Oon nuori mies ja koko eliniän mua vaivannu ihmisten ensi kohtaaminen. Oon puhelias, ja seurallinen. Mutta se tutustuminen ja alku hermostuttaa jokaisen ihmisen kohdalla.
Sen sortin ujous aiheutti sitte loppujen lopuks eristäytymistä vasten tahtoa ja muutama vuos sitte tajusin et nyt on mies masentunu ja pahasti.
Kävin lääkärissä ja pillereitähän sieltä sain. Seroxattia. Ja se toimi mulla. Katos masennus,katos ujous. Mut katos myös tunto alapäästä ja painoo alko kertyy.
Noin vuoden söin ja kuittasin samalla 30-lisäkiloa, mutta olo ja fiilis oli hyvä. Noin vuos sitte lopetin ja kilot hävis ja tunto palas. Mut nyt muutaman kuukauden aikana huomannu et niin palas ujouskin.
Onko tiedossa mitään metodia,lääkettä...jne. Jolla pääsis eroon ujoudesta, mutta ei olis lihomis tai tunnottomuus sivuoireita?
SSRI ja sosiaalisten tilanteiden pelko
37
2546
Vastaukset
- ujo nainen.
Minä tykkään ujoista ihmisistä ja olen myös itse kauhean ihmisarka. Älä suostu syömään enää mitään pillereitä äläkä juoksemaan missään hömppäterapiassa, vaan pysy oman itsenäsi. Parasta sinulle olisi, jos löytäisit samanhenkisen naisen vierellesi.
- Tossa olen
samaa mieltä, että lääkkeiden syöminen ei kannata, mutta että hömppäterapiassa käyminen pitäisi lopettaa? Psykkologeja on joka junaan, kuten myös psykoterapeuttejakin, mutta jos itse ei ole yhtään yhteistyökykyinen, niin siitä ei silloin varmastikaan ole hyötyä.
Kenenkään ei pitäisi kuitenkaan puuttumaan kenenkään tarpeeseen käyttää näitä palveluita, kun kyse on kuitenkin oman alansa ammattilaisista. Hekin ovat ihmisiä ja jos siltä alkaa tuntumaan, että terapiasta ei ole mitään apua, niin vika voi olla siinäkin, että terapeutin ja potilaan kemiat eivät kohtaa, joten kannattaa kokeilla vaihtaa.
Sosiaalisia tilanteita pelkäävällä on hyvä olla edes joku ihminen, jolle voi puhua ja näin kehittää sosiaalisia taitojaan. Toki ihmistähän ei voi muuttaa, mutta tässä yhteiskunnassa on vain oltava edes jonkinlaisissa yhteyksissä ihmisiin tai muuten erakoituu ja syrjäytyy aivan täysin. - dhjdghjd
Joo oishan se kiva löytää nainen joka kans tykkää enemmän rauhallisesta oleilusta eikä raahais 10 eri kissanristiäiseen/viikko.
- Mistä sunlaisia
naisia löytäis?
- Ei tuollaisia
dhjdghjd kirjoitti:
Joo oishan se kiva löytää nainen joka kans tykkää enemmän rauhallisesta oleilusta eikä raahais 10 eri kissanristiäiseen/viikko.
naisia ole
- opisk.
Näissä SSRI-lääkkeissä on tosiaan tuo painonnousu ja erektio-ongelmat sivuoireina.. kun olet lääkettä kokeillut pitää vain itse punnita haitat/hyödyt. Joka tapauksessa sinun kannattaisi käydä asiasta erikoislääkärin (psykiatri?) pakeilla. Onhan olemassa myös rauhoittavia lääkkeitä (ei mielialalääkkeitä) joita voisi kokeilla pienellä annoksella? Psykoterapia, vertaistukiryhmät ym. ovat myös kokeilemisen arvoisia.
- Mars salille!
Kuntosali ja urheilu auttaa! Kun lihakset kasvavat, kasvaa myös itsetunto ja ujous häipyy.
- hermo jännittäjä
En tiedä missä vaiheessa vaikutus sitte alkaa, kun jo 7-vuotta käyny salil ja 3-vuotta harrastanu brassi jujutsua. Ujo olen silti!
- Kokeile jotain
hermo jännittäjä kirjoitti:
En tiedä missä vaiheessa vaikutus sitte alkaa, kun jo 7-vuotta käyny salil ja 3-vuotta harrastanu brassi jujutsua. Ujo olen silti!
joukkuepeliä
- Toi on ihan
paska neuvo. Ei toimi ollenkaan
- kaukanatäydellisestä
Itse olen kanssa aika ujo ja arka ja kärsin masennuksesta. Minulla on cymbalta-lääke käytössä ja se hieman helpotti masennustiloja. Sivu-oireena oli kanssa alapäässä ongelmia mutta ne hävis muutamassa viikossa. Muita pieniä sivuoireita kanssa oli, mutta eniten tuo lääke auttoi jännittämiseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Ei ne toki kokonaan ole poistuneet mutta hieman paremmin uskallan esim. lähestyä naisia.
