Sattuu ja kovaa, tää on aivan sanattoman surullista ja tyhjää.
Siskoni teki itsemurhan kuukausi takaperin, ottamalla yliannostuksen lääkkeitä ja leikkaamalla valtimot auki, mä en tiedä mistä se oli oppinu noin kamalan ja raa'an tavan riistää henkensä. En tiedä miten asiaa pitäisi käsitellä, tuntuu et olisin maailman huonoin isosisko. Mun vanhemmat romahti kummatkin, itkevät vaan kokoajan ja tuskin jaksaa ottaa surupahoitteluja vastaan. Tuntuu tosi pahalta.
Siskoni oli 13-vuotias, iloinen ja päältäpäin onnellinen yläaste ikäinen tyttö. Kertos mulle aina kaiken, lohdutin sitä aina kun sillä oli paha olla.
Mut mä en nähny vaan tarpeeks syvälle sen pieneen päähän. Mä en ymmärrä miksei se sanonu mulle yhtään mitään, vaan piti pahan olon sisällään ja jakso kantaa kamalaa taakkaa harteillaan ihan yksin.
Suomessa on joku tosi pahasti pielessä, tää ei ole mikään hyvinvointivaltio.
Mun siskosta ei pidetty huolta, sitä annettiin kiusata ja hakata, sitä ei autettu koska apua ei edes tarjottu.
Tän ei pitäny mennä näin.. Me suunniteltiin kesää kahestaan, miten mä lähen sen kanssa Helsinkiin ja riehutaan koko yö, miten me muutetaan joskus yhdessä asumaan, miten me selvitetään tää koko pska joskus ja pidetään yhtä. Nyt on tulevaisuus tuhkattu ja siskoni haudattu, mutta ikävä tää kamala vaan pysyy.
Musta tuntuu, etten jaksa nähdä päivääkään ilman mun siskoa. Mä oon niin surullinen ja väsynyt.
Onko joku muu kokenut saman kauheuden ja olisi valmis auttamaan?
Kiitän.
Rest in peace Oona, rakkain tulet aina olemaan, ikävää en koskaan tule unohtamaan. Lennä rauhassa siellä missä oletkaan, sua en koskaan halua kadottaa. Mustaan maahan sinut haudattiin, pääsit takaisin Jumalan syliin.
Joka ilta mietin sinua, toivon että olet ikuisesti osa minua.
Nuoren siskon itsemurha
25
4842
Vastaukset
- rip äiti
sait mut itkemään ja ajattelemaan. oot tosi hyvä kirjottamaan.
nyt aloin miettimään mun omaa siskoa, joka on samanikäinen, onnellinen ja iloinen.
en voi edes kuvitella sun kipua ja kaipuuta, en voi muuta sanoa kuin pärjäilemisiä!
kun kuolemasta on kulunut aikaa, muistot on kultaa voin luvata sen! - umpikanttura
Oliko lääkäri määrännyt sille siskolle niitä lääkkeitä? Mitä lääkkeitä ne olivat? Jos hän oli saanut ne virallisesti itselleen, sehän oli merkki siitä, että jotain oli hänen suhteensa pielessä.
No, joka tapauksessa, usein on niin, että itsemurhaa suunnitteleva näyttää ulos päin onnellisen ja tasapainoisen kuoren, ja elämänsä viime päivinä jopa ylionnellisen.
Lue Anna-Leena Härkösen kirja Loppuun käsitelty. Se on koskettava kertomus siitä, miltä tuntuu siskon itsemurhan jälkeen.
Iso Hali ja voimia sulle - Voimia sinulle.
Otan osaa. Voimia ja Siunausta sinulle ja koko perheelle.Itselläni on samanikäinen tytär. Niin monella nuorella on nykyään vaikeaa.Ei voi ymmärtää miten heitä auttaisi.
- jk
vai niin
- JonesHenry
Olen pahoillani! Lupasin etten konsultoi itsemurhaan toisia ihmisiä surevissa viesteissä. Päädyin kuitenkin rikomaan lupaukseni koska unohdin sen. Inhimillinen virhe.
