Naisten ruumiinrakenteesta

N 43 v.

Täällä kun puhutaan aika paljon erityisesti naisten painosta, BMI:stä ja ruumiinrakenteesta, niin ajattelin etsiä netistä kuvia eri kokoisista naisista ja luokitella ne sen mukaan, miten itse miellän naisten kropat ja niiden koot - siis noin suurin piirtein. Kategoriat eivät kyllä osu ihan yksiin S24 Treffien kanssa.

Onkohan kukaan suunnilleen samaa mieltä?

1. laiha/alipainoinen:

http://www.people.com/people/package/article/0,,20395222_20486184,00.html

http://1.bp.blogspot.com/_kDujDzwdR0M/TQwqGmIAd9I/AAAAAAAAC6k/mUCVG4hdQvg/s1600/candice_swanepoel05.jpg

http://www.zimbio.com/Raica Oliveira/articles/eP4AhbDlFCW/Raica Oliveira sexy lingerie drool inducing

2. hoikka:

http://www.ujena.com/xbikini-details.php?vv=194&mm=J288

http: //swimwearandlingerie.files.wordpress.com/2011/02/curvy-kate-2.jpg

http://www.diet-weight-lose.com/celebrity/kate-winslet.php

3. normaali:

http://www.clublingerie.info/curvy-kate-spring-summer-2011/curvy-kate-spring-summer-2011/

http://curveappeal.tumblr.com/post/1416683472/tara-laughton-size-14-16-aus-size-12-14-uk

http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/_a269484/jutta urpilainen minulla on vuokramekko/

4. pyöreä:

http://thelingerieaddict.com/2011/12/bare-necessities-curvy-plus-size-lingerie.html

http://curveappeal.tumblr.com/post/3902873300/tara-lynn-for-nordstrom-38-inch-bust-34-inch

http://oxytocinnstuff.tumblr.com/post/17883185314/beautiful-women-6-tara-lynn-again-why-not

5. lihava:

http://4.bp.blogspot.com/-SJmuWYLQGj8/T2uBM01zJLI/AAAAAAAAMT0/dG9wYi8Cdtk/s1600/scod.jpg

http://www.sodahead.com/fun/is-curvy-really-an-appropriate-term-for-fat-women-who-have-curves-in-all-the-wrong-places/question-2365055/?link=ibaf&q=curvy women wrong places&imgurl=http://images.sodahead.com/polls/002365055/3051527122_beth_ditto_lingerie_xlarge.jpeg

6. vaikeasti/sairaalloisen lihava:

http://fatgirlslikeniceclothestoo.files.wordpress.com/2012/03/orange.jpg

http://worsa.typepad.fi/.a/6a00e54ef693b988340120a67919e9970b-popup

56

875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N 43 v.
      • mies ilman naista

        Kyl tota panis edestä ja takaa


      • Lady in red
        mies ilman naista kirjoitti:

        Kyl tota panis edestä ja takaa

        Ja noin brutaalilla tavalla puhua kauniista naisesta takuulla jäätkin iäksi ilman naista,urpo!!


    • mmm

      Minusta nuo kategorian "normaali" naiset ovat kyllä lievästi ylipainoisia.

      • jennie

        Olen samaa mieltä, että noi kategorian normaali naiset on hieman pyöreitä.


      • N 43 v.
        jennie kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että noi kategorian normaali naiset on hieman pyöreitä.

        No joo. Ajattelin itsekin, että oikeastaan eka noista normaaleista on hoikan ja normaalin rajalla ja kaksi muuta normaalin ja pyöreän rajalla. Mutta hyviä kuvia on aika vaikea löytää, enkä jaksanut koko päivää käyttää siihen aikaa. :)


      • nainen 40
        N 43 v. kirjoitti:

        No joo. Ajattelin itsekin, että oikeastaan eka noista normaaleista on hoikan ja normaalin rajalla ja kaksi muuta normaalin ja pyöreän rajalla. Mutta hyviä kuvia on aika vaikea löytää, enkä jaksanut koko päivää käyttää siihen aikaa. :)

        Joo, Urpilainen menee enemmän pyöreän kuin normaalin puolelle. Tosin aika normaaliahan se pieni pyöreyskin on. :D Samoin Kate Winslet ei ihan hoikka tuossa kuvassa ollut, vaan normaali, jopa just ja just pyöreä. Mutta eiväthän nämä ihan absoluuttisia kategorioita ole vaan jonkin verran mielipidekysymyksiä.


    • n48b

      Jotain sinnepäin. Nykyään kyllä pitäisi käyttää elävää kuvaa, huomasi että suurinta osaa valokuvista oli selvästi käsitelty joko laihuuden tai lihavuuden kätkemiseksi. Onneksi ei ollut ihan anorektikoita.

    • mittanauha ja kello

      Mua alkaa kyllästyttämään nämä jatkuvat naisen vartalon arvostelut ja pohdinnat kuka on liian läski. Tästä lähtien haluan aina tietää etukäteen miehen peniksen pituuden, paksuuden ja staminan. Menen siis makuuhuoneeseen mittanauhan ja sekunntikellon kanssa. Alisuoriutujat heitetään ulos kelvottomina.

      • hra. Teleskooppi

        Ja vastaavasti miesten pitää saada tietää etukäteen naisen emättimen syvyys ja tiukkuus kiihoittuneessa tilassa, sekä orgasmiherkkyys? Eikös nämä vertailut olisi enemmän toisia vastaavia?


      • Amies
        hra. Teleskooppi kirjoitti:

        Ja vastaavasti miesten pitää saada tietää etukäteen naisen emättimen syvyys ja tiukkuus kiihoittuneessa tilassa, sekä orgasmiherkkyys? Eikös nämä vertailut olisi enemmän toisia vastaavia?

        "Ja vastaavasti miesten pitää saada tietää etukäteen naisen emättimen syvyys ja tiukkuus kiihoittuneessa tilassa, sekä orgasmiherkkyys? Eikös nämä vertailut olisi enemmän toisia vastaavia? "

        Joo, komppaan. Se on meikäläisille pirullista, kun takaa päin tuupatessa pitää varoa ettei meisseli kolahtele pienipimpin kohdunkaulaan :)

        Kiihko laantuu kun pitää varoa!


      • mittanauha ja kello
        hra. Teleskooppi kirjoitti:

        Ja vastaavasti miesten pitää saada tietää etukäteen naisen emättimen syvyys ja tiukkuus kiihoittuneessa tilassa, sekä orgasmiherkkyys? Eikös nämä vertailut olisi enemmän toisia vastaavia?

        Ilmeisesti olet etsimässä naista, jolle 7cm pituus ja 15 sekunnin kesto ovat riittäviä. Älä soita mulle, et kelpaisi mihinkään.


      • Ihan samaa mieltä. Jos ei riitä, että on pituus ja paino ja valokuva ja valmis lähtemään treffeille asap niin ei sitten mikään. Luulin, että nettideittailussa on kyse seuranhausta mutta ilmeisesti onkin kyse profiilien ruotimisesta ja painon arvioinnista.


      • N 43 v.

        Kyllästynyt olen oikeastaan minäkin, mutta kun näitä juttuja on ollut pakko viime aikoina miettiä. Ajattelin nimittäin tehdä tänne proffilin, enkä halua laittaa siihen kuvaa. Painoani en edes tiedä, ja vaikka tietäisin, nin se ei mielestäni kenellekään kuulu. Vain se kuuluu miltä mitä näytän ja tunnun.

        Ruumiinrakenteeni on mielestäni pyöreä, mutta ystäväni (erityisesti miespuoliset) ovat sitä mieltä, että jos laitan profiilin sen, niin miehet olettavat minun olevan todella lihava eivätkä ota yhteyttä. Ja jos jätän ilmoittamatta sekä painon että ruumiinrakenteen, niin sittenkin ajatellaan että olen hirveä läski, koska minun pitää ne salata. :D

        Tämä kai oli perimmäisenä syynä siihen, että ketjun aloitin. Vaikka eihän siitä mitään hyötyä ole, kunhan aikaani tuhlasin. Ja taitaa olla se profiilin tekokin ajan tuhlausta. Tarkoitukseni ei siis ollut mikään läskien arvostelu tms.


      • tyytyväinen
        N 43 v. kirjoitti:

        Kyllästynyt olen oikeastaan minäkin, mutta kun näitä juttuja on ollut pakko viime aikoina miettiä. Ajattelin nimittäin tehdä tänne proffilin, enkä halua laittaa siihen kuvaa. Painoani en edes tiedä, ja vaikka tietäisin, nin se ei mielestäni kenellekään kuulu. Vain se kuuluu miltä mitä näytän ja tunnun.

        Ruumiinrakenteeni on mielestäni pyöreä, mutta ystäväni (erityisesti miespuoliset) ovat sitä mieltä, että jos laitan profiilin sen, niin miehet olettavat minun olevan todella lihava eivätkä ota yhteyttä. Ja jos jätän ilmoittamatta sekä painon että ruumiinrakenteen, niin sittenkin ajatellaan että olen hirveä läski, koska minun pitää ne salata. :D

        Tämä kai oli perimmäisenä syynä siihen, että ketjun aloitin. Vaikka eihän siitä mitään hyötyä ole, kunhan aikaani tuhlasin. Ja taitaa olla se profiilin tekokin ajan tuhlausta. Tarkoitukseni ei siis ollut mikään läskien arvostelu tms.

        Hei laita ihmeessä se profiili ja kun minä tänne vuodatin, niin en nyt tarkoittanut
        tätäketjua, vaan noin yleisellä tasolla. Oli täällä aloitus mistä aiheesta tahansa,
        niin aina tulee kädenvääntöä painosta.

        Haukutaan kilpaa puolin ja toisin...Tuntuu vaan niin kummalta, kuinka ventovieraat
        arvostelee toisiaan näkemättä edes.

        Ole vaan rehellisesti oma itsesi.


      • idiootit
        mittanauha ja kello kirjoitti:

        Ilmeisesti olet etsimässä naista, jolle 7cm pituus ja 15 sekunnin kesto ovat riittäviä. Älä soita mulle, et kelpaisi mihinkään.

        Kaikki alapääjutut on mauttomuuden huippu. Kasvakaa helv*tti aikuisiks.
        Ei ihme jos yksin oottekin, kun aivot on jalkovälissä !


      • N 43 v.
        tyytyväinen kirjoitti:

        Hei laita ihmeessä se profiili ja kun minä tänne vuodatin, niin en nyt tarkoittanut
        tätäketjua, vaan noin yleisellä tasolla. Oli täällä aloitus mistä aiheesta tahansa,
        niin aina tulee kädenvääntöä painosta.

        Haukutaan kilpaa puolin ja toisin...Tuntuu vaan niin kummalta, kuinka ventovieraat
        arvostelee toisiaan näkemättä edes.

        Ole vaan rehellisesti oma itsesi.

        Joo, tuo on totta, että turhan paljon arvosteluja ja haukkumisia tällä palstalla on.
        Mutta kai ne pettymykset ja paha olo pitää jonnekin purkaa...

        Profiilin teko on nyt harkinnassa. Jos sen teen, niin kyllä varmaan ihan rehellisesti pyöreäksi imoittaudun - tulee sitten vastauksia tai ei. :). Kiitos kannustuksesta.


      • Tuulikkitar_
        N 43 v. kirjoitti:

        Kyllästynyt olen oikeastaan minäkin, mutta kun näitä juttuja on ollut pakko viime aikoina miettiä. Ajattelin nimittäin tehdä tänne proffilin, enkä halua laittaa siihen kuvaa. Painoani en edes tiedä, ja vaikka tietäisin, nin se ei mielestäni kenellekään kuulu. Vain se kuuluu miltä mitä näytän ja tunnun.

        Ruumiinrakenteeni on mielestäni pyöreä, mutta ystäväni (erityisesti miespuoliset) ovat sitä mieltä, että jos laitan profiilin sen, niin miehet olettavat minun olevan todella lihava eivätkä ota yhteyttä. Ja jos jätän ilmoittamatta sekä painon että ruumiinrakenteen, niin sittenkin ajatellaan että olen hirveä läski, koska minun pitää ne salata. :D

        Tämä kai oli perimmäisenä syynä siihen, että ketjun aloitin. Vaikka eihän siitä mitään hyötyä ole, kunhan aikaani tuhlasin. Ja taitaa olla se profiilin tekokin ajan tuhlausta. Tarkoitukseni ei siis ollut mikään läskien arvostelu tms.

        Mä kuulun noiden kuvien perusteella pyöreä-osioon ja niin olen ilmoittanut profiilissankin. Saan päivittäin viestejä potentiaalisilta miehiltä. Tuntuvat tekstin perusteella tunnistavan minut potentiaaliseksi kumppaniksi. Pyöreä-kategorian valinnalla ei näköjään vaikutusta, vaikka minulla kyllä on profiilissa myös kuva, joka osoittaa etten ole varsinaisesti "pyöreä" vaan pikemmin kurvikas. Ylipainoa kuitenkin 20 kiloa.


      • Lady in red

        Komppaan!!


