Vaihto Oxaminista,mutta mihin?

what_to_do ?

Tuo Oxamin ei enää kohdallani kovinkaan auta pitkällisen käytön seurauksena,mutta siitä kuitenkin aikoinaan ollut eniten hyötyä.
Millainen on Diapam? Kannattaisko sitä harkita,sillä ilman mitään tarvittavia en tule toimeen . (Eri asia suostuuko joku kirjoittamaan reseptin niihin)
Mitä muita vaihtoehtoja olisi? Riippuvaisuus vaaraa lukuunottamatta,bentsoista mielestäni ollut kuitenkin vähiten sivuvaikutuksia. Mitään lihottavia pitkäaikais lääkkeitä,kuten Mirtazapiini,Lyrica ym..en halua edes harkita.

5

169

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unetonko

Unohdit kertoa, mihin vaivaan haet apua?

• what_to_do ?

Melko voimakkaaseen ahdistuneisuuteen.

• Vesparax

Diapam, sit on vahvempia Rivatril ja Temesta, Xanoria en suosittele, se kyllä pärisee mut se koukuttaa ku heroiini. :O

• BNZ

Tuossa nyt ei oikein ole hirveästi järkeä. Ensinnäkin, jos pyydät lääkäriä vaihtamaan bentson toiseen bentsoon, niin voit olla varma, että saat jotain sellaista joka ei tehoa yhtä hyvin kuin aiempi bentso. Toiseksi, siirtyminen bentsosta toiseen vaatii myös oman totutteluaikansa, joten joudut lopettamaan toisen seinään tai syödä kahta bentsoa rinnakkain - rinnakkain lääkitystä ei lääkäri Sinulle suo, kyllä me niin bentsovastaisessa yhteiskunnassa elämme.
      Todennäköisesti Sinulle tarjotaan jotain pitkävaikutteista tai juuri hermokipulääkettä tai neuroleptiä ja otetaan bentsot kokonaan pois, koska jo itse toteat, että tarvitset joko annostuksen lisäystä tai vähintään yhtä kovaa vastaavaa, kun toleranssisi on noussut niin paljon. Nykyään on suorastaan ihme, jos jotain lääkitään pelkällä bentsolla, jota ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön, vaan vähintään on otettava joku SSRI tai vastaava rinnalle, jotta saat edes ne bentsot, joita nyt tarvitset.

Diapam on hieman erisukuinen rauhoittava, eikä ole vaikutukseltaan juuri mitään verrattuna esim. Oxaminiin, Rivoihin, Temestaan, Xanoriin ja Tenoxiin. Kannattaa tarkoin harkita, että mitä sille lääkärille menet kertomaan, muuten voi lähteä koko lääkitys, ja siitä tuskin on Sinulle apua. Tsemiä kuitenkin ja toivottavasti pääset kokonaan eroon bentsoista tai lääkärin kanssa keksitte jonkun muun toimivan ratkaisun. :)

• vinkiksi.

Ei tuo Mirtazapiini lihota. Itse pääsin sillä takaisin normaalipainooni, siis 2-3 kiloa sain. Remeronia käytin ja se on ihan hyvä lääke, jolla pystyy vähentämään/lopettamaan kovemmat unilääkkeet. Pidät vain annosta 1/4-1/2 15mg:n tabletista. Itse tosin olen jo remeronistakin vierottamassa itseäni ja käyttänyt muutamien päivien ajan (tai yön) melatoniinia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2252
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      222
      2127
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      119
      1441
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      17
      1196
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1190
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1061
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      959
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      875
    Aihe