Ollakko vai eikö olla?

Miehen kynsissä

Olen 20 vuotias naishenkilö. Seurustellut poikaystäväni (25 v.) kanssa nyt kaksi vuotta.
Suhde on parin viime kuukauden aikana alkanut tuntumaan tyhjältä ja miusta on tullut välinpitämätön miestäni kohtaan. Hänellä on alkoholi- ja peliriippuvuus. Nyt juo vähemmän kuin ennen, mutta yhä viikossa noin 2-4 kertaa. Yleensä hän lähtee iltapäiväsätä kavereidensa kanssa, ei ilmoita mitään ja tulee yöllä tai aamun sarastaessa. Toisinaan hän ei jaksa lähteä ja juo kotona. Silloin usein päissään alkaa kiukuttelemaan kotona tai saattaa vain "lähteä" vihaisena jonnekkin, jolloin käy jossain ulkona ja tulee takaisin kotiin pitämään mykkäkoulua.

Rikkoo tavarat ja lautaset, radiot mitä vaan käteen osuu..
Joskus hän on ollut uhkaava ja lähes väkivaltainen minua kohtaan. Ei ole koskaan lyönyt, mutta rettuuttanut, huutanut ja pitäny kiinni ja estänyt lähtemistäni esim. ulos kun olen itkenyt ja pelännyt häntä. Yleensä tätä ennen ei ole ollut näkyvillä mitään selkeää syytä tai riitaa mistä johtuisi. Olenkin usein hämilläni. Ilmeisesti joskus ottaa jotakin pillereitä juodessaan.
En ole mäkättävä vaimo, joka selittäisi kaltoinkohtelun. En yleensä sano juomiseen mitään vaikka pahalta tuntuu.,Toki olen pyytänyt ja liki käskenyt vähentämään, ei auta koska "on alkoholisi" omien sanojensa mukaan.
Minä ainakin pelkään tätä "alkoholistiani".

Musta tuntuu että rakastan häntä, toisaalta tuntuu etten olisi niin varma siitä.
Tämä on minun ensimmäinen seurustelusuhteeni, enkä tiedä siis kuuluuko tuntea näin, onko hiipunut rakkaus ja välittäminen siis ihan normaalia? Miehellä kaksi 2/3 vuoden suhdetta takana.

Asumme siis yhdessä ja molemmat työttömiä, minä koitan saaha töitä mutta mies ei tunnu edes yrittävän. Kotiin hän ei osta juuri mitään ruokaa, joskus itselleen jonku pakastepitsan. Minä joudun ostamaan kaikki leivästä vessapaperiin. Hän pelaa ja juo vaan omat rahansa. Kotityöt jää kaikki minun harteille.
Ei auta vaikka sanoisin asiasta. Siitä seuraa aina vaan tappelu ja alkaa huutamaan minulle.
Niin on myös jokaisen asian laita. Kun yritän puhua suhteestamme, että mikä on vialla jne.. alkaa hän aina vaan huutamaan ja paiskomaan ovia, menee vihasena parvekkeelle tupakille ja jatkaa vaan minun syyllistämistä.

Seksiä harrastetaan nykyään vaihtelevasti. Keskimäärin 1-2 kertaa viikossa. Aina hyvin pikaista ja tunteetonta. En itse nauti siitä yhtään, kaikki päättyy pikaiseen miehen nautintoon. Hän on ensimmäinen seksikumppaninikin.

Olisi siis mukavaa, jos jollakin olisi jotain sanottavaa asiasta, neuvoja tmvs.? KIitos.

3

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehen kynsissä

Niin siis että "Onko hiipunut rakkaus ja hiipunut välittäminen" -piti lukea..

• yksin kotona

susta on alkanut tuntumaan välinpitämättömältä koska miehelles alkoholi on tärkeämpää kuin sinä. 2-4 kertaa viikossa on aivan liikaa ja kertoo alkoholi ongelmasta josta ei pääse eroon kovin helposti. Retuuttaminenkin on väkivaltaa ja tulee lisääntymään sua kohtaa jos et pistä suhdetta poikki. Miehes on koukussa ja
      jos puutut asiaan niin suuttuu enemmän vielä ja tulet kärsimään. Ei sun kannata olla suhteessa jossa pelkäät koko ajan et mitä tapahtuu. Miehes ei sua rakasta ja käyttää vaan sua hyväksi. Tuhlaa omat rahansa viinaan ja sinä ostat ruuat. Kannattaa oikeesti äkkiä päättää tollanen suhde kun siitä ei mitään hyvää seuraa. tulet elättämään jatkossakin miestäsi ja en usko et oikeesti haluat elättää juoppoa.

• Henri8877

Hei,
      pahoittelen, mutta sanon suoraan: alkoholisti ja saamaton mies johtaa huonoon lopputulokseen. Et voi tietää, mitä seuraavalla kerralla käy kun hän kiukuttelee kännissä kotona. Hän myös kuulostaa erittäin lapselliselta ovien paiskomisen ja kaiken muun ohella. Sinä olet tarpeeksi kypsä, että viitsit tulla tänne edes ilmoittamaan tilanteestasi, se on hyvä asia.

"rettuuttanut, huutanut ja pitäny kiinni ja estänyt lähtemistäni"
      "olen itkenyt ja pelännyt häntä"
      "joskus ottaa jotakin pillereitä juodessaan. "
      "Hän pelaa ja juo vaan omat rahansa. Kotityöt jää kaikki minun harteille."
      "Aina hyvin pikaista ja tunteetonta. En itse nauti siitä yhtään"

Lue nuo kohdat uudelleen tekstistäsi ja mieti pitääkö ne todella paikkansa? Jos vielä toteat noiden asioiden olevan totta, niin mieti mitä asioita ylipäätänsä rakastat miehessäsi? Onko teillä 1 pvä viikossa, jolloin olet hänen kanssaan iloinen? Se on liian vähän. Mieti, ja summaa vaikka paperille ylös mitä negatiivista ja positiivista hänessä on.

Kuulostaa myös siltä, että eron ottaminen puheeksi voi olla todella todella hankalaa. Vaikuttaisi siltä, että miehesi voisi vaikka aloittaa uhkailun. Jos päädyt eroon (mikä sinun kannaltasi kuulostaa ainoalta vaihtoehdolta hyvinvointisi turvaamiseksi), niin järkevää voisi olla ilmoittaa siitä paperilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      152
      11518
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5413
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      42
      4346
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3622
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2708
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1916
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1636
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      360
      1596
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      92
      1481
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1431
    Aihe