      • Onnstnt
        N 43 v. kirjoitti:

        Joo, tuo on totta, että turhan paljon arvosteluja ja haukkumisia tällä palstalla on.
        Mutta kai ne pettymykset ja paha olo pitää jonnekin purkaa...

        Profiilin teko on nyt harkinnassa. Jos sen teen, niin kyllä varmaan ihan rehellisesti pyöreäksi imoittaudun - tulee sitten vastauksia tai ei. :). Kiitos kannustuksesta.

        Tee ihmeessä profiili.

        Naisille, jotka kykenevät älylliseen keskusteluun on aina vientiä. Nettitreffien erityishyvä puoli on se, että ensin tututstutaan kirjoittelemalla ja vasta sen jälkeen nähdään jos siltä tuntuu. Voit jättää kuvat ja strategiset mitat siihen kun tiedät että toinen on niistä kiinnostunut.

        Itse en ainakaan ole niinkään kiinnostunut naisen mitoista tai kuvasta. Minua kiinnostavat ajatukset, harrastukset, kiinnostuksen kohteet ja tapa olla lähellä. Jos nämä natsaavat, ei sillä niin ole väliä onko nainen normaali vai pyöreä. Tärkeintä on että olet itse tyytyväinen itseesi. Se olisi aikamoinen turn-off että pitää joka päivä muistaa kehua esim. hoikkuuttasi jotta pysyt tyytyväisenä...


      • huh huh...
        N 43 v. kirjoitti:

        Kyllästynyt olen oikeastaan minäkin, mutta kun näitä juttuja on ollut pakko viime aikoina miettiä. Ajattelin nimittäin tehdä tänne proffilin, enkä halua laittaa siihen kuvaa. Painoani en edes tiedä, ja vaikka tietäisin, nin se ei mielestäni kenellekään kuulu. Vain se kuuluu miltä mitä näytän ja tunnun.

        Ruumiinrakenteeni on mielestäni pyöreä, mutta ystäväni (erityisesti miespuoliset) ovat sitä mieltä, että jos laitan profiilin sen, niin miehet olettavat minun olevan todella lihava eivätkä ota yhteyttä. Ja jos jätän ilmoittamatta sekä painon että ruumiinrakenteen, niin sittenkin ajatellaan että olen hirveä läski, koska minun pitää ne salata. :D

        Tämä kai oli perimmäisenä syynä siihen, että ketjun aloitin. Vaikka eihän siitä mitään hyötyä ole, kunhan aikaani tuhlasin. Ja taitaa olla se profiilin tekokin ajan tuhlausta. Tarkoitukseni ei siis ollut mikään läskien arvostelu tms.

        Oletko oikeasti 43 v etkä 13 v?


    • kypsä nainen

      minäkin toivoisin miehen, jolla on pitkä ja paksu penis. miehen pituudella ei tee mitään, jos ei ole kunnon vehkeitä ja taitoa käyttää niitä.

    • malkasilmässä

      Minä taas kaipaan miesten painojuttuja, kun nämä möhömahat on suunapäänä
      näitten BMI kaaviodensa kanssa arviomassa naisia.

      Suurinosa miehistä itse on läskiytyneitä, mutta hirveä kädenvääntö kun
      nainen on vaikka 5kg kaavion yläpuolella. Ollaan heti yököttelemässä lihavaksi.

      Ukot puntariin ennen treffejä tasa-arvo se olla pitää.

    • D69

      Olen mielestäni hoikan ja normaalin väliltä, jos muutaman kilon ottaa pois, olen hoikka. Joidenkin mielestä olen jo nytkin hoikka. "Hoikka normaali" on mielestäni paras nimike, sillä normaali niin monen mielestä tarkoittaa oikeasti ylipainoista, ettei sitä kehtaa käyttää...

      Tietty voi miettiä että piruako näistä painoasioista niin kauheasti juttua vääntämään. Oikein mietiskelin sitä tänään että onko se muka yhtään auttanut minua saamaan kumppania kun olen 2 v kokoajan miettinyt miltä näytän ja miltä pitäisi näyttää. Tämän neuroottinen angstaus sai alkunsa vain ja ainoastaan siitä että tulin jätetyksi ja laihduin valtavasti, jonka jälkeen aloin saamaan kohteliaisuuksia kun muutama kilo tuli takaisin enkä näyttänyt enää keskitysleiriltä karanneelta.

      Jos löytäisi rakkauden, ei olisi ehkä tarvitse keskittyä näihin toisarvoisiin asioihin. ;(

    • tyytyväinen

      Siis oikeita pääsiäiseen sopivia juttuja. Tosiasiassa, jos itse on tyytyväinen
      kehoonsa, niin miksi toisten täytyy pitää siitä lukua.

      Minä viihdyn kehossani en ole laiha en pullukka, mutta olen terve ja
      se on 1000 kertaa tärkeänpää ja kallisarvoisenpaa, kuin muutama ylimääräinen
      kilo...treffeillä käynyt ja silleen.

      Vaikka olis kuinka laiha, ei se tuo onnea. Siihen tarvitaan muutakin, kuin omaan
      napaan ja peiliin tuijotus.

      Pudotkaa maanpinnalle hyvät ystävät.

    • easterbunny14

      Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Naiset on luokiteltu ihan oikeisiin ryhmiin. Itse kuulun ryhmään pyöreät ja siitä en halua mihinkään toiseen ryhmään muuttaakaan. On mukava kun voi syödä mitä haluaa, minulla on mies joka rakastaa muotojani, olen onnellinen ja terve nainen.

    • jopas:vain

      Naisena on todella vaikeaa luokitella itseään mihinkään ryhmään.

      Omat mittani ovat 161 cm ja 58 kg, eli mikäköhän BMI sieltä kilahtaisi?

      Harrastan todella paljon liikuntaa (juoksua, salia ja uintia), monta tuntia viikossa. Eli lihasmassaa löytyy. Päälle mahtuvat kuitenkin S-koon vaatteet (36) ja mitta rintojen alapuolelta on 70, eli en koe itseäni kovin massiiviseksi.

      Laitoin omaan profiiliini luokitukseksi "urheilullinen".

      • D69

        Oikein valitsit. Pelkästä kävelystäkin jo lihasmassa lisääntyy jaloissa, eikä tarvitse kuin kiskoa pari kertaa viikossa raskaita kauppakasseja, niin on jo on muskeliakin. Eikä se lihas mitään höyhenenkevyttä ole ikinä.


      • uskottelet itselles
        D69 kirjoitti:

        Oikein valitsit. Pelkästä kävelystäkin jo lihasmassa lisääntyy jaloissa, eikä tarvitse kuin kiskoa pari kertaa viikossa raskaita kauppakasseja, niin on jo on muskeliakin. Eikä se lihas mitään höyhenenkevyttä ole ikinä.

