Vaihto Oxaminista,mutta mihin?

Tuo Oxamin ei enää kohdallani kovinkaan auta pitkällisen käytön seurauksena,mutta siitä kuitenkin aikoinaan ollut eniten hyötyä.
Millainen on Diapam? Kannattaisko sitä harkita,sillä ilman mitään tarvittavia en tule toimeen . (Eri asia suostuuko joku kirjoittamaan reseptin niihin)
Mitä muita vaihtoehtoja olisi? Riippuvaisuus vaaraa lukuunottamatta,bentsoista mielestäni ollut kuitenkin vähiten sivuvaikutuksia. Mitään lihottavia pitkäaikais lääkkeitä,kuten Mirtazapiini,Lyrica ym..en halua edes harkita.
5170
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Unohdit kertoa, mihin vaivaan haet apua?

Äänestä
  • Melko voimakkaaseen ahdistuneisuuteen.

    Äänestä

Diapam, sit on vahvempia Rivatril ja Temesta, Xanoria en suosittele, se kyllä pärisee mut se koukuttaa ku heroiini. :O

Äänestä

Tuossa nyt ei oikein ole hirveästi järkeä. Ensinnäkin, jos pyydät lääkäriä vaihtamaan bentson toiseen bentsoon, niin voit olla varma, että saat jotain sellaista joka ei tehoa yhtä hyvin kuin aiempi bentso. Toiseksi, siirtyminen bentsosta toiseen vaatii myös oman totutteluaikansa, joten joudut lopettamaan toisen seinään tai syödä kahta bentsoa rinnakkain - rinnakkain lääkitystä ei lääkäri Sinulle suo, kyllä me niin bentsovastaisessa yhteiskunnassa elämme.
Todennäköisesti Sinulle tarjotaan jotain pitkävaikutteista tai juuri hermokipulääkettä tai neuroleptiä ja otetaan bentsot kokonaan pois, koska jo itse toteat, että tarvitset joko annostuksen lisäystä tai vähintään yhtä kovaa vastaavaa, kun toleranssisi on noussut niin paljon. Nykyään on suorastaan ihme, jos jotain lääkitään pelkällä bentsolla, jota ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön, vaan vähintään on otettava joku SSRI tai vastaava rinnalle, jotta saat edes ne bentsot, joita nyt tarvitset.

Diapam on hieman erisukuinen rauhoittava, eikä ole vaikutukseltaan juuri mitään verrattuna esim. Oxaminiin, Rivoihin, Temestaan, Xanoriin ja Tenoxiin. Kannattaa tarkoin harkita, että mitä sille lääkärille menet kertomaan, muuten voi lähteä koko lääkitys, ja siitä tuskin on Sinulle apua. Tsemiä kuitenkin ja toivottavasti pääset kokonaan eroon bentsoista tai lääkärin kanssa keksitte jonkun muun toimivan ratkaisun. :)

Äänestä

Ei tuo Mirtazapiini lihota. Itse pääsin sillä takaisin normaalipainooni, siis 2-3 kiloa sain. Remeronia käytin ja se on ihan hyvä lääke, jolla pystyy vähentämään/lopettamaan kovemmat unilääkkeet. Pidät vain annosta 1/4-1/2 15mg:n tabletista. Itse tosin olen jo remeronistakin vierottamassa itseäni ja käyttänyt muutamien päivien ajan (tai yön) melatoniinia.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


what_to_do ? kirjoitti:

Tuo Oxamin ei enää kohdallani kovinkaan auta pitkällisen käytön seurauksena,mutta siitä kuitenkin aikoinaan ollut eniten hyötyä.
Millainen on Diapam? Kannattaisko sitä harkita,sillä ilman mitään tarvittavia en tule toimeen . (Eri asia suostuuko joku kirjoittamaan reseptin niihin)
Mitä muita vaihtoehtoja olisi? Riippuvaisuus vaaraa lukuunottamatta,bentsoista mielestäni ollut kuitenkin vähiten sivuvaikutuksia. Mitään lihottavia pitkäaikais lääkkeitä,kuten Mirtazapiini,Lyrica ym..en halua edes harkita.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu