´ Hän opetti minua ja sanoi: "Daniel, minä olen nyt lähtenyt neuvomaan sinua ymmärrykseen. Kun sinä aloit rukoilla, lähti liikkeelle sana, ja minä olen tullut ilmoittamaan sitä. Sinä olet näet otollinen. Käsitä siis se sana ja ymmärrä näky: Sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi on säädetty 70 vuosiviikkoa. Silloin jumalattomuus päättyy, synti lukitaan sinetillä, pahat teot sovitetaan, ikuinen vanhurskaus tuodaan, näky ja profeetta vahvistetaan sinetillä ja kaikkeinpyhin voidellaan.
Tiedä ja käsitä: Siitä ajasta, jolloin tuli sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, Voideltuun, Ruhtinaaseen, asti, on kuluva 7 vuosiviikkoa.
62 vuosiviikkoa, niin se rakennetaan jälleen toreineen ja vallihautoineen, mutta keskellä ahtaita aikoja. 62 vuosiviikon mentyä surmataan Voideltu, mutta ei hänen itsensä hyväksi. Kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki, mutta se itse saa loppunsa tulvassa. Loppuun asti on oleva sota: hävitys on säädetty.
Hän vahvistaa liiton monille yhden vuosiviikon aikana, ja viikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin. Hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio kohtaa hävittäjän." ´ (Dan 9:22-27)
SELITYSTÄ:
Tärkeä on huomata että on erikseen Voideltu eli Jeesus Kristus Jumalan Poikana ja Pelastajana, ja Vastustajanaan on hävityksen kauhistuksen tuova ruhtinas, joka puolessa välissä lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin.
Teurasuhri on Jeesuksen vahvistaman Uuden Liiton ehtoollinen, sillä pyhä Uhrilammas on annettu ja verensä ja lihansa antaa elämän liiton itsessään. Jumalan vuodattaessa armon ja rukouksen Hengen Jeesus vahvistaa liittonsa Israelin kahdentoistasukukunnan 144 000 kanssa ja koko Israelin kansan kanssa.
Ruokauhri on kiitosuhri Israelin Pyhälle Herralle Jeesukselle koko lunastetun Israelin kansan kautta. Tämä tapahtuu vuosiviikon alussa kun tuo 144 000 valkoisena hevosena vie iankaikkisen evankeliumin pyhä sanoman kaikille kansoille ja yksi pari eli kaksi säkkipukuista on Jerusalemissa kaiken maan Herran edessä ja tarkoittaa Ylösnoussutta Herraa Jeesusta, joka antoi Hengen vuodatuksen ja näin Uuden Liiton vahvisti Voideltuna Kuninkaana taivaan valtaistuimeltaan, totisesti.
Vuosiviikon puolessa välissä surmataan Jumalan pyhiä Jerusalemissa sinne hyökkäävän Babylonian kuninkaan toimesta ja näin lakkautetaan Pyhän Hengen uhrit. Antikristus tulee hävityksen kauhistuksen tuomaan kuvapatsaansa kautta jota vaaditaan kumarrettavaksi ja myös pedon merkki tulee kaupankäyntivälineeksi.
Jumalan pyhät voittavat maailman ja laittomuuden ihmisen kun pysyvät Jeesuksen totuudellisessa iankaikkisen evankeliumin kuuliaisuudessa. Jokainen joka Jeesusta avukseen huutaa myös saa avun ja pelastuksen ja öljyn astioihin. Toki öljyn on hyvä olla jo astioissa ennen yön saapumusta vuosiviikon puolivälissä, sillä kuin ansa saalistaa niin myös antikristus hävityksen kauhistuksen tuo Eufratista itään, kuten se on kuivannut tuolle 200 miljoonaiselle pahan armeijalle monista kansoista jihadissaan, jossa jossa tappaessa vääräuskoisia luullaan tekevän palvelusta Jumalalle mutta todellisuudessa Saa-tanalle.
Autuaat ne ihmiset, jotka Jeesuksessa syntyvät ja elävät ja kuolevat, totisesti.
Danielin iloittamana viimeinen vuosiviikko ennen Herran
26
325
Vastaukset
- filadelfi
Oikean käännöksen mukaan on;
Dan. 9:26 Ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä tuhotaan Messias, eikä hänellä ole mitään, ja tulevan hyökkääjäkansan prinssi tuhoaa kaupungin ja pyhäkön. Sen loppu on tulvassa ja loppuun asti on sotia hävityksineen."
Titus Jerusalemin ja temppelin tuhoaja kuoli luonnollisen kuoleman vuonna 81, joten tulva kuvaa jo viimeisen vuosiviikon loppuun asti sotaisan antikristuksen loppua.