Ei mikään lääke poista ujoutta, se on osa persoonaa ainakin minulla ja vaikka kärsinkin sen takia sosiaalisissa tilanteissa niin mieluummin olen ujo kuin muuttuisin toiseksi ihmiseksi.- Pillereitäkö
te kaikki vetelette?
- kaukanatäydellisestä
Pillereitäkö kirjoitti:
te kaikki vetelette?
Tietenkin se olisi hyvä jos ei tarvitsisi mutta on niistä apua kun on todella huonona. Kyllä itselläni on tarkoitus jossain vaiheessa päästä näistä eroon.
- Toivottavasti
kaukanatäydellisestä kirjoitti:
Tietenkin se olisi hyvä jos ei tarvitsisi mutta on niistä apua kun on todella huonona. Kyllä itselläni on tarkoitus jossain vaiheessa päästä näistä eroon.
saat myös terapiaat, ettet ole pelkkien pillereiden varassa
- kaukanatäydellisestä
Toivottavasti kirjoitti:
saat myös terapiaat, ettet ole pelkkien pillereiden varassa
Kyllä käyn terapias, ei siinä olisi mitään järkeä että olisi pelkkien lääkkeiden varassa. Moni varmasti joutuu olemaan pelkkien lääkkeiden varassa kun ei pääse terapiaan. Rahaahan toi mielenterveystyö kaipaisi lisää.
- ATM1988
Minä lopetin Seroxatin käyttämisen, koska minä en pystynyt enää saamaan runkatessani siemensyöksyä ollenkaan. Oli kauhea erektio päällä kokoajan, mutta en vaan pystynyt saamaan orgasmia.
- Pelkuri
Mulla on myös paha sosiaalisten tilanteiden pelko ja olen syönyt myös ssri-lääkettä mutta lopetin sen sivuoireiden takia. Joku pari kuukautta lopettamisen jälkeen siinä oli pari viikkoa yhtä helvettiä. Sain hirveitä ahdistuskohtauksia ja jonkun hermoromahduksen niin että aloin jopa itkeä. Oli aivan hirveä olo päällä kokoajan mut onneks se sentään meni lopulta ohi. No nyt sitten jatkan tätä päivittäistä kärsimistä mutta ilman lääkettä. Tämän helvetillisempää ongelmaa on vaikea kuvitella. On se aivan kamalaa aina kun tarvis tavata joku uusi ihminen niin menee aivan paniikkiin eikä tiedä miten siitä selviää. Menetän myös useesti yöuneni tämän ongelman takia ja musta tulee kärttyinen. Niin ja mulla ei ole koskaan ollut naistakaan tämän ongelman takia enkä ole seksiäkään ikinä harrastanut vaikka olen jo 23-vuotias.
- Seksi olisi
tuohon parasta lääkettä. Voi kun lääkäri voisi kirjoittaa bordellikäyntejä pillereiden sijaan.
- Miten se seksi
muka voisi bordellissa toimia, jos on ujo ja jännittäjä?
- Jos on hyvät
Miten se seksi kirjoitti:
muka voisi bordellissa toimia, jos on ujo ja jännittäjä?
ja asiansa osaavat huorat niin pano kyllä onnistuu
- ujo mies.
Napit naamaan ja ujous katoaa. Niinkö se toimii?
- dfslosk
Miksei voisi niinkin toimia, mutta noiden lääkkeiden kanssa mikään ei ole varmaa, enkä ainakaan menisi suosittelemaan kenellekään. Mutta se, mitä voin suositrella on ottaa asioista selvää ja puhua lääkärille asiasta. Mutta kannattaa jokaisessa tapauksessa silti ottaa selville mahdolliset sivuvaikutukset ja huonot puolet mitä lääkitys voi aiheuttaa.
- apua löytyy
Probral on beetasalpaaja ja auttaa jännitykseen, tärinään ja punoitukseen. Ei juurikaan sivuvaikutuksia. Suosittelen kokeilemaan.!
- mietteitä napeista
Propral on ihan hyvä lääke fyysisiin oireisiin. Heikentää tosin erektiota, koska laskee verenpainetta ja sykettä. Veri ei siis pakkaudu "sinne" niin aktiivisesti. Vaikutus lakkaa kuitenkin suhteellisen nopeasti ja vehkeet taas toimii. Suosittelen. Ei vie haluja.
