Miksi huumekauppiaita ei saada kuriin? Halutaanko edes?
Huumeiden käyttö on lisääntynyt 2000-luvulla valtavasti. Huumeet tuhoaa yhä useamman suomalaisen elämän. Ne aiheuttavat paljon terveyshaittoja ja lisäävät rikosten määrää.
Huumebisneksessä liikkuvat suuret rahat. Huolimatta viranomaisten käytössä olevista resursseista ja teknisistä apukeinoista, ei kaupantekoa ja salakuljetusta saada loppumaan. Voidaankin kysyä, että yritetäänkö huumeita edes pysäyttää vai saako joku osansa huumerahoista, kun antaa homman jatkua? Onko viranomaisten tehtävä suojata yhteiskuntaa vai ainoastaan pelata tietyn mafian kilpailijat pois markkinoilta?
Kuka johtaa suomalaista huumekauppaa?
10
94
Vastaukset
- obi wan kenolotto
Aika kansainvälistä toimintaa tuo.Kevään romanit tuovat tietysti uusia huumeita suomeen.
- selityksenmakua
Seli seli. Aika kaukaa haettua. Tuskin uusia tekijöitä päästetään markkinoille kun satojen miljoonien bisnes on omissa käsissä? Pelkästään kilpailijatko pelataan ulos markkinoilta?
- Jääman
Helvetin Enkelit, Bandidos, Cannonball ja United Brotherhood ovat merkittävimmät huumekauppiaat Suomessa ja näitä jengejä saadaan siis kiittää huumeiden maahantuonnista ja myynnistä Suomessa.
- taitaapi
olla muitakin melko vaikutus valtaisia tahoja
- Jääman
taitaapi kirjoitti:
olla muitakin melko vaikutus valtaisia tahoja
Tarkoitatko kenties Venäjän ja Viron mafioita.
- jedinpaluu
Taitaa liittyä samaan aiheeseen se totuus ettei mainitsemiasi järjestöjä saada lopetettua kaikista rikoksista huolimatta. Lainpykälät kyllä olisi mutta ilmeisesti laki ei koske kaikkia eikä sitä välttämättä noudata kaikki lainvartijatkaan.
- korkeitaan näin
En usko että nämä tuo niitä maahan korkeitaan velalliset muulit tuo ne tai jokin ylempitaho järjestänyt tuonin.
- 48237
Eipä viranomaisilla ole enään säästösyistä resursseja juuri mihinkään,totta kai se näkyy.
Kun noita budjetteja tehdään,siellä on niin paljon turhaa,minkä voisi hyvin laittaa turvallisuuteen,mutta ei niin ei.Ehkä siitä sitten tietyt tahot hyötyy,ei kai tossa muuten mitään tolkkua ole.- vai-miten-on
Mitä puuttuu? Resursseja vai tahtoa? Resursseja vai rehellisyyttä? Pienet henkilömäärät, sitä pienempi sisäpiiri ja vähemmän silmäpareja seuraamassa. Mutta eihän Suomessa ole korruptiota, ei ei ei ei ei. No ei ole!
- Näin minä luulen
80 luvulla turkilaiset hoiti bisnekset suomalaisille välittäjille moni niistä keräs hyvä omaisuuden ja moni ravintola oli vaan rahanpesu paikka.
Nykyään taitaa olla venäläiset näissä pääjehut ja virolaiset hoitaa asian suomeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181