Ylöstempauksen jälkeen;
Dan. 9:27:Ja hän vahvistaa liiton monien kanssa yhden vuosiviikon ajaksi, ja viikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin. Hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio kohtaa hävittäjän.
Miten on sovitettavissa jos liiton vahvistajana on ylösnoussut Kristus joka lakkauttaa tulevassa Jerusalemin temppelissä 3,5v. teurasuhrin ja ruokauhrin.
Jae selittää jo itse että hävittäjä eli antikristus on uhrimenojen lakkauttaja joka tuomitaan iankaikkiseen kärsimykseen tulikivijärveen, kirjoitusten mukaan.
Dan.8:13,14 kerrotaan 2300 pv. jokapäiväisestä uhrista ja kauhistavasta rikoksesta: sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa, Hes.42:13-. jatkuen 1000 vuotta, kuten pakanakristityt ehtoolista seurakunta-aikana näkyvänä muistona.- hävittäjä kuolee
Harmageddonissa veren noustessa hevosten kuolaimiin asti ja tulvassa tulee kuolemansa. Toki kenenkään ei kannata jäädä Herran Jeesuksen jalkojen vihan astinlaudaksi ja tämän kannattaa olla selvä kaikille.
> Miten on sovitettavissa jos liiton vahvistajana on ylösnoussut Kristus joka lakkauttaa tulevassa Jerusalemin temppelissä 3,5v. teurasuhrin ja ruokauhrin. <
Alkutekstissä ei ole pisteitä eikä pilkkuja:
"Hän [Voideltu, Kristus] vahvistaa liiton monille yhden vuosiviikon aikana, ja viikon puolivälissä hän [hävittäjä] lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin. Hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä."
Välimerkit voisi olla:
"Hän [Voideltu, Kristus] vahvistaa liiton monille yhden vuosiviikon aikana. Viikon puolivälissä hän [hävittäjä] lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin, hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä."
Septuagintakäännös, jota myös alkuseurakunta arvosti ja nähdään Uudesta Testamentista ilmoittaa tämän jakeen näin:
LXE Daniel 9:27 "And one week shall establish the covenant with many: and in the midst of the week my sacrifice and drink-offering shall be taken away: and on the temple shall be the abomination of desolations; and at the end of time an end shall be put to the desolation."
Näemme että asia tulee esille eikä anna vaikutelmaa että nämä "liiton vahvistaja" ja "uhrien lakkauttaja" olisivat sama persoona, eivätkä tietysti olekaan, sillä Jeesus antoi Uuden liiton ja Uhrin, mutta babylonian kuningas eli antikristus hyökkää Jerusalemiin ja on koonnut suuren joukon sammakon muotoisten riivajahenkien kautta, ja ovat tietysti eri henkilöt, niinkuin selvästi nähdään myös kaksi eri henkilöä jo aiemmin. Tietysti vain Jeesus voi vahvistaa uuden liiton vuodattamalla Henkensä niinkuin on kirjoitettu Hengen sateesta myös tässä paluunsa läheisyyden yhteydessä.
Eihän tietysti muutoin voitaisi iankaikkista evankeliumiakaan julistaa, jos ei olisi Hengen vuodatusta ja koska tässä paluussaan tulevat Jumalan tuomiot niin myös kaksi säkkipukuista Jerusalemissa lyövät todistajinaan maata vitsauksin ja näin Jumala rakkaudessaan tahtoo että kaikki tekisivät parannuksen ja sielunsa pelastuisivat. Valitettavasti Pahalla on paljon valtaa ihmisiin ja parannuksen sijaan voi myös tulla paatumus ja viha Jumalan pyhiä vastaan, kuten myös säkkipukuiset surmataan ja monet siitä iloitsee ja sanovat "nyt on tullut rauha ei mitään hätää" mutta eivät ymmärrä että Saa-tana taivaasta alas viskataan ja alkaa pahin 3,5 aika ennen Jeesuksen paluuta ja vastustajansa tuhoamista ja myös omilleen sen tuhatvuotisen valtakunnan alaslaskeutumista tulella poltettuun maahan, sillä tulemuksensa kirkkaus on ihmismielelle käsittämätön niinkuin kasvonsa loistavat kirkkaammin kuin aurinko kun se täydeltä terältä paistaa.
Autuaat ne, jotka tahtovat panna kaiken toivonsa Jeesuksen armoon ja totuudessa vaeltavat ja pyhittyvät Jumalan lahjavanhurskaudessa, totisesti. Hallelujah! - Kun ensimmäinen
sinetti on Jumalan iankaikkinen evankeliumi, kun Jeesus vahvistaa Uuden liiton Hengen vuodatuksessa.
Vuosiviikko on 2520 päivää eli 7 vuotta.
Toinen sinetti on babylonian kuninkaan alku ja sotii Jeesuksen pyhiä vastaan ja tekee sitä aina Jeesuksen tulemukseen asti. Tämä ajanjakso kestää 2300 päivää eli noin 6 vuotta ja 5 kuukautta. Tästä alkaa Jeesuksen Vastustajan toiminta pyhien vastustajana ja totuuden tallaajana eli maan heittäjänä:
´ Kun Karitsa avasi toisen sinetin, minä kuulin toisen olennon sanovan: "Tule!" Nyt tuli esiin toinen, tulipunainen hevonen. Sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maan päältä, että ihmiset surmaisivat toisiaan. Hänelle annettiin suuri miekka. ´ (Ilmestyskirja 6:3)
Tämä sodan tuoja on jihadin nousu vääräuskoisten tappamisessa, kuitenkin vasta vuosiviikon puolivälissä pääsee tuhoamaan säkkipukuiset Jerusalemissa ja muutkin 144 000 Jeesukselle valitut apostolit.
Jerusalem tulee olemaan pakanoiden tallattavana sen jälkimmäisen 42 kuukauden ajan eli 3,5 vuotta, kun Saa-tana on taivaasta alas viskattu ja säkkipukuiset surmattu ja ylösnousseet Herran Jeesuksen tykö.
Vuosiviikon puolessa välissä hävityksen kauhistuksessa paha myös tekee tämän:
´ Kun Karitsa avasi neljännen sinetin, minä kuulin neljännen olennon sanovan: "Tule!" Minä näin vihreän hevosen. Sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan. Heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, ja heille annettiin valta tappaa miekalla, nälällä, rutolla ja maan petojen surmaamina. ´ (Ilmestyskirja 6:7)
Shiiojen lipun väri on tumman vihreä ja jihad on tuon tuhoarmeijan liike, se samankaltainen kuin natsisaksan salamasota ja sama henkivaltakin. - Raamattu Kansalle
hävittäjä kuolee kirjoitti:
Harmageddonissa veren noustessa hevosten kuolaimiin asti ja tulvassa tulee kuolemansa. Toki kenenkään ei kannata jäädä Herran Jeesuksen jalkojen vihan astinlaudaksi ja tämän kannattaa olla selvä kaikille.
> Miten on sovitettavissa jos liiton vahvistajana on ylösnoussut Kristus joka lakkauttaa tulevassa Jerusalemin temppelissä 3,5v. teurasuhrin ja ruokauhrin. <
Alkutekstissä ei ole pisteitä eikä pilkkuja:
"Hän [Voideltu, Kristus] vahvistaa liiton monille yhden vuosiviikon aikana, ja viikon puolivälissä hän [hävittäjä] lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin. Hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä."
Välimerkit voisi olla:
"Hän [Voideltu, Kristus] vahvistaa liiton monille yhden vuosiviikon aikana. Viikon puolivälissä hän [hävittäjä] lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin, hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä."
Septuagintakäännös, jota myös alkuseurakunta arvosti ja nähdään Uudesta Testamentista ilmoittaa tämän jakeen näin:
LXE Daniel 9:27 "And one week shall establish the covenant with many: and in the midst of the week my sacrifice and drink-offering shall be taken away: and on the temple shall be the abomination of desolations; and at the end of time an end shall be put to the desolation."
Näemme että asia tulee esille eikä anna vaikutelmaa että nämä "liiton vahvistaja" ja "uhrien lakkauttaja" olisivat sama persoona, eivätkä tietysti olekaan, sillä Jeesus antoi Uuden liiton ja Uhrin, mutta babylonian kuningas eli antikristus hyökkää Jerusalemiin ja on koonnut suuren joukon sammakon muotoisten riivajahenkien kautta, ja ovat tietysti eri henkilöt, niinkuin selvästi nähdään myös kaksi eri henkilöä jo aiemmin. Tietysti vain Jeesus voi vahvistaa uuden liiton vuodattamalla Henkensä niinkuin on kirjoitettu Hengen sateesta myös tässä paluunsa läheisyyden yhteydessä.
