Mistä hinnasta suostuisit

inri.

ristiinnaulattavaksi? Olisit illan ristillä, naulat kämmenistä ja jaloista läpi. Mun mielestä se ei olis edes hirveän paha. Paljon pahempiakin kidutus/teloitusmuotojakin on.

25

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei reikiä kehoon

Ei ole sellaista hintaa. Kaipa sellaiset suostuvat, jotka muutenkin lävistävät itseään.

• Nimi kirjaan, isot synttärijuhlat ja 700 miljoonaa palvojaa. Tolla voitais aloittaa neuvottelut.

• ap.

Eläs nyt vaadi mahdottomia :) Kelle muka noin olisi käynyt??

• ap. kirjoitti:

Eläs nyt vaadi mahdottomia :) Kelle muka noin olisi käynyt??

Mao Zsedong.

• ap.
        ttuplai kirjoitti:

Mao Zsedong.

Niin tai aatu. "kaiken olen saanut vain vakuuttavalla puheella"

Se on ihme sillä saksan kieli kuulostaa kamalalta, se on kuin kiroilua.

• ap.
        ap. kirjoitti:

No sepä oli nopeasti vedetty hitler-kortti jopa minun mittapuulla..

• ap. kirjoitti:

700 miljoonaa palvojaa - epäilen. Obamallakin on Aatua enempi ja kirja.

• zisel

Mä olen ollut kidutettavana ko. asennossa (jalat levällään) mutten kuitenkaan naulittuna. Mistä hinnasta kokisin sen uudelleen? Ei ole sellasia rahoja :)

• ap.

Kutitettiinko sua!

Sitten en ihmettele... Kutituskidutus Jeesukselle ei olisi ollut ehkä yhtä ..dramaattinen juttu raamattuun painettuna.

• zisel
        ap. kirjoitti:

Kutitettiinko sua!

Sitten en ihmettele... Kutituskidutus Jeesukselle ei olisi ollut ehkä yhtä ..dramaattinen juttu raamattuun painettuna.

Ei kutitettu.

• ap.
        zisel kirjoitti:

Ei kutitettu.

Sitten en haluakaan tietää enempää. Hmm...mitä sulle ei ole sattunut, se olisikin mielenkiintoisempaa..

• ...

Sit kun olen kuollut, on ihan sama ristiinnaulitaanko mut vai laitetaanko Siwan eteen pyörätelineeksi. Ei tee mitään vaikutusta suuntaan ei toiseen. :-)

• Lapset - tossa teidän äiteenne nyt on Siwan edessä. Eiks ole kätsy teline?

• ap.

Niin mutta jazuli elävänä. Kyllä minäkin voisin kuolleena juoda vaikka kusta.

• ...
        ttuplai kirjoitti:

Lapset - tossa teidän äiteenne nyt on Siwan edessä. Eiks ole kätsy teline?

On harjakset ja kaikki mihin pyyhkiä pyörät. ;-)

• Tarkoitatko..
        ... kirjoitti:

On harjakset ja kaikki mihin pyyhkiä pyörät. ;-)

phärskarvojasi?

• ...
        ap. kirjoitti:

Niin mutta jazuli elävänä. Kyllä minäkin voisin kuolleena juoda vaikka kusta.

Mjaa, en kaipaa kidutusta ja tuskaa. Mulla on ihan riittävästi ollut fyysistä kroonista kipua kaverina elämäni tähän päivään saakka. Mä luultavasti kestäisin kyllä montaa muuta paremmin kipuakin. Olenhan mä kivun kestämisen kanssa korkeasti koulutettu by siedätyshoito. Mut ei ole tarvetta. :-)

Elikkäs en kykene sanomaan.

• ...
        Tarkoitatko.. kirjoitti:

phärskarvojasi?

Eikun pillukarvoja. :-)

• Tarkoitatko.. kirjoitti:

phärskarvojasi?

Ajattelin just samaa. Siihen vakoon vaan eturengas - kuka sano et työttömille ei ole käyttöä (siis elävänä).

• Ei sellaista hintaa olekaan, että sanoisin kyllä.

Sitä voisi ap:kin ensin kokeilla, omakustanteisesti, että kojauttaa kämmeneen reilu 1cm halkaisijaltaan olevan naulan törröttämään. Jos ei tunnu pahalta, niin voi kokeilla toiseenkin.

