Polttelu

Moi kaikki!
Olisin kiinnostunut saamaan tietoa pilven polttelusta ja siitä, että mikä siitä tekee niin hienoa. Poikaystäväni on poltellut nyt muutaman vuoden ja tekee sitä viikossa vaihdellen päivästä ehkä kolmeen päivään. Itse en ole ikinä minkäänlaisia päihteitä kokeillut ja siksi tämä onkin minulle niin uusi asia.
Koko poikaystäväni kaveriporukka on pössytelijöitä ja luulen, että tämä on yksi osa syy, joka ajaa poikaystävänikin polttelemaan.
Minusta on alkanut vähitellen tuntumaan siltä, että kannabis menee minun ylitseni, koska poikaystäväni on alkanut salailla tekemisiään. Tämä on tietysti suututtanut minua ja olen kysynyt, että onko se tosiaan niin iso juttu, että hän haluaa rikkoa suhteemme avoimuuden jonkun päihteen takia. Hän kuitenkin väittää ettei se ole niin suuri juttu ja että huolehdin turhaan. Välillä hän kuitenkin mainitsee sen olevan koko kaveriporukan elämäntapa?
Olen yrittänyt ottaa selvää kannabiksesta miten se vaikuttaa (hyvät/pahat ominaisuudet), mutta en silti pysty ymmärtämään. Tämä on alkanut rikkoa mielenterveyttäni ja kolahtaahan se tietysti itsetuntoonkin, kun tuntuu, että jokin aine menee minun edelleni..
Aloin käymään psykologilla, koska ajattelin, että ehkä pystyisin muuttamaan ajattelutapaani, koska rakastan poikaystävääni yli kaiken ja olen uhrannut hänen edestään jo niin monia asioita, että voisin ehkä uhrautua tämänkin puolesta. Psykologini kuitenkin kehotti minua kysymään poikaystävältäni, että jos hän joutuisi valitsemaan valitsisiko hän minut vai kannabiksen, koska näki, että asia todella vaivaa minua. Muutama päivä sitten kysyinkin tämän edellä mainitun kysymyksen ja poikaystäväni ei ikinä suoranaisesti vastannut siihen, vaan käänsi sen minua vastaan: hän sanoi valitsevansa minut, mutta minun täytyisi valita, että hyväksynkö hänet sellaisena kuin hän on. Nyt tämä tilanne on johtanut lähes eroon, koska olen sanonut, että minä lähden jos polttelu ei lähde.
Haluaisin ymmärtää, että jos asia ei hänen sanojensa mukaan ole niin iso juttu, niin minkä takia hän on silti valmis eroamaan sen takia? Mikä polttelussa on niin hienoa, että poikaystäväni on valmis jättämään sen kaiken, mitä meillä on?
Suhteemme on meidän olempien ensimmäinen ja se, mitä meillä on, on jotain uskomatonta. En ole ikinä tuntenut yhtä hienoa ihmistä ja hän sanoo samoin minusta. Tämä yksi asia kuitenkin kaihertaa välejämme viikottain. Tässä taistellaan nyt todellakin siitä, että mikä on asioiden tärkeysjärjestys.
Kokemuksia, ideoita, ajatuksia?

9

491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miez22vee

Moi,olen itsekin parisuhteessa ja polttelen noin joka toinen vkonloppu. Avokkini hyväksyy asian nykyään, mutta ei aikoinaan ilahtunut kun kerroin hänelle siitä. Otti kuitenkin itse selvää ja nyt ei ongelmaa. Käyttääkö hän myös alkoholia? Jos hän ei juo, niin polttelu on vain keino päihtyä, siinä missä alkoholikin. Tosin jopa 3krt viikossa kyllä kuulostaa paljolta. Ehkä hän voisi vähentää hieman? Miten hän asettaa kannabiksen edellesi? Eikö hän tee sinun kanssa jotain yhteistä vaan lähtee esimerkiksi kavereiden kanssa pajauttelemaan? Jos tilanne on noin niin siinä vaiheessa voisi kuvitella miehellä olevan ongelmia koko suhteen kanssa. Kannabiksen aiheuttama päihtymys on lievä, mutta psykologinen koukku on olemassa. En kuitenkaan huolestuisi, jos hän käy normaalisti koulussa tai töissä. Muista, että on itsekästä vaatia häntä lopettamaan polttelu kokonaan asettamalla vaihtoehdon sinä tai polttelu. Ymmärrän huolestuneisuutesi ja se että olet käynyt psykologilla asian tiimoilta kuulostaa huolestuttavalta. Kannattaa miettiä onko teillä muuten asiat hyvin? LUUuulisi että voisitte keskustella asiasta. Pahoittelen mahd kirjotusvirheitä ja asiasta toiseen sinkoilevaa tekstiä, kännykällä vaikea kirjoittaa.