Eihän tietysti muutoin voitaisi iankaikkista evankeliumiakaan julistaa, jos ei olisi Hengen vuodatusta ja koska tässä paluussaan tulevat Jumalan tuomiot niin myös kaksi säkkipukuista Jerusalemissa lyövät todistajinaan maata vitsauksin ja näin Jumala rakkaudessaan tahtoo että kaikki tekisivät parannuksen ja sielunsa pelastuisivat. Valitettavasti Pahalla on paljon valtaa ihmisiin ja parannuksen sijaan voi myös tulla paatumus ja viha Jumalan pyhiä vastaan, kuten myös säkkipukuiset surmataan ja monet siitä iloitsee ja sanovat "nyt on tullut rauha ei mitään hätää" mutta eivät ymmärrä että Saa-tana taivaasta alas viskataan ja alkaa pahin 3,5 aika ennen Jeesuksen paluuta ja vastustajansa tuhoamista ja myös omilleen sen tuhatvuotisen valtakunnan alaslaskeutumista tulella poltettuun maahan, sillä tulemuksensa kirkkaus on ihmismielelle käsittämätön niinkuin kasvonsa loistavat kirkkaammin kuin aurinko kun se täydeltä terältä paistaa.
Autuaat ne, jotka tahtovat panna kaiken toivonsa Jeesuksen armoon ja totuudessa vaeltavat ja pyhittyvät Jumalan lahjavanhurskaudessa, totisesti. Hallelujah!käännös on hyvä pisteiden suhteen. Daniel 9:27:
´ Hän tekee lujan liiton monien kanssa yhdeksi vuosiviikoksi. Viikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin ja hävittäjä tulee iljetyksen siivin. Tämä loppuu asta, kun säädety tuomio vuodatetaan hävittäjän yli. ´
Selitys:
"Hän tekee lujan liiton monien kanssa yhdeksi vuosiviikoksi.":
´ Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. Ja minä kuulin äänrn taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja tunt, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat. Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta. Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle, eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat. ´ (Ilmestyskirja 14)
"Viikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin ja hävittäjä tulee iljetyksen siivin."
´ Ja kun he ovat lopettaneet todistamisensa, on peto, se, joka nousee syvyydestä, käyvä sotaa heitä vastaan ja voittava heidät ja tappava heidät.´ (Ilmestyskirja 11:7)
"Tämä loppuu asta, kun säädety tuomio vuodatetaan hävittäjän yli."
´ Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä. - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! - Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon. ´ (Ilmestyskirja 16:12-16)
´ Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi. Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan, ja hän huusi suurella äänellä sille, jolla oli se terävä sirppi, sanoen: "Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet". Ja enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viinipuun hedelmät ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan. Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella, ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän. ´ (Ilmestyskirja 14:15-20)
´ Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse, ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana. Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen. Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan. Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja Herrain Herra". Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: "Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten". Ja minä näin pedon ja maan kuninkaat ja heidän sotajoukkonsa kokoontuneina sotiaksensa hevosen selässä istuvaa vastaan ja hänen sotajoukkoansa vastaan. Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa. Ja ne muut saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan; ja kaikki linnut tulivat ravituiksi heidän lihastansa. ´ (Ilmestyskirja 19:11-21) - Jumalan armosta
Raamattu Kansalle kirjoitti:
käännös on hyvä pisteiden suhteen. Daniel 9:27:
´ Hän tekee lujan liiton monien kanssa yhdeksi vuosiviikoksi. Viikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin ja hävittäjä tulee iljetyksen siivin. Tämä loppuu asta, kun säädety tuomio vuodatetaan hävittäjän yli. ´
Selitys:
"Hän tekee lujan liiton monien kanssa yhdeksi vuosiviikoksi.":
´ Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. Ja minä kuulin äänrn taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja tunt, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat. Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta. Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle, eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat. ´ (Ilmestyskirja 14)
"Viikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin ja hävittäjä tulee iljetyksen siivin."
´ Ja kun he ovat lopettaneet todistamisensa, on peto, se, joka nousee syvyydestä, käyvä sotaa heitä vastaan ja voittava heidät ja tappava heidät.´ (Ilmestyskirja 11:7)
"Tämä loppuu asta, kun säädety tuomio vuodatetaan hävittäjän yli."
´ Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä. - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! - Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon. ´ (Ilmestyskirja 16:12-16)
´ Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi. Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan, ja hän huusi suurella äänellä sille, jolla oli se terävä sirppi, sanoen: "Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet". Ja enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viinipuun hedelmät ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan. Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella, ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän. ´ (Ilmestyskirja 14:15-20)
´ Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse, ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana. Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen. Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan. Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja Herrain Herra". Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: "Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten". Ja minä näin pedon ja maan kuninkaat ja heidän sotajoukkonsa kokoontuneina sotiaksensa hevosen selässä istuvaa vastaan ja hänen sotajoukkoansa vastaan. Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa. Ja ne muut saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan; ja kaikki linnut tulivat ravituiksi heidän lihastansa. ´ (Ilmestyskirja 19:11-21)Väheksyt Jeesuksen sanoja, joka viittaa antikristusta, joka rikkoo sopimuksensa,
Matt.24:15-16 "Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa- se joka tämän lukee, se tarkatkoon- silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoon vuorille.. - ei ole mitään
Jumalan armosta kirjoitti:
Väheksyt Jeesuksen sanoja, joka viittaa antikristusta, joka rikkoo sopimuksensa,
Matt.24:15-16 "Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa- se joka tämän lukee, se tarkatkoon- silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoon vuorille..sopimusta Jumalan pyhien ja antikristuksen välillä. Antikristus hyökkää joukkoineen Jerusalemiin vuosiviikon puolivälissä. Jeesus vahvistaa Uuden Liiton sopimuksen Israelin sukukuntien jälkeläisten ja Siionin tyttären kanssa vuosiviikon alussa, toki myös pakanakansojen janoavat viisaat saavat Pyhän Hengen öljyn astioihin.
Antikristus on miekanhaavasta parantuva Babylonian kuningas ja häneen liittoutuu kymmenen kuningasta ja on Ilmestyskirjassa annetut Israelin viholliset ja Jerusalemiin hyökätessään asettaa kuvapatsaansa, jota vaaditaan kumarrettavaksi ja ne tapetaan jotka eivät siihen suostu. Samoin pedon merkki on hallintavälineenä kaupankäyntiin koko maaimassa.
Jeesuksen pyhinä saamme voiton, kun emme pedon merkkiä ota emmekä kuvaa kumarra vaan pidämme Jumalan käskyt ja todistuksen Jeesuksesta ja häneen turvaamme öljy astioissamme.
Tietysti luopuneet voivat tehdä sopimuksia antikristuksen kanssa, mutta Jeesus antaa voimansa vuosiviikon alussa vahvistaessaan liittonsa Israelille ja monille. Antikristuksen valta Jerusalemissa alkaa vasta vuosiviikon puolessa välissä vaikka jo ennen sitä sotii pyhiä vastaan muualla, kuten on toisesta sinetin avauksesta kirjoitettu, mutta vasta vuosiviikon puolessa välissä tulee se paha vihreä hevonen jota hävityksen kauhistuksessa Kuolema ja Tuonela seuraavat. - Tytär Siion
ei ole mitään kirjoitti:
sopimusta Jumalan pyhien ja antikristuksen välillä. Antikristus hyökkää joukkoineen Jerusalemiin vuosiviikon puolivälissä. Jeesus vahvistaa Uuden Liiton sopimuksen Israelin sukukuntien jälkeläisten ja Siionin tyttären kanssa vuosiviikon alussa, toki myös pakanakansojen janoavat viisaat saavat Pyhän Hengen öljyn astioihin.
Antikristus on miekanhaavasta parantuva Babylonian kuningas ja häneen liittoutuu kymmenen kuningasta ja on Ilmestyskirjassa annetut Israelin viholliset ja Jerusalemiin hyökätessään asettaa kuvapatsaansa, jota vaaditaan kumarrettavaksi ja ne tapetaan jotka eivät siihen suostu. Samoin pedon merkki on hallintavälineenä kaupankäyntiin koko maaimassa.
Jeesuksen pyhinä saamme voiton, kun emme pedon merkkiä ota emmekä kuvaa kumarra vaan pidämme Jumalan käskyt ja todistuksen Jeesuksesta ja häneen turvaamme öljy astioissamme.
Tietysti luopuneet voivat tehdä sopimuksia antikristuksen kanssa, mutta Jeesus antaa voimansa vuosiviikon alussa vahvistaessaan liittonsa Israelille ja monille. Antikristuksen valta Jerusalemissa alkaa vasta vuosiviikon puolessa välissä vaikka jo ennen sitä sotii pyhiä vastaan muualla, kuten on toisesta sinetin avauksesta kirjoitettu, mutta vasta vuosiviikon puolessa välissä tulee se paha vihreä hevonen jota hävityksen kauhistuksessa Kuolema ja Tuonela seuraavat.synnyttää poikalapsen eli sen 144 000 valitun Jeesuksen apostolien joukon oman armovalintansa kautta. (Ilm. 12)
Babylonian kuningas kerää 200 miljoonaisen petojoukon kymmenvaltioliitosta. Mitkä ovat siinä joukossa, nähdään tulevaisuudessa mutta Israelin vihollisuus on yhdistävä tekijä ja samoin Jeesuksen todistajia antikristus vihaa. - Siunataan Israelia
Tytär Siion kirjoitti:
synnyttää poikalapsen eli sen 144 000 valitun Jeesuksen apostolien joukon oman armovalintansa kautta. (Ilm. 12)
Babylonian kuningas kerää 200 miljoonaisen petojoukon kymmenvaltioliitosta. Mitkä ovat siinä joukossa, nähdään tulevaisuudessa mutta Israelin vihollisuus on yhdistävä tekijä ja samoin Jeesuksen todistajia antikristus vihaa.ja vihataan valheen isän kavalia juonia ja väkevää eksytystä!
