LandCruiser Hj61

toyotahj

On tuo hj vain uskomaton auto kun tarkemmin ajattelee.. Omistuksessa on vm89 hj61 ml530tkm ja käsittämätön määrä alkuperäistä osaa on autossa edelleen paikoillaan.. Vaihdettuja osia on esim Kytkin. Jarrupalat/kengät. Öljyjä/muita nesteitä. kymeniä polttimoita.Akkuja. Useita rengas sarjoja joitain etu-akselin niveliä katsastuksien yhteydessä. En heti keksi yhtäkään yhtä varmatoimista autoa. Joka ikinen aamu on Hj:llä töihin lähdetty ja joka ikinen ilta tultu takaisin ilman ongelmia reilun 15 vuoden aikana jonka olen auton omistanut. Oma käsitykseni on että aika harva auton valmistaja on ikinä rakentanut yhtä luotettavaa autoa joka on samalla kiven kova työjuhta.. Tuosta kirjoittamastani osa-listasta puuttuu vielä esim pakoputki ja jotain pikku hilua varmasti jota en juuri nyt muista mutta täytyy sanoa että autoon olen olut todella tyytyväinen näiden vuosien aikana. Onko muiden merkkien omistajilla samankaltaisia kokemuksia?

6

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kikkelitonttu

      On.

    • melkoinen pommi

      Jos on paljon alkuperäisiä osia jäljellä voisi ymmärtää että auto on huollettu huonosti. Kuinka monta neliötä peltiä on joutunut vaihtamaan vai onko kori enää alkuperäinen? Ajomukavuus ja muut ominaisuudet ovat valitettavasti edelleen vuodelta 1989, etenkin jos edes jousia ja iskareita ei ole vaihdettu.

    • toyotahj

      melkoinen pommi perustele nyt tuo eka väittämäsi paremmin vaikka se oletus onkin? mitenkä voit perustella autoa huonosti huolletuksi jos siinä on paljon alkuperäistä osaa jäljellä vuosimalli kuitenkin 89? Eikö huonosti huolletusta autosta hajoa kaikki paikat suht nopeasti? itse asiassa oma hj:ni on siitä erikoinen yksilö että ns kemppiliimaa se ei ole vielä tähän ikään asti nähnyt eikä ole tiedossakaan hitsaamisia. Laatikot akselistot ja muu voimansiirto toimii virheettömästi. Eipä ole tullut vielä vastaan jeeppiä tms autoa jolla olisi se reilu puolimiljoonaa ajettu yhtä huolettomasti. Kaikki vehkeet tietysti rikki saa en sitä sano mutta tosiasia on se että kestävyydeltään yhtä hyvää työkalua saa hetken etsiä kun mitä vanhat LandCruiserit ovat.

    • Mimmosetkas sisätilat tuommosessa Cruiserissa on? Jos kuski sattuu olemaan aika paljon isompikokoinen kuin keskiverto japanilainen niin tuleeko ahdasta? Etsiskelen nimittäin käytettyä maasturia ja ois kiva jos sinne sopis sisällekin :)

    • hjnomistaja

      No uskallan luvata että kuski kun kuski mahtuu helposti. itse olen 198cm pitkä ja mahdun Cruiseriin helposti. Tiedän myös erään kaverin joka painaa lähemmäs 200kg ja pituutta löytyy vähintään 180cm eikä sekään ole autoa ahtaaksi valittanut.

      • Kuulostaa hyvältä, pitää käydä sovittamassa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4216
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2189
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1694
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1184
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1109
    10. 22
      1066
    Aihe