YO-mekon helman sopiva pituus?

abi12

Heipsan kaikki!

Saan tänä keväänä lakin päähäni ja täydellinen yo-mekko on hakusessa. Valkoinen sen täytyy olla sekä olkaimeton/yksiolkaiminen. Luulen, että löysin täydellisen mekon, jonka haluaisin tilata ainakin kokeiluun, mutta helman pituus/lyhyys huolestuttaa.

Halensin sivuilla kerrotaan, että helman pituus on noin 83cm olkapäästä helmaan. Mutta onko se tarpeeksi näin tärkeään ja "viralliseen" tapahtumaan? Kuvassa mallilla mekko näyttää lyhyeltä, mutta oletan että hän on vähintään 175cm ja käyttää kokoa 34-36. Itse olen 168 ja kokoa 36 eli ehkä voisi 5cm tulla lisää pituuteen kuin kuvassa? Ei ole edes kuvaa takaapäin, mikä antaisi paremman vision millainen on.. En tiedä, tarvitsen teidän apua! Ehkä tilaan kokeiluun ja vaikka olisi liian lyhyt siihen tilaisuuteen, tulee sille varmasti muuten käyttöä.

Mutta, mitä ajattelette?

http://www.halens.fi/naiset-yläosat-mekot-555/mekko-079577/brand$5053/sorting$score,Descending/paging$1,25?oc=038

6

2115

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onneksi vielä aikaa

Tilaat kokeiluun ja palautat jos on liian lyhyt. Olen itse 178 cm ja tuon mittainen - 86 cm mainittu - mekko on minulle puolireiteen eli auttamatta liian lyhyt, näyttää siltä että kulkisin jonkun toisen ihmisen vaatteissa!

• Kinuskiiiiii

Mun mielestä tuo ei olis sulle liian lyhyt. Vaan oikein tyylikäs. Ei nuorten tarvii mitään mummo kolttuja päälleen laittaa, mutta onhan se totta että ei se liian tyrkky saa olla. Mutta tuo mekko on oikein tyylikäs. Tilaa kokeiluun. =)

• Tyksin tästä

Tiesitkö että monet katalogi-malleista on aika lyhyitä? Pituutta vaaditaan enneminkin runway- ja housumalleilta. Lisäksi katalogi-mallien keskivartalo on usein lyhyt, vaikka jalat olisivatkin pitkät -> mekon helma voi osua päälläsi aivan eri kohtaan jos selkäsi on pidempi. Mutta tilaa ja katso, ei tuo kuitenkaan liian "yökerho" ole ylioppilasjuhliin, vaikka monet suosivatkin tea-lenght- mekkoja :)

• joku..

Mielestäni se mekko näytti siinä kuvassa aika lyhyeltä.... Tietysti itselläsi saattaa helma asettua jotenkin muutoin kuin kuvan mallilla (oma pituus / eri vartalon osien pituudet), mutta mielestäni saisi olla pidempi mekko yo-juhliin - vaikka ei sen toki tarvitse nilkkapituinen olla ;)

• RB

Minun mielestäni "halvan" näköinen arvokkaaseen juhlaan. Bilemekkona ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2321
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      23
      1024
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      912
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      906
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      589
      861
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      845
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      82
      738
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      670
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      646
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      69
      644
    Aihe