• miehen neuvo sulle

Eroa miehestäsi. Pilven polttelussa ei ole mitään hyvää ja tuo sullekkin vielä vaikeuksia. Miehes on koukussa ja sinuna käräyttäisin miehes poliisille. eli jos olet fiksu niin et halua olla tollasten ihmisten kanssa missään tekemisissä. On monet kerrat nähty et miehen huumausaineiden käyttö vie tyttöystävänkin vaikeuksiin.

• nähty

Se miten se vaikuttaa, on etäännyttäminen todellisuudesta, oman pään sisälle meneminen, itsekkyys ja ennen kaikkea välinpitämättömyys. Pilvipäistä tulee ennen pitkää laiskoja ja saamattomia, kaikki on yhdentekevää. Parisuhde, harrastukset, työ ja opiskelu kärsii ja menettää mielenkiintoa. Omista tekemisistä ei jakseta ottaa vastuuta. Paradoksaalista on keskustella parisuhdeasioista polttelijan kanssa, koska tarpeeksi kauan polteltuaan häntä ei yksinkertaisesti kiinnosta muu kuin oma hyvä olo. Itse seurustelin aikanaan polttelijan kanssa, ja seurasin vierestä kun hän muuttui päivä päivältä zombiemaisemmaksi. Tuijotti vain tietokoneen ruutua ja pelasi. Mikään muu ei kiinnostanut.

• N24

Moikka!

Mulla lähes samankaltainen tilanne. Silloin kun aloin tapailla tätä nykyistä miestä suhtauduin itsekin poltteluun positiivisesti ja polttelin silloin tällöin. Omat kokemukseni kannabiksesta oli vähän sekavia olotiloja. Se vaikuttaa erilailla eri ihmisiin. Mulle se ei sovi. Musta tuli usein vainhoharhanen kun poltin. Mun poikaystävälle taas tulee rentoutunu olo.

Mun mielestä on paskapuhetta ettei se "koukuta" niinku nää pilvipäät väittää. Kannabiksessa ei ole sellaisia ainesosia esimerkiksi niinkuin tupakassa nikotiini, mutta ihmeen vaikeeta näköjään on munkin poikaystävällä edes vähentää polttelua vaikka se miljoona kertaa on niin luvannut.

Mun suhtautuminen asiaan on tänäpäivänä kielteinen. Mä olen nyt kahden vuoden ajan seurannu ja eläny pilvipään kanssa eikä se tästä ikinä mikskään muutu. Sitä pilveä on pakko saada vaikkei olis rahaa ruokaankaan. Se on ollut ehkä kaikkein ikävintä.. Se että kumppanille huume on tärkeämpää kuin se että peruselintarpeet tulis tyydytettyä...

Me ollaan puhuttu tästä asiasta tosi usein ja joka päivä tää kaihertaa lisää vihaa. Mä en pysty enään kunnioittamaan pätkääkään tätä kyseistä miestä ja aion irtautua siitä. Mä en halua pilata elämääni sen kanssa. Musta tuntuu että mä olen jo vähän ehtinyt katkeroitua koska oon menettäny nää kaks vuotta elämästäni olemalla tuhoontuomitussa suhteessa. Mutta toisaalta, olen oppinut jotain.

Muistat vaan et tuskin se pilvenpoltto tulee ikinä loppumaan jos se on jo sillä asteella et se itekin kutsuu sitä elämäntavaksi. Se on ja pysyy.

• Been in the shithole

Olen kokenut aivan saman ja olen samaa mieltä.

Kannabis on huume, ja ap:n poikaystävän käyttö on todella säännöllistä. Hän kuuluu porukkaan jossa polttelu on elämäntapa, mikä vahvistaa hänenkin tulevaa käyttöään, sen jatkamista helposti. Varmaan kuvioissa on myös masennuslääkkeitä jne.. Mielenterveysongelmia ja masennusta.

Katkeruutta on jo ilmassa ja asiassa on salailua jne.. Huoh. kannattaisi avata silmät. Ongelmat eivät tule tuosta helpottamaan, ainakaan piiitkään aikaan. Mietihän ap, vaikka poikkiksesi on polttamatta muutaman päivän viikossa, hän ei kerkeä täysin selvitä siinä välissä kunnes taas pumppaa kehoonsa THC:ta. Hän on käytännössä kokoajan kannabiksen vaikutuksen alaisena. Romanttista, eikö totta? :)

Valinta on sinun, ap. Jos jatkat poikaystäväsi kanssa, tiedossa on 90% varmuudella lisää katkeruutta, pilvenpolttoa, riitaa, köyhyyttä, epäkunnioitusta, itsekkyyttä ja ero muutaman vuoden päästä kumminkin.

Juu, voi muutos toki tapahtua... Ehkä vuosien päästä poikaystäväsi kyllästyy poltteluun, haluaa ehkä ottaa itseään niskasta kiinni ja kohdata elämän vastuullisena selvin päin, ehkä jostakin painavasta syystä, koska on pakko. Vaikeaa se tulee olemaan, eikä poikaystävästäsi ehkä tule koskaan täysin normaalia, jos hän on polttanut säännöllisesti jo teinistä saakka. Kaveriporukka ehkä hajoaa, joku toinen lopettaa polttelun tai sattuu jotakin ikävämpää, esim. muiden huumeiden ja poliisin kanssa tai eroja... Who knows.. Syitä voi olla. Kyllä monesti ihminen jossain vaiheessa "aikuistuu" ja lopettaa pilven, tai jonkun muun elämää haittaavan riippuvuuden. Yrittää ainakin. Usein kuitenkin jonkinlaista elämän menetystä ja koko touhun järjettömyyden makua on kuitenkin siihen mennessä jo ehtinyt tapahtua, jotta sellainen "valaistus" ja sen myötä halu/ tarve muutokseen syntyy.

Lopettamisen syy todennäköisesti et ole kuitenkaan sinä. Johan sen huomaat?

Kannatan vaihtoehto B:tä, joka tuntuu sinusta pelottavalta ja epämieluisalta, vaikka sydämessäsi tiedät sen olevan oikein: jätä se.

Jos poikaystäväsi on tosissaan kanssasi, se voi olla ainoa keino nähdä se ja laittaa hänet miettimään todellisia elämän arvojaan. Mutta se ei onnistu niin kauan kuin olet siinä vierellä ja hyväksyt.

• generalissue

Kannabis voi olla ihan hyvä mauste elämälle, jos kyseessä on ihminen jolla on pääkoppa reilassa, töitä ja harrastuksia. Jos kannabis vie etusijan elämästä, se on liikaa.

Kysymys on siitä viekö polttelu elämästänne tai parisuhteestanne kohtuuttomasti. Jos kyllä, asialle olisi tultava muutos joka ei ole sinun vastuullasi vaan polttelijan.

• Itselläni on tyttöystävä, joka käyttää päihteitä n. 5x viikossa.. Suurimmaksi osin polttelee, mutta alkoholi ja lääkkeet maistuvat myös usein.

Itse olen ollut joskus lääkeriippuvainen ja päässyt siitä monta vuotta sitten. Alkoholi on maistunut myös joskus liikaa. Nyt tahtoisin tasapainoisen ja onnelisen suhteen.

Tyttöystäväni vannoo rakkauttaan, mutta ei tee mitään sen eteen. On kiittämätön kaikesta mitä hänen eteen teen. Eikä ole itse pahoillaan mistään omista tekemisistään.

Kaikista eniten huolestuttaa lapsi joka hänellä on. En ole siis lapsen biologinen isä, mutta välitän lapsesta todella paljon. Nyt avopuolisolleni ehdotettiin, että lapsi otettaisiin sijaisperheeseen, koska tyttöystäväni eikä lapsen oikea isä ole kumpikaan kykeneväisiä tällä hetkellä kasvattamaan lasta. Pahinta on, että häntä ei tunnu asia edes kiinnostavan.

Miten pelastaa tyttöystäväni itseltään ja saada lapsi pysymään äidillään?

Itse en enää tilannetta kestä.. Pajauttelu on syrjäyttänyt suhteen poikaystävään ja lapseen. Tahtoisin auttaa niin häntä kuin lastakin! Onko se enää mahdollista?

• kysn vaan

onko huumeista koitunut jotain hyvää joskus. Enpä usko!

• N24

Tuntuu kyl usein siltä ettei asialle toinen voi tehdä mitään. Muutoksen pitää lähtee siitä ihmisestä jolla se ongelma on. Vaikeinta on auttaa ihmistä joka väittää ettei mitään ongelmaa edes ole vaikka se ongelma näkyy kilsan päähän. Ei kannata tuhlata omia voimia turhaan. Siinä vaan kuluttaa itsensä loppuun kun yrittää mahdotonta. Mä olen niin monta kertaa todennut et mun ex-poikaystävälle pilvi oli tärkeempi kuin oma perhe.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      55
      3513
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      39
      3218
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2771
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2520
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1208
    Aihe