Eroa, kun... Älä eroa, kun....

boxi

Eroa, kun
1) Puolisosi on alkoholisti. Hae oma turvallinen elämä.
2)Puolisosi on rikollinen. Häivy turvaan.
3) Puolisosi on krooninen pettäjä.

Älä eroa, kun
1) Toinen on vähän tylsä, Lue uusperheet ja eronneet palstaa, ja mieti, käykö kateeksi. Ei käy.
2) Tapahtuu satunnainen syrjähyppy. Setvi asia läpi. Älä anna kenenkään muun voittaa.
3) Rakastut toiseen. Lue taas palstaa uusperheistä ja eronneista ja mieti, miten paljon käy kateeksi. Ei taaskaan käy.

5

255

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaiken se kestää?

Hyviä pointteja. Nykyisin erotaan ihan liian helpolla, mutta mitä tahansa ei kuitenkaan tarvitse kestää. Kaikki tekevät virheitä, myös avioliitossa, mutta liian helpolla ei kannata antaa periksi.

• fdnewo

Muuten olen samaa mieltä, mutta minä eroaisin jo sillon kun toinen satunnaisesti pettää. Niin eroaisi miehenikin minusta. Onneksi tähän päivään mennessä tuollaista tarvetta ei ole kummallekkaan tullut, ja jos tulisikin, ei meistä kumpikaan näkisi varmasti omassa suhteessa enää mitään kiinni pitämisen arvoista.

Tässä ei oikeastaan ole ongelmaa, koska molemmat tiedämme pettämisen seuraukset, ja jos toinen pettää, hän tekee itse samalla päätöksen erosta. Ei kenenkään tarvi käydä läpi sellaista tuskaa ja itsetunnon laskua, vain avioliiton vuoksi. Eikä kukaan mielestäni voi sanoa, että tuollainen teko pitäisi antaa anteeksi, ja pettäjälle uusi mahdollisuus (vaikka jotku niin tekevätkin, ja saattavat jopa saada sitä kautta vielä entistä paremman suhteen). Mutta pettäminen on henkistä väkivaltaa, ja sen vuoksi todellakin on "lupa" erota, oli kyseessä satunnainen tapaus, tai sitten pitempi suhde.

Muuten hyviä pointteja mielestäni kaikki. Rakastumisen termin vaihtaisin kyllä ihastumiseen.

Kannattaa myös muistaa, ettei toisten ihmisten suhdetta voi ikinä täysin ymmärtää ulkopuolinen, näin ollen, ei todellakaan voi sanoa olisiko joillakin ollut aihetta erota vai ei. Jos jotkut eroavat, niin aika harvoin tekevät sen heppoisista syistä. Useimmat ovat purreet hammasta jo vuosikymmeniä.

Mieluummin peräänkuuluttaisin kumppanin valinnan ja parisuhteen huollon tärkeyttä. Jos niitä eroja halutaa ehkäistä ja samalla oikeasti lisätä ihmisten onnellisuutta.

• Itsekään en

huolisi pettävää miestä.
        Mieheni on saanut uskollisen vaimon ja olen oikeutettu siihen myös itse.
        Eli välittömästi olisi mies ulkoruokinnassa enkä lähtisi edes keskustelemaan mistään liiton jatkamisesta. Onneksi mieheni on samaa mieltä asiasta ja yhtä lailla minulla olisi kengän kuva perceessä jos pettäisin.

• Cloetta...

Hienoa!

Täysin samaa mieltä. Harmi, että usein erotaan, silloin kun varsinaista syytä ei ole ja silloin ei erota kun pitäisi, varsinkin jos perheessä on alkoholismia tai väkivaltaa, josta myös lapset kärsivät.

• Hexa

Tällaiset jutut antaa toivoa parempaan. Päädyimme vaimon kanssa asumuseroon ja nyt puolin ja toisin tuskaillaan/kipuillaan yhteenpalaamisesta. Kaikki periaatteessa kunnossa, mutta vaimo sanoi, että ei ole tunteita minua kohtaan. Pieniä lapsiakin on. Haluaisin vain herätä tästä painajaisesta. Yhtään kohtaa "Eroa, kun" osiosta ei löydy.

Tällain perheellisenä sanoisin, että kaikkensa tulisi tehdä, että yhdessä pysytään. Eipä ne ongelmat (sikälimikäli ne tunnistaa) ole lopulta niin suuria, etteikö kaksi aikuista ihmistä pysty ne selvittämään. On vain onnelinen siitä mitä on, eikä kuvittele olevansa onnellinen "sitten kun" asenteella.

Hieno veto ap:lta!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      165
      2581
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2387
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1082
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      849
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      727
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      727
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      701
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      668
    Aihe