Eli olen 14-vuotias tyttö, jolla on suhtkoht vaalea iho. Olin joku 4 vuotta sitten etelässä ja tulin ehkä ottaneeksi liian paljon aurinkoa, vähän paloi iho.
Tästä tuli kuitenkin erittäin vahvat pigmenttimuutokset koko ylävartaloon. Maha ei palanut, mutta siitä tuli harmahtavan tumma ja pilkullinen. Olkapäissä selvät rajat ja käsivarsissa rumaa, tumman pilkullista väriä.
Ongelmana siis se, että nämä eivät ole mihinkään hävinnyt ja nämä tummenevat aina kun olen vähänkin auringossa. En voi ottaa aurinkoa tai muutenkaan käyttää hihattomia paitoja.
Viime vuonna kävin koululääkärillä ja sain Daktarin-voidetta jota käytin pari viikkoa. Tuloksia ei näkynyt lääkäri määräsi käyttämään toiset kaksi viikkoa. Ei mitään tulosta.
Oon googlannu mutta en oo löytänyt mitään vastaavaa. Mikähä avuks?
Ongelmana ihon väriläiskät
5
200
Vastaukset
- eiw pw
Avitcid on reseptilla saatava voide ihon valovaurioihin, mutta nain kesan korvalla sita ei saa aloittaa, silla ihon ei saisi saada aurinkoa kayton aikana.
Mista syysta Daktarin-voide, epailiko laakari sieni-ihottumaa?
Kavitko oikein ihotautilaakarilla?- avitcid..
Minä olen kyllä käyttänyt Avitcidia (A-vitamiinihappovoide) keväällä ja kesälläkin (akneen) ilman mitään ongelmia, tosin auringossa oleskelua piti välttää. Kuorii ihoa todella tehokkaasti. Paitsi että finnit paranivat, uusi iho oli muutenkin paremman näköinen.
- No tan!
Olisko ne jotain ns. maksaläiskiä? Niitä on aika vaikea saada pois kun kerran ovat iholle tulleet. Ainoa keino on välttää aurinkoa niin eivät tule niin selvästi esille.
Tässä muuten taas yks liiallisen itsensä grillaamisen varjopuolia, ihosyövän ohella.. Koettakaa ihmiset tajuta että ihonsa tietentahtoen ruskettaminen on äärimmäisen typerää ja so last season! Hei!
Ihon kuorinta glykolihapolla tai maitohapolla voisi auttaa. Glykolihappoa ja maitohappoa saat tilattua täältä: www.chemicalpeelshop.mycashflow.fi- Vähän_vastuuta
Hei Tanja, tajusitko että tämä aloittaja on 14-vuotias????????????
Lasten iho-ongelmien ratkaisut kuuluvat vanhempien ja lääkärin pohdittavaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770