En löydä au pair perhettä ja perheet eivät vastaa viesteihini...

tyttöööööööö

Olen epätoivoinen. Olen laittanut moniin perheisiin aupair worldissa viestiä, mutta ikinä ei vastata takaisin. Kerron aina viestissä itsestäni ja että olen kiinnostunut heidän perheistään. Onko hyvin kasvatetun tytön oikeasta näin vaikeata löytää perhettä? Haluaisin myös mielelläni perheen missä jompi kumpi vanhempi olisi suomenkielinen. Mistähän mahtaisi löytyä? :)

19

1649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samassa veneessä

Millaisilla hakukriteereillä etsit perhettä? Mistä maasta? Haluatko jollekin tietylle alueelle? Kuinka monta/minkä ikäisiä lapsia saa olla? Mitä nirsompi olet, sitä vaikeampi perhettä on löytää. Mieti, voitko jotenkin laajentaa aluetta tai hakea mahdollisesti ei-suomalaiseen perheeseen. Tarkastele myös profiiliasi. Onko siellä mitään paranneltavaa?

Tuohon suomalaisen perheen löytymiseen en osaa vastata, kun en ole itse ikinä suomalaiseen perheeseen halunnut.

Tottahan se on, että kilpailu on kovaa. Esimerkiksi Australiaan hakee tällä hetkellä n. 5100 aupairia ja perheitä on suomalaiselle aupairille tarjolla n. 360 eli hakijoita on n. 14 yhtä perhettä kohti. Britanniaan vastaavat luvut ovat 12800/570 eli 22 hakijaa/perhe. Toki noita lukuja ei nyt ihan suoraan voi verrata, mutta ne antavat hyvin osviittaa siitä, kuinka kovaa kilpailu oikeasti on.

On todella ärsyttävää, jos perhe ei viitsi vastata hakemukseen mitään. Toisaalta myös ymmärrän heitä. Jos hakemuksia on tullut 50-400, kaikkiin ei välttämättä jaksa vastata... Suurin osa perheistä hoitaa aupairin etsimisen vapaa-aikaanaan: työpäivän jälkeen, kun lapset ovat nukkumassa tai viikonloppuisin.

Tämän viestin tarkoitus ei ole mitenkään lytätä aupair-haaveitasi, vaan näyttää, että sinnikkyyttä tarvitaan, ja samalla saada sinut pohtimaan, voitko jotenkin parantaa hakustrategiaasi. Tähän mennässä kaikki kaverini, jotka ovat ovat halunneet lähteä au paireiksi, ovat sen myös tehneet. Itse aion lähteä au pairiksi uudelleen ja etsin juuri perhettä Australiasta, joten voin hyvin kuvitella, miltä sinusta tuntuu. Usko, että sopiva perhe löytyy kyllä, jos vain jaksat etsiä ja nähdä vaivaa sen eteen! Ilman työtä se ei onnistu. Tsemppiä! :D

• jepss

Sama juttu! Oon laittanu aupair worldissa viestiä varmaan 40 perheelle ja aika harva viitsii vastata takaisin. Jos vastaus tulee niin au pair on jo löydetty. Että näin. Mutta eiköhän sen perheen sieltä löydä, kannattaisi kuitenkin miettiä myös ei-suomalaista perhettä.:)

• kummallista

tämä vasta hassua! tiedän suomalaisen perheen englannissa jotka ovat etsineet au pairia kuumeisesti viimeiset pari kuukautta mutta ketään ei tahdo kiinnostaa?

• aupairiksi1

haluaisikko linkittää mistä tän perheen löytää :)

• hjgfjf

Olisin myös kiinnostunut tuosta perheestä

• kummallista
    • hjsuser

greataupair.com on palon enemman perheita. Rekisteroitykaa sinne:)

• Tiedot pois

greataupairiin kun rekisteröidyt niin et saa ikinä tietojasi pois sieltä, en kannata. Nim. kokemusta on.

• Arvotselija.

Ulkonäkösi on ehkä liian huono?

• abedul
    • Hostmum

Jos viela etsit ja Lontoo kiinnostaa niin ota yhtytta:
      [email protected]

P.S. Mulla on myos samanlaisia kokemuksia mutta toisin pain - suomalaisilta au paireilta ei juuri saa vastausta...

• suomiauppari89

Heippa!

Ei tosiaan kannata lannistua. Itse olen ollut aupair worldissa vasta muutaman kuukauden ja laittanut itse oma-aloitteisesti viestiä ehkä n.8 perheelle ja saanut perheiltä oma-aloitteisesti viestejä n. 15 kappaletta. Yleensä nämä perheiden lähettämät viestit ovat olleet saksalaisilta/ruotsalaisilta perheiltä joiden profiilissa oletetaan aupairin puhuvan sujuvaa saksaa/ruotsia. Omassa profiilissani lukee basic skills saksa ja ruotsi joten en itse yleensä ole noista kiinnostunut.