Itsemurhakonsultoinia ei kuitenkaan ole erikseen kriminalisoitu Suomen laissa. Tässä lausunto aiheesta Oikeusministeri Johannes Koskiselta;
"Itsemurhaan avustamisesta ei rikoslaissa ole erityisiä säännöksiä. Rikosoikeuden yleisten oppien perusteella avustajan rankaiseminen avunannosta tai yllytyksestä edellyttäisi rangaistavaa päätekoa. Itsemurha ei ole rangaistava teko. Oikeuskirjallisuudessa on kuitenkin katsottu mahdolliseksi, että itsemurhassa avustanut tai siihen yllyttänyt voitaisiin saattaa rikosoikeudelliseen vastuuseen välillisenä tekijänä tilanteissa, joissa itsemurhan tehnyt ei esimerkiksi psyykkisistä syistä olisi ymmärtänyt tekonsa merkitystä. Myös jos avustajalla olisi asemansa perusteella erityinen velvollisuus estää seuraus, vastuun on joskus katsottu voivan seurata laiminlyöntisäännösten perusteella.
Itsemurhassa avustamisen nimenomainen kriminalisointi saattaisi johtaa vaikeisiin tulkintaongelmiin mahdollisen avunantajan tai yllyttäjän toimien ja myötävaikutuksen arvioimisessa. Se myös muuttaisi itsemurhan tutkinnan kuolinsyyntutkinnasta rikostutkinnaksi. Kriminalisointi edellyttäisi itsemurhatapauksissa lähiomaisten tai muun lähipiirin kuulustelua mahdollisten osallisten selvittämiseksi. Uhrin lähipiiri saattaisi kokea tutkinnan syyllistävänä, ja se olisi heille henkisesti raskasta muutoinkin vaikeassa elämäntilanteessa. Erityissäännöksen aiheuttamat haitat saattaisivat siten valtaosassa itsemurhatapauksia olla suuremmat kuin mahdollisesti saavutettavat hyödyt."
Helsingissä 8 päivänä maaliskuuta 2005
Oikeusministeri Johannes Koskinen
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_80_2005_p.shtml
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/110696-yle-palkkamurhan-saa-tilata-ilman-rangaistusta-suomessa
http://www.om.fi/Etusivu/Ajankohtaista/Uutiset/1302673952797- JonesHenry
Raamatussa itsemurhaa ei myöskään erikseen määritellä synniksi, eikä siitä julisteta mitään rangaistusta. Jeesus määrittellee tappamisen Raamatussa nimen omaan HENKISEKSI tappamiseksi, eli siis kiusaamiseksi!
"Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja siinä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi.
Tarjoa vastapuolellesi sovintoa jo silloin, kun vielä olet hänen kanssaan matkalla oikeuteen. Muuten hän saattaa luovuttaa sinut tuomarille ja tuomari vartijalle, ja niin sinut teljetään vankilaan. Usko minua: sieltä sinä et pääse, ennen kuin olet maksanut kaiken viimeistä kolikkoa myöten."
Matt..5:21-26
Aihe on yhä ajankohtainen!
http://yle.fi/alueet/hame/2012/03/enkeli-elisan_kohtalo_pysayttaa_-_koulukiusattu_teinitytto_paatyi_itsemurhaan_3369643.html - JonesHenry
Itsemurhakonsultointi on epäilemättä pikkuisen "radikaali" tapa "herätellä" keskustelua. Ensinnäkin, se ei ole laitonta. Se ei erikseen mielestäni riko mitään Raamatun käskyä. Sillä kuitenkin otetaan kantaa ajankohtaiseen aiheeseen, shokataan ja herätellään myös sitä keskustelua. Suomessa on tapana hieman vaieta asiat kuoliaaksi ja toivoa, että erillaiset "poikkeavat" menisivät jonnekin kauas pois ja tekisivät itsemurhan. Yleensähän heidän suljetaan erillaisiin laitoksiin odottamaan kuolemaa.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194727920066/artikkeli/laitoksen vanki han ei ole rikollinen silti hanen vapautensa on viety.html
Minulla on tästä itselläni jonkinverran kokemusta. Pois silmistä, pois mielestä, ja tilalle uusi värillinen posetiivari apina.
Itsemurhakonsultoiti on epäilemättä provosoiva tapa vaikuttaa yhteiskunnassa, jossa eri tavalla "poikkeavien" toivotaan olevan hiljaa tai menemään jonnekin kauas pois tekemään hiljaa se itsari.
