Roolijako ongelma muille?

Nainen 89

Olenko ainoa nainen joka haluaa olla kotirouva?
Olen siis 22 vuotias ja menossa naimisiin tänä kesänä, mieheni on 26 vuotias ja olemme seurustelleet 2 vuotta, tiesin melkein heti tavattuamme että hän on se oikea, meillä vain kaikki sopi yhteen heti. Meillä ei ole koskaan ollut riitoja siivouksesta tai rahasta jotka näyttävät olevan palstalla suurimpia ongelmia parisuhteissa. Meillä hommat toimivat niin että minä, joka tienaan huomattavasti vähemmän hoidan kotityöt kokonaan, minä siivoan, pyykkään ja kokkaan kaiken. Ja minusta näin on hyvä.

Minusta on oikeasti mukavaa valmistaa miehelle aamiainen ja evästä töihin, laittaa ruoka valmiiksi kun hän tulee kotiin ja muutenkin mielyttää häntä kaikin mahdollisin tavoin.

Mies taas puolestaan tekee kunnon uraa ja maksaa kaikki kulumme kuten vuokran ja laskut. Hän puolestaan hemmottelee minua viemällä minua ostoksille ja matkoille ja on muutenkin erittäin romanttinen ja saattaa tuoda kukkia joskus montakin kertaa viikossa.

Minusta elämämme on siis suorastaan täydellistä tällä tavoin.
Ainoa ongelmamme on muiden suhtautuminen suhteeseemme. Ystäviemme ja perheeni mielestä minä olen ALISTETTU ja LUOVUN omasta urastani!? Siis en kertakaikkiaan ymmärrä että miksi meidän suhteemme kuuluu kellekkään muulle? Mieheni ei minua pakottanut siivoamaan ja kokkaamaan vaan edelleen itse tarjoutuu ja yrittää auttaa, mutta minusta on mukavaa huolehtia hänestä ja tehdä hänen olonsa mukavaksi. Ja mitä uraani tulee niin olen aina ollut sitä sorttia että teen mitä vain työtä kunhan laskut tulee hoidettua eli ura ei nyt koskaan ole oikeasti ollut mikään suuri asia sydämessä.

Miksi siis muille tämä on niin vaikea asia?
Minua usein kiusallaan verrataan tuontivaimoihin ja kotiorjiin joka on minusta oikeasti todella loukkaavaa. Tuntuu että jos ei halua olla itsenäinen "kaikki ostetaan/hoidetaan puoliksi" nainen, niin sitten on pakko olla alistettu ja hyväksikäytetty miehen orja.

4

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 89

      postasin vahongossa väärälle palstalle sori.

      • vastaus;

        Sopii tännekin. Sen takia menet opiskelemaan ja töihin, ettei eläke tyhjästä kerry ja kun ukkos vaihtaa nuorempaan, olet tyhjän päällä. Otan osaa. Neuvon sinua myös vaatimaan aikanaan oman osasi omaisuudesta, vaikka se nyt näyttääkin menevän yksin miehen nimiin. En edes luullut , että tuollaisia naisia on ihan oikeasti enää olemassa. Siis suomalaisissa naisissa. Orjat onkin eri asia.


    • Kateellista puhetta

      Hei kuulehan.

      Jos miehesi pitää sinusta noin hyvää huolta ja sinä olet tilanteeseen tyytyväinen ja onnellinen niin mitä se haittaa vaikka muut arvostelee? Te tiedätte itse mitenkä asia on ja piste.

      Mutta kunhan vanhenet niin huomaat kyllä tuon eläke asian, se ei valitettavasti kerry kotirouvana olosta. Jos taas olet varma että tuleva mniehesi pitää sinusta huolta silloinkin olet 60 vuotias ja naiseus muista vain, niin sillloin hän on todellinen vanhankansan Mies joita ei enää oikein löydy. Tosin, ei löydy sinunlaisiakaan, mutta se ei ole missään nimessä huono asia. Jos olette valinneet tuon yhdessä, sopineet käytännön asioista yms (kuten eläke) niin olkaa onnellisia noin ja tehkää toistenne elämästä ruusutarha.

      Älä siis välitä mitä muut sanovat. Ehkäpä he ovatkin vain katellisia?

      Mutta muista että nuo asiat _tarvitsee_sopia etukäteen. Myöhemmin on turha vikistä jos ei ole asiaa sovittu.

      Itse olen hieman tuon kaltainen, tosin itselläni se menee ehdottomasti siihen että Mies on Mies ja nainen ja nainen. Mutta siitä lisää ehkä joskus.

      Tsemppiä!

      • näin meilläkin on

        Myös minä olen ja minut on kasvatettu hoivaamaan ja huolehtimaan, mutta OMAN eläkkeen takia teen myös ansiotyötä. Ja sen takia myös MINUN nimeni näkyy omistusasuntopapereissa jne. Olen liikaa nähnyt ja kuullut niistä reppanavaimoista, joille ei 30 yhteisen vuoden jälkeen jää mitään käteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe