Vieroitus Opamoxista...kuinka kauan?

Tired_of_my_life

Olen syönyt Opamox 15mg jo yli puolen vuoden ajan ahdistukseen ja nyt edessä pakollinen lopetus,sillä toleranssi ko,lääkkeeseen mennyt liian suureksi. Alussa riitti hyvin 2x 15mg tablettia kerralla/viikossa mutta nyt niitä pitäisi olla jopa 7 päivässä,että auttaisivat yhtä hyvin!
Lopetin lääkkeen kaksi päivää sitten 3x15 mg päivässä ja ahdistunut olo ollut päällä siitä lähtien ja vielä kaksi kertaa pahempana,kuin ennen tätä! Toisena lääkkeenä on Ketipinor 25mg,jonka annostusta olen joutunut vastaavasti nostamaan,että saisin esim,nukutuksi.
Ei paljon apua! Olisin halunnut vaihtaa esim,Temestaan,mutta silloin tuloksena myös riippuvaisuus siihenkin. Bentsot kun auttavat huomattavasti paremmin edes pari tuntia,kuin mikään Ketipinor!
enkä haluaisi aloittaa mitään Venlafax tai Mirta lääkitystä,sillä niistä eroon pääseminen jopa vaikeampaa,kuin näistä!

3

1025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääsiäislammas

Kerralla lopetit Opamoxin? Pikkuhiljaa tietenkin, hei! Mä olen 7 vuoden aikana käyny läpi kaikki muut Suomessa markkinoilla olevat bentsot paitsi Halcionin (triatsolaami). Kyllä se toleranssi tietenkin nousee, mutta ite olen pystynyt pitämään kohtuuden rajoissa.
      Mulla ei bentsot ole koskaan aiheuttanut viekkareita vaikka ollut yli 1/2 vuotta täysin ilman. Valitettavasti toisille tulee kovat viekkarit vähästä, toisille -ihmeellistä kyllä- ei mitään oireita.
      Olen käynyt Ketipinorin ja lukuisat muutkin lääkkeet ohessa läpi, mulla ei oikein mikään tahdo auttaa. Viimeksi olen käyttänyt Dormicumia pienen määrän jännitykseen ja ahdistuskohtauksiin.
      Lyrica auttaa monella ahdistukseen, mutta se on kallis lääke ja isoilla annoksilla saattaa aiehuttaa monella koviakin vieroitusoireita. Saattaisi silti sinulle toimia tarvittaessa otettavana tai lyhyenä kuurina.
      Toisaalta, vaihda yksinkertaisesti bentsoa ja muista pitää viikossa välipäiviä. Vaikkapa pieni määrä Rivatrilia on toiminut loistavasti useilla, myös itselläni. Ei aiheuta "nousua", vaan toimii tasaisesti ja pitkään.

• lääkäri määrää

Ei tuota saa lopettaa ilman lääkärin valvontaa lukee jo ohjeissa.Jos itse lopettaa tuosta vain voi käydä ihan miten vain.

• ex-bentsouser

Ei oparit onneksi ole kaikkein vahvimpia bentsoja, eli niistä pääsee kyllä eroon kohtuu helposti. Ite kans söin melkein 2v. 1-2 15mg ja lopetin seinään. Ahdistusta helpotti kuitenkin mun oma mielialalääke mirtatsapiini 15mg. Olen aiemmin syönyt vaikka mitä bentsoja kuten xanor,diapam,tenox, ja vaihtelevilla annoksilla. Ja voin kertoa et xanor on ehdottomasti pahin bentso päästä eroon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      228
      3945
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      139
      1418
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      126
      925
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      909
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      288
      759
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      757
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      736
    Aihe