        Taas näitä harhakuvitelmia, kävelystä ei kerry lihasmassa, ei edes kunto kohoa normaalitasosta. Kilpakävelijöilläkin on hoikat ripakintut ja pari kertaa viikossa kaupakassien raahausta.....oivoi teidän juttuja. Laiskoja huonokuntoisia vätyksiä olette ja muka lihas painaa. Lihasmassa kasvaa jaloissa vain säännöllisillä kyykkypunneruksilla ja vastaavalla treenilla, kunnon kohottamisenkin pitää olla huomattavasti tavallista kävelyä ripeämpää, siinä pitää hengästyä.


      • D69
        uskottelet itselles kirjoitti:

        Taas näitä harhakuvitelmia, kävelystä ei kerry lihasmassa, ei edes kunto kohoa normaalitasosta. Kilpakävelijöilläkin on hoikat ripakintut ja pari kertaa viikossa kaupakassien raahausta.....oivoi teidän juttuja. Laiskoja huonokuntoisia vätyksiä olette ja muka lihas painaa. Lihasmassa kasvaa jaloissa vain säännöllisillä kyykkypunneruksilla ja vastaavalla treenilla, kunnon kohottamisenkin pitää olla huomattavasti tavallista kävelyä ripeämpää, siinä pitää hengästyä.

        Anteeksi nyt vain, mutta omat pohkeeni paksunevat aina kun alan kävelemään pidempiä matkoja, sellaisia 6 - 10 km lenkkejä (samaan aikaan paino nousee kilon). Ja anteeksi toisenkin kerran, mutta käsivarsiini tosiaan tuli lihaksia kun pari vuotta sitten loppui se onni ja ilo että joku olisi kuskannut autolla suoraan kaupan ovelta kodin ovelle, eli niitä pitää itse kiskoa mukanaan.

        Halusin tehdä tässä sen huomion että jos ihan taviskin keskinkertaisella perusliikunnalla saa aikaan mitattavia muutoksia kehossaan, niin aivan takuulla oikeasti treenaava saa lihasmassansa kasvamaan. Tarkoitukseni ei ollut väittää että normaali liikunta on huippu-urheilua, vaan vertailla että jos jo pieni annos riittää, niin mahtaa suuri annos tehdä jo todella totisia vaikutuksia!

        Jos lähtötaso on se että käy vaan satunnaisesti lyhyellä lenkillä eikä ikinä kanna yhtään mitään (ei ainakaan 15 kg ostoksia) ja sitten alkaa elämään elämää jossa ravaa lenkillä joka päivä, välillä lyhyttä, välillä pitkää matkaa pudotellen ja sitten noita taakkojakin on toisinaan kiskottavana, niin kai se nyt helvetti soikoon se perusliikuntakin jotain muutosta tekee siihen alkuperäiseen rapakuntoon.

        Noissa kiukkuisissa posteissa joissa haukutaan kaikki ei-treenaajat "laiskoiksi huonokuntoisiksi vätyksiksi" on se vika että ne saattavat saada alemmuudentunteista kärsivät pelkurit ja nyhveröt lopettamaan sen keskinkertaisenkin liikkumisen kun tuntuu että mikään ei riitä. Kaikkia ei kiinnosta riehua itseään henkihieveriin ja hankkia urheiluvammoja todistellakseen liikkuvansa. Joillekin riittää ihan se että pysyy pirteänä ja jaksaa kun saa sitä energiaa päivittäisestä ulkoilusta.

        Sen verran puuttuisin minäkin tavisten touhuihin että niitä kävelysauvoja EI kannata ottaa lenkille mukaan jos ei tajua sitä ideaa niissä. Niillä ei ole tarkoitus töpötellä varovasti, saati sitten laahata niitä mukanaan, vaan idea on ponnistaa niiden avulla vauhtia ja huinia niin että tosiaankin hengästyy. Miehet tajuavat tämän, naiset eivät valitettavasti. Välineet ovat turhia jos ei niitä osaa käyttää.

        Parempihan se on että ihminen liikkuu edes jonkin verran, kuin että ei ollenkaan. Minulla on erinäisiä kuvia netissä joita nähtyään ihmiset kyselevät minulta että treenaanko, ja aina rehellisesti kerron että ei, minä vain kävelen ja uin. Kesällä uinti kiinteyttää kroppaa niin että näytän kuulema huomattavasti ikäistäni nuoremmalta (kaulasta alaspäin). En muuten tässä kehuisi, mutta mielestäni tämä on tulosta siitä että liikun kohtalaisesti (en itsemurhamielellä) ja en tunge ruokaa kitaani oikein harrastusmielessä. Jos minä pystyn tähän, nin eikö hitto vie moni muukin 40 nainen??? Saati mies, sillä miesten on helpompi saada läskit kuriin.

        Kunhan heitä ei vaan etukäteen pelottele pissimättömäksi hyökkäämällä kimppuun heti kun alkaa ärsyttämään että joku vihjaisee että pienikin liikunta voisi jo merkitä jotain.

        Enempää en taida vastailla jos tästä joku pitkäkin kenkkuilu on tulossa. On tässä jo ehtinyt kyllästyä kuollakseen negatiivisiin ihmisiin joille mikään ei ole hyvä. Kai minunkin pitäisi vaan istua sohvassa sipsiä mussuttaen ja piereskellen, niin että painoindeksini olisi kohta jotain muuta kuin 21,3.

        Joku roti sentään. Ihan kuin pitäisi olla jokotai. Täys retku tai fanaattinen huippu-urheilija.


      • joo joo.
        D69 kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain, mutta omat pohkeeni paksunevat aina kun alan kävelemään pidempiä matkoja, sellaisia 6 - 10 km lenkkejä (samaan aikaan paino nousee kilon). Ja anteeksi toisenkin kerran, mutta käsivarsiini tosiaan tuli lihaksia kun pari vuotta sitten loppui se onni ja ilo että joku olisi kuskannut autolla suoraan kaupan ovelta kodin ovelle, eli niitä pitää itse kiskoa mukanaan.

        Halusin tehdä tässä sen huomion että jos ihan taviskin keskinkertaisella perusliikunnalla saa aikaan mitattavia muutoksia kehossaan, niin aivan takuulla oikeasti treenaava saa lihasmassansa kasvamaan. Tarkoitukseni ei ollut väittää että normaali liikunta on huippu-urheilua, vaan vertailla että jos jo pieni annos riittää, niin mahtaa suuri annos tehdä jo todella totisia vaikutuksia!

