autoa, niin opettajani evästi minua ja muitakin kurssilaisia sanomalla. "minä opetin teille liikenteen ja auton käsittelyn alkeet, käytännön niksit teidän pitää opetella liikenteessä, ja seurata tarkkaan luonnon tapahtumia. Luonto elää omaa elämäänsä , ja teidän pitää sopeutua siihen"
Se onkin ollut hyvä neuvo elämäni aikana, jostain syystä se vai tulee mieleen määrätyissä tilanteissa.
Toinen mieliinpainuva neuvo oli siltäkin opettajalta, jolle suoritin myöhemmin bussikortin koe ajon.
Pienessä kaupugissa isolla autolla ajaessamme mainitsi opettaja että
"Kyllä se sopu tilaa antaa" hyvin on pärjätty niin isoilla kuin pienilläkin ajoneuvoilla tähän saakka, eteenpäin ei koskaan tiedä?
- kksksksksks
Syy löytyy ajotavoista, kyllä sen näkee joka kerta liikenteessä missä
se vika on. Ajotavat on monella ihan perseestä sekä toisilla taas
asenteet ja sekä että.
Kertokaa enemmin se millä asia korjaantuu, oikeasti se ratkaisu.
Ehkä pitäisi ravistella koko systeemiä uusiksi ja asioista
päättämään sellaisia joilla on munaa ja järkeä.
Mutta mutta, jos täällä äänestetään joko kokoomus valtaan tai
sitten puunhalaajia ja homoja niin taitaa mahdotonta.
Sinnikäs kirjoittelu asiasta saattaa toimia mutta media pitää valita
oikein että jos vaan täällä pari kirjotusta laittaa audi 1.8 260hv porukalle
niin ei ne mitään tajua. Enemmin kannattaa neuvoa mistä saa perseeseen
liukastevoidetta ja nättejä homokundeja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096386Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M883991L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa393335TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a72730Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6121307Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja55713- 61699
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?193698- 8695
Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47689