Tavalla tai toisella muutos on tulossa. Mutta on väärin, että se tapahtuu tällaisella hinnalla! - gdhajshdik
JonesHenry kirjoitti:
Itsemurhakonsultointi on epäilemättä pikkuisen "radikaali" tapa "herätellä" keskustelua. Ensinnäkin, se ei ole laitonta. Se ei erikseen mielestäni riko mitään Raamatun käskyä. Sillä kuitenkin otetaan kantaa ajankohtaiseen aiheeseen, shokataan ja herätellään myös sitä keskustelua. Suomessa on tapana hieman vaieta asiat kuoliaaksi ja toivoa, että erillaiset "poikkeavat" menisivät jonnekin kauas pois ja tekisivät itsemurhan. Yleensähän heidän suljetaan erillaisiin laitoksiin odottamaan kuolemaa.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194727920066/artikkeli/laitoksen vanki han ei ole rikollinen silti hanen vapautensa on viety.html
Minulla on tästä itselläni jonkinverran kokemusta. Pois silmistä, pois mielestä, ja tilalle uusi värillinen posetiivari apina.
Itsemurhakonsultoiti on epäilemättä provosoiva tapa vaikuttaa yhteiskunnassa, jossa eri tavalla "poikkeavien" toivotaan olevan hiljaa tai menemään jonnekin kauas pois tekemään hiljaa se itsari.
Tavalla tai toisella muutos on tulossa. Mutta on väärin, että se tapahtuu tällaisella hinnalla!Teitpä nyt pahasti hallaa omalle asiallesi JonesHenry.
Laittamalla tuollaisia tähän teini-ikäisen aloittamaan ketjuun, jossa hän suree siskoaan, osoitat, että sinulta on suhteellisuude- ja todellisuudenntaju mennyt.
Nyt kukaan ei usko puheitasi, vaan pitää sinua viurahtaneena hölmönä. - siskonsamenettänyt
JonesHenry kirjoitti:
Tavalla tai toisella muutos on tulossa. Mutta on väärin, että se tapahtuu tällaisella hinnalla!voi v;ttu, että tommoset pаskiaiset saa elää, mutta mun siskoni menetti nuoren elämänsä!
- JonesHenry
siskonsamenettänyt kirjoitti:
voi v;ttu, että tommoset pаskiaiset saa elää, mutta mun siskoni menetti nuoren elämänsä!
Siskosi kuoli varsin väkivaltaisella tavalla.
Hän varmaan koki olevansa vanki, eikä nähnyt mitään muuta tietä ulos.
Jos hän ei olisi koennut olevansa vanki, hän ehkä olisi harkinnut tekoaan enemmän. Ihmiset käyttäytyvät impulssiivisesti kun kokevat tilanteen olevan absoluuttisen toivoton, vailla ulospääsyä.
Myös monet aikuiset kättäytyvät aivan samalla lailla impulssiivisesti. He vahingoittavat tuolloin usein myös kanssaihmisiään.
Väitän että impulssiivisia itsemurhia tapahtuisi huomattavasti vähemmän, jos ihmisillä olisi jonkinlainen kontrolli omaan elämäänsä. Kontrollin menetys omassa elämässä luo katkeruutta, kapinan halua ja lopulta juuri sen suhteellisuuden menetystä joka ainakin osittain ajoi nuoren siskosi itsemurhaan. Usein myös lääkkeet liittyvät asiaan.
Tähän päivään asti itsemurhatekniikat ovat liittyneet itsensä mielettömään vahingoittamiseen lääkkeillä ja teräaseilla. Ne eivät kuitenkaan ole olleet tehokkaita. Ne ovat usein vain johtaneet itse alkuperäisen tilanteen pahenemiseen.
Ongelman taustalla usein on se seikka, että samat säännöt koskevat kaikkia. Riippumatta iästä tai sukupuolesta. Jos kukaan ei tiedä tekniikkaa, kukaan ei osaa käyttää sitä elämäntilanteesta riippumatta. Tai sitten kaikki tietävät tekniikan ja osaavat käyttää sitä.
Toistaiseksi Suomessa ei ole mitään lakeja itsemurhassa tai itsemurhassa avustamisesta. Suomessa ei myöskään ole olemassa mitään yleisiä käytäntöjä. Lääkärit eivät toistaiseksi tarjoa reseptejä kenellekään Sveitsin malliin.
Raamatussahan murha määritellään nimen omaan henkiseksi murhaksi, eli juuri sitä kiusaamista mitä siskosi ilmeisesti sai kokea.
Koen, että hänellä olisi pitänyt olla joku rauhallisempi tie ulos, koska hän ilmeisesti oli jo kuollut henkisesti. Suomessahan tuollaiset tapaukset pitäisi vetää suoraan kotikuoluun, mutta kun se on täällä niin harvinaista.