        Jos lähtötaso on se että käy vaan satunnaisesti lyhyellä lenkillä eikä ikinä kanna yhtään mitään (ei ainakaan 15 kg ostoksia) ja sitten alkaa elämään elämää jossa ravaa lenkillä joka päivä, välillä lyhyttä, välillä pitkää matkaa pudotellen ja sitten noita taakkojakin on toisinaan kiskottavana, niin kai se nyt helvetti soikoon se perusliikuntakin jotain muutosta tekee siihen alkuperäiseen rapakuntoon.

        Noissa kiukkuisissa posteissa joissa haukutaan kaikki ei-treenaajat "laiskoiksi huonokuntoisiksi vätyksiksi" on se vika että ne saattavat saada alemmuudentunteista kärsivät pelkurit ja nyhveröt lopettamaan sen keskinkertaisenkin liikkumisen kun tuntuu että mikään ei riitä. Kaikkia ei kiinnosta riehua itseään henkihieveriin ja hankkia urheiluvammoja todistellakseen liikkuvansa. Joillekin riittää ihan se että pysyy pirteänä ja jaksaa kun saa sitä energiaa päivittäisestä ulkoilusta.

        Sen verran puuttuisin minäkin tavisten touhuihin että niitä kävelysauvoja EI kannata ottaa lenkille mukaan jos ei tajua sitä ideaa niissä. Niillä ei ole tarkoitus töpötellä varovasti, saati sitten laahata niitä mukanaan, vaan idea on ponnistaa niiden avulla vauhtia ja huinia niin että tosiaankin hengästyy. Miehet tajuavat tämän, naiset eivät valitettavasti. Välineet ovat turhia jos ei niitä osaa käyttää.

        Parempihan se on että ihminen liikkuu edes jonkin verran, kuin että ei ollenkaan. Minulla on erinäisiä kuvia netissä joita nähtyään ihmiset kyselevät minulta että treenaanko, ja aina rehellisesti kerron että ei, minä vain kävelen ja uin. Kesällä uinti kiinteyttää kroppaa niin että näytän kuulema huomattavasti ikäistäni nuoremmalta (kaulasta alaspäin). En muuten tässä kehuisi, mutta mielestäni tämä on tulosta siitä että liikun kohtalaisesti (en itsemurhamielellä) ja en tunge ruokaa kitaani oikein harrastusmielessä. Jos minä pystyn tähän, nin eikö hitto vie moni muukin 40 nainen??? Saati mies, sillä miesten on helpompi saada läskit kuriin.

        Kunhan heitä ei vaan etukäteen pelottele pissimättömäksi hyökkäämällä kimppuun heti kun alkaa ärsyttämään että joku vihjaisee että pienikin liikunta voisi jo merkitä jotain.

        Enempää en taida vastailla jos tästä joku pitkäkin kenkkuilu on tulossa. On tässä jo ehtinyt kyllästyä kuollakseen negatiivisiin ihmisiin joille mikään ei ole hyvä. Kai minunkin pitäisi vaan istua sohvassa sipsiä mussuttaen ja piereskellen, niin että painoindeksini olisi kohta jotain muuta kuin 21,3.

        Joku roti sentään. Ihan kuin pitäisi olla jokotai. Täys retku tai fanaattinen huippu-urheilija.

        Pohkeiden turpoaminen johtuu pitkissä kävelyissä nesteen kertymisestä ja kropan kiinteytyminen uinnista on sekin naistenlehtien juttuja. Läski ei kiinteydy, se pitää polttaa pois ja lihas ei kasva ulkoisesti "merkittävästi" kesän uinneilla. Kehon muokkaaminen ei ole noin helppoa. Parempi sekin kun ei mitään, mutta näkyvät muutokset vaatii enemmän ja kovempaa työtä.


      • D69 kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain, mutta omat pohkeeni paksunevat aina kun alan kävelemään pidempiä matkoja, sellaisia 6 - 10 km lenkkejä (samaan aikaan paino nousee kilon). Ja anteeksi toisenkin kerran, mutta käsivarsiini tosiaan tuli lihaksia kun pari vuotta sitten loppui se onni ja ilo että joku olisi kuskannut autolla suoraan kaupan ovelta kodin ovelle, eli niitä pitää itse kiskoa mukanaan.

        Halusin tehdä tässä sen huomion että jos ihan taviskin keskinkertaisella perusliikunnalla saa aikaan mitattavia muutoksia kehossaan, niin aivan takuulla oikeasti treenaava saa lihasmassansa kasvamaan. Tarkoitukseni ei ollut väittää että normaali liikunta on huippu-urheilua, vaan vertailla että jos jo pieni annos riittää, niin mahtaa suuri annos tehdä jo todella totisia vaikutuksia!

        Jos lähtötaso on se että käy vaan satunnaisesti lyhyellä lenkillä eikä ikinä kanna yhtään mitään (ei ainakaan 15 kg ostoksia) ja sitten alkaa elämään elämää jossa ravaa lenkillä joka päivä, välillä lyhyttä, välillä pitkää matkaa pudotellen ja sitten noita taakkojakin on toisinaan kiskottavana, niin kai se nyt helvetti soikoon se perusliikuntakin jotain muutosta tekee siihen alkuperäiseen rapakuntoon.

        Noissa kiukkuisissa posteissa joissa haukutaan kaikki ei-treenaajat "laiskoiksi huonokuntoisiksi vätyksiksi" on se vika että ne saattavat saada alemmuudentunteista kärsivät pelkurit ja nyhveröt lopettamaan sen keskinkertaisenkin liikkumisen kun tuntuu että mikään ei riitä. Kaikkia ei kiinnosta riehua itseään henkihieveriin ja hankkia urheiluvammoja todistellakseen liikkuvansa. Joillekin riittää ihan se että pysyy pirteänä ja jaksaa kun saa sitä energiaa päivittäisestä ulkoilusta.

        Sen verran puuttuisin minäkin tavisten touhuihin että niitä kävelysauvoja EI kannata ottaa lenkille mukaan jos ei tajua sitä ideaa niissä. Niillä ei ole tarkoitus töpötellä varovasti, saati sitten laahata niitä mukanaan, vaan idea on ponnistaa niiden avulla vauhtia ja huinia niin että tosiaankin hengästyy. Miehet tajuavat tämän, naiset eivät valitettavasti. Välineet ovat turhia jos ei niitä osaa käyttää.

