Normaali ruumiinrakenne naisella

Amies

Miten nainen voi profiilissa sanoa olevansa normaalin ruumiinrakenteen omaava, jos paino on lähes 10kg enemmän kuin pituus miinus sata?

Siis vaikka 172cm/79kg
Tai 167cm/75kg

? Siis onko tuo normaalia naiselle?

T.Mies

48

941

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensimmäisen BMI on 26,7 ja toisen 26,8. En todellakaan tulkitsisi noita pyöreiksi saati ylipainoisiksi vaan ihan normaaleiksi.

Minusta tuntuu, että miehillä ei ole mitään käsitystä siitä miltä minkäkin painoinen nainen todellisuudessa näyttää.

• Kyllä tuossa on selvää ylipainoa. Tapasin kerran yhden naisen, joka ilmoitti mittansa, ja BMI oli vähän yli 23. Sillä naisella oli melko muhkea takapuoli, eikä kyllä mikään hoikka ollut ainakaan. BMI noin 21-22 olisi OK. Itselläni on BMI vähän päälle 21.

• Amies

"Ensimmäisen BMI on 26,7 ja toisen 26,8. En todellakaan tulkitsisi noita pyöreiksi saati ylipainoisiksi vaan ihan normaaleiksi.

Minusta tuntuu, että miehillä ei ole mitään käsitystä siitä miltä minkäkin painoinen nainen todellisuudessa näyttää. "

No ei painoindeksiä voi käyttää samoin miesten ja naisten kohdalla. 180cm pitkä mies voi painaa 80kg ja olla todella hoikka. 180cm / 80kg naisesta ei todellakaan voi sanoa samaa.

Lihavat naiset vetoaa BMI:hin. En ole koskaan seukannut naisen kanssa, jonka BMI on yli 22...

• jennie

Olen erimieltä kanssasi.

Aloitusviestin mitoilla olevia naisia tuskin voi sanoa normaalivartalpoisiksi. Kyllä he todelläköisesti on pyöreitä.

Itse olen 168/65 ja vapaa-ajallani urheilen. Omasta mielestäni olen normaali vartaloinen, mutta silti muutaman kilon voisi pudottaa. Joten vaikea uskoa, että suunnilleen saman mittainen ja 10 kiloa painavampi nainen omaisi normaalin ruumiinrakenteen.

• ...

Noi painoindeksit kyllä tarkoittaa lievää lihavuutta. Sun varmaan kannattaa tarkistaa miten painoindeksit menee, jos niihin aiot vedota.

• pyöreitä ovat!

Miesten käsitys naisten painosta on ehkä lievästi hämärtynyt, (ei tosin kaikilla) koska naiset valehtelevat painonsa oikeassa elämässäkin alakanttiin.

Ap:n esimerkkipainot/pituudet kertovat kyllä selkeästi reilusta lihavuudesta, tai sitten todella jytkystä ruumiinrakenteesta. BMI ei kerro mitään, se on jonkun feministin luoma määritelmä vain, joka antaa läskistä naisesta liian normaalin kuvan. Kertokaa mitat kropastanne, siitä saa totuudenmukaisen kuvan.

• Amies
        jennie kirjoitti:

Olen erimieltä kanssasi.

Aloitusviestin mitoilla olevia naisia tuskin voi sanoa normaalivartalpoisiksi. Kyllä he todelläköisesti on pyöreitä.

Itse olen 168/65 ja vapaa-ajallani urheilen. Omasta mielestäni olen normaali vartaloinen, mutta silti muutaman kilon voisi pudottaa. Joten vaikea uskoa, että suunnilleen saman mittainen ja 10 kiloa painavampi nainen omaisi normaalin ruumiinrakenteen.

"Itse olen 168/65 ja vapaa-ajallani urheilen. Omasta mielestäni olen normaali vartaloinen, mutta silti muutaman kilon voisi pudottaa. Joten vaikea uskoa, että suunnilleen saman mittainen ja 10 kiloa painavampi nainen omaisi normaalin ruumiinrakenteen. "

Olen kanssasi samaa mieltä. Lihakset nostavat painoa, joten mittasi kuulostavat "lihaksikkaalta normaalivartalolta". Eli jos on sen vertaa rautaa rungossa, että noin oman painonsa - esim 60kg jaksaa kyykätä (tällöin myös selkä-/vatsalihakset iskussa).

Itse miehenä olen 178cm ja 88kg. Muutaman kiloin voisin pudottaa mutta alle 82-kiloisena olisin joko kukkakeppi tai lähes sairaalloisen vähärasvainen.

Uskon että suurinosa naisistakin ajattelee nimimerkki "jennie":n tavoin. Täällä vaan netin "normaalipainoiset ruusut" pitää isointa ääntä.

• pihtimittari
        m36-intj kirjoitti:

Kyllä tuossa on selvää ylipainoa. Tapasin kerran yhden naisen, joka ilmoitti mittansa, ja BMI oli vähän yli 23. Sillä naisella oli melko muhkea takapuoli, eikä kyllä mikään hoikka ollut ainakaan. BMI noin 21-22 olisi OK. Itselläni on BMI vähän päälle 21.

BMI:hän ei kerro sitä, kuinka paino on jakautunut vartaloon, joten saman BMI:n omaavat voivat olla hyvinkin erilaisia muodoiltaan.

• Molemmat ovat painoindeksitaulukon mukaan "lievästi ylipainoisia".

Normaali paino BMI-taulukossa on 18,5 – 24,9.

• Normaali nainen.

Ja vain mies on niin tyhmä, että se sokeasti katsoo numeroita. Mä en ainakaan naisena edes osaa mielessäni luoda kuvaa miehestä, joka on vaikkapa 185/90kg

Jos minä laittaisin profiilin ja profiiliin ilmoittaisin myös painoni, harva varmaan olisi yhteydessä.
      Jos laittaisin lisäksi vielä kuvan profiiliin, missä näyn päästä varpaisiin: Luultavasti saisin viestejä liiaksikin.
      Eli toisinsanoen: Luottaisitte miehet ennemminkin siihen kuvaan/mielikuvaan valokuvan pohjalta, minkä naisesta saatte. On myös ihan sallittua pyytää ennen treffejä vielä ihan äskettäin otettua valokuvaa.

Itsehän korjaisin tämän ulkonäköön liittyvän kriteeri-ongelman sillä, että kaikkien olisi Pakko laittaa itsestään profiiliin viimeisen 6kk aikana otettu valokuva.
      Paino on lukuina sinällään aika epärelevantti asia, monella ne "ylimääräiset" kilot ovat esim. lihaksia, pyöreät pakarat, isohkot rinnat, leveä lantio jne..? Pituus taas onkin sitten ihan eri juttu.
      Toki jos ylipainoa on esim. 20 kg, niin ymmärrän lukemien vaikuttavan. Mutta tämänkin asian vaikutus todellisuudessa näkyy taas paremmin vaikkapa sitten valokuvasta/ tai livenä.

• D69

Tuon valokuvan pitäisi olla ihan default, eli ei saisi edes olla profiilia jos ei ole kuvaa. Tämän avulla kaikenlaiset hämäräheikit ja muut vaimoaan pettävät seikkailijat saataisiin pois kuvioista (tai heillä pitäisi olla touhuskeluunsa kumppanin lupa, jotta kehtaavat esiintyä deitissä). Tai sitten pitäisi olla seksiseuranhaku ja kumppanuushaku TÄÄLLÄKIN erikseen. Tätä haluaisin kovin ettei tule näitä typeriä vastauksia:

- millä mielellä liikenteessä?
        - milaista miestä sä haet?

Noita ei kysytä kuin silloin kun mies haluaa seksiä. Sitten jos vastaa suoraan että en hae seksiseuraa, niin mies ottaa itseensä - sitä peliä siinä taustalla kun ei saa paljastaa ja olla liian suora.

Muutama mies on repinyt oikein perseensä kerrassaan kun olen sanonut että en lähde sokkotreffeille. Tulee vaikka mitä selityksiä miksei kuva onnistu. Kyllä se jumankauta onnistuu jos tyypiltä onnistuu tietokoneen käyttö, kaikista talouksista joissa on kone löytyy yleensä myös kamera.

Ihmisten näkemykset siitä mikä näyttää hyvältä ovat todella erilaisia, joten kuva on hyvä olla. Itse olen 168 cm ja painan tällä hetkellä siinä 60 kg kieppeillä. Indeksi on hyvä, mutta ärsyttää se että vatsassa on jo kumpu ja reisissä sellua hivenen. Tuosta 2 - 4 kg pois niin olisin niin hyvännäköinen kuin itsenäni suinkin pystyn olemaan. Lähestyessäni 50 kiloa alan näyttämään kamalalta, joten liikaa ei halua laihtua. Lähempänä 70 kiloa (joskus nuorempana) taas muodostuu jo läskivekit vyötärölle ja käsiin. Ei hyvä.