Siskosi kuolema oli hyvin väkivaltainen. Tämä viittaa siihen, että hän oli valmis kiraimellisesti MIHIN VAIN päästäkseen ulos! Jos hänellä olisi ollut rauhallisempi mutta samalla myös varmempi tie ulos, hän olisi aivan loppumetreillä saattanut pysähtyä miettimään onko tämä sittenkin oikea vaihtoehto, tai mitä hän todella haluaa? Lääkkeet vittaavat siihen, että hän teon yhteydessä saattoi myös olla voimakkaassa psykoosissa.
On ilmeistä, ettei näitä itsemurhia saada ehkäistyä välineitä takavarikoimalla, koska ne tullaan suorittamaan tarvittaessa vaikka kylpyammeeseen hukuttautumalla lääketokkurassa. Kun ihmisen elämään tuodaan elämänhallintaa, itsetuhoisuus vähenee. Tämä on FAKTA! - Sofia-
JonesHenry kirjoitti:
Jos hän ei olisi koennut olevansa vanki, hän ehkä olisi harkinnut tekoaan enemmän. Ihmiset käyttäytyvät impulssiivisesti kun kokevat tilanteen olevan absoluuttisen toivoton, vailla ulospääsyä.
Myös monet aikuiset kättäytyvät aivan samalla lailla impulssiivisesti. He vahingoittavat tuolloin usein myös kanssaihmisiään.
Väitän että impulssiivisia itsemurhia tapahtuisi huomattavasti vähemmän, jos ihmisillä olisi jonkinlainen kontrolli omaan elämäänsä. Kontrollin menetys omassa elämässä luo katkeruutta, kapinan halua ja lopulta juuri sen suhteellisuuden menetystä joka ainakin osittain ajoi nuoren siskosi itsemurhaan. Usein myös lääkkeet liittyvät asiaan.
Tähän päivään asti itsemurhatekniikat ovat liittyneet itsensä mielettömään vahingoittamiseen lääkkeillä ja teräaseilla. Ne eivät kuitenkaan ole olleet tehokkaita. Ne ovat usein vain johtaneet itse alkuperäisen tilanteen pahenemiseen.
Ongelman taustalla usein on se seikka, että samat säännöt koskevat kaikkia. Riippumatta iästä tai sukupuolesta. Jos kukaan ei tiedä tekniikkaa, kukaan ei osaa käyttää sitä elämäntilanteesta riippumatta. Tai sitten kaikki tietävät tekniikan ja osaavat käyttää sitä.
Toistaiseksi Suomessa ei ole mitään lakeja itsemurhassa tai itsemurhassa avustamisesta. Suomessa ei myöskään ole olemassa mitään yleisiä käytäntöjä. Lääkärit eivät toistaiseksi tarjoa reseptejä kenellekään Sveitsin malliin.
Raamatussahan murha määritellään nimen omaan henkiseksi murhaksi, eli juuri sitä kiusaamista mitä siskosi ilmeisesti sai kokea.
Koen, että hänellä olisi pitänyt olla joku rauhallisempi tie ulos, koska hän ilmeisesti oli jo kuollut henkisesti. Suomessahan tuollaiset tapaukset pitäisi vetää suoraan kotikuoluun, mutta kun se on täällä niin harvinaista.
Siskosi kuolema oli hyvin väkivaltainen. Tämä viittaa siihen, että hän oli valmis kiraimellisesti MIHIN VAIN päästäkseen ulos! Jos hänellä olisi ollut rauhallisempi mutta samalla myös varmempi tie ulos, hän olisi aivan loppumetreillä saattanut pysähtyä miettimään onko tämä sittenkin oikea vaihtoehto, tai mitä hän todella haluaa? Lääkkeet vittaavat siihen, että hän teon yhteydessä saattoi myös olla voimakkaassa psykoosissa.
On ilmeistä, ettei näitä itsemurhia saada ehkäistyä välineitä takavarikoimalla, koska ne tullaan suorittamaan tarvittaessa vaikka kylpyammeeseen hukuttautumalla lääketokkurassa. Kun ihmisen elämään tuodaan elämänhallintaa, itsetuhoisuus vähenee. Tämä on FAKTA!Mikä sun ongelma JonesHenry on? Täällä on nuori tyttö menettänyt siskonsa raalla tavalla, ja suree sitä erittäin voimakkaasti. Eikö sulla ole minkäänlaista tilanteentajua, kun tulet tähän keskusteluun esittämään keinoja "helppoon" itsemurhaan?