Anyways, ko. naulintaa ei tehty kämmenen lävitse, vaan kyynärvarren luiden välitse, kämmen ei kestäisi roikutella ihmisen massaa piskuisen naulan varassa.

• ap.

Ei sitä voi kukaan tietää. Jos se olis kämmenen läpi, voihan kädet tai koko jessen sitoa vielä köydellä ristinpuuhun.

• ap. kirjoitti:

Ei sitä voi kukaan tietää. Jos se olis kämmenen läpi, voihan kädet tai koko jessen sitoa vielä köydellä ristinpuuhun.

Ai sä puhuit jessestä? No olisit heti sanonut...
        Totta, voitiinhan se vaikka liimata pihkalla ristiin kiinni ja lopuksi lyödä naulat koristeeksi, eikö?

Onhan tuota aihetta tutkittu, monista myöhemmistä kirjallisista lähteistäkin, ja tehty monenmoista tulkintaa siitä miten ko. temppu onnistuu. Kämmen ei kuitenkaan ole se juttu. Miksi vaivautua käyttämään kalliita nauloja, jos voi alkujaankin vain sitoa halvalla köydellä roikkumaan ja tökkiä vaikka keihäällä kivoja reikiä nahkaan?

Mutta siitähän kokeilet, siis lähinnä sitä miltä naula kämmenen läpi tuntuu, siitä on hyvä lähteä liikkeelle.

• Miksi se pitäisi
        Toljake kirjoitti:

Ai sä puhuit jessestä? No olisit heti sanonut...
        Totta, voitiinhan se vaikka liimata pihkalla ristiin kiinni ja lopuksi lyödä naulat koristeeksi, eikö?

Onhan tuota aihetta tutkittu, monista myöhemmistä kirjallisista lähteistäkin, ja tehty monenmoista tulkintaa siitä miten ko. temppu onnistuu. Kämmen ei kuitenkaan ole se juttu. Miksi vaivautua käyttämään kalliita nauloja, jos voi alkujaankin vain sitoa halvalla köydellä roikkumaan ja tökkiä vaikka keihäällä kivoja reikiä nahkaan?

Mutta siitähän kokeilet, siis lähinnä sitä miltä naula kämmenen läpi tuntuu, siitä on hyvä lähteä liikkeelle.

kokeilla? Sanoin vain että pahempiakin teloituskeinoja on. Ja kun puhuit naulinnasta menneessä muodossa, ajattelin sunkin tarkoittavan jesseä. Miksi "temppu" ei onnistuisi? Kai siinä nyt pysyy jos naulataan naulalla jossa on riittävän iso kanta. Reikiä vissiin tökittiinkin sen jälkeen kun oltiin riittävästi ristiinnaulittu.

• Miksi se pitäisi kirjoitti:

kokeilla? Sanoin vain että pahempiakin teloituskeinoja on. Ja kun puhuit naulinnasta menneessä muodossa, ajattelin sunkin tarkoittavan jesseä. Miksi "temppu" ei onnistuisi? Kai siinä nyt pysyy jos naulataan naulalla jossa on riittävän iso kanta. Reikiä vissiin tökittiinkin sen jälkeen kun oltiin riittävästi ristiinnaulittu.

Ei siinä kannan varassa roikuta, vaan naulan varren ja luiden välissä olevan "lihan" varassa. Ja kämmenessä sitä "lihaa" ei juurikaan ole, ei oikeastaan mitään.
        Mulle riittää tästä asiasta ns. tutkijoiden experimenttien aineisto ja väittämät sekä maalaisjärki, mutta toki voit kokeilla itse jollain materiaalilla jos ne väittämät ei vakuuta.

No on kai niitä vaikka mitä pahoja kidutuskeinoja hengen viemiseksi hitaasti, paljon pahempiakin, kai, kuin ristillä roikkuminen, mutta kyllä mun nähdäkseni tämän tyyppinen vertailuväittämä edellyttäisi jonkinlaista omakohtaista kokemusta, etenkin kun aloituksessa esitetään ettei ko. metodi ole edes hirveän paha jne.

• Jos mut huumattaisiin kunnolla. Luvattaisiin läheisille kunnon palkkio ja sanottaisiin et olen ihan niin kuin pilvissä ja ihan extaasissa :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      289
      5445
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5026
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4136
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3830
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3458
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      88
      3116
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      69
      2972
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      40
      2144
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      44
      2081
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2078
    Aihe