Ja silti jotkut miehet ovat sanoneet että minun pitäisi lihoa. Hm? Ei siis taida selluliitin kerääntyminen haitata kaikkia, tai sitten he eivät tule ajatelleeksi että sinne ne läskit ensimmäiseksi menevät, perseeseen ja reisiin.

• D69
        D69 kirjoitti:

Tuon valokuvan pitäisi olla ihan default, eli ei saisi edes olla profiilia jos ei ole kuvaa. Tämän avulla kaikenlaiset hämäräheikit ja muut vaimoaan pettävät seikkailijat saataisiin pois kuvioista (tai heillä pitäisi olla touhuskeluunsa kumppanin lupa, jotta kehtaavat esiintyä deitissä). Tai sitten pitäisi olla seksiseuranhaku ja kumppanuushaku TÄÄLLÄKIN erikseen. Tätä haluaisin kovin ettei tule näitä typeriä vastauksia:

- millä mielellä liikenteessä?
        - milaista miestä sä haet?

Noita ei kysytä kuin silloin kun mies haluaa seksiä. Sitten jos vastaa suoraan että en hae seksiseuraa, niin mies ottaa itseensä - sitä peliä siinä taustalla kun ei saa paljastaa ja olla liian suora.

Muutama mies on repinyt oikein perseensä kerrassaan kun olen sanonut että en lähde sokkotreffeille. Tulee vaikka mitä selityksiä miksei kuva onnistu. Kyllä se jumankauta onnistuu jos tyypiltä onnistuu tietokoneen käyttö, kaikista talouksista joissa on kone löytyy yleensä myös kamera.

Ihmisten näkemykset siitä mikä näyttää hyvältä ovat todella erilaisia, joten kuva on hyvä olla. Itse olen 168 cm ja painan tällä hetkellä siinä 60 kg kieppeillä. Indeksi on hyvä, mutta ärsyttää se että vatsassa on jo kumpu ja reisissä sellua hivenen. Tuosta 2 - 4 kg pois niin olisin niin hyvännäköinen kuin itsenäni suinkin pystyn olemaan. Lähestyessäni 50 kiloa alan näyttämään kamalalta, joten liikaa ei halua laihtua. Lähempänä 70 kiloa (joskus nuorempana) taas muodostuu jo läskivekit vyötärölle ja käsiin. Ei hyvä.

Ja silti jotkut miehet ovat sanoneet että minun pitäisi lihoa. Hm? Ei siis taida selluliitin kerääntyminen haitata kaikkia, tai sitten he eivät tule ajatelleeksi että sinne ne läskit ensimmäiseksi menevät, perseeseen ja reisiin.

Aporopoo, olisi myös hyvä jos tänne saisi vähän isomman kuvan. Jos haluaa esitellä kasvot niin ne jäävät vartalokuvassa pieneksi. Pelkistä kasvoista taas ei saa vartalosta mielikuvaa, itselläni ainakin on tyypillinen suomalainen pallinaama niin että ei mikään ihme jos lihavaksikin kuvitellaan.

Kasvoja kuitenkin katsellaan läpi talven kun ei tarkene muutenkaan, joten onhan se hyvä tietää millaiset ne ovat... ;)

• 466565hwetyt

185 cm / 90 kg on tyypillinen NHL-jääkiekkoilija. Kuvia löytyy helposti.

Valokuva julkisesti näkyvällä treffipalstallle paljastaa henkilöllisyyden hyvin helposti. Tutut ja puolitutut voivat tunnistaa. Ajattelepa koulun uskonnonopettajaa etsimässä seksiseuraa. Kuvan lähettäminen tuntemattomalle pyytäjälle on myös riski, vaikkei yhtä iso kuin ensin mainittu.

S24 voisi tehdä mies/naisprofiileista oikeita vartaloprofiileja, jotka muotoituisivat annettujen tietojen - lähinnä pituuden ja painon mukaan. Näinkin sellaiset mustat kuvat täällä jossain, mutten löydä linkkiä uudelleen.

• D69
        466565hwetyt kirjoitti:

185 cm / 90 kg on tyypillinen NHL-jääkiekkoilija. Kuvia löytyy helposti.