        Parempihan se on että ihminen liikkuu edes jonkin verran, kuin että ei ollenkaan. Minulla on erinäisiä kuvia netissä joita nähtyään ihmiset kyselevät minulta että treenaanko, ja aina rehellisesti kerron että ei, minä vain kävelen ja uin. Kesällä uinti kiinteyttää kroppaa niin että näytän kuulema huomattavasti ikäistäni nuoremmalta (kaulasta alaspäin). En muuten tässä kehuisi, mutta mielestäni tämä on tulosta siitä että liikun kohtalaisesti (en itsemurhamielellä) ja en tunge ruokaa kitaani oikein harrastusmielessä. Jos minä pystyn tähän, nin eikö hitto vie moni muukin 40 nainen??? Saati mies, sillä miesten on helpompi saada läskit kuriin.

        Kunhan heitä ei vaan etukäteen pelottele pissimättömäksi hyökkäämällä kimppuun heti kun alkaa ärsyttämään että joku vihjaisee että pienikin liikunta voisi jo merkitä jotain.

        Enempää en taida vastailla jos tästä joku pitkäkin kenkkuilu on tulossa. On tässä jo ehtinyt kyllästyä kuollakseen negatiivisiin ihmisiin joille mikään ei ole hyvä. Kai minunkin pitäisi vaan istua sohvassa sipsiä mussuttaen ja piereskellen, niin että painoindeksini olisi kohta jotain muuta kuin 21,3.

        Joku roti sentään. Ihan kuin pitäisi olla jokotai. Täys retku tai fanaattinen huippu-urheilija.

        "jos ihan taviskin keskinkertaisella perusliikunnalla saa aikaan mitattavia muutoksia kehossaan, niin aivan takuulla oikeasti treenaava saa lihasmassansa kasvamaan"

        Olet oikeassa. Lisäksi tarvitaan testosteronia, jonka vuoksi miehet ovat luonnostaan naisia lihaksikkaampia.

        Aloittelevan "läskinpolttajan" kannattaa aloittaa kävelystä. Kävele 5 tuntia viikossa, tunti päivässä, vuodet läpeensä. Se kuluttaa vain noin 2000 kcal mutta et ole jääkaapin äärellä kun kävelet. Aloittelevan kannattaa erityisesti varoa loukkaantumisia ja edetä kunnon kohenemisen mukaan.

        Kun jalkasi alkavat kantaa ja painosi alkaa lähestyä normaalirajoja on aika lisätä vauhtia. Sunnuntai-kävelyssä ei hengästy eikä tule hiki. Se ei enää paranna kuntoasi.

        15 kg ostoskassi on riittävän painava lihasvoiman hankkimiseen, vaikka ajan kuluessa kaikki painot alkavat tuntua kevyiltä. Kotikonstit ovat hyvä kuntosalin vaihtoehto tai täydentäjä. Käsipainot ja oman kehon käyttö painona ovat aivan käyttökelpoisia.


      • D69
        joo joo. kirjoitti:

        Pohkeiden turpoaminen johtuu pitkissä kävelyissä nesteen kertymisestä ja kropan kiinteytyminen uinnista on sekin naistenlehtien juttuja. Läski ei kiinteydy, se pitää polttaa pois ja lihas ei kasva ulkoisesti "merkittävästi" kesän uinneilla. Kehon muokkaaminen ei ole noin helppoa. Parempi sekin kun ei mitään, mutta näkyvät muutokset vaatii enemmän ja kovempaa työtä.

        Ehkäpä pohkeiden kohdalla voi olla noin. Ihmetyttää vain että minkä takia oletat että uimisesta ei ei kiinteydy, kun olen itse huomannut sen jokaikinen elokuu kun koko kesä on tullut vietettyä uimista harrastaen, plus pitkiä ja runsaita kävelylenkkejä tehden.

        En syö kesällä yhtään sen vähempää kuin talvellakaan.

        Voidaanhan me sopia että liikkuminen kuluttaa läskiä ja kiinteyttää tätä kautta, mutta mitä väliä sillä on MITEN kiinteytyminen tapahtuu jos se kuitenkin on LIIKKUMISEN sivuvaikutus?

        Jokatapauksessa itselläni 4 - 7 kertaa viikossa 45 min - 2 t pituisten kävelylenkkien avulla pitää pahimmat selluliitit pois, ja tämän olen päätellyt vertaamalla niihin vuosiin että en liikkunut noin paljon ja olin lihavampi.

        Onhan se hassua väittää ettei kohtuullisella liikunnalla ole mitään merkitystä, että on pakko harrastaa liikuntaa suorastaan fanaattisesti jotta siitä olisi mitään hyötyä. Ei siis ihme että niin moni jättää koko liikkumisen ennen kuin on sen edes aloittanutkaan!

        Ne käsivarsiini tulevat muhkurat sensijaan tuskin lienevät turvotusta, koska tuntuvat kokoajan jos tunnustelen käsiäni. Eivät ne sillä tavalla näy päällepäin kuin kehonrakentajalla, vaan huomaan ne käsikopelolla. Ja jälleen niiden olemassaolon huomaa verrattuna siihen että niitä ei ollut, eli vuosina jolloin en joutunut retuuttamaan kasseja enkä kiskomaan reppuja, kun oli kuski.


      • D69
        p358 kirjoitti:

        "jos ihan taviskin keskinkertaisella perusliikunnalla saa aikaan mitattavia muutoksia kehossaan, niin aivan takuulla oikeasti treenaava saa lihasmassansa kasvamaan"

        Olet oikeassa. Lisäksi tarvitaan testosteronia, jonka vuoksi miehet ovat luonnostaan naisia lihaksikkaampia.

        Aloittelevan "läskinpolttajan" kannattaa aloittaa kävelystä. Kävele 5 tuntia viikossa, tunti päivässä, vuodet läpeensä. Se kuluttaa vain noin 2000 kcal mutta et ole jääkaapin äärellä kun kävelet. Aloittelevan kannattaa erityisesti varoa loukkaantumisia ja edetä kunnon kohenemisen mukaan.

        Kun jalkasi alkavat kantaa ja painosi alkaa lähestyä normaalirajoja on aika lisätä vauhtia. Sunnuntai-kävelyssä ei hengästy eikä tule hiki. Se ei enää paranna kuntoasi.

        15 kg ostoskassi on riittävän painava lihasvoiman hankkimiseen, vaikka ajan kuluessa kaikki painot alkavat tuntua kevyiltä. Kotikonstit ovat hyvä kuntosalin vaihtoehto tai täydentäjä. Käsipainot ja oman kehon käyttö painona ovat aivan käyttökelpoisia.

        Näinpä.