Laitoin itse yhdelle aussiperheelle viestiä ja sain viestiä takaisin jossa he kertoivat olevansa todella kiinnostuneita ja pyysivät minua lähettämään heille s.postia jotta voitaisiin sopia skypeaika yms. Laitoin sähköpostia noin 1,5 kk sitten ja en ole vieläkään saanut vastausta. Perheet saavat niin paljon hakemuksia että valitettavasti kaikki eivät ehdi/jaksa nähdä vaivaa ilmoittaa myös niille, jotka eivät perheen kriteerejä täysin täytä.

Itse olen ainakin siis oppinut että ei kannata harmistua jos vastausta ei kuulu ja puskea täysillä vain eteenpäin. Välillä törmää sellaisiin perheisiin joihin todella toivoisi pääsevänsä ja tietysti se harmittaa jos vastausta ei kuulukaan. Upeita perheitä kuitenkin löytyy paljon joten varmasti joku vielä natsaa. Tsemppiä! :)

• 21bxlap

Ehdottomasti ei kannata luopua toivosta. Itselleni meinasi käydä huonosti erään aussi perheen kanssa ja aloin epäilemään jo että he olisivat unohtaneet olemassa oloni...

Laitoin heille siis viestiä aupair-worldissä kun heillä ei ollut tullut kuin muutama viesti. Sitten seuraavan kerran kun tarkastin, he olivat saaneet viestejä reippaasti yli 150 ja tässä välissä muistuttelin olemassa olostani pienellä "hei, miten menee, ohhoh, aika monta ilmoitusta olette saaneet heh heh"-viestillä senkin takia että yritin luoda mahollisimman epä"stalkkaan teitä 24/7, tungen nyt viestejä teille kokoajan" fiiliksen... Sitten kirjeenvaihto jatkui parempana ja kun sain kuulla että tekevät päätöksensä pääsiäisin aikaan, annoin heille sen viikon periaatteessa "omaa aikaa"eli en ottanut yhteyttä tms. Sitten kun katsoin että skypessa satuimme samaan aikaan, kysyin että kuinkas pyhät olivat menneet ja perheen äiti kertoi että he olivat valinneet minut.

Eli, kannattaa muistutella itsestään muutaman kerran, kyllä he huomaavat kuka ei ole laiskana lahnana liikenteessä vaan ihan tositarkoituksella.

• luckyaupair1990

Ja tosiaan kannattaa panostaa siihen profiilitekstiinkin jonkun verran, jotta jää mieleen ja perhe saa sinusta oikeanlaisen kuvan. Ja paljon kuvia on aina plussaa.

Itsehän löysin perheeni laittamalla lapun paikallisen pikkukioskin seinälle - ja tämä perhe on todella,todella hyvä. Tosin taidat asua Suomessa, joten tämä mahdollisuus poissulkeutuu;-)

• aloittaja93

Olen jo löytänyt itselleni ihanan perheen :)

• MaailmalleMeen

Onko joku tuolla yllä sähköpostiaan esille laittaneista perheistä vielä vailla au pairia? Täällä olisi 21 v. tyttö, joka haluaisi lähteä Iso-Britanniaan elo-syyskuussa, jos en pääse tänä vuonna kouluun. Parhaiten pystyisin huolehtimaan 3-16 vuotiasta lapsista, koska taaperoista ei ole monen vuoden tauon jälkeen kokemusta. Viestiä voi laittaa tulemaan: [email protected]

• perhe Sveitsistä

Moi!
      On niin paljon perheitä, jotka etsii ja niin vähän tyttöjä tarjolla et suosittelisin tarkistamaan sun profiilin. Eli, näin perheen näkökulmasta: Kuva pitäis olla, oletko laittanut aloittamisajankohdan oikein profiiliin, pitäisi kertoa oleellisista asioista kuten lastenhoitokokemuksesta, sujuuko kotityöt ja mitkä, ruuanlaittotaito, mitä odottaa au pair ajalta, mitä harrastaa vapaa-ajallaan ym. Moni tyttö laittaa kuvan, joka ei sovi "työhakemukseen", kirjoittaa liian paljon esim omasta perheestään tai lemmikeistään muttei mainitse mitään minkä takia perheen mielestä juuri se tyttö olisi hyvä hoitamaan heidän lapsiaan.
      Terveisin,
      Au Pair Worldista suomalais-ranskalainen perhe Pilloud, Sveitsistä
      Me etsimme parhaillaan au pairia ja mielellään voit ottaa yhteyttä!

• Ninni728

Heippa! Jos olet kiinnostunut lahteen au pairiksi Floridaan hoitamaan 2-vuotiasta tytartamme, ota minuun yhteytta: [email protected]. Olen suomalainen ja mieheni amerikkalainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      48
      3682
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3585
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3361
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      79
      3174
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2969
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2458
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2255
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      97
      2132
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1989
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1979
    Aihe