Valokuva julkisesti näkyvällä treffipalstallle paljastaa henkilöllisyyden hyvin helposti. Tutut ja puolitutut voivat tunnistaa. Ajattelepa koulun uskonnonopettajaa etsimässä seksiseuraa. Kuvan lähettäminen tuntemattomalle pyytäjälle on myös riski, vaikkei yhtä iso kuin ensin mainittu.

S24 voisi tehdä mies/naisprofiileista oikeita vartaloprofiileja, jotka muotoituisivat annettujen tietojen - lähinnä pituuden ja painon mukaan. Näinkin sellaiset mustat kuvat täällä jossain, mutten löydä linkkiä uudelleen.

En oikein ymmärrä että mikä siinä henkilöllisyyden paljastumisessa on niin pelottavaa. Onko se kauhea häpeä että vielä haluaa rakastaa toista ihmistä?

Yhteiskunta on mennyt merkilliseksi kun yksi tärkeimmistä arvoista on että ei saa välittää toisesta ihmisestä, ei saa haluta kumppania, ei rakkautta.

Kohta varmaan kaikille aletaan tuputtamaan väen vängällä jotain robottia kaveriksi ettei vaan vahingossakaan tarvitse olla missään tekemisissä elävien ihmisten kanssa.

No, onhan niitä olemassa kaikenlaisia häiriköitä, mutta luulenpa että suurin osa meistä on kumminkin toisillemme niin yhdentekevää pallinaamasakkia etti voisi vähempää kiinnostaa alkaa jotakuta vainoamaan vain sen takia että näki että naapuri/tuttava/sukulainen tms. etsii rakasta netissä.

Tosiaankin ne sutinahaut voisivat olla erikseen. Ärsyttää kun jokaisesta deittisaitista yritetään tehdä jotain seksiseuranhakusaittia. Kyllä niitäkin on.

• kerran treffeillä

Nainen on mielestään normaali vaikka ois 20 kg ylipainoa. Mies on läski naisen mielestä jos on 5 kg ylipainoo

• joo joo

Unohtakaa nyt nuo MBI luvut ja katsokaa peiliin, mutta olkaa rehellisiä
      kuitenkin itsellenne...

• BMI rajat

BMI 25 on kliinisesti luokiteltuna normaalipainon ja lievän ylipainon raja. Eli aloituksen naiset ovat lievästi ylipainoisia. Toisaalta normaali BMI:n, 18,5-25, väliin mahtuu myös yli kymmenen kilon heitto. Ehkä normaalipainon ylärajalla oleva ei miellytä hoikempaa etsivää, mutta tämä ei kuitenkaan tarkoita etteikö 24,5 BMI:n omaava olisi normaalipainoinen.

• 10110

Juuri näin se menee. Ja ihmiset täällä sekoittavat faktat ja oman makunsa.

Ja tuo yli kymmenen kilon heitto on sallittua siksi, että ihmisten synnynnäinen ruuminnrakenne on erilainen, siis luuston ja lihaksiston rakenne.

• ...................

Itselläni mitat ovat 162/65-67 (en omista vaakaa). Tuon mukaan olen nettimaailmassa armoton pullukka. Livenä taas ei kukaan usko, että painan noin paljon. Minun painoni aika pitkälti tulee lihaksista. Ei siis kannattaisi tuijotella aina noita lukuja.

• BMI30+

Näitä kun lukee niin ei ihmettele, että on niin paljon yksinäisiä... Livenä tuon kokoisilla naisilla olisi älyttömästi vientiä, täällä nimitetään ylipainoisiksi.

Ai niin, itse olen 160/82 eli ylipainoinen. Livenä ei silti tarvitsisi yksin olla, valitettavasti haen kuitenkin seuraa eri paikkakunnalta koska olen syksyllä muuttamassa pois täältä.

• wh6je5jy7

Eihän tässä viennistä ole kyse vaan ruumiinrakenteesta.
        Tottakai ylipainoisilla naisilla on vientiä niinkuin muillakin riippuen naamasta ja luonteesta ja monesta muusta asiasta.

• Amies

"Näitä kun lukee niin ei ihmettele, että on niin paljon yksinäisiä... Livenä tuon kokoisilla naisilla olisi älyttömästi vientiä, täällä nimitetään ylipainoisiksi.

Ai niin, itse olen 160/82 eli ylipainoinen. Livenä ei silti tarvitsisi yksin olla, valitettavasti haen kuitenkin seuraa eri paikkakunnalta koska olen syksyllä muuttamassa pois täältä. "

En tiedä oletko mies vai nainen, mutta jos olisit nainen niin kyllä miettisin kahteen kertaan ennenkuin mahdolliseksi lapseni äidiksi kelpuuttaisin 32 BMI:n omaavan naisen:

-saisi mallin huonoille elämäntavoille äidiltänsä
        -mahdollisesti olisi perintötekijätkin ylipainoon taipuvaiset

Vähän sama kuin ottaisin juopon/mt-ongelmaisen miehen innosta hihkuen lastensa isäksi...

• BMI30+
        Amies kirjoitti:

"Näitä kun lukee niin ei ihmettele, että on niin paljon yksinäisiä... Livenä tuon kokoisilla naisilla olisi älyttömästi vientiä, täällä nimitetään ylipainoisiksi.

Ai niin, itse olen 160/82 eli ylipainoinen. Livenä ei silti tarvitsisi yksin olla, valitettavasti haen kuitenkin seuraa eri paikkakunnalta koska olen syksyllä muuttamassa pois täältä. "

En tiedä oletko mies vai nainen, mutta jos olisit nainen niin kyllä miettisin kahteen kertaan ennenkuin mahdolliseksi lapseni äidiksi kelpuuttaisin 32 BMI:n omaavan naisen:

-saisi mallin huonoille elämäntavoille äidiltänsä
        -mahdollisesti olisi perintötekijätkin ylipainoon taipuvaiset

Vähän sama kuin ottaisin juopon/mt-ongelmaisen miehen innosta hihkuen lastensa isäksi...

Äidiksi? Olen kuule ohittanut äitiysvuodet jo aikoja sitten. Painoin silloin 48-50 kg.

Ylipaino tuli vasta neljänkympin kriisissä ja se tulikin sitten rysäyksellä.

• 6 + 8

Ihan miehille vinkiksi että harva tietyn BMI:n kanssa on loppuikäänsä naimisissa ainakaan onnellisesti. Melkein toivon että pari kirjoittajaa törmäisi tyrmäävään, hoikkaan naiseen, joka avioliiton solmimisen (ja lapsen) jälkeen osoittautuisi sadistiseksi narsistiksi. Kivahan sitä iltaisin olisi huokailla "aikun sä olet ihana, just mun tavoiteBMI vieläkin, ei se mitään että heitit mua lautasella päähän kun laittamani ruoka oli huonoa".

• kierrän kaukaa

Sinä sen taas kerran todistit, läskit naiset ovat ITSE ilkeitä ja toivovat toiselle pahaa, mutta eivät pysty edes hillitsemään omaa ylensyötiään.

• olkaaomiaitsejänne

Täällä kädenvääntö ei johda mihinkään tässä painoasiassa. Laittakaa
      paino/pituus ja kokovartalokuva, niin jokainen saa itsepäättää, että
      onko normaali, vai eikö ole.

Itse olen 62/165 ja kun minä tapasin muutamia miehiä, niin heidän mielestä
      olin juuri sopivankokoinen, vaikka eräskin haki hoikkaa naista nimenomaan.

Harrastan liikuntaa, mutta en mitään salillakäyntiä. Siispä jos tuijotatte noihin
      BMI juttuihin, niin saatte pysyä mökeissänne maailman tappiin asti.

Vasta tavatessa näkee todellisuuden ja nämä miehet oli selvinpäin, joten ei voi
      sanoa, että humalaisen suusta kuulee totuuden.

Tämäpä tästä !

• NikoS

Hmm, itse miehenä omaan urheilullisen kropan ja statsit ovat 176cm / 71kg. Vartalotyyppini ei ole hoikka, vaan enemmänkin lihaksikas. Jos 10cm lyhyempi nainen painaa saman verran kuin minä, niin varmasti on ylipainoinen tai sitten syksyllä kannattaa osallistua Lahden boby building SM kisoihin

• Paperianainen
        NikoS kirjoitti:

Hmm, itse miehenä omaan urheilullisen kropan ja statsit ovat 176cm / 71kg. Vartalotyyppini ei ole hoikka, vaan enemmänkin lihaksikas. Jos 10cm lyhyempi nainen painaa saman verran kuin minä, niin varmasti on ylipainoinen tai sitten syksyllä kannattaa osallistua Lahden boby building SM kisoihin

Minulle olet liian hoikka ja epäilen sitä lihaksikkuutta. Miehelle hyvät lukemat .... Pituus miinus 90 ;)

• olkaaomiaitsejänne
        NikoS kirjoitti:

En minä olekkaan väittänyt olevani hoikka, vaan sitä, että lähinnä normaalia,
        kuin lihavaa. Siis miten sen nyt sanoisin, että menis oikein. Siis ulkoisesti
        katsottuna näytän normaalipainoiselta.

