Seksissä ei minun mielestäni ole mitään etikettejä, joiden mukaan hommat jaetaan, kun kyse on avioliitosta. Miksi miehen tulisi olla aloitteen tekijä, tai toisaalta naisenkaan. Eikö se voi mennä ihan just niin, kun kaikille parhaiten sopii, eikä minkään kaavan mukaan. Nainen voi haluta, että mies ottaa naisen ja se on monen naisen mielestä miehen tehtävä. Juttu nyt ei vaan ole ihan niinkään, vaan mies voi ihan yhtä hyvin toivoa, että nainen olisi aloitteellisempi puoli. Kyse ei ole siitä, ettei seksi kiinnosta, vaan siitä, miten se käynnistyy. Itse olen jotenkin niin täynnä sitä, kun vaimo aina sanoo, että hänelle seksi kyllä sopii, mutta ei tee mitään sen eteen. Kun asia sitten tulee puheeksi, niin minähän se syyllinen aina lopulta olenkin, kun en tee sitä ja tätä.
Voisiko nainen mitenkään ymmärtää sitä, että mies voi tietyllä tavalla lukea naista ja miettiä, että mitä hän mahtaa haluta. Minä olen ainakin sen tyylinen, että odotan hieman vastaan tuloa, eikä aloitteellisuuskaan ole yhtään pahaksi. Miksi miehen pitää sytyttää aina nainen? Eikö se voisi olla joskus toisinkin päin, tai ainakin niin, että parit yhdessä ryhtyvät sytyttelemään toisiaan. Ei naisen tarvitse olla mitenkään päälle käyvä, tai yliseksuaalinen, mutta on kuitenkin asioita, jotka eivät kerta kaikkiaan saa minua syttymään ja ryhtymään mihinkään toimenpiteisiin naisen suhteen.
Meillä on yleensä edellytyksenä seksille se, että käymme molemmat suihkussa ja silloin kun tämä tapahtuu, on olemassa ns. edellytykset seksille. Itse käyn toki joka päivä pesulla, mutta vaimoni on hieman atooppinen, niin hän käy harvemmin. Illan kulku on suihkun jälkeen yleensä tämä. Istumme sohvalle ja avaamme telkun. Olen yleensä viltin alla ja minulla ei ole kuin pokserit jalassa. Vaimoni tulee viereen istumaan ja vaikka kello on silloin yleesä kymmenen, hän pukee itselleen päivä vaatteet päälle(farkut ym.). Tässä vaiheessa minulla tulee jo ensimmäinen turn off fiilis.
Ilta jatkuu siten niin, että katsomme uutiset ja sen jälkeen hän yleensä kertoo kaikki murheensa ja ilmoittaa lopuksi, että on ihan poikki. Itsekin olen jo aika väsynyt siinä vaiheessa, joten painelemme nukkumaan. Vaimo valittaa minulle, että minun tulisi olla aloitteellisempi, kun se on kuulemma selvästi miehen tehtävä. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että jos minun tehtäväni on valmistaa hänet syväjäästä - tulikuumaksi, on jotain pielessä. Kyllä naisenkin kuuluu olla aktiivinen ja aloitteellinen, vaikka päävastuu miehellä olisikin. Olen monesti ihan super valmis seksiin, mutta sitten vaimoni pasiivisuus saa minut täysin lukkoon.
Seksi voi joskus jäädä sitten vähemmälle ja kun siitä tulee puhetta, huomaankin yhtäkkiä, että minulla ei ole vain päävastuu, vaan koko vastuu ja olenkin hänen mielestään ihan eunukki tyyppi jne. On väärin asettaa tällaisia vaatimuksia ja paineita seksissä miehelle. Vitsittää niin, että tekisi mieli sanoa suorat sanat siitä, mitä mieltä olen hänestä. On minulla ollut ennen häntä muitakin naisia ja voin sanoa, että tyyli oli kyllä aika paljon toisenlainen, joskin voi sanoa, että oli niitä huonompiakin tapauksia. Ärsyttää kuitenkin, että itse teen hänelle kaikki hienot jutut sängyssä niin, että hän saa tosissaan nauttia menosta, mutta entäpä hän minulle? Huoh... en saa koskaan esim. suu seksiä, vaikka itse annan sitä aina ja se on kyllä iso puute minulle. Mitä varaa naisella on kettuilla seksistä, jos itse laiminlyö tiettyjä perustarpeita siinä.
Onko esileikki tarkoitettu vain miehen tehtäväksi? Minä hoidan hänet kuumaksi ja hän tuskin koskee minuun, joskaan se ei minun potensiini mitenkään vaikuta, eli peli toimii. Minulla on kuitenkin ollut sellaisiakin naisia, jotka ovat tehneet minulle sen kaiken, mitä minä teen vaimolleni, eikä heille ole ollut päällimmäisenä se, mitä itse saavat. Vaimoni suhteen olen huomannut, että hän on kiinnostunut seksissä vain siitä, mitä minä teen hänelle ja ajattelee, että siinähän se mies saa itsekin nautinnon. Niin saa, mutta ei se pidemmän päälle kiinnosta, kun huomaa, että on aina vain antamassa, eikä toinen edes mieti sitä, mitä voisi tehdä minulle.
