Voisitteko kokeneemmat hieman valottaa minulle erästä asiaa; Aloitin viime syksynä opiskelemaan uuteen ammattiin ja nyt kevään aikana olen tehnyt keikkatyötä eri toimistoissa erään vuokrafirman. Nyt loppukeväästä en kuitenkaan ehdi keikkoja pitkien koulupäivien takia tekemään joten irtisanouduin.
Loppupalkassa ei ollut minkäänlaista lomakorvausta, joten otin yhteyttä firmaan. Sieltä sanottiin, että olevinaan joka palkkanauhassa on ollut tuntipalkkaan sisällytettynä lomakorvaus. Tuntipalkka oli n. 11 euroa tunti, ei lisiä tai mainintaa lomakorvauksesta.
Onkohan minua nyt jotenkin huijattu asiassa? Asia jäi vaivaamaan, koska aikaisemmin kun olin keikkatöissä lomakorvaus maksettiin erikseen ikäänkuin tuntipalkan päälle ja se oli eriteltynä joka palkkanauhassa.
Oikeus lomakorvaukseen?
Noob90
1
241
Vastaukset
Pyydä palkkatodistus, siinä pitäisi näkyä bruttopalkka, lomaraha ja lomakorvaus eriteltynä (sitä tarvitaan myös kun haetaan työttömyysturvaa). Työsopimuksessa tulee näkyä tuntipalkan kohdalla tuntipalkka ilman lisiä. Muista aina vaatia, että lomakorvaus näkyy sopimuksessa erikseen. Itse tulin huijatuksi allekirjoittamaan sopimuksen, jossa oli tuntipalkankohdalle pistetty tuntipalkka lomakorvauksineen(=11%). Korjausta pyytäessä sain pomolta perinteisen ota tai jätä kommentin. Karenssin pelossa oli pakko ottaa minkä sai..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818367
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264538- 504108
- 543542
- 513116
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262566- 352218
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382033- 292026