Kiitos kannustuksesta ja ei minua loukkaa tuo yhtään, päin vastoin. Oli ihan
        hauska jutsku...

Lähinnä halusin korostaa SITÄ, että nämä hölyn pölyn taulukot voi heittää
        kaivoon. Turhaa käyttää energiaa joihinkin lukuhin. Kun katsoo peiliin,
        niin jos itse on tyytyväinen ja muutkaan ei karkuun juokse. Eiks kaikki ole
        parenmin, kuin hyvin.

Voihan tästä vääntää vaikka väitöskirjan, jos sikseen tulee ja sinä voit
        pitää ihan minkäpainoisista itse tykkäät...Eiks vaan.

• voipojat
        NikoS kirjoitti:

Missähän kohtaa ne lihakset sulla tosiaan on. Olet mieheksi luikku.

• NikoS
        Paperianainen kirjoitti:

Minulle olet liian hoikka ja epäilen sitä lihaksikkuutta. Miehelle hyvät lukemat .... Pituus miinus 90 ;)

Epäile rauhassa, ei siinä ole mtn uutta ettei naiset tajua miesten painoista. Otetaan vaikka pari havainnollistavaa esimerkkiä:

Juho Tolppola
        pituus 173cm
        paino 63,5kg

Amin Asikainen
        pituus 180cm
        paino 72,5kg

Googlen kuvahaulla löydätte heidän kropistaan kuvia. En jaksa alkaa pelleillä linkkien kanssa, kun näpyttelen junassa kännykällä. Itsellä vielä hieman lihaksikkaampi kroppa kuin esim. Aminilla. En nyt mkn lihaskimppu olekaan, mutta perusperttiä enemmän lihaa varressa kuitenkin.

• Lisää kylmää
        NikoS kirjoitti:

Epäile rauhassa, ei siinä ole mtn uutta ettei naiset tajua miesten painoista. Otetaan vaikka pari havainnollistavaa esimerkkiä:

Juho Tolppola
        pituus 173cm
        paino 63,5kg

Amin Asikainen
        pituus 180cm
        paino 72,5kg

Googlen kuvahaulla löydätte heidän kropistaan kuvia. En jaksa alkaa pelleillä linkkien kanssa, kun näpyttelen junassa kännykällä. Itsellä vielä hieman lihaksikkaampi kroppa kuin esim. Aminilla. En nyt mkn lihaskimppu olekaan, mutta perusperttiä enemmän lihaa varressa kuitenkin.

Kait sinä nyt NikoS käsität kuitenkin sen, että nuo Tolppolan ja Asikaisen painot ovat punnituspainoja, johon nuo kaverit pääsevät kovalla painonpudotuksella. Esimerkiksi Asikaisen normipaino pyörii jossain 80 kilon hujakoilla. Tahtoo siis sanoa, että kyllä sinä kynä olet Asikaiseen verrattuna.

• Dr Obvious

Aika tuhteja tyttojä ovat kun BMI on samaa luokkaa kuin minulla (183/89/26,6) joka olen tuollainen lihaksikas NHL-tyyppi. Eivät kuitenkaan bulgarialaiskuulantyontäjäosastoa vielä. Yli 23 BMI naisella jo herättää epäilykset ja yli 25 lähes takaa sen että on liikaa rasvaa. Vaimoni BMI on 20,5 ja hän on juuri sopiva, ei laiha eikä selluliittia.

• Siinäs kuulitte, niuhottajat :D

Tämä oli tekniikan tohtorin tai PhD:n asiantuntijamielipide. Jos tittelit teille pakosta merkitsevät jotakin. Itse olen DI ja jotakin muuta. TkT:t ja DI:t kyllä pistävät teille jauhot suihin. Läskiä ei saa olla liikaa, se on kyllä minunkin mielipiteeni. Ja juuri tuolla tavalla, että BMI 23 saa jo epäilykset nousemaan pintaan.

• Dr Obvious
        m36-intj kirjoitti:

Siinäs kuulitte, niuhottajat :D

Tämä oli tekniikan tohtorin tai PhD:n asiantuntijamielipide. Jos tittelit teille pakosta merkitsevät jotakin. Itse olen DI ja jotakin muuta. TkT:t ja DI:t kyllä pistävät teille jauhot suihin. Läskiä ei saa olla liikaa, se on kyllä minunkin mielipiteeni. Ja juuri tuolla tavalla, että BMI 23 saa jo epäilykset nousemaan pintaan.

:-). Ei kai se tohtorius tähän kuulu tai arvostelukykyä naisten suhteen paranna. Omalla kohdallani kyse on siitä etten tunne vetoa kuin solakoihin ja sopusuhtaisiin naisiin vaikka muuten olisivat mukavia. Pituudella ei minulle ole väliä kunhan ei ole paljon minua pitempi. Toisaalta jos olisin itsekin vähän fyysisesti kulahtanut tai pulskistunut voisi rima alentua mutta enpä aio kokeilla. Naisellinen lihaksikkuus (ei kehonrakentaja) yhdistettynä solakkuuteen käy myos hyvin joten BMI 23-24 saattaa joillakin naisilla olla ok. Laihuus ja muodottomuus ovat ehdoton turn-off siinä kuin pulleuskin. Näin siis minulla, muilla on tietysti omat mieltymyksensä.

• vamgöoisdgiunbäöan
        m36-intj kirjoitti:

Siinäs kuulitte, niuhottajat :D

Ai nyt tämä tittelinkipeä urpo on siirtynyt tähän keskusteluun puhumaan titteleistä. Kuinka aina löydätkin jokaisesta keskustelusta syyn alkaa vertailemaan titteleitä?

Olet niin huomionkipeä ja kärsit kai jonkinlaisesta alemmuuskompleksista, kun aina vain nostat näitä asioita esiin, myös naisten BMI:tä koskevassa keskustelussa.

Anna mun kaikki kestää!

• vamgöoisdgiunbäöan kirjoitti:

Ai nyt tämä tittelinkipeä urpo on siirtynyt tähän keskusteluun puhumaan titteleistä. Kuinka aina löydätkin jokaisesta keskustelusta syyn alkaa vertailemaan titteleitä?

Olet niin huomionkipeä ja kärsit kai jonkinlaisesta alemmuuskompleksista, kun aina vain nostat näitä asioita esiin, myös naisten BMI:tä koskevassa keskustelussa.

Anna mun kaikki kestää!

"Jos tittelit teille pakosta merkitsevät jotakin."

Tittelit eivät merkitse mitään INTJ:lle (eli minulle), eli ette voi tehdä vaikutusta minuun titteleillänne, mutta se ei estä minua pilailemasta vähän teidän kustannuksellanne.

Jos tuosta nyt meni loppupäivä piloille, niin omistan sinulle tällaisen hienon videon, jota kyllä kestää katsella useaankin otteeseen:

http://www.youtube.com/watch?v=jSa6Zl8fcyo

• Pläzxi

Tässä eräs 173cm/79kg.

http://www.mybodygallery.com/photos-18605-body-shape.htm#img

Ei minusta näytä lihavalle, mutta ymmärrän toki miehiä jotka ovat tottuneet vain kuvakäsiteltyihin naisvartaloihin mediassa ym. hollywood-zero-mittoihin, että jokainen normaalivartaloinen jolla ei ole riutuneita spagettikäsiä ja -jalkoja on heidän mielestään lihava pläski.

Itselläni on vastaava ruumiinrakenne(rintojen väliin tosin ei jää tuollaista rakoa), ja painavimmillani vuosia sitten painoindeksini oli 26,5 mutta näytin normaalille ja koko oli M/L. Eipä tuossakaan painossa miehet kavahtaneet, päinvastoin tulivat kertomaan kuinka kateellisia he ovat miehelleni :)

• Pläzxi

Niin ja lisäisin vielä, että itselläni herää epäilykset jos mies vahtaa naisen kokoa tai painoindeksiä. Varmaan aika pinnallinen ja kierämielinen. En ikinä ottaisi sellaista miestä. Oman mieheni kanssa ollaan oltu yhdessä 20 vuotta, eikä hän ikinä ole kysynyt painoani eikä varmaan edes tiedä mikä on painoindeksi.

