Elän parisuhteessa 2 pienen pojan äidin kanssa. Asumme erillään, itselläni on koira. Minua on alkanut ärsyttämään ensinnäkin edes takainen ravaaminen kahden asunnon välillä. Koirani ei viihdy tämän naisen luona ja se stressaa minua. Ei oikein osaa suhtautua lapsiin.(tiedän, se on vain koira) Ravaaminen ärsyttää varsinkin kun se on niin yksipuolista, eli minä olen se joka vaihtaa paikkaa. Ja monesti palaan sitten heti jo aamuksi kotiin hoitamaan omaa elämää. Toinen asia mikä ärsyttää on 'vastuu' lapsista. Tiedän että se tulee kaupan päälle tässä naisessa, mutta jostain syystä mielelläni on ajatus, että mitä tämä nainen etsii. Parisuhdetta vai isää/isäpuolta lapsilleen?? Jos esim on äidin vkl/päivät menossa ja hän on kipeä, niin kipeä ettei voi lapsia hoitaa, niin se jää minulle. Isä ei lapsia ota, ja ei mitään muuta tukiverkostoa ole. Isovanhemmat(isän puolelta) asuvat lähellä, mutta ovat paljon mökillä, eivätkä siis voi lastenlapsia hoitaa. Toiset isovanhemmat asuvat 150km päässä ja se on kuulemma liian pitkä matka ajella. Minusta tämä on outoa. Omassa elämässäkin on paljon tekemistä, työt/arki/harrastukset/koira yms.. Ja jos itse olen sairas, ei apua saa, kun on ne lapset. Ymmärrän että on paljon vaikeampaa lähteä ja siirtyä paikasta toiseen lasten kanssa. Silti en koe tätä suhdetta 'tasa-arvoiseksi' ja koen, että se olen minä joka hyppää 99%, kun tarve vaatii! Varmaan vika on pääni sisällä, enkä ole mihinkään koskaan tyytyväinen. Jokatapauksessa ärsyttää, ja rankasti. Nyt aionkin olla jonkin ajan omassa kotonani ja hoitaa itseäni urheilemalla ja rauhoittumalla. Kertokaa mielipiteitä kiitos!
isäpuoli
26
611
Vastaukset
- A tip for today
Kerro vaan suoraan naisellesi mistä kenkä puristaa. Turhaa sun on pitää näitä ajatuksia yksin sisälläs ja antaa naiselles ihme kuvaa käyttäytymisestäsi.
Puhumalla asiat selviää.- ärsyyntynyt
Kiitos vastauksesta.. Nainen kyllä tietää mistä kenkä puristaa, eikä ihmekäyttäytymistä esiinny. Olen puhunut asiasta jo pidempää.. Tuntuu vain ettei mikään muutu.
Ehkä halusin kommenttia siihen etten ole kohtuuton 'vaatimuksillani'
Aika vaikeasta asetelmasta olette ylipäänsä lähteneet parisuhteeseen, mutta eiköhän joka tapauksessa ainoa apu ole puhuminen. Vaikuttaa siltä, että nyt kärsivät niin lapset, aikuiset kuin koirakin.
- Wihikoira
Haastava tilanne. Kuin amatöörijonglööreitä ja liian monta palloa hallittavana. Vähemmästäkin stressaantuu.
Jotkut osaavat handlata tuollaisia tilanteita ja pitävät haasteista, ei tule liikaa stressiä. Mutta itse en tiedä, miten.
Asiat vaan pöydälle ja puhumaan plussat ja miinukset auki. Ja mitkä olisivat käyttökelpoiset ratkaisut tilanteen helpottamiseksi.- ärsyyntynyt
Itsekin pidän haasteista ja että on paljon hallittavana, mutta liika on aina liikaa.
plussa ja miinus-linjalle en lähde.. tulisi miinusta niin paljon - TheColdTruth
ärsyyntynyt kirjoitti:
Itsekin pidän haasteista ja että on paljon hallittavana, mutta liika on aina liikaa.
plussa ja miinus-linjalle en lähde.. tulisi miinusta niin paljonLuepa, aloittaja, tuo viimeinen lauseesi... Eikö se jo kerro hyvin paljon?
Mitä saat parisuhteeltasi? Vai oletko koko ajan se antava osapuoli?
Monet huomaavat tuon vasta vuosien tai vuosikymmenien päästä, sinulla tökkii jo parissa vuodessa - onko nykyinen parisuhde sitä, mitä elämältäsi oikeasti haluat?
Ihmeitä ei kannata odottaa... Naisesi lienee sitä ihmistyyppiä, joiden on helpompi ottaa kuin antaa... Ja pikkuhiljaa sinusta tulee entistä enemmän itsestään selvyys.
- tatatata
Olet lähtenyt parisuhteeseen ilman, että olisit ajatellut realistisesti. Ongelma tässä on se, että jos lähdet parisuhteeseen naisen kanssa, jolla on lapsia, niin jo lähtökohtaisesti sinun pitää hyväksyä ajatus isäpuolena olemisesta, ei pelkästään naisen kumppanina olemisesta. Itse en jaksanut tuollaista miestä katsella. En minäkään voi lasten kanssa juoksennella miesten asunnoilla. Kyllä se on miesystäväni, jonka on tultava luokseni. Ja kovin kauaahan ei sellainen kanna. Jossain vaiheessa on tehtävä päätös...lyödäänkö hynttyyt yhteen ja avioidutaan ja ollaan todellinen perhe, vai erotaan. Sinun kannattaa miettiä, aiotko koskaan sitoutua tähän perheeseen. Jos et, niin anna naisesi etsiä itselleen mies, joka haluaa.
- MontaTyyliä
Itse yh:na olen sanonut, etten etsi itselleni elättäjää tai lapsilleni uutta isää - vaan mukavaa elämän kumppania, joka ymmärtää sen, että lapset ovat minulle tärkeintä maailmassa. Sillä reseptillä olen saanut rakennettua mielestäni kaikki osapuolet huomioivan parisuhteen / perhe-elämän. Lapseni kunnioittavat uutta kumppaniani ja tykkäävät viettää aikaa hänen kanssaan - mutta minä olen lasten biologisena äitinä se, joka kantaa vastuun asioista. Kumppanini nauttii perhe-elämästä eikä missään nimessä ole mikään "vapaamatkustaja" suhteessamme, vaan tekee osansa kotitöistä ym, mutta en pidä häntä itsestään selvänä lastenhoitajana tai ruokakaapin täyttäjänä. En ymmärrä ihmisiä, jotka pitävät itsestään selvänä, että kumppani kantaa kasvatus- ym vastuun lapsista, jotka eivät ole hänen biologisia jälkeläisiään.
- imeeee
MontaTyyliä kirjoitti:
Itse yh:na olen sanonut, etten etsi itselleni elättäjää tai lapsilleni uutta isää - vaan mukavaa elämän kumppania, joka ymmärtää sen, että lapset ovat minulle tärkeintä maailmassa. Sillä reseptillä olen saanut rakennettua mielestäni kaikki osapuolet huomioivan parisuhteen / perhe-elämän. Lapseni kunnioittavat uutta kumppaniani ja tykkäävät viettää aikaa hänen kanssaan - mutta minä olen lasten biologisena äitinä se, joka kantaa vastuun asioista. Kumppanini nauttii perhe-elämästä eikä missään nimessä ole mikään "vapaamatkustaja" suhteessamme, vaan tekee osansa kotitöistä ym, mutta en pidä häntä itsestään selvänä lastenhoitajana tai ruokakaapin täyttäjänä. En ymmärrä ihmisiä, jotka pitävät itsestään selvänä, että kumppani kantaa kasvatus- ym vastuun lapsista, jotka eivät ole hänen biologisia jälkeläisiään.
joo joo ja lehmät lentää. voihan sitä uskotella vaikka mitä :D
- ärsyyntynyt
ongelma ei ole se että en olisi 'isäpuolena' jos nainen olisi 'koiranomistaja'.. mutta kun ei ole. ihan sama missä siis olen niin kyllä koira jää mun hoidettavaksi kokonaan. joten lapset jää sitten äidin hoidettavaksi kokonaan. näin se menee
- Hyväksikäyttöä
Tuo kertoo jo paljon. Nainen haluaa sinun hoitavan lapsia, mutta ei halua hoitaa koiraasi.
- Omituista.
No. Itse olen ollut yksinhuoltaja jo monta vuotta ja koskaan ei tulisi mieleenkään usuttaa jotain vierasta äijää niitä hoitamaan. Itse olen aina hoitanut ja vastedeskin hoidan. On naiselta omituista käytöstä.
Mutta toisaalta, en mitään äijää meinaa ottaakkaan, aion pysyä lasten kanssa yksin.
Ei sinun tehtäväsi ole toimia lastenhoitajana, ei todellakaan. - hilperiinah
Mun näkemykseni asiasta on seuraavanlainen; jos on tarpeeksi rakkautta niin haluaa antaa ja tehdä kaikkensa jotta suhde toimisi. On myös valmis näkemään vaivaa toiden puolesta ja luopumaan monista itselle tärkeistä jutuista ja tekemään vaikeitakin kompromisseja. Ei se ole mitään kaupantekoa, että jos sä teet sitä ja tätä niin mä suostun tekemään vastaavasti tota.
Isäpuolen rooli tulee automaattisesti ainakin ajan myötä jos kerran ryhtyy suhteeseen ihmisen kanssa, jolla on jo lapsia. Miten tulee olemaan tulevaisuudessa jos teillä on yhteisiä lapsia lisäksi. Niinkö, että hoida sä omas niin mä hoidan omani. rakkaus on sopeutumista, hyväksymistä, ei oman edun tavoittelua. Joskus oon kuullut, että rakkaan puolesta on valmis antamaan jopa henkensä. Miten tällaiset asiat voivat olla siis niin ylitsepääsemättömiä?- hilperiinah
Niin ja vielä tuosta sairastelusta. Luulis todellakin, että haluaisit ja ehdottaisit itse, että hoidat rakkaasi lapsia jos tämä on kerran niin sairas ettei siihen itse kykene. Näin minä ainakin toimisin.
- samma här
hilperiinah kirjoitti:
Niin ja vielä tuosta sairastelusta. Luulis todellakin, että haluaisit ja ehdottaisit itse, että hoidat rakkaasi lapsia jos tämä on kerran niin sairas ettei siihen itse kykene. Näin minä ainakin toimisin.
Minä olen kanssasi samoilla linjoilla. Kyse on varmaan siitä, että yleensä suhteet eivät ole todellisia rakkaussuhteita. Aletaan seurustelemaan, koska tarvitaan parisuhdetta ja seksiä ja läheisyyttä ja ehkä tykätään toisesta. Mutta...kyse ei välttämättä ole rakkaudesta. Rakkaus on jotain niin kaiken nielevää. Minä myös luen aloittajan rivien välistä, että hän ei oikeasti rakasta. Hän varmaan pitää ja välittää, mutta rakkaus on tuosta suhteesta kaukana. Valitettavasti. Kyse ei ole todellakaan siitä, mitä nainen odottaa, vaan siitä, mitä mies on vapaaehtoisesti antamassa ilman "vastalahjaa". Jos odottaa vastalahjoja, niin silloin ei ole vapaaehtoisesta rakkauden myötäisestä antamisesta. Rakkaus on sitä, ettei halua rakkauden kohteelle mitään pahaa, haluaa vain antaa omastaan, kuten sanoit, vaikka oman elämänsä. Mutta tämä tosiaan on harvinaista. Liitot yleensä eivät perustu rakkaudelle vaan käytännöllisyydelle tai muulle materiaaliselle tai sosiaaliselle hyödylle.
Koska aloittajan suhteessa ei ole kyse rakkaussuhteesta eikä toisaalta edes häntä tyydyttävästä hyötysuhteesta, niin voipi olla, että suhde on tuhoon tuomittu. - hilperiinah
samma här kirjoitti:
Minä olen kanssasi samoilla linjoilla. Kyse on varmaan siitä, että yleensä suhteet eivät ole todellisia rakkaussuhteita. Aletaan seurustelemaan, koska tarvitaan parisuhdetta ja seksiä ja läheisyyttä ja ehkä tykätään toisesta. Mutta...kyse ei välttämättä ole rakkaudesta. Rakkaus on jotain niin kaiken nielevää. Minä myös luen aloittajan rivien välistä, että hän ei oikeasti rakasta. Hän varmaan pitää ja välittää, mutta rakkaus on tuosta suhteesta kaukana. Valitettavasti. Kyse ei ole todellakaan siitä, mitä nainen odottaa, vaan siitä, mitä mies on vapaaehtoisesti antamassa ilman "vastalahjaa". Jos odottaa vastalahjoja, niin silloin ei ole vapaaehtoisesta rakkauden myötäisestä antamisesta. Rakkaus on sitä, ettei halua rakkauden kohteelle mitään pahaa, haluaa vain antaa omastaan, kuten sanoit, vaikka oman elämänsä. Mutta tämä tosiaan on harvinaista. Liitot yleensä eivät perustu rakkaudelle vaan käytännöllisyydelle tai muulle materiaaliselle tai sosiaaliselle hyödylle.
Koska aloittajan suhteessa ei ole kyse rakkaussuhteesta eikä toisaalta edes häntä tyydyttävästä hyötysuhteesta, niin voipi olla, että suhde on tuhoon tuomittu.Samma här, erittäin hyvin kirjoitettu!
- naurettavia juttuja
hilperiinah kirjoitti:
Samma här, erittäin hyvin kirjoitettu!
Haloo, maapallo kutsuu. Vetoaminen siihen, ettei kumppani rakasta jos ei halua hoitaa lapsia on aivan tollo ja naurettava :D. Kyllä se rakkaus on jotain muuta kuin omien halujen täyttymyksen odottamista. Jättäkää ne 5 sentin rakkausromaanit ja palatkaa maan pinnalle, buahaha
- somerealism
hilperiinah kirjoitti:
No voithan itse kokeilla: soitapa huomenna töihin ja sano, ettei sua näy, kun oot osoitteessa b hoitamassa uuden kumppanikanditaatin lapsia, että tämä kerkiää sairastaa rauhassa. Luuletko oikeasti, että tolla perusteella saat olla pois töistä? Tai no, kai sitä palkatonta vapaata voi hyvässä lykyssä saada, mutta ei sitä pidemmän päälle monikaan työnantaja katsele suopeasti. Mistäkö tiedän? Siitä, että kun meillä lapset oli sairaana ja itsekin sain saman taudin, ei mieheni todellakaan saanut "lupalappua" töistä olla kotona lasten kanssa siksi, että minä olin sairas. Saa suurinpiirtein olla pää poikki ja kainalossa ennen kuin moinen onnistuu. Ja huom. tässä on siis kyse miehen biologisista lapsista ja vihitystä vaimosta....
- Mielipide752
Lemppaa se muija. Palvelijana ja lastenvahtinahan tuo sinua käyttää. Ja jos koirasikaan ei viihdy siellä niin se on merkki jostain. Koira on ihmisen paras ystävä ja ihmissuhteet tulevat vasta sen jälkeen.
- terveeeeee
Harvinaisen totta. Kaverillani on valtavan suuri koira, ja kaverini vaimoke sanoi, että koira tai hän lähtee. Kaveri sanoi, että tarviitko muuttoapua vai selviätkö ihan itse.
Aloittajalle funtsittavaa sen verran, että jos koirasi ei viihdy naisen kotona, on syynä se, että vaistoaa, ettet sinäkään viihdy. Hyvin harva jaksaa muutenkaan alkaa vakavaan suhteeseen yksinhuoltajan kanssa, ellei ole valmis jäämään sinne tynnyrin pohjimmaiseksi arvoasteikossa. Ensin meinaan tulee naisen ja lasten tarpeet, viimeiseksi jos on aikaa tai voimia, voidaan harkita miehen tarpeita. En tarkoita seksuaalisia tarpeita vaan ihan yleisellä tasolla. - ei elukoita, kiitos
Ihmisen paras ystävä on toinen ihminen ja lapset ja ihmissuhteet menevät aina elukoiden edelle. Lemmikitkö sutkin hautaan saattaa tai auttaa sua, jos pahasti sairastut? Mä taidan jotenkin ymmärtää ap:n naista. En siinä, että vaatii miestä hoitamaan lapsia. Vaan siinä, ettei mies millään voi tajuta, ettei kaikki elukoista tykkää ja omaan kotiinsa niitä halua. Pysyköön mies koirineen ihan omissa oloissaan.
- eräs onnellinen
Tuttavapiirissäni mies aloitti seurustelun kahden lapsen yksinhuoltajan kanssa. Jo seurustelun alkuvaiheesta lähtien mies on hoitanut lapsia kuin omiaan ja se on suhteessa itsestäänselvää. Nyt he ovat jo naimisissa ja asuvat yhdessä. Miten hienoa on ollut seurata kun mies todella rakastaa naista ja tekee kaikkensa perheen eteen olematta missään kohtaa itsekäs. Nainen myös rakastaa ja arvostaa miestä ja koko perhe on onnellinen.
Sinä et ole millään tavalla oikea ihminen yksinhuoltajan kumppaniksi. Jos joskus oikeasti rakastut ja löydän sopivan lapsettoman sinkun itsellesi, niin toivottavasti itsekkyytesi karisee samalla ettei sinun tarvitse miettiä, että jos vahingossa annat suhteeseen enemmän kuin saat.- ärsyyntynyt
ok.. kiitos kommenteista.
kysynkin.. missä vastavuoroisuus? joku puhui(useampikin), että jos rakastaa tekee kaikkensa??!! tämä koira on mun lapsi. en laske kertoja yksi yhteen, mutta kyllä jonkinlaista vastavuoroisuutta pitää olla. ja jos näin on, että olen liian itsekäs, niin sitten olen. mun luonne ei anna periksi esim herätä joka aamu, kun olen naisen luona, niin käyttää koira ja käytännössä sit antaa aamupalaa lapsille. ja ihan vain siksi, kun toinen nukkuu myöhempään. se on vaan pakko herätä ja nousta se koira viemään ulos. olisi se itsekin joskus kiva herätä ja juoda vain valmiiksi keitettyä kahvia.
kyse ei ole pelkästään enemmän antamisessa, vaikka sitä olen kyllä tehnyt. - ärsyyntynyt
ärsyyntynyt kirjoitti:
ok.. kiitos kommenteista.
kysynkin.. missä vastavuoroisuus? joku puhui(useampikin), että jos rakastaa tekee kaikkensa??!! tämä koira on mun lapsi. en laske kertoja yksi yhteen, mutta kyllä jonkinlaista vastavuoroisuutta pitää olla. ja jos näin on, että olen liian itsekäs, niin sitten olen. mun luonne ei anna periksi esim herätä joka aamu, kun olen naisen luona, niin käyttää koira ja käytännössä sit antaa aamupalaa lapsille. ja ihan vain siksi, kun toinen nukkuu myöhempään. se on vaan pakko herätä ja nousta se koira viemään ulos. olisi se itsekin joskus kiva herätä ja juoda vain valmiiksi keitettyä kahvia.
kyse ei ole pelkästään enemmän antamisessa, vaikka sitä olen kyllä tehnyt.ja vastaanpa myös tuohon lemmikki-asiaan.
mikään suhde, joka nyt on kestänyt vasta 8kk, aja koirani ohitse. ensinnäkin siksi, että mitä jos luovun koirastani, ja sitten suhde ei loppujen lopuksi toimikkaan. en tule ottamaan sitä riskiä. en, en suostu.
yh tuokoon lapsensa suhteeseen ja mä tuon koirani. jos ei kelpaa, niin sitten ei.
(vaikka tässä ei siitä ole kyse. ei ole koira mikään este tai olisi mitään sanottu, että hävittää pitäisi. on kyllä nainen tietoinen, että jos niin tekee, suhde päättyy ihan yhtä nopeasti kuin alkoikin)
- ärsyyntynyt
edelleen lisää tuohon 'tarpeisiin'-kommenttiin..
mä en usko että mun tarpeet jotenkin epähuomioitaisiin. ensinnäkin siksi etten näin koe ja toiseksi ettei sellainen minun kanssa onnistu. edelleen olisin hyvin nopeasti sinkku, jos alkaisin näin tuntemaan.
hyviä kommentteja kaikki.. kiitos kovasti kaikille osallistujille. ihan tosi. kaikilla meillä on omat arvonsa ja näkemykset asioista :)- ärsyyntynyt
muita tarpeita siis kuin se vastavuoroisuus.. se kyllä jää huomioimatta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17313321
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454890Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493699Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402833Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282022Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1191773Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3711683Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371505