Tämän keskustelun löytää myös googlesta hakemalla "itsemurha lääkkeillä", joten tänne saattavat eksyä myös erittäin epätoivoiset henkilöt. Haluatko sä todella auttaa ihmistä tappamaan itsensä? Sehän on MURHASSA avustamista, sä olet silloin syyllinen murhaan ja osaksi myös itse murhaaja. Aivan sama onko se tapahtunut kasvotusten vai helpommin täällä netissä anonyyminä. Toivon todella että mietit omaa käyttäytymistäsi ja kirjoitteluasi täällä netin anonyymissä maailmassa todella tarkasti jatkossa.
Ja sinulle joka olet menettänyt siskosi: syvät pahoittelut ja osanotto. Olet rukouksissani - Voi elämä
JonesHenry kirjoitti:
On ilmeistä, ettei näitä itsemurhia saada ehkäistyä välineitä takavarikoimalla, koska ne tullaan suorittamaan tarvittaessa vaikka kylpyammeeseen hukuttautumalla lääketokkurassa. Kun ihmisen elämään tuodaan elämänhallintaa, itsetuhoisuus vähenee. Tämä on FAKTA!Jälkikäteen lisätty etukäteen luettava huomautus: poistakaa kirosanafiltteri käytöstä tätä lukiessanne, menee muuten maku.
Haista nyt jo vittu senkin psykopaatti, en sanoisi kovin terveeksi julistella palstoilla keinoja tehdä helppoja itsemurhia. Tai voi kai se olla tarpeellista, mutta vinksahtanutta silti, jos aloittaja aikoo hakata päätään seinään kunnes kuolee, jolloin on hyvä auttaa terveellisempään itsemurhaan.
Mutta vittu suremistopiciin tulet ehdottelemaan hyviä tapoja kuinka tappaa itsensä?
Siis sehän on ihan tervettä että menee paahtimen kanssa kylpyammeeseen ja voit täällä antaa vinkkejä kuinka se sujuu helpoiten, sehän on FAKTA!
Ja syy miksi vastaan topiciin näin myöhään, on, että oma siskoni veti tänään kaikki omistamansa lääkkeet, onneksi mummoni soitti ambulanssin ajoissa. Paloniemessä nyt. - JonesHenry
Voi elämä kirjoitti:
Jälkikäteen lisätty etukäteen luettava huomautus: poistakaa kirosanafiltteri käytöstä tätä lukiessanne, menee muuten maku.
Haista nyt jo vittu senkin psykopaatti, en sanoisi kovin terveeksi julistella palstoilla keinoja tehdä helppoja itsemurhia. Tai voi kai se olla tarpeellista, mutta vinksahtanutta silti, jos aloittaja aikoo hakata päätään seinään kunnes kuolee, jolloin on hyvä auttaa terveellisempään itsemurhaan.
Mutta vittu suremistopiciin tulet ehdottelemaan hyviä tapoja kuinka tappaa itsensä?
Siis sehän on ihan tervettä että menee paahtimen kanssa kylpyammeeseen ja voit täällä antaa vinkkejä kuinka se sujuu helpoiten, sehän on FAKTA!
Ja syy miksi vastaan topiciin näin myöhään, on, että oma siskoni veti tänään kaikki omistamansa lääkkeet, onneksi mummoni soitti ambulanssin ajoissa. Paloniemessä nyt.No ainakaan se ei riko Suomen lakia!
http://www.hs.fi/juttusarja/nakokulmat/artikkeli/Suomi kieltää eutanasian mutta ei itsemurhassa avustamista/1329104180598
- Keissa
Syvä osanottoni. Sinä sinä olit varmasti Oonalle parahin isosisko. Teit ihan sen mitä pitkin hänen rinnallaan. On luonnollista että tuntuu, että jotenkin olisi voinut enemmän auttaa. Ei ole sinun syysi että hän piti salaisuutensa.
Itsekkin monesti mietin, että jotkain on pielessä, kun niin monella nuorella on paha olla ja koulussa kiusataan. KIusaajilla on myös paha olla, juuri siksi he kiusaavat.
Te rakstitte perheenä Oonaa. Näin vain piti käymään. Emme saa vastsuta kaikkiin kysymyksiin täällä alhaalla.
Uskotaan ja luotetaan että Oonalla on nyt hyvä olla. Hän saa selvät rauhassa Taivaallisen Isän sylissä ja ruusutarhassa kuunnellen paratiisilintusten laulua.
Lapsi hän vielä oli. Ei varmaan edes ymmärtänyt, mitä elmä on.
Voimia ja lohtua teille kaikílle! - onnettomuus
OOnan siskolle!
Voi sinua, pidä itsestäsi huolta. On surullista että 13-vuotias tekee tällaisen ratkaisun. Itsekin olet murrosikäinen ja se tekee omat temppunsa meihin ihmisiin.
käy kriisikeskuksessa, pyydä puheapua. Meillä kävi jälkipuintiryhmä heti seuraavana päivänä kun meidän onnettomuus tapahtui. Siihen osallistui koko perhe, lapsia myöten. Antoivat neuvoja mihin voi soittaa. Kriisikeskus soitti omatoimisesti sitä seuraavana päivänä ja sovittiin ajat millon mennään. Ota tuki vastaan. Tuskaa ja ikävää en voi poistaa mutta tiedän miltä sinusta tuntuu.- Mikä tää
Jones on tällä palstalla? Eikö se tajua, että aloittaja on menettänyt kuukausi sitten siskonsa!!!!!!!!!! Ja tää maraton "asiantuntija" paasaa minkä kerkeää sekopäisiä juttujaan!!!!!!!!!!!! EI VOI OLLA TOTTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!LOPETA!!!!!!!!!!!!EI TUOTA TYYPPIÄ KESTÄ!!!!!!!!!!!:((((((((((((!!!!!!!!!!
- komppaansua
Mikä tää kirjoitti:
Jones on tällä palstalla? Eikö se tajua, että aloittaja on menettänyt kuukausi sitten siskonsa!!!!!!!!!! Ja tää maraton "asiantuntija" paasaa minkä kerkeää sekopäisiä juttujaan!!!!!!!!!!!! EI VOI OLLA TOTTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!LOPETA!!!!!!!!!!!!EI TUOTA TYYPPIÄ KESTÄ!!!!!!!!!!!:((((((((((((!!!!!!!!!!
komppaan. Mutta tyyppi tekee hallaa vain itselleen. Ei tuolla tavalla ajeta edes hyvää asiaa!
Sympatiat sulle siskonsa menettänyt. Jaksamista ja haleja - Häiriköt pos
Mikä tää kirjoitti:
Laittakaa kaikki häirintäviest itästä Jonejsesta. Ihme härikkö.
- Tyttären äiti
Otan suuresti osaa. Oman tyttäreni menetin 15 vuotta sitten itsemurhan kautta.
Ikävä on ja pysyy, mikään ei sitä koskaan poista. Ajan myötä olen oppinut hymyilemään ja muistelemaan rakasta lastani positiivisesti. Suru iskee aina iltaisin ja heikkoina aikoina toivon vain tytärtäni takaisin.
Itsemurhasta ei koskaan pääse yli, sen kanssa voi silti oppia elämään!
Sure aikasi, pian uusi sivu elämästäsi avautuu ja voit alkaa muistelemaan hyviä asioita siskossasi.
Suuret halaukset ja osanotot sinne ! - samankohtalonkokenut
Otan syvästi osaa suruusi
- nainenn---
Osanottoni, oot hieno ja rakas ihminen
- siskotonmyös
Otan osaa suruusi. Tulevaisuus on muuttunut siinä silmänräpäyksessä, kun siskosi kuoli. Menetin myös siskoni, jonka kuvittelin olevan rinnallani aina vanhuuteen saakka, toisin kävi. Tuntuu että olen aivan eri ihminen nyt. Suru on vielä suuri ja käsittämätön, mutta ymmärrän myös että minun on elettevä nyt omaa elämääni vieläkin paremmin ihan siskoni kunniaksi, ettei hänen kuolemansa vedä sinua elämättömään elämään.
Siskosi sai liikaa taakkoja kannettavakseen liian nuorena ja joskus aikuiset ovat sokeita. Olen niin kovin pahoillani. Halaus. - Sterbehilfe
Älä sure. Siskosi on nyt paljon paremmassa paikassa. Itse aion tehdä saman syystä että syytä ei ole. Haluan vain pois end of story. Elä elämäsi niin täysillä kuin voit, ja voimia teille.
- Samantilanteenkojenut
Ymmärrän tunteesi tietyllä tavalla minun veljeni kuoli kolme vuotta sitten ja olen pahoillani sinun puolestasi miten jakselet nyt?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p646205Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813856Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242841- 232380
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452272Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621863Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61709Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy851322- 341281
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201266