Mitä te tekisitte?

epävarma

Olen seurustellut 3 vuotta, ja suhde toimii suht hyvin, mutta nyt olen alkanut miettiä tuleeko tästä mitään. Olen asunut yksin 2v, poikaystäväni kotona koko ajan. Nyt olemme 20v. Pojan äiti on aina ollut yksinhuoltaja ja heillä on vähintäänkin kiinteä suhde. Poika on aina saanut kaiken eikä halua itsenäistyä. Olen 2v odottanut, että muuttaisi luokseni, itsenäistyisi ja "tekisi aikuisten asioita" kuten yksinkertaisesti osaisi käydä ruokakaupassa. Poikaystäväni on avuton ja saamaton laiskiainen. Meni sivariin kun ei jaksanut armeijan kuria/liikuntaa... Itse haluan lääkikseen, poika ei ole kiltisti sanottuna korkeakoulumateriaalia. Ikinä mitään ei voi tehdä heti vaan kaikki lykätään, eikä mihinkään mun kavereitten kanssa voi ikinä tulla. Ollaan aina vaan kahdestaan. Mitä tekisitte, kun painostustaan ei saa muuttamaan yhteen. En jaksais enää odotella, että pääsisi koittamaan tuleeko tästä mitään, jota ei voi tietää kuin asumalla yhdessä. Kestäisittekö itse laiskaa, saamatonta mammanpoikaa enää?

11

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täh?

Miksi ihmeessä tahdot painostaa laiskan, saamattoman mammanpojan saman katon alle kanssasi? Kai huomaat, että alat jo itsekin kuulostaa marmattavalta mammalta, etkä miltään tyttöystävältä?

• epävarma

Koska haluan koittaa toimiiko suhde pidemmän päälle, eikä sitä tiedä ellei koita asua yhdessä. Poikaystäväni väittää kivenkovaa muuttuvansa "kun on pakko" sitten ku asuisi kanssani... Uskoo ken tahtoo, mutta en haluaisi jättää sen perusteella, että "en usko tää toimis jos asuttais yhdessä" Ja onhan meille muodostunu tiukka side ku ollaan seurusteltu niin kauan ja nuoresta. En osaa ajatella miten suhtautuisin häneen jos erottaisiin.

• 3+3
        epävarma kirjoitti:

Koska haluan koittaa toimiiko suhde pidemmän päälle, eikä sitä tiedä ellei koita asua yhdessä. Poikaystäväni väittää kivenkovaa muuttuvansa "kun on pakko" sitten ku asuisi kanssani... Uskoo ken tahtoo, mutta en haluaisi jättää sen perusteella, että "en usko tää toimis jos asuttais yhdessä" Ja onhan meille muodostunu tiukka side ku ollaan seurusteltu niin kauan ja nuoresta. En osaa ajatella miten suhtautuisin häneen jos erottaisiin.

Kuule. Jos jätkä on selkärangaton nahjus niin usko pois: se, että hän asuu kanssasi ei ole sen kaltainen "pakko", että hän miksikään muuttuisi.
        Kuulostaa samakaltaiselta höpinältä kuin se, kun nuoruudenkaverini totesi ottavansa kissan, koska sitten pitää lopettaa ryyppääminen ja hötkyily kun "on pakko" huolehtia siitä kissasta. Voit varmaan arvata, lopettiko sen pämppäämisen ja hötkyilyn kissan hankittuaan.
        Noita "pakon edessä muuttuvia" ihmisiä on pilvin pimein tässä maailmassa. Yhteistä niille tuppaa olemaan se, etteivät ne miksikään muutu. Muutokseen kun tarvitaan sisäistä motivaatiota eikä pakkoa.

Ps. Kait olet huomannut, ettet pysty tyyppiä pakottamaan edes muuttamaan kanssasi yhteen. Miten ihmeessä nuo muut pakon edessä tapahtuvat muutokset tuosta vaan lähtisivät toimimaan? Kannattaisko sun vaan ottaa jätkästä lomaa hetkeksi ja keskittyä ihan muihin asioihin...

• epävarma
        3+3 kirjoitti:

Kuule. Jos jätkä on selkärangaton nahjus niin usko pois: se, että hän asuu kanssasi ei ole sen kaltainen "pakko", että hän miksikään muuttuisi.
        Kuulostaa samakaltaiselta höpinältä kuin se, kun nuoruudenkaverini totesi ottavansa kissan, koska sitten pitää lopettaa ryyppääminen ja hötkyily kun "on pakko" huolehtia siitä kissasta. Voit varmaan arvata, lopettiko sen pämppäämisen ja hötkyilyn kissan hankittuaan.
        Noita "pakon edessä muuttuvia" ihmisiä on pilvin pimein tässä maailmassa. Yhteistä niille tuppaa olemaan se, etteivät ne miksikään muutu. Muutokseen kun tarvitaan sisäistä motivaatiota eikä pakkoa.

Ps. Kait olet huomannut, ettet pysty tyyppiä pakottamaan edes muuttamaan kanssasi yhteen. Miten ihmeessä nuo muut pakon edessä tapahtuvat muutokset tuosta vaan lähtisivät toimimaan? Kannattaisko sun vaan ottaa jätkästä lomaa hetkeksi ja keskittyä ihan muihin asioihin...

Niinpä, sitäpä tässä mietinkin... En vaan haluis loukatakaan, koska kuitenkin rakastan häntä, mutta en tiedä onko tulevaisuutta

• erilaisuus on ok!

Älä jätä sitten jos et halua ja niin tunne.
      Ei kaikkien suhteiden tarvi mennä joidenkin normien mukaan, mut jos kestä sitä äitiä siinä kolmantena niin mikäs siinä, pää asia että rakastatte.
      Hyvänä puolena tuossa on ainakin se, että tuntus uskolliselta tuo sinun mammanpoikasi : )

• epävarma

Mä oon vaan niin kyllsätyny odottaan, sehän tässä just onki et sen äitinhän mielestä poika asuu kotona 30v asti ja koko ajan sen täytyy tietää missä 20v lapsi menee ja kenen kanssa ja millon tulee kotiin. Ei oo tervettäkään tollanen riippuvuus

• Riippakivi.

Sinähän siinä riippuvainen olet.

• elämä oon

Ymmärrän et sitä nuorena ei malttaisi odottaa, mutta usko tai et niin siitä yhdessä asumisestakin ehtii kyllä nauttimaan aivan tarpeeksi, vaikka vasta 30 v. alkaisi.
      Kaverit on osa tosin saattanu jo erotakin siinä vaiheessa, toiset useampaankin kertaan mut mikä sitten on onnellisuutta?
      Minä nauttisin elämästäni ihan sellasena kun se on.

• epävarma

Niinpä! Mietinkin usein, että miksi en olisi onnellinen hänen kanssaan, kun kohtelee mua kuitenkin tosi hyvin siihen nähden että aina kun olen itse vihainen ja huudan hänelle, yrittää aina vaan rauhoitella mua eikä melkeen ikinä suutu takaisin... mikä on tosi yllättävää siihen nähden miten mä puhun sillon ku oon suuttunu. Kuitenkin mietin todella usein, että miksi tyytyisin häneen, kun voisin mahdollisesti saada ihmisen, jonka tyyppisestä haaveilen. Toinen asia on, että äitini ei yhtään pidä poikaystävästäni ja vaikka se ei mieilipidettäni ihmisestä muuta, vaikuttaa se väistämättä jos ihminen jonka mielipiteitä arvostat ja pidät usein perusteltuina, ei pidä poikaystävääsi sibulle sopivana. Monet muutkin sanovat "että ansaitsisin paremman" vaikka tarkoittavatkin vain esim koulutuksen puolesta.

• Ei rakkautta lainkaa

Oletpa tyhmä.

• Huoooh.

"Mitä te tekisitte ?"
      = Jättäisin sut, olet aivoton pissis.
      Säästä poika itseltäsi ja jätä se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2501
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe