Helou! Onko kellään tietoa, että millä matskuilla/välineillä tehdään noita perinteisiä old skool-flasheja (ohessa kuva)? Ku se näyttää vähän tommoselta maalimaiselta jäljeltä...
Flashien kynät/maalit
5
133
Vastaukset
- Flashing
Niin ja siis tässä se esimerkki-kuva: http://3.bp.blogspot.com/_5ZEUyzZQIh0/S_IPgOmGnmI/AAAAAAAAEjA/XpGwVvhWLrQ/s1600/flash1.jpg
- gordonin flashi
Hello.
Itse väännän fläshei peiteväreillä, copic tusseilla (manga piirtelyä)
Peiteväreillä saa kivan vanhan koulun viban kuviin ja noil copiceilla sit tulee kiiltoo pintaan ni soveltuu muuhun värittelyyn.
Kummallakin onnistuu hyvin. Paperiin kannattaa satsata oikeasti, ettei mihikään kopipaperiin tyydy. Copic tussit on naurettavan kalliita ja suht hankalia teknisesti.
Youtubest löytyy tussailuun ainenkin havainnollistamis matskuu.
Peiteväreihän nyt saa mist vaan.
Kannattaa kokeilla myös akryylivärei.
- artjunkie
Kyllä akryyliväreillä sekä peiteväreillä saa tehtyä hyvin flashejä.
Kuten tuossa sanottiinkin niin kannattaa hankkia kunnollista paperia. Se on oikeasti aa ja oo koko hommassa.
Kyllähän jotkut tekevät photarillakin, mutta omasta mielestä siitä karsiutuu se jokin käsityönleima pois, tulee liian kliinistä jälkeä.
Derwentin puukyniä olen aina käyttänyt. Niiden coloursoft, studio, artists ja pastellit on hyviä. Mutta niilla ei saa tarpeeksi tasaista jälkeä. Siis, kun kuvan skannaa jne. niin ainenkin itseeni jälki ei tyydytä.
Nuo "mangatussit" on kyllä loistavat. Copic on merkkinä todellakin karseen kallista, mutta muistaakseni muita edullisiakin merkkejä löytyy?
Jossakin näin muuten, kun Capobianco teki flashin Copiceilla. Todella nättiä jälkeä. Itsellä niiden tekniikka on aivan hakusessa vielä, mutta nättii esim. uutta koulukuntaa niillä saa aikaan. Ja miksei vanhaakin, jos tekniikka on hallussa. Kun on yli 300 eri sävyä tarjolla niin oma taito sanelee kaiken.
Opetusklippei todellakin löytyy kaikkialta, että suosittelen kyllä kaikille tusseihin tutustumista.
Niin juu ja käytän paljon Copicin rajauskyniä ääriviivojen tekoon vaikka peiteväreillä duunia tekisin. Eli itseensä tyydyttävää sekatekniikkaa kannattaa aina käyttää eikä vaan laput silmillä toteuttaa muiden kokemuksia.- flashing
Mitä pensseleitä käytätte akryylimaaleilla/peiteväreillä maalatessa? Jotain mahdollisimman lyhytsutisia? Pitkäjouhisella pensselillä värittäminen tuntuu ainakin mahdottomalta, koska varjostusta yrittäessä suti leviää ja siistiä jälkeä on vaikea saada...
- lkui
flashing kirjoitti:
Mitä pensseleitä käytätte akryylimaaleilla/peiteväreillä maalatessa? Jotain mahdollisimman lyhytsutisia? Pitkäjouhisella pensselillä värittäminen tuntuu ainakin mahdottomalta, koska varjostusta yrittäessä suti leviää ja siistiä jälkeä on vaikea saada...
Lyhyempää sutia kyllä, mutta myös semisti kuivana. Haaleen varjostuksen pieneen paikkaan sit taas hyvin ohuella sudil "lainii lainin päälle".
Joihinkin tummempi sävyisiin duuneihin sekatekniikalla lyijykynällä varjostusta. Tekee kyllä ikävän kiillon papruun, mutta skannatessa ei huomaa lyijäriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683