auto pitäisi vaihtaa. uusi volvo maksaa 55t, skodan saa 5t halvemmalla. olen mielestäni aika hyvätuloinen (>110t/vuosi) mutta nuo hinnat tuntuvat silti aika kohtuuttomilta.. kertokaapas mikä on teidän mielestänne kohtuullinen summa vaikkapa normi-insinöörin (45t/v) laittaa autoon?
55t auto, vuositulot?
7
464
Vastaukset
- ei autoa idiootille
Eipä noilla sossun tuloilla oikeasti osteta mitään autoa, hinnat saattavat tosiaan tuntua aavistuksen kohtuuttomilta. Joten herääppä vaan unestasi. Ei ole tyhmempää juttua täällä nähty taas aikoihin. Tai tuleehan niitä päivittäin, mutta tämä menee kärkeen.
Eipä niillä vuosituloilla ole merkitystä auton hintaan vaan sillä paljonko sinulla varaa maksaa. Voithan tienata vaikka puoli miljoona mutta ei ole rahaa mihinkään kun ulosotto, verottaja ja velkojat vie kaiken.
Minkähintaisen auton minä normityöntekijä saan ostaa jos tienaan reilusti enemmän kuin insinööri? Onko perus tai korkeakoulutuksella jokin merkitys siihen minkä auton saa ostaa? Jos olisit oikeasti satkun vuosituloilla elävä niin eipä tarvisi täältä resupekkojen palstalta kysellä tyhmiä....huono provo. - rtsynjtnmrt
1/3 osa vuosinettopalkasta on sopiva summa autoon,,,,,,tietenkin käteisellä ilman osamaksua tai velkaa.
- specille
Maksimissaan 5000e, uutta ei vielä irtoa mutta käytetty Dacia?
- Laiskanpulskea jalli
Eiköhän se riipu siitä, minkälaista hyötyä koet saavasi rahalle mistäkin kohteesta. Jos sinulla ei ole 50 donalle parempaa käyttöä, niin voihan sillä ostaa autonkin. Matkanteko on ainakin huoletonta ja mukavaa. Siinähän tulet samalla auttaneeksi köyhää valtiota ja kevennät meidän muiden verotaakkaa.
Minulla on ollut raha sen verran työn takana, että viimeksi pistin sen 50000 sijoitusasuntoon. Sieltä se poikii lisää rahaa ihan itsestään. Volvolla kyllä ajelen, mutta sellaisella jonka arvo on kymmenesosa tuosta. Tämä on minun tärkeysjärjestykseni, sinun on mietittävä omasi.- Minä vaan......
Kerrankin joku laukoo oikein asiaa!!!!!!
- autonero
Yli kymppitonnin auto on käytännössä rahan tuhlaamista oli tulot mitä hyvänsä. Uuden auton ostaminen järkevää ainoastaan, jos sen ajaa paaliin asti eli 20 vuotta. Silloinhan tuon 50 000 ecun auton hankintahinta vuotta päälle olisi vain 2 500, mitä voi pitää ihan järkevänä.
- Skeptikko
Itse laittaisin maksimissaan puolet nettovuosituloistani autoon. Nykyisiä uusia autoja tuskin näkyy liikenteessä enää kymmenen vuoden päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "823917Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242851No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452282- 341291
- 10879
- 130855
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12801- 6774
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124736- 11710