Tällä hetkellä olen BMI 21 ja olen tyytyväinen, tosin monet epäilevät että minulla on anoreksia.

• 16 + 12

Yääääk, hirveät muovitissit! Kai noin isot silarit jo jotain painaakin.

• D69

Tuohan onkin tosi kiva tuo linkki, voi kerrankin verrata nimenomaan itsensä pituisia tai painoisia naisia itseensä.

Oma kroppani muistuttaa hivenen tätä:

http://www.mybodygallery.com/photos-17782-body-shape.htm#img

Ja ihmettelen kauheasti että miten tuo nainen ilmoittaa vaatekookseen eurokokoa 34 vastaavan koon??? Hän painaa saman verran kuin minä ja on yhtä pitkä. Itse käytän kokoa 38. Jos laihdun jokusen kilon, mahtuu 36.

• Amies
        D69 kirjoitti:

Tuohan onkin tosi kiva tuo linkki, voi kerrankin verrata nimenomaan itsensä pituisia tai painoisia naisia itseensä.

Oma kroppani muistuttaa hivenen tätä:

http://www.mybodygallery.com/photos-17782-body-shape.htm#img

Ja ihmettelen kauheasti että miten tuo nainen ilmoittaa vaatekookseen eurokokoa 34 vastaavan koon??? Hän painaa saman verran kuin minä ja on yhtä pitkä. Itse käytän kokoa 38. Jos laihdun jokusen kilon, mahtuu 36.

Yllättävän hyvännäköisiä oli vähän isommatkin neidit. Taidan olla puutteessa.

Toi ylläoleva nyt suorastaan hoikka

• D69
        Amies kirjoitti:

Yllättävän hyvännäköisiä oli vähän isommatkin neidit. Taidan olla puutteessa.

Toi ylläoleva nyt suorastaan hoikka

Hoikaksi tai hoikaksi normaaliksi olen itsekin itseäni nimitellyt. Jos laihdun jonnekin 52 kg tietämiin niin näytän jo laihalta.

Tosiaan niihin numeroihin on ihan turha tuijotella. Jotkut miehet olettavat että sitä on hoikka vasta kun paino alkaa nelolla...

Tavallaan arvostan miehiä jotka pitävät melkein ketä tahansa naista kauniina vain sen takia että on nainen. Jotenkin se on luonnollista että heteromies pitää naisista, mutta onhan erilaiset mieltymykset tietysti rikkaus ja kun on vähän vaikeampi löytää juuri mieleinen, niin ehkä sitä löytämäänsä sitten arvostaakin. Toisin kuin että jos kuka tahansa vastaanosuva tuolla maailmalla kelpaisi.

• jassoo

Ei pe*kele teidän kanssa. Kaikkienko pitäs olla samalla muotilla tehty.
      Koska niin ei ole, eikä tule olemaankaan !!!.

• Pyöreä 75 kg

Mun painoindeksi on 26,3. Profiilissani on pituus, mutta ei painoa. Ruumiinrakenteen kohdalle olen valinnut "pyöreä".

Olen saanut muutaman viestin, joissa kysytty, miksi olen laittanut "pyöreä", vaikka näytän normaalivartoiloiselta tai jopa hoikalta tai kommentoitu, että olet pyöreä vain juuri oikeista paikoista.

• Outolintu99

Minä olen 169 cm ja painan 66 kg. Pidän itseäni hoikkana! Peilistäkin näkyy hoikka!

• lihaskimppu nainen

Normaalipainoisia naisia. Huomioithan sen, että he ehkä ovat joskus synnyttäneet ja heillä on ehkä myös lihasmassaa kropassaan mitä ei kaks kymppisellä välttämättä ole.
      bmi on nykyisin liian alhainen.

• tukevia ovat

Molemmat aloittajan mainitsemat naiset ovat tukevia. Itse 164cm ja painoa 62kg. Tunnen itseni pönäkäksi ja yritän laihduttaa n. 5kg.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      150
      13211
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9641
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      96
      9138
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      20
      7766
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      38
      6754
    6. 148
      6168
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      19
      3145
    8. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      395
      1252
    9. Aikuisten säälittävä käytös

Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1174
    10. YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet

www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutos­neuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl
      Imatra
      89
      1027
    Aihe