        Itse en edes pyri minkäänlaiseen näkyviin lihaksiin, liikunnan lisäys kohdallani tapahtui 2 v sitten puhtaasti sen takia että tuli ero ja

        a) ei ole ollut parempaakaan tekemistä kuin käydä lenkillä (neljän seinän sisällä yksinään tulee hulluksi)

        b) säästän matkakustannuksissa kun raijaan kauppatavaraa repussa

        c) nautin luonnossa liikkumisesta ja kesällä uimisesta

        Jos ihminen haluaa olla kohtalaisessa kondiksessa, pyrkimättä huippu-urheilijaksi, niin mielestäni tuollainen perusliikunta eli kävely ja uinti ovat kaikille suositeltavia. Naiset ovat kauhean tarkkoja persauksistaan ja reisistään, ja voin vakuuttaa että itselläni ne soukkenivat jokaikinen vuosi kun kesän tullen aloin kävelemään enemmän. Nykyään kun kävelen vuoden ympäri, ei tule enää sitä tilannetta että reisien sisäpinnat koskettaisivat toisiaan.

        En yhtään ihmettele että moni ei aloita liikkumista ollenkaan, kun säikähtää niitä fanaatikkoja jotka ilmoittavat että pitää harrastaa urheilua aivan helvetisti että sillä on vaikutusta. Kyllä perusliikunnallakin on jos lähtötilanne on se ettei sitä ole aiemmin edes harrastanutkaan. Sitten voi jatkossa pitää peruskuntoa yllä ja itsensä terveempänä kun totuttautuu liikkumaan aina kun säät sallivat.

        Itselläni tosiaan noita lenkkejä tulee tehtyä 4 - 7 kertaa viikossa, vaihtelevalla aikataululla 45 min - 2 t.

        Kun nyt kumminkin deittailusta on palstalla kyse, niin ärsyttää se että on pirun vaikeaa löytää nimenomaan sellaista kumppania jolla olisi yhtä "rento" asenne liikuntaan kuin minulla, eli että tekee sitä iloksi ja nautinnoksi. En halua sohvaperunaa jota ei saa liikkeelle ollenkaan ja joka kasvattaa vatsaansa, mutta en tulisi juttuun myöskään totisen "tuloksia" metsästävän urheilijan kanssa.

        En ymmärrä mikä tässä on niin pirun vaikeaa. Olen jo parissa suhteessa liikkunut miehen kanssa ja on rampattu kaikenlaisset kansallispuisto läpi jne. mutta nyt ei sitten itkemälläkään löydy semmoisesta kiinnostunutta.

        ***

        Kotilääkäri nro 4 s. 14:

        "Huomattavia eroja liikunnan hyvää tekevissä vaikutuksissa näkyy jo, kun verrataan alle kaksi kertaa viikossa liikkuvia ja vähintään kolme kertaa viikossa liikkuvia suomalaisia. Matalin energiataso oli 26 - 35-vuotiailla kansalaisilla, erityisesti miehillä."

        - Tarkoittikohan tuo huonoa kuntoa, kun en ole noihin termeihin perehtynyt???


    • suomeksi

      Mun mitat 62/165 Liikun myös paljon. En halua mitään luokitteluja.
      Tuossa ne ovat selvästi ilmaistu. Jos olen jonkun mielestä läski, niin
      mitä sitten. Laihduttaa en aijo kenenkään muiden tähden.

    • Lenkille aurinkoon!

      OK, kuulun normaaleihin... Jos joku pitää pyöreänä, niin en voi sille mitään. Tajusin juuri, että ystäväni ymmärsivät pariutumisen alun oikein. Naisen tulee pyristellä se 1 vaatekoko pienemmäksi, ja heti flaksaa. Suhteen alettua muutaman kilon lisä ei enää haittaa. En halua olla onneton vain sen takia, että ihastuminen olisi kiinni 3-5 kg. Kesällä paino putoaa luonnollisesti tuon 3-5, eli hei... Flaksikausi voi olla hollilla tässä muutenkin:)

    • 246801

      Minusta myös profiiliin riittää paino/pituus ja jos on kokovartalokuva,
      niin se saa riittää. Miksi alkaa itse puntaroimaan, että mihin luokkaan
      kuuluu. Päätelköön lukijat itse.

      On niin monenlaisia mielipiteitä noista hoikka, normi ja ylipaino kaavoista,
      että erittäin vaikeaa tietää mikä on (muka) se oikea.

      • etsii 76805

        Luokittelu tarvitaan, koska kuvaa ei voi käyttää haussa hakutekijänä. Haun tulokset ratkaisevat katsooko kuvaasi kukaan.


    • ohhoh jee

      Tost laiha/alipainoinen kategoriasta on vaan se eka alipainoinen. Noi kaks muut näyttävät hyviltä ja terveiltä.

      hoikka osastolta se eka on hyvä ja siist toisest ei saa selvää, huono kuvakulma

      Normaaliosastolta se jutta urpilainen on niin ruma ettei väliä minkälainen kroppa on.

      pyörä osastolta ne kaikki on ihan kivoja ja terveitä. Mun mielestä normaaleja.

      Muut osastot ei jaksa ede kattoo ku sekunnin.

    • suomitreffi siantunt

      Aika sairasta keskustelua.
      Eikö aikuisilla ihmisillä ole muuta tekemistä kuin linkittää jonninjoutavia akkojen kuvia tänne, ja niiden mukaan sitten arvioida mihin painoryhmään kuuluu!!

    • Tantzxy

      Kyllähän tuo miesten ajatusmaailma tiedetään: kategoria 1=normaali
      Kaikki muut lihavia.

    • suksikuuseen

      Te äijät olette itse keksineet, että naisten on oltava hoikkia. Aina väkättämässä
      näistä painoluokista, kuinka profiilissa sanotaan, näin ja sitten ollaa niin
      läskiä. Onhan meidän tiedettävä, että mitä siihen kohtaan uskaltaa
      laittaa...

      Älkää siis vinkuko siellä. Eikä ole kukaan käskenyt lukea tätä aloitusta,
      johan tuosta otsikosta selviää mistä on kysymys.

      Veikkaanpa, ettei sulla ole itse varaa arvostella mitään, joten katsoppas
      sinne peiliin ja katsokkin tarkkaan.

    • tuloksena oli

      Olen siis pyöreä jos katson kuvista mallin.

    • YlpeäLihavaNainen

      En jaksa tälläsiä keskusteluja ja muutenki naurattaa ku moni noista veti vatsaa sisään ja kuvia on muokattu aivan liikaa että pistää silmään.¨

      Jos sulle ei kelpaa rehti ja muobokas nainen nii eti parempi. Jos en kelpaa tälläsenä nii ei sitten tarvikkaan kelvata

    • pikkumuobokas

      Muobokkaat naiset ovat erikoisen kivoja - tai kivan erikoisia. Miten se ilmenee?