Lopuksi vielä se, että miksi ihmeessä naiselle täytyy tehdä orgasmit? Sitä minä en aina ymmärrä. Ei sillä, että se olisi vastenmielistä, mutta joskus kieltämättä olisi kiva, jos nainen vain laukeaisi niin kuin mieskin, eli ottaisi sen oman orggunsa ilman työtä. Voin sanoa, että meidän seksi session jälkeen meikä on lievästi sanottuna puhki. Vaimo ei tule helpolla ja minähän en häntä ilman jätä, vaan huolehdin vähintään pari orggua. Ok, mutta vastaa kyllä kohtuullista urheilu suoritusta ja välillä kunto kyllä loppuu ihan totaalisesti. Siinä onkin sitten helppo pyytää parin tunnin päästä, että tee se uudestaan. Tekis mieli sanoa, että joo, tee sä vuorostas mulle ja hoida siinä samalla itteskin. Ei mutta oikeesti! Missä on ne naiset, jotka tekee miehelle niitä kivoja juttuja ja on myös antamassa. Naiset vissiin kuvittelee, että kun jalat on auki, niin oma osuus on hoidettu.
Puolin
4
161
Vastaukset
- Kanssasi
Samaa mieltä
- Cloetta...
Jos käsitin oikein, tarkoitat, että on jokaisen parin oma asia miten seksi hoituu kunhan kummatkin ovat tyytyväisiä. Olen samaa mieltä. Sinä et kuitenkaan tunnu olevan tyytyväinen ja vaimosi on. Mitä siis tehdä?
Neuvoa en osaa mutta omassa parisuhteessani seksi on toiminut vuosikymmeniä hyvin perinteisellä tavalla eli mies on huomattavasti aktiivisempi ja aloitteellisempi eikä haluakaan, että olisin se aktiivisempi osapuoli. Hän ei halua, että minä "ottaisin" hänet vaan hän haluaa olla se ottaja. Meille tämä sopii ja kumpikin saamme sen mitä haluamme ja usein enemmänkin.- AP
Olen kyllä ihan kohtalaisen tyytyväinen ja etenkin olen aika hyvin oppinut näkemään sen, mitä vaimoltani saan ja mitä en. Se tässä oikeastaan ketuttaakin minua. Minä nimittäin näen monia asioita, jotka voisivat olla toisin seksin ja fyysisen kanssa käymisen osalta, mutta en valita niistä. Mietin lähinnä, että minullakin on omat heikkouteni joissa vaimoni on minua parempi, kuten esim. verbaalinen puoli. Saan kyllä paljon positiivista palautetta vaimoltani ja minä jäykkäniska en puolestani saa välillä sanottua mitään nättiä. Mutta joo.... eli se pointti oli tämä.... minä olen hyväksynyt vaimoni ja olen ihan suht tyytyväinen, mutta samaa ei voi sanoa toisin päin. Välillä tuntuu, että minun pitäisi muuttua kuin taikaiskusta joksikin muuksi. En pidä siitä, että minua ohjaillaan ja että minulle kerrotaan, millainen minun pitäisi olla sängyssä, tai miten minun tulisi toimia seksin suhteen ylipäätän.
Se on niin, että niissä asioissa vaikuttavat luonnonlait ja ne tulisi mennä omalla painollaan. Ellen minä valita hänelle siitä, mitä minä jään omasta mielestäni paitsi, niin miksi saan kuulla jatkuvasti, millainen miehen tulee olla hänen mielestään. Olen juuri sellainen, kun olen, enkä muuksi muutu. En minäkään pidä siitä, että nainen on seksissä päälle käyvä, mutta en silti siitäkään, että hän ei tee mitään. Pärjään seksissä omasta ja varmasti vaimonikin mielestä ihan erinomaisesti, mutta ennen seksiä minäkin kaipaan hieman lämmittelyä. Ei se ole mitenkään väärin, tai ahdistavaa, jos vaimo hieman antaa vinkkiä, että mitä voitas tehä, tai pukeutuu esim. illalla siten, että siitä on helppo edetä. Olen ostanut sen seitsemäntoista yöpaitaa ja pukua hänelle, mutta hän istuu vieressäni ennen nukkumaan menoa päivä vaatteet päällä. Puheen aiheet, tekemiset, ajoitukset ym... kaikissa voi tehdä pientä esityötä, jos haluaa, eli minua tökkää se, jos miehen täytyy virittää vaimo kylmästä kuumaksi. Auttaisi hieman, jos edes vähän tuntuisi siltä, että nainen on lämmin ja juonessa mukana.
Sitten naiset heittää vaan koko vastuun miehen niskaan, että miehen se pitää tuoda ja viedä naista sata nolla. Oikeesti se ei mene avioliitossa silleen varsinkaan, kun vuodet vierivät. Elämän kiireet, tressi / paineet, väsymys ja ajan puute tuovat seksiin oman ongelmansa, eikä se mies välttämättä enää kanna naista makkariin, tai taita keittiön pöydälle jne. Se vaan ei mee silleen ja toimivassa / aktiivisessa seksi elämässä, jos sellaista haluaa, on tärkeää se, että nainen oppii tulemaan vastaan. Ellei näin tapahdu, niin turha on valittaa ja paasata, millainen miehen tulee olla. Oma asenteeni on jatkossa se, että mikäli edelleen saan kuulla, millainen miehen tulisi olla, tulen kertomaan myös sen, millainen naisen tulisi minun mielestäni olla, että mies on tyytyväinen. Esimerkkejä voi ottaa vaikka niistä entisistä suhteista, ellei muu auta ja näinhän vaimonikin on tehnyt minulle, kun on kertonut millainen miehen tulee olla.
- 68-v
Liukuva muutos.
Vuosien saatossa on suhteissamme hiljalleen tapahtunut muutos agressiivisesta ( mutta huomaavaisesta ) uroksesta vaisumpaan, enemmän ja monipuolisempia virikkeitä antavaan ja tarvitsevaan, leppoisaan mieheen.
Aikaa on ja sitä kyllä kuluukin.
Molemminpuolisen tuntemisen tärkeys korostuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928