SSRI-lääkkeet on aika myrkkyä miehen seksuaaliselle toimintakyvylle. Erektion lisäksi saattaa halut heiketä. Laukeaminen ei meinaa onnistua millään ja jos onnistuu niin ejakulaatio voi olla retrogradinen. Lääkkeen alasajo vie myös oman aikansa vieroitusoireineen. Netissä on jotkut pelotelleet, että seksuaalinen vaste voi kadota jopa pysyvästi: http://en.wikipedia.org/wiki/Post-SSRI_sexual_dysfunction
On kuitenkin erittäin epätodennäköistä tuollainen pysyvä kemiallinen kastraatio. Aika pelottavaa kuitenkin. Itse söin aikanaan parin vuoden ajan eikä jäänyt mitään pysyviä oireita kun lopetin. Kannattaa olla kuitenkin varovainen ja harkita tarkkaan aloittaako lääkityksen. Joskus se voi olla kuitenkin välttämätön ratkaisu. - Itse en koskisi
mietteitä napeista kirjoitti:
Propral on ihan hyvä lääke fyysisiin oireisiin. Heikentää tosin erektiota, koska laskee verenpainetta ja sykettä. Veri ei siis pakkaudu "sinne" niin aktiivisesti. Vaikutus lakkaa kuitenkin suhteellisen nopeasti ja vehkeet taas toimii. Suosittelen. Ei vie haluja.
SSRI-lääkkeet on aika myrkkyä miehen seksuaaliselle toimintakyvylle. Erektion lisäksi saattaa halut heiketä. Laukeaminen ei meinaa onnistua millään ja jos onnistuu niin ejakulaatio voi olla retrogradinen. Lääkkeen alasajo vie myös oman aikansa vieroitusoireineen. Netissä on jotkut pelotelleet, että seksuaalinen vaste voi kadota jopa pysyvästi: http://en.wikipedia.org/wiki/Post-SSRI_sexual_dysfunction
On kuitenkin erittäin epätodennäköistä tuollainen pysyvä kemiallinen kastraatio. Aika pelottavaa kuitenkin. Itse söin aikanaan parin vuoden ajan eikä jäänyt mitään pysyviä oireita kun lopetin. Kannattaa olla kuitenkin varovainen ja harkita tarkkaan aloittaako lääkityksen. Joskus se voi olla kuitenkin välttämätön ratkaisu.psyykelääkeisiin. Kaverini muuttui zombieksi nappien vuoksi, joilla maanis-depressiivisyyttään hoidetttin. Oli ennen maanisessa vaiheessa kova panomis. Enää ei pane ketään.
- apua löytyy
mietteitä napeista kirjoitti:
On kuitenkin erittäin epätodennäköistä tuollainen pysyvä kemiallinen kastraatio. Aika pelottavaa kuitenkin. Itse söin aikanaan parin vuoden ajan eikä jäänyt mitään pysyviä oireita kun lopetin. Kannattaa olla kuitenkin varovainen ja harkita tarkkaan aloittaako lääkityksen. Joskus se voi olla kuitenkin välttämätön ratkaisu.Itse otan vain 2.5- 5mg päivässä probralia ja ei oo todellakaan mitään vaikutusta erektioon näin pienellä annoksella. Jos mulla olis ollu tämä lääke jo 10vuotta takaperin, niin oon varma,että mulla olis perhe ja ystäviä. Kahvikuppi neuroosi teki elämästä helvettiä ja välttelin kaikkea sosiaalista.
- Parempi olla
Itse en koskisi kirjoitti:
psyykelääkeisiin. Kaverini muuttui zombieksi nappien vuoksi, joilla maanis-depressiivisyyttään hoidetttin. Oli ennen maanisessa vaiheessa kova panomis. Enää ei pane ketään.
zombie kuin hengetön
- Elämä ilman
Parempi olla kirjoitti:
zombie kuin hengetön
että tuntee mitään, ei ole elämisen arvoista
- J.C,
Koko elämän varmaan ollut sosiaalisten tilanteiden pelko ja viimeiset 20 vuotta niin paha, että elämä on rajoittunut melkeimpä yksinoloksi, mutta yksinoloonkin tottuu ja siihen on pakko tottua. En pidä itseäni mitenkään masentuneena, en vain pysty menemään tilanteisiin missä on muita ihmisiä.
- Pelkuri
Niin itsellänikin on nykyään propral annoksella 20-40 mg onkohan aika hemmetin iso annos kun en ole ennemmin käyttänyt. Nyt vasta parina yönä ottanut puolikkaan kun sydän jyskyttää niin etten muuten saa nukutuksi. Ei tunnu ainakaan mulla haittaavan ollenkaan erektiota.
- Kyllä on
mielisairasta porukkaa täällä!
- Niin on.
Entäs sitten?
- Nämä at-miehet
ovat selvästi mielisairaIta, mutta eivät valitettavasti lääkityksellä
- Pelkuri
Kyllä on varsinainen järjen jättiläinen joka tuollain sanoo!
- J.C,
Oikeassahan hän on, valitettavasti.
- ...........
Tuo Propral 20-40mg on aika normi annos, Jos luet käyttöohjeen niin verenpainetautiin sitä käytetään jopa 160mg/vrk. Heillä tosiaan ylhäällä verenpaineet, joten esim. erektio-ongelmia ei samalla tavalla tule. Sivuoireita on jonkin verran, kuten kaikilla lääkkeillä. Mieluiten ilman lääkkeitä kuin lääkkeiden kanssa.
- On tällä säälittävää
väkeä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673468- 152136
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701251- 441221
- 371131
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381073Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 471004
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.411000