Voisitteko kokeneemmat hieman valottaa minulle erästä asiaa; Aloitin viime syksynä opiskelemaan uuteen ammattiin ja nyt kevään aikana olen tehnyt keikkatyötä eri toimistoissa erään vuokrafirman. Nyt loppukeväästä en kuitenkaan ehdi keikkoja pitkien koulupäivien takia tekemään joten irtisanouduin.
Loppupalkassa ei ollut minkäänlaista lomakorvausta, joten otin yhteyttä firmaan. Sieltä sanottiin, että olevinaan joka palkkanauhassa on ollut tuntipalkkaan sisällytettynä lomakorvaus. Tuntipalkka oli n. 11 euroa tunti, ei lisiä tai mainintaa lomakorvauksesta.
Onkohan minua nyt jotenkin huijattu asiassa? Asia jäi vaivaamaan, koska aikaisemmin kun olin keikkatöissä lomakorvaus maksettiin erikseen ikäänkuin tuntipalkan päälle ja se oli eriteltynä joka palkkanauhassa.
Oikeus lomakorvaukseen?
Noob90
1
247
Vastaukset
Pyydä palkkatodistus, siinä pitäisi näkyä bruttopalkka, lomaraha ja lomakorvaus eriteltynä (sitä tarvitaan myös kun haetaan työttömyysturvaa). Työsopimuksessa tulee näkyä tuntipalkan kohdalla tuntipalkka ilman lisiä. Muista aina vaatia, että lomakorvaus näkyy sopimuksessa erikseen. Itse tulin huijatuksi allekirjoittamaan sopimuksen, jossa oli tuntipalkankohdalle pistetty tuntipalkka lomakorvauksineen(=11%). Korjausta pyytäessä sain pomolta perinteisen ota tai jätä kommentin. Karenssin pelossa oli pakko ottaa minkä sai..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163385Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3833126Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o772948Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362799Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582298- 491959
- 921888
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141829Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181819- 571709