    • 719719719

      Katselin tänään kaupungilla ohikiitäviä ihmisiä, en arvostelu mielessä, vaan
      ihan mielenkiinnosta,kun näitä juttuja painoluokista on. Huomio kiinnittyi siihen,
      että oli tosi laihoja joka ikäryhmissä ja sitten hyvin tukevia, mutta tuo
      välimuoto, ns normaalipainoiset olivat vähenmistö.

      Yksiasia tosin asian ulkopuolelta olisi, että mitä tarkoitetaan "muodokkaalla".
      Onko hän pyöreä,,, vai isorintainen ja leveä lantionen ?.

    • gijao
    • llllllllllllllll

      Tuo kohdan 6 ekassa linkissä ei ole SAIRAALLOISESTI lihava missään nimessä. Sairaalloinen lihavuus on enmmän kuin BMI 45. Veikkaan, että tuo on noin 165cm pitkä ja painaa 95 kg, jolloin BMI on 35 ja kyseessä on merkittävä lihavuus.

    • Oikeasti normaali

      Just. :D

      Kun kattelee niin normaalit ovat kyllä pyöreitä ja nuo pyöreät ylipainoisia.

      Näköjään se menee naisilla nykyään niin että jos on XL niin on "muodokas" ja XXL on sitten "pyöreä".

      Vaikka XL on jo pullea ja XXL läski.

      Jos tässä taannoin oli se ongelma että ihannoitiin laihuutta, nyt sitten kun suurin osa naisista on plösähtänyt niin on alettu ihailla normaaliuden sijaan selkeää lihavuutta ja pyöreyttä.

      Pyöreä ja läski eivät ole normaaleja vaikka kohta pelottaa että jos suurin osa naisista alkaa ollakin pyöreitä niin sitten kai se on se "normi".

      • ..

        "Kun kattelee niin normaalit ovat kyllä pyöreitä ja nuo pyöreät ylipainoisia."

        Eikö pyöreä nimenomaan tarkoita, että on lievästi ylipainoinen?


      • Oikeasti normaali
        .. kirjoitti:

        "Kun kattelee niin normaalit ovat kyllä pyöreitä ja nuo pyöreät ylipainoisia."

        Eikö pyöreä nimenomaan tarkoita, että on lievästi ylipainoinen?

        Ei välttämättä.

        Jos naisen BMI on "normaali" mutta jos keho on yhtä pullaa ja rasvaa niin pyöreähän se silloin se muoto on.

        Ei se tarkoita että se BMI olisi vielä lievän ylipainon puolella.

        Varsinkin Suomessa normaali nainen alkaa olla nimenomaan tuollainen koska ollaan BMI:n normaalin ylärajoilla ja väitetään olevan "normaaleja" koska ei ole ylipainoa mutta keho koostuu lähinnä rasvasta eikä lihaksia ole juuri lainkaan eikä myöskään jäntevyyttä ja kiinteyttä.


      • ..
        Oikeasti normaali kirjoitti:

        Ei välttämättä.

        Jos naisen BMI on "normaali" mutta jos keho on yhtä pullaa ja rasvaa niin pyöreähän se silloin se muoto on.

        Ei se tarkoita että se BMI olisi vielä lievän ylipainon puolella.

        Varsinkin Suomessa normaali nainen alkaa olla nimenomaan tuollainen koska ollaan BMI:n normaalin ylärajoilla ja väitetään olevan "normaaleja" koska ei ole ylipainoa mutta keho koostuu lähinnä rasvasta eikä lihaksia ole juuri lainkaan eikä myöskään jäntevyyttä ja kiinteyttä.

        Jos naisen kropassa on hyvin vähän rasvaa ja näkyvästi lihaksia, ja se on selvästi jäntevä ja kiinteä, ruumiinrakenne on urheilullinen, ei normaali.


      • Oikeasti normaali
        .. kirjoitti:

        Jos naisen kropassa on hyvin vähän rasvaa ja näkyvästi lihaksia, ja se on selvästi jäntevä ja kiinteä, ruumiinrakenne on urheilullinen, ei normaali.

        Totta kai.

        Mutta kai tuossa "paljon rasvaa" (ilman ylimääräistä painoa) ja "hyvin vähän rasvaa ja näkyvästi lihaksia" välillä on se normaali jossain?

        Koska sitähän ajoin takaa.

        Normaalivartaloisella pitäisi olla edes hieman lihaksia sekä vain hieman rasvaa niiden päällä eikä niin että koko keho on höttöä ilman kiinteyttä painon ollessa BMI normaalipainon ylärajoilla. Silloin moni nainen näyttää juuri "pyöreältä" tai ainakin jollakin tapaa pehmeältä.
        Riippuu vähän luontaisesta vartalon mallistakin, mutta aika usein sen huomaa jos reidet ovat ekstrapaksut ja takamus roikkuu että vaikkei liikakiloja ole niin rasvaprosentti on aika korkea.

        Sitä voi kutsua jo pyöreydeksi.


    • jaajaaa

      Haa, löysin 3:sesta vartalotyyppini. Laitanpa sen nyt profiiliini, vaikka kyllä
      olen pärjännyt pelkillä luvuillakin. Ei oo kukaan lihavaks (viellä) haukkunna.
      Tosin miesten ajatusmaailma on tosi outo, kun melkein kaikki hakee hoikkaa.

      Itse sitten ollaan kuitenkin mitä sattuu. Yksi oli laittanut normaaliksi itsensä,
      vaan treffeille tuli lyhyt ja tosi paksukainen, oli pituuskin päin honkia. Missähän mättää ja pahasti ???.

    • sumo

      Muista se , et jos nainen on nelikymppinen, ni hän ei enää näytä kakskymppiseltä. Niinku ei mieskään. Ja jos nainen on kantanut mahassaan lapsia, niin vatsa voi olla iso ja löysänahkainen, ilman et sitä jumppaamalla pieneksi saa. Se pienenee vain ja ainoastaan leikkauksella, joka on monelle liian kallis.. Aika moni hyvännäköinen normaalivartaloinen nainen painaa sen 80 kiloa. tai ainaki yli 70 kiloa.

    • nyt yöpuulle

      Onhan se vähän niin, että kaikenkokoisille on oma paikkansa. Yks tykkää
      laihasta luikusta ja toinen pulleasta punkerosta. Siinä on sekin, jotta jokainen
      voi itse päättää ihanteensa... Itse poukkoilen tuossa keskivaiheella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2524
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      299
      2229
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2082
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1791
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1701
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1659
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      115
      1321
    Aihe