Mahtaako tämmöinen työpaikkailmoitus olla ihan pykälien mukainen? Voisiko esim. maahanmuuttaja hakea tätä paikkaa, vaikka osaisi suomea ja ruotsia?
http://aarresaari.net/jobboard/messages/47098.html
Työpaikka ruotsinkieliselle?
8
275
Vastaukset
- syrjintää
Vaikuttaa epäilyttävältä. Eikö Helsingin kaupunki ole nimenomaan halunnut suosia maahanmuuttajia työhönotossa? Valintaperuste "ruotsinkielinen" ei ole ihan linjassa tämän kanssa, koska se rajaa maahanmuuttajat pois.
- 228w
Det finns invandrare som är svenskspråkiga.
- pakkoruotsinet
Asia johtuu todennäköisesti siitä, etteivät suomenkieliset osaa riittävän hyvin ruotsia. Taas yksi todiste pakkoruotsin turhuudesta. Suomenkielistä niin suuri osa ei halua oppia ruotsia, että kun työtehtävässä ihan oikeasti käytännössä tarvitaan ruotsia, pitääkin alkaa etsiä ruotsinkielistä, eli kaksikielistä, työntekijää.
Pakkoruotsi ei tuota ruotsin osaajia, mutta sehän ei olekaan pakkoruotsin tarkoitus, vaan tarkoitus on vain vittuilla suomenkielisille.- syrjintää
Itse ainakin ymmärrän ruotsinkielinen-sanan niin, että se tarkoittaa äidinkieleltään ruotsinkielistä. Miksi hommaan, jossa tarvitaan SEKÄ suomen ETTÄ ruotsin sujuvaa taitoa, etsitään nimenomaan äidinkieleltään ruotsinkielistä? Tämä ei vaikuta ihan päivänvaloa kestävältä rekrytoinnilta.
Esim. Ruotsiin nuorena muuttanut suomenkielinen saattaa puhua täydellistä ruotsia, mutta ei hän silti ole ruotsinkielinen. - älypersu..
syrjintää kirjoitti:
Itse ainakin ymmärrän ruotsinkielinen-sanan niin, että se tarkoittaa äidinkieleltään ruotsinkielistä. Miksi hommaan, jossa tarvitaan SEKÄ suomen ETTÄ ruotsin sujuvaa taitoa, etsitään nimenomaan äidinkieleltään ruotsinkielistä? Tämä ei vaikuta ihan päivänvaloa kestävältä rekrytoinnilta.
Esim. Ruotsiin nuorena muuttanut suomenkielinen saattaa puhua täydellistä ruotsia, mutta ei hän silti ole ruotsinkielinen.Itse ainakin ymmärrän ruotsinkielinen-sanan niin, että
Juuri näin, ymmärryksesi on hieman vajavaista!
- pakkorako..
Ilmoitus on ihan ok! Amispersut älkööt vaivautuko!
- Samma på svenska
Näinhän se käy. Kiintiöiden kautta näitä "osaajia" tulee pilvin pimein hakemaan hyväpalkkaisia hommia. Ja kun "osaa" ruotsia, niin työpaikka on selvä.
- hohhoijaa...
Niin, niin.......sossu hoitaa persut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724294Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003740Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363429- 513010
- 402498
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182429Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222202- 231836
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141625Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331612