Eroa, kun
1) Puolisosi on alkoholisti. Hae oma turvallinen elämä.
2)Puolisosi on rikollinen. Häivy turvaan.
3) Puolisosi on krooninen pettäjä.
Älä eroa, kun
1) Toinen on vähän tylsä, Lue uusperheet ja eronneet palstaa, ja mieti, käykö kateeksi. Ei käy.
2) Tapahtuu satunnainen syrjähyppy. Setvi asia läpi. Älä anna kenenkään muun voittaa.
3) Rakastut toiseen. Lue taas palstaa uusperheistä ja eronneista ja mieti, miten paljon käy kateeksi. Ei taaskaan käy.
Eroa, kun... Älä eroa, kun....
5
254
Vastaukset
- Kaiken se kestää?
Hyviä pointteja. Nykyisin erotaan ihan liian helpolla, mutta mitä tahansa ei kuitenkaan tarvitse kestää. Kaikki tekevät virheitä, myös avioliitossa, mutta liian helpolla ei kannata antaa periksi.
- fdnewo
Muuten olen samaa mieltä, mutta minä eroaisin jo sillon kun toinen satunnaisesti pettää. Niin eroaisi miehenikin minusta. Onneksi tähän päivään mennessä tuollaista tarvetta ei ole kummallekkaan tullut, ja jos tulisikin, ei meistä kumpikaan näkisi varmasti omassa suhteessa enää mitään kiinni pitämisen arvoista.
Tässä ei oikeastaan ole ongelmaa, koska molemmat tiedämme pettämisen seuraukset, ja jos toinen pettää, hän tekee itse samalla päätöksen erosta. Ei kenenkään tarvi käydä läpi sellaista tuskaa ja itsetunnon laskua, vain avioliiton vuoksi. Eikä kukaan mielestäni voi sanoa, että tuollainen teko pitäisi antaa anteeksi, ja pettäjälle uusi mahdollisuus (vaikka jotku niin tekevätkin, ja saattavat jopa saada sitä kautta vielä entistä paremman suhteen). Mutta pettäminen on henkistä väkivaltaa, ja sen vuoksi todellakin on "lupa" erota, oli kyseessä satunnainen tapaus, tai sitten pitempi suhde.
Muuten hyviä pointteja mielestäni kaikki. Rakastumisen termin vaihtaisin kyllä ihastumiseen.
Kannattaa myös muistaa, ettei toisten ihmisten suhdetta voi ikinä täysin ymmärtää ulkopuolinen, näin ollen, ei todellakaan voi sanoa olisiko joillakin ollut aihetta erota vai ei. Jos jotkut eroavat, niin aika harvoin tekevät sen heppoisista syistä. Useimmat ovat purreet hammasta jo vuosikymmeniä.
Mieluummin peräänkuuluttaisin kumppanin valinnan ja parisuhteen huollon tärkeyttä. Jos niitä eroja halutaa ehkäistä ja samalla oikeasti lisätä ihmisten onnellisuutta.- Itsekään en
huolisi pettävää miestä.
Mieheni on saanut uskollisen vaimon ja olen oikeutettu siihen myös itse.
Eli välittömästi olisi mies ulkoruokinnassa enkä lähtisi edes keskustelemaan mistään liiton jatkamisesta. Onneksi mieheni on samaa mieltä asiasta ja yhtä lailla minulla olisi kengän kuva perceessä jos pettäisin.
- Cloetta...
Hienoa!
Täysin samaa mieltä. Harmi, että usein erotaan, silloin kun varsinaista syytä ei ole ja silloin ei erota kun pitäisi, varsinkin jos perheessä on alkoholismia tai väkivaltaa, josta myös lapset kärsivät. - Hexa
Tällaiset jutut antaa toivoa parempaan. Päädyimme vaimon kanssa asumuseroon ja nyt puolin ja toisin tuskaillaan/kipuillaan yhteenpalaamisesta. Kaikki periaatteessa kunnossa, mutta vaimo sanoi, että ei ole tunteita minua kohtaan. Pieniä lapsiakin on. Haluaisin vain herätä tästä painajaisesta. Yhtään kohtaa "Eroa, kun" osiosta ei löydy.
Tällain perheellisenä sanoisin, että kaikkensa tulisi tehdä, että yhdessä pysytään. Eipä ne ongelmat (sikälimikäli ne tunnistaa) ole lopulta niin suuria, etteikö kaksi aikuista ihmistä pysty ne selvittämään. On vain onnelinen siitä mitä on, eikä kuvittele olevansa onnellinen "sitten kun" asenteella.
Hieno veto ap:lta!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724204Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963627Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363339- 512880
- 402358
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182349Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222082- 231696
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141537Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321526