Suuri paljastus

Lisko hermostui tässä taannoin, sillä kellaristani löytyi kolme laatikollista exäni tekemiä hilloja. Vanhimmat olivat jo aika mustuneita, vaikkeivät silti lainkaan homeessa (vuosi -97 oli ilmeisesti hyvä mansikkavuosi).
Lisko nimesi ne eritteiksi ja hävitin ne välittömästi.

Jostain syystä se kehitti asiasta kuitenkin kestohermostuksen, joka hellitti vasta tänään.

(huh ja puh sen kanssa)

21

142

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zisel

Kyse on sun riippuvuus- suhteesta exääsi.

Suoraansanottuna mä ihmettelen liskoa miten pitkä pinna sillä on ollut. Mä olisin lähtenyt menee jo ajat sitten.

• Jonkun verran olen eri mieltä. Sä olet nyt liikaa projisoimassa tuota kuviteltua riippuvuuttasi äidistäsi kaikkiin muihin. Oot samaistunut äitiisi ja haluat siirtää riippuvaisen lapsiminäsi kaikki mahdollisiin(jamahdottomiin kohteisiin). Nyt olet samaistunut identifikaatio aggressoriin avulla alkkisryhmän vetäjääsi ja käytännössä kostat terapiaasi toisille esiintymällä itse ryhmän vetäjänä ja asettamalla itsesi ryhmän jäsenenä toisiin mahdollisiin(ja mahdottomiin) kohteisiin.

Terapiasi menee hukkaan, koska kostat sitä muille. Terapia ei ole läpäissyt defenssikuortasi.

Tavaroiden säilytyksessä on usein kyse tiedostamattoman mielen käsittelemisestä. Kyse voi merkki kovasta stressistä ja sitä voidaankin pitää tapana purkaa, tai paremminkinilmentää stressiä. Vanhojan poisheitto omasta tahdosta on stressin purkaantumisen merkki. Stressin purkaminen ulkoisen tahon esim. liskon pyynnöstä sen sijaan voi merkata buddyn ja liskon välistä riippuvuutta, kun liskosta tulee ainoa mahdollisuus stressisymbolien purkamiselle.

Tavaroiden säilyttämiseen liittyy kuitenkin myös syyllisyyttä ja katumusta(olisinko voinut toimia paremmin), mutta tuossakin kyse on keskeisesti itseä kohtaan suunnatusta sadismista, eikä niinkään riippuvuudesta jotain tiettyä kohtaan.

• ....
        dazu kirjoitti:

Jonkun verran olen eri mieltä. Sä olet nyt liikaa projisoimassa tuota kuviteltua riippuvuuttasi äidistäsi kaikkiin muihin. Oot samaistunut äitiisi ja haluat siirtää riippuvaisen lapsiminäsi kaikki mahdollisiin(jamahdottomiin kohteisiin). Nyt olet samaistunut identifikaatio aggressoriin avulla alkkisryhmän vetäjääsi ja käytännössä kostat terapiaasi toisille esiintymällä itse ryhmän vetäjänä ja asettamalla itsesi ryhmän jäsenenä toisiin mahdollisiin(ja mahdottomiin) kohteisiin.

Terapiasi menee hukkaan, koska kostat sitä muille. Terapia ei ole läpäissyt defenssikuortasi.

Tavaroiden säilytyksessä on usein kyse tiedostamattoman mielen käsittelemisestä. Kyse voi merkki kovasta stressistä ja sitä voidaankin pitää tapana purkaa, tai paremminkinilmentää stressiä. Vanhojan poisheitto omasta tahdosta on stressin purkaantumisen merkki. Stressin purkaminen ulkoisen tahon esim. liskon pyynnöstä sen sijaan voi merkata buddyn ja liskon välistä riippuvuutta, kun liskosta tulee ainoa mahdollisuus stressisymbolien purkamiselle.

Tavaroiden säilyttämiseen liittyy kuitenkin myös syyllisyyttä ja katumusta(olisinko voinut toimia paremmin), mutta tuossakin kyse on keskeisesti itseä kohtaan suunnatusta sadismista, eikä niinkään riippuvuudesta jotain tiettyä kohtaan.

Kerro mikä ja missä se sellainen "alkkisryhmä" on missä esiinnytään ja vedetään ryhmiä?

• zisel
        dazu kirjoitti:

Jonkun verran olen eri mieltä. Sä olet nyt liikaa projisoimassa tuota kuviteltua riippuvuuttasi äidistäsi kaikkiin muihin. Oot samaistunut äitiisi ja haluat siirtää riippuvaisen lapsiminäsi kaikki mahdollisiin(jamahdottomiin kohteisiin). Nyt olet samaistunut identifikaatio aggressoriin avulla alkkisryhmän vetäjääsi ja käytännössä kostat terapiaasi toisille esiintymällä itse ryhmän vetäjänä ja asettamalla itsesi ryhmän jäsenenä toisiin mahdollisiin(ja mahdottomiin) kohteisiin.

Ei jumalauta taas.

Kolmas ja viimeinen kerta.

Dazu, mä olen jo 2 kertaa sulle laittanut viestin - tälle palstalle ja toisen tekstarilla - että jätä mut rauhaan. Laitoin että ellei sulle ole jo kehittynyt pakkomiellettä muhun niin annat mun olla. Edelleen roikut kimpussani, eli onko toi nyt sitten myöntyminen siihen että sulle todella ON kehittynyt pakkomielle muhun? Jos sä koitat jäljitellä Genioo ja rakentaa jotain "i don't give a fuck - vittumaista-imagoa" niin metsään menee ja pahasti. Sä olet just sellanen naistenkiusaaja joka sais Miesporukassa turpaansa heti kun menisit kertoo mitä touhuat (ja siis Miesporukassa - ei ämmälaumassa joille jostain syystä on kasvanut munat).

Eli olisko MITENKÄÄN mahdollista, nyt kun kolmannen - ja viimeisen kerran pyydän että jätät mut rauhaan, vai haluatko sä että mäkin lopetan tänne kirjottelun? Sekö sun tavote on? Seurata varjona perässä niin kauan että myös minä eräiden toisten naisten lailla kyllästyn enkä tänne enää viitsi tulla? Sä kun täällä olet joka ikinen päivä ja sun palstailu-ajoitus on parhaaseen palsta-aikaan (alkuillasta myöhäisiltaan) niin ei sua oikein voi vältelläkkään jos täällä eri päivinä haluaa kirjottaa. Täällä ei yksinkertasesti voi olla niin ettet säkin olis.

Noni, nyt sieltä tulee sellanen suoraan Geniolta kopioitu vastaus "öh... tuota... minähän en sinun perässäsi kulje..." Jos sun tarkotus oli että sä luot samanlaisen tilanteen kuin sillon kun väitit Genion olevan jatkuvasti kimpussas niin sä teit nyt yhden virheen - sä väitit aikoinaan että Genio on puskista sun kimpussa - sä seuraat mun perässä ihan rekattuna joten tässä nyt ei ole kyse mistään luulosta vaan varmasta tiedosta.

Hyvin yksinkertaisesti vielä: Jätä mut rauhaan. Älä kirjota mulle mitään, äläkä myöskään mun asioista tai mitään mikä liittyy muhun. Lupaan saman sulle - mäkään en kertaakaan tule sulle kommentoimaan enkä kirjota susta mitään. Jos kirjotan jonkun "yks mun tuttu teki sitä ja tätä"- jutun niin se ei liity suhun. En myöskään aio puskista kirjotella sulle tai sinusta mitään. Sillehän ei kukaan mahda mitään jos kuvittelet mun olevan yksi tai toinen puska - siitä vaan. Jaarittele sen/niiden kanssa itsesi vaikka hengiltä muttä älä MULLE kirjota mitään.

Ps. Sori muut. Tää tosiaan oli eka ja vika kerta kun teen tällasen avauksen ja nostan ton tapetille. Koitan katsoa onko sillä enää rahtustakaan järjen valoa jäljellä.

• dazu kirjoitti:

Tiedustelemme: (ei kuulemma ollut täsmällisesti ilmaistu tämä kysymys)
        Lisko ohjasi minut muotoilemaaan tuon pääsiäisen kunniaksi parempaan muotoon, eli: mikä psykologinen koulukunta sinua lähinnä puhuttelee?
        (Lisko nostaa jostain syystä tässä esiin Kristevan)

(sihteerin hommat ovat minulle kyllä jo aiemmistakin produktioista tuttuja)

• zisel
        buddy-love kirjoitti:

Tiedustelemme: (ei kuulemma ollut täsmällisesti ilmaistu tämä kysymys)
        Lisko ohjasi minut muotoilemaaan tuon pääsiäisen kunniaksi parempaan muotoon, eli: mikä psykologinen koulukunta sinua lähinnä puhuttelee?
        (Lisko nostaa jostain syystä tässä esiin Kristevan)

(sihteerin hommat ovat minulle kyllä jo aiemmistakin produktioista tuttuja)

Mikä toi juttu oikein on kun sulle on kuulemma tullut yhteydenottoja että millon joku valokuva on otettu ja että onko sitä jotenkin photoshopattu?? :D Mitä helvettiä? :D Mä laitoin tänne kuvan jossa pitelin paperia jossa luki ko. päivän Hesarin otsikot, en mä nyt ihan niin hyvä ennustaja ole että olen osannut vuonna 1947 tietää mitä tänään on otsikoissa :D

• öinen soittelija
        zisel kirjoitti:

Ei jumalauta taas.

Kolmas ja viimeinen kerta.

Dazu, mä olen jo 2 kertaa sulle laittanut viestin - tälle palstalle ja toisen tekstarilla - että jätä mut rauhaan. Laitoin että ellei sulle ole jo kehittynyt pakkomiellettä muhun niin annat mun olla. Edelleen roikut kimpussani, eli onko toi nyt sitten myöntyminen siihen että sulle todella ON kehittynyt pakkomielle muhun? Jos sä koitat jäljitellä Genioo ja rakentaa jotain "i don't give a fuck - vittumaista-imagoa" niin metsään menee ja pahasti. Sä olet just sellanen naistenkiusaaja joka sais Miesporukassa turpaansa heti kun menisit kertoo mitä touhuat (ja siis Miesporukassa - ei ämmälaumassa joille jostain syystä on kasvanut munat).