- halebob (ei kirj.)
Tarvittiin viisaampin Danielia viisaampi selvittämään mysteeri ja Jumala lähetti Sa*tanan opastamaan Danielia, niinkuin on kirjoitettu:"viisaampi sinä oletkin kuin Daniel, ei mikään salaisuus ole sinulta pimitetty;" Hes.28:3
Sa*tana Gabrielin hahmossa kävi opastamassa Danielia, totisesti,amen.- halebob (ei kirj.)
Edellä sanomani ei suinkaan merkitse sitä että Danielin Gabrielilta saama opastus olisi valhetta, ei todellakaan. Sa*atana on myös Jumalan palvelija ja tekee juuri niinkuin Jumala käskee. Sa*tana oli Danielin henkiopas.
- pidä itseäsi
halebob (ei kirj.) kirjoitti:
Edellä sanomani ei suinkaan merkitse sitä että Danielin Gabrielilta saama opastus olisi valhetta, ei todellakaan. Sa*atana on myös Jumalan palvelija ja tekee juuri niinkuin Jumala käskee. Sa*tana oli Danielin henkiopas.
Herran Jeesuksen kurissa ja nuhteessa, äläkä antaudu esittämään valheita, sillä ovat Jeesuksen vastustajasta. Kun pysyt Raamatun totuudessa ja hyvässä armollisessa veren ja elävän veden ja Totuuden Hengen anotussa siunauksessa, saat siitä itsekin sen hyvän yltäkylläisen elämän. Älä siis potki tutkainta vastaan vaan iloitse siitä hyvästä Raamatun sanoista ja ilmoituksesta, kuinka Jeesus on sinunkin syntisi sovittanut ja tahtoo vaikuttaa hyvää armollista siunausta ja rauhaa ja itsekuria.
Herra Jeesus on hyvä, häneen turvatkaamme ja kiittäkäämme.
Vastustetaan pahaa Jeesuksen opetusken mukaan pysymällä totuudessa niin se paha pakenee valheineen, sillä ei voi kestää totuutta eikä siinä pysyä eikä sitä rakastaa. Jeesus tahtoo sinuakin hyvään siunata, sillä on hyvä Paimen, totisesti. - halebob (ei kirj.)
pidä itseäsi kirjoitti:
Herran Jeesuksen kurissa ja nuhteessa, äläkä antaudu esittämään valheita, sillä ovat Jeesuksen vastustajasta. Kun pysyt Raamatun totuudessa ja hyvässä armollisessa veren ja elävän veden ja Totuuden Hengen anotussa siunauksessa, saat siitä itsekin sen hyvän yltäkylläisen elämän. Älä siis potki tutkainta vastaan vaan iloitse siitä hyvästä Raamatun sanoista ja ilmoituksesta, kuinka Jeesus on sinunkin syntisi sovittanut ja tahtoo vaikuttaa hyvää armollista siunausta ja rauhaa ja itsekuria.
Herra Jeesus on hyvä, häneen turvatkaamme ja kiittäkäämme.
Vastustetaan pahaa Jeesuksen opetusken mukaan pysymällä totuudessa niin se paha pakenee valheineen, sillä ei voi kestää totuutta eikä siinä pysyä eikä sitä rakastaa. Jeesus tahtoo sinuakin hyvään siunata, sillä on hyvä Paimen, totisesti."pidä itsesi Herran Jeesuksen kurissa ja nuhteessa, äläkä antaudu esittämään valheita"
Onko esittämänl valhetta sen tähden ettei se sovi sinun betonoituihin käsityksiisi?
Se mitä olen kirjoittanut on niinkuin se on ajattelivatpa höppänät siitä mitä hyvänsä.
- fildelfi
Hes.26–28 on Tyyron kaupungin tuhoennustus, joka toteutui; se revittiin salmen ylipääsysillaksi tullen paljaaksi kallioksi, verkkojen kuivauspaikaksi, ennustus huipentuu Tyyron ruhtinaan vertaamiseksi Danielin viisauteen edeten suojaavan Gerubin ylpeyden kautta langennut enkeliruhtinas saatanaan.
Danielhan rukoili Jumalaa, niinpä ei Jumala lähettänyt vale Gabrelia neuvomaan.
Ilm.9:13–19 ei ole symboliolentoja, koska ei ole selitetty, vaan ne ovat samasta syvyyden kaivosta olevia kuin heinäsirkkahenget (9:1-12), kun neljä hävittäjäenkeliä päästetään vankeudestaan samalla myös saatanan 200 miljoonainen demoniratsastajat.- halebob (ei kirj.)
Nyt sinä pistele omiasi sillä eihän ilm.20:1 puhuta kaivosta mitään.
" Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa." Ilm.20:1-3
"Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.
Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;" Ilm.9:1-3
Täytyy pysyä Sanassa eikä sekoittaa siihen mielikuvitusta. - halebob (ei kirj.)
"Jumala lähettänyt vale Gabrelia neuvomaan."
Kuka on puhunut "vale Gabrielista" ? Sa atana on hebreaa ja merkitsee "vastustaja", tällä ko. vastustajalla on myös nimi, ja se nimi on; Gabriel af Markfjorden. Tämä on: "Näin sanoo Herra." - saisitpa löytää
halebob (ei kirj.) kirjoitti:
"Jumala lähettänyt vale Gabrelia neuvomaan."
Kuka on puhunut "vale Gabrielista" ? Sa atana on hebreaa ja merkitsee "vastustaja", tällä ko. vastustajalla on myös nimi, ja se nimi on; Gabriel af Markfjorden. Tämä on: "Näin sanoo Herra."sen hyvän Jeesuksen armon ja totuuden ja siinä pysyisit, sillä et voi löytää tukea tuollaisille Raamatusta.
- Gabriel on yksi
Jeesuksen Isän ja Jumalan arkkienkeleistä, yksi niistä seitsemästä. Saa-tana on ihan eri enkeli ja nimensä lienee hepreaksi "Heylel" ja kantasana tarkoittaa "ylistämistä".
Tietysti vastustavaa enkeliä kutsutaan "Saa-tanaksi" (hepr. "Satan", kreik. "Satanas" tarkoittaa "Vastustaja") ja "Per-keleeksi" (kreik. "diabolos" tarkoittaa "syyttäjä").
Myös Käärmestä on kirjoitettu ja tarkoittaa Jumalan Vastustajaa. Samoin Leviatanista on kirjoitettu Jumalan Vastustajana.
Paha etsii omaa kunniaansa eikä tahdo ylistää eikä kiittää enää Jeesusta.
Mielenkiintoista on se, että Jeesus kehottaa meitä opetuslapsinaan olemaan viekkaita kuin käärmeet ja samoin kuparikäärme oli esikuva Herrasta Jeesuksesta ristillä, sillä tehtiin synniksi, jotta syntimme sovitettaisiin hänessä. Itse Herra on Jeesus synnitön alusta loppuun ja vain hänessä on meidän vanhurskautemme ja synnittömyytemme tuomion suhteen. Vihataan syntiä ja rakastetaan Jeesusta! - filadelfi
Ilm.13:1, Huomionarvoista todeta kymmenessä sarvessa eli kuninkaassa olevat kruunut joka tarkoittaa 7v.vihanajan puolivälissä täyttä Saatanan antamaa valtaa, kun hänet on syösty ilmataivaasta demonienkeleineen maanpäälle joita ei sen alkukuvauksessa vielä ollut 12:3, muuttuen samalla Antikristuksen Kreikanmaailmanvallan vasallivaltioiksi 3,5 vuodeksi 13:12,17:16–17.
- kymmenestä sarvesta!
´ Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa. Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle. ´ (Ilm. 17:12-13)
- filadelfi
kymmenestä sarvesta! kirjoitti:
´ Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa. Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle. ´ (Ilm. 17:12-13)
"ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle. ´ (Ilm. 17:12-13)"
Kolmiyhteiselle uudistuvalle Kreikan maailmanvallalle jonka takana on syvyydestä nouseva saatanan enkeliruhtinas, johtajana Syyriasta kotoisin oleva Antikristus sekä
jäljittelee Jumalan kolminaisuutta kolmessa persoonassa; lohikäärme (Saatana), peto (Antikristus) ja väärä profeetta (epäpyhä henki) ja antikristuspedon, ihmisen 6 luku kolme kertaa: 666. - Eufrat-joen Babylon
filadelfi kirjoitti:
"ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle. ´ (Ilm. 17:12-13)"
Kolmiyhteiselle uudistuvalle Kreikan maailmanvallalle jonka takana on syvyydestä nouseva saatanan enkeliruhtinas, johtajana Syyriasta kotoisin oleva Antikristus sekä
jäljittelee Jumalan kolminaisuutta kolmessa persoonassa; lohikäärme (Saatana), peto (Antikristus) ja väärä profeetta (epäpyhä henki) ja antikristuspedon, ihmisen 6 luku kolme kertaa: 666.on sen antikristuksen kaupunki ja Bagdad on siinä lähellä nykyisellään. Jokainen voi väkivallan nähdä myös sen Saa-tanan huonona hedelmänä.
Vain Jeesus voi antaa sen hyvän elämän ja rakkauden keskuuteensa.
- Tosi on
Voih miten monimutkaista. Täällä on yksikertainen ja oikea ratkaisu Danielin vuosiviikoille:
https://docs.google.com/document/d/1g8C24bUWcQrmySzukhMNDpcXWJBwGMFDSN6_o1NsL68/edit?pli=1 - Ilmestyskirjassa on
hyvin selvään kerrottu kahdesta 3,5 vuoden jaksosta ja yhteensä seitsemän vuotta.
Ensin evankeliumi 144 000 kautta ja kaksi säkkipukuista Jerusalemissa.
Sitten antikristuksen valtakausi se jälkimmäinen 3,5 vuotta. Antikristus on Babylonian kuningas ja Nebukadnessarin seuraaja eli kuvapatsaan kultainen pää ja Jeesus tulemuksessaan osoittaa kirkkautensa ja pyhyytensä.
Autuaina Jeesuksessa saamme odottaa ja rakastaa Israelin Herraa. - Selvästi on
yhteydet Ilmestyskirjan sanomalla Danielissa ja Sakarja esitettyihin eläinhahmoissa ja myös noissa hevosten väreissä, mutta ennenkaikkea Raamatun kokonaisilmoitus on täysin selvä Babylonian kuninkaasta joka hyökkää Israelin Jerusalemiin ja sen hävityksen kauhistuksen sinne tuo kumarrettavana kuvapatsaana.
Valitettavasti valheen isän henget ahkerina ovat eksyttäneet monia erilaisissa valheellisissa tulkinnoissa, niin ettemme profetian Hengessä Jeesuksessa välttämättä osaa erottaa totuutta merestä nousevasta pedosta ja antikristuksesta siten kuin Isä tahtoo lupauksen lapsilleen sen esille tuoda.
Tietysti Jeesus Kristus riittää ja on toivomme armossaan ja totuudessaan. Emme eksy kun tunnemme Isän ilmoituksen kokonaisvaltaisesti Raamatun kautta Jumalan Hengen opettamana. - Jeesuksen opetusta
"Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä." (Luukas 21:20)
Hävityksen kauhistus on se totuudellinen merkki Herran Jeesuksen tulemuksesta taivaalta ja opetti näin:
"Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella." (Luukas 21:27)
Ei eksytä seuraamaan uskonnollisia ihmisiä vaan seurataan Jeesuksen opetuksia ja tehdään kuten kaikkia ihmisiä opettaa ja viisautta on tehdä opetuksensa mukaan.
"Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä." (Luukas 21:28)
Ensimmäistä kertaa Israelia uhkaavat monet valtakunnat sen ympärillä ja yhtä aikaa ovat hyökänneet ja Israelin pyrkineet tuhoamaan ja juuri tämä on neljännen valtakunnan erilaisuus historissa tapahtuviin Israelin valloituspyrkimyksiin nähden.
Israel joutuu sotimaan kahdella rintamalla kuten on Egyptin ja Syyrian välissä siinä kolmantena ja vasta Jeesuksen tullessa sen Uuden Jerusalemin alas laskeutuminen ja antikristuksen hyökkäävän sotajoukon tuhoaminen saa aikaan sen totuudelisen rauhan ja vasta tuhat vuotisen valtakunnan lopulla jälleen vapautetaan se Saa-tana sieltä alhaalta villitsemään kansoja Jeesusta ja kaupunkiaan vastaan, kuten selvästi on edeltä ilmoitettu.
Autuaina saamme kilvoitella rehdin ja hyvän uskon ja rakkauden täyteisen elämän Herran Jeesuksen opetuslapsena. Monessa kohdin itsekukin olemme väärässä mutta Jumalan armo ja totuus ja pitkämielisyys tämänkin kestävät, kuten myös me itse vanhempina ymmärrämme lastemme moninaista toimintaa, toki vaihtelevaa myös, ja tärkeää on rukoilla Jumalan armoa ja varjellusta ja hyvää hengellistä myös heidän elämäänsä. Herra Jeesus on hyvä paimen, amen, halleluja! - ---
---
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1024867Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143962Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2133886Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371354
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1701353En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531145