Eli olen 14-vuotias tyttö, jolla on suhtkoht vaalea iho. Olin joku 4 vuotta sitten etelässä ja tulin ehkä ottaneeksi liian paljon aurinkoa, vähän paloi iho.
Tästä tuli kuitenkin erittäin vahvat pigmenttimuutokset koko ylävartaloon. Maha ei palanut, mutta siitä tuli harmahtavan tumma ja pilkullinen. Olkapäissä selvät rajat ja käsivarsissa rumaa, tumman pilkullista väriä.
Ongelmana siis se, että nämä eivät ole mihinkään hävinnyt ja nämä tummenevat aina kun olen vähänkin auringossa. En voi ottaa aurinkoa tai muutenkaan käyttää hihattomia paitoja.
Viime vuonna kävin koululääkärillä ja sain Daktarin-voidetta jota käytin pari viikkoa. Tuloksia ei näkynyt lääkäri määräsi käyttämään toiset kaksi viikkoa. Ei mitään tulosta.
Oon googlannu mutta en oo löytänyt mitään vastaavaa. Mikähä avuks?
Ongelmana ihon väriläiskät
5
201
Vastaukset
- eiw pw
Avitcid on reseptilla saatava voide ihon valovaurioihin, mutta nain kesan korvalla sita ei saa aloittaa, silla ihon ei saisi saada aurinkoa kayton aikana.
Mista syysta Daktarin-voide, epailiko laakari sieni-ihottumaa?
Kavitko oikein ihotautilaakarilla?- avitcid..
Minä olen kyllä käyttänyt Avitcidia (A-vitamiinihappovoide) keväällä ja kesälläkin (akneen) ilman mitään ongelmia, tosin auringossa oleskelua piti välttää. Kuorii ihoa todella tehokkaasti. Paitsi että finnit paranivat, uusi iho oli muutenkin paremman näköinen.
- No tan!
Olisko ne jotain ns. maksaläiskiä? Niitä on aika vaikea saada pois kun kerran ovat iholle tulleet. Ainoa keino on välttää aurinkoa niin eivät tule niin selvästi esille.
Tässä muuten taas yks liiallisen itsensä grillaamisen varjopuolia, ihosyövän ohella.. Koettakaa ihmiset tajuta että ihonsa tietentahtoen ruskettaminen on äärimmäisen typerää ja so last season! Hei!
Ihon kuorinta glykolihapolla tai maitohapolla voisi auttaa. Glykolihappoa ja maitohappoa saat tilattua täältä: www.chemicalpeelshop.mycashflow.fi- Vähän_vastuuta
Hei Tanja, tajusitko että tämä aloittaja on 14-vuotias????????????
Lasten iho-ongelmien ratkaisut kuuluvat vanhempien ja lääkärin pohdittavaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1492489Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273691Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637