Eli olisko MITENKÄÄN mahdollista, nyt kun kolmannen - ja viimeisen kerran pyydän että jätät mut rauhaan, vai haluatko sä että mäkin lopetan tänne kirjottelun? Sekö sun tavote on? Seurata varjona perässä niin kauan että myös minä eräiden toisten naisten lailla kyllästyn enkä tänne enää viitsi tulla? Sä kun täällä olet joka ikinen päivä ja sun palstailu-ajoitus on parhaaseen palsta-aikaan (alkuillasta myöhäisiltaan) niin ei sua oikein voi vältelläkkään jos täällä eri päivinä haluaa kirjottaa. Täällä ei yksinkertasesti voi olla niin ettet säkin olis.

Noni, nyt sieltä tulee sellanen suoraan Geniolta kopioitu vastaus "öh... tuota... minähän en sinun perässäsi kulje..." Jos sun tarkotus oli että sä luot samanlaisen tilanteen kuin sillon kun väitit Genion olevan jatkuvasti kimpussas niin sä teit nyt yhden virheen - sä väitit aikoinaan että Genio on puskista sun kimpussa - sä seuraat mun perässä ihan rekattuna joten tässä nyt ei ole kyse mistään luulosta vaan varmasta tiedosta.

Hyvin yksinkertaisesti vielä: Jätä mut rauhaan. Älä kirjota mulle mitään, äläkä myöskään mun asioista tai mitään mikä liittyy muhun. Lupaan saman sulle - mäkään en kertaakaan tule sulle kommentoimaan enkä kirjota susta mitään. Jos kirjotan jonkun "yks mun tuttu teki sitä ja tätä"- jutun niin se ei liity suhun. En myöskään aio puskista kirjotella sulle tai sinusta mitään. Sillehän ei kukaan mahda mitään jos kuvittelet mun olevan yksi tai toinen puska - siitä vaan. Jaarittele sen/niiden kanssa itsesi vaikka hengiltä muttä älä MULLE kirjota mitään.

Ps. Sori muut. Tää tosiaan oli eka ja vika kerta kun teen tällasen avauksen ja nostan ton tapetille. Koitan katsoa onko sillä enää rahtustakaan järjen valoa jäljellä.

On jo ammoin sammunut dazulta järkensä valo
        ja silmänsä sokaissut Wittnengstein-hulluuden palo

• Jos hillot menee hilloviikkojen edelle, niin kaikki ei ole kunnossa.

• Vuosikertaviinit on in, mutta vuosikertahillojen kohdalla en menisi vannomaan...
      Tai no, pohjimmiltaan kaikki riippuu kai vuosikerrasta ja harrastajasta :)

• Olisit voinut laitttaa mehuiksi, mut olkoon. Mitäs niitä vanhoja....

• Asioista on vaikea luopua, jos niihin on ehtinyt tottua. Kaipaus tulee vasta sen jälkeen, kun jostain on luopunut.

Onhan se hilloillekin mahdollista. Varsinkin jos niiden tekeminen on ottanut paljon aikaa ja työtä.

Tai sitten se oli vain "tämä on minun ja minä päätän" asia?

Naiset.

• Onneksi tässä luopumisongelmassa oli kyse siitä etten tiennyt niitä olevan siellä niin paljon. Siellä olisi pitänyt olla vain muutama harmiton purkki, mutta satakunta löytyi remonttitarvikkeiden seasta piilosta.

• Number One Hits 1997
    • bror Gustaf ÖdlolfIX

Olemme myös kokeneet pikkusiskomme hillovimmakaudet
      piinallisiksi-vuoden -97 mansikkahillovuosiviinisato oli erinomaista

• exä-riippis.

Ei löydy enään aloitustasi, missä et kirjoita exästäsi.

• Nokun täällä ei enää käsitellä mitään järkevää.

• hähä
        buddy-love kirjoitti:

Nokun täällä ei enää käsitellä mitään järkevää.

Vi*ttaako? kun se otti mamun ukoksi? eikö lisko täytä tyhjyyttäsi?

• no kun

sä vaan haluut elää heikkohermoisen draamahenkilöttären kanssa. Oma valintasi se on.

• Tosielämän Dallas menossa ;)

• Ödlans bröderna
        buddy-love kirjoitti:

Tosielämän Dallas menossa ;)

Professori bulle-love on joutunut painajiseen, joka ei ole unta vaan!
        Ehkä auttaisi aikadilaatio vuoteen 1997 ja syödä ne hillot pois

• ex-ruby

En ihmettelisi vaikka se exäsi löytyisi kohta muumioituneena jostakin, kun ton liskon pinna palaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      158
      12109
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5436
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4550
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      134
      3643
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2738
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1656
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      362
      1609
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      102